Aihe: The Elder Scrolls V: Skyrim (11. marraskuuta 2011)
1 2 3 4 5 6 7 8
Milkop
13.12.2011 15:42:26

Scrobble: Mulla on kuollut kaikki varmaan 6 hahmoa keitä on mukana ollut. Jossain vaiheessa niitä mäiskäsee vahingossa kuitenkin.

Yhdessä vaiheessa menin omaan kämppään ja siellä oli joku heppu sisällä, joka alkoi vittuilemaan "are you lost?". Pakkohan se oli nuijia hengiltä ja myöhemmin sain vielä perinnöksi 500 kultaa. Success!
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
Tawsky
13.12.2011 15:52:19
Ronttimus: Lähinnä että ammun jotain saatanasta seuraavaa, 10 metristä megahirviötä varpaaseen, niin se kuolee heti. Mutta joo, pitääpä vaihtaa vaikeustasoa.

Mua harmittaa vähän ettei sillä ole väliä mihin osuu. Fallouteissa oli hieno systeemi, että vihollista voi hidastaa vaikkapa jalkaan ampumalla tai ampumistarkkuuta heikentää käteen ampumalla. Päästä tietysti max-lämä. Onhan se nyt vitun siistiä ampua tyylikäs osuma kaukaa suoraan pahaa-aavistamattoman vartijan takaraivoon.

Patchaako tää peli muuten itse itsensä? Mua on alkanut vituttamaan takaperin lentävät, glitchaavat lohikäärmeet joita ei voi tappaa.
"Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM
Milkop
13.12.2011 16:12:13

ADEHD: Patchaako tää peli muuten itse itsensä? Mua on alkanut vituttamaan takaperin lentävät, glitchaavat lohikäärmeet joita ei voi tappaa.

Konsoleilla ainakin automaagisesti, tosin seuraavasta pätsistä ei ole vielä tietoa. Aiempi päivitys tuntui vain sotkevan peliä entisestään.
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
Werihukka
13.12.2011 16:30:47

Steam lataa päivitykset myös automaagisesti. Hassua, että hirveesti kuulee kaikista bugeista, mutta en oo nähny kun muutaman bugin koko 70 tunnin aikana mitä oon pelannu. Eikä niistäkään mikään oo semmonen mitä nyt on kuullut. Lähinnä jotain grafiikkabugia, seinien läpinäkymistä ja semmosta. Ja muutama tehtävä on bugittanut, mutta niihinkin keksi itse ratkaisun.

Vaihdoin itse vaikeusasteen Masteriin heti kun tajusin, ettei shouteista tai mistään uusista looteista ole mitään iloa jos pelaa yhtään helpommalla. Peruskamoilla pärjää, joka paikassa ja joka mökyä vastaan, jos on helpommalla kun vaikeimmalla. Pelikokemus parani ihan sairaasti. Ihmettelen vähän, että minkä takia on pitäny normaalivaikeustaso pistää niin vaatimattomaksi. Tää on kyllä ihan tuttua tosin monien uusien pelien kohdalla, että vaikeustasot on tullu helpommaksi ja helpommaksi.

En tainnut kertaakaan edes kuolla adept-vaikeustasolla eikä mitään ansoja pitänyt edes varoa taikka itseensä ikinä tarvinnu parantaa. Meni vähän maku, mutta onneks tajusin pistää vaikeammalle.

Menee top3 peleihin tämän vaikeustason vaihdon jälkeen ihan heittämällä. Nyt niitä shouttejakin _joutuu_ käyttämään, mahtavaa. 5/5
Ukkeli90
13.12.2011 17:22:45
Werihukka:
Vaihdoin itse vaikeusasteen Masteriin heti kun tajusin, ettei shouteista tai mistään uusista looteista ole mitään iloa jos pelaa yhtään helpommalla. Peruskamoilla pärjää, joka paikassa ja joka mökyä vastaan, jos on helpommalla kun vaikeimmalla.

Mä oon vähän eri mieltä tosta. Pelasin johonkin 15 levelille asti ihan tehtävää toisen perään mitään taitoa varta vasten kehittämättä ja käyttäen vain parhaita kamoja, mitä sattui löytymään. Ei montaakaan pääjuonen tehtävää pystyny pelaamaan kun oli pakko lähteä kehittämään taitoja. Nyt smithing jossain 90 levelillä niin alkaa kunnon kamat olemaan ja pärjää taas möröille. Helpoimmalla tai keskivaikealla muistaakseni pelaan. Ei ole tämmösiä pelejä ennen tullut pelattua, niin voi taidon puutettakin.

Taitaa olla koukuttavin peli mitä on vähään aikaan tullu pelattua.
Eemil
13.12.2011 18:38:05 (muokattu 13.12.2011 18:41:03)
Meadow: No ei todellakaan pelaa nopeasti puhki. Kello näyttää yli sataa tuntia, enkä ole läheskään tutkinut vielä kaikkea.

En tarkoittanut että kaikki pitää nähdä, vaan että itse pelin pääjuoni on melko nopeasti pelattu puhki jos ei hairahda sivuraiteille, tai vaihtoehtoisesti jos hairahtaa niin niihin luoliin ja muihin merkityksettömiin tehtäviin puutuu.

Pelin suurin epäkohta on se, että smithingin saa niin nopeasti ja helposti sataseen ja sen jälkeen saat pelin parhaat kamat käyttöön.

Muita ärsyttäviä asioita:

Kahden käden aseet on paskaa verrattuna kahteen yhden käden aseeseen. (two handed taito on ihan turha)

Heavy armor on täysin turha (maksimi armor class on 567 jonka saa lightillakin helposti)

Hyökkäystaiat on ihan turhia kun ne ei tee mitään vauriota verrattuna aseisiin. (ylipäätään kaikki taikaperkit on turhia)

Speech-perkit on turhia.

Hevoset on täysin turhia.

Suurin osa questeista on turhia.

Hyvä peli silti.

E: Lisätään nyt vielä sen verran, että lockpicking-perkit on turhia. Ja pickpocket-perkit on turhia. Alchemy-perkit on turhia. Block-perkit on turhia.
Meadow
13.12.2011 18:40:13
Eemil: En tarkoittanut että kaikki pitää nähdä, vaan että itse pelin pääjuoni on melko nopeasti pelattu puhki jos ei hairahda sivuraiteille, tai vaihtoehtoisesti jos hairahtaa niin niihin luoliin ja muihin merkityksettömiin tehtäviin puutuu.

En tiedä ketään, joka ostaisi Skyrimin pääjuonen takia. Sivutehtävät ja tutkiminenhan ovat pelin suola, ja taidatkin olla ainoa, jonka mielestä ne ovat merkityksettömiä.
Eemil
13.12.2011 18:42:59
Meadow: En tiedä ketään, joka ostaisi Skyrimin pääjuonen takia. Sivutehtävät ja tutkiminenhan ovat pelin suola, ja taidatkin olla ainoa, jonka mielestä ne ovat merkityksettömiä.

Tarkennetaan nyt vielä:

Peliin on selvästi nähty todella paljon vaivaa. Pienellä lisävaivalla niihin merkityksettömiin tehtäviin olisi saanut jotain oikeata sisältöä. Lisäksi niiden suorittamisesta pitäisi hyötyä jotenkin. Nyt saat palkinnoksi tyyliin sata kultarahaa kun sinulla on jo 20000. Ai niin: rahakin on kovin nopeasti ihan turhaa.
Ygäby
13.12.2011 19:33:15
Lähinnä tämä peli oli omasta mielestä puhki siinä vaiheessa, kun isot linjat (=killat ja päätehtävä + daedrojen alttarit) oli pelattu ja muutenkin se hahmo niin kova, ettei missään tappelussa ole enää järkeä.
Muutamia helmiä noissa misc questeissa saattaa olla, ja on ollutkin, mutta saman toistaminen ei jaksa kauaa kiinnostaa.
shamoon
14.12.2011 01:13:33 (muokattu 14.12.2011 01:16:57)
Muita ärsyttäviä asioita:

Kahden käden aseet on paskaa verrattuna kahteen yhden käden aseeseen. (two handed taito on ihan turha)

jep!

Hyökkäystaiat on ihan turhia kun ne ei tee mitään vauriota verrattuna aseisiin. (ylipäätään kaikki taikaperkit on turhia)

Njet!

Pääquesti on kyllä niin ärsyttävän lyhyt. Yrittäny olla sitä pelaamatta muutakun välillä jonkun minuutin. (Oblivionissa ei jaksanu meni into ku pelas mainin läpi.) Tnään tajusin et hei hetkinen tää loppuu ihan just.

Darkbrotherhoodit yms on parasta tässä pelissä, muutenki kaikki sekava. Oblivionissa oli kyllä mun mielestä paremmat darkbrotherhoodit.

Ainii ja wabbajackin kans on kiva sekoilla.
housuja vedän jalkaan! suosittelen.
Eemil
14.12.2011 08:30:50
shamoon: Njet!

Da! Yhden käden miekoillakin huitaisee perusvastustajat hengiltä kerralla. Jos tulee pahempi vastus niin moolemmat hiiren napit samanaikaisesti pohjaan ja ukko huitaisee neljä kertaa nopeasti. Vaikeimmalla tasollakin tarvitsee toistaa ainoastaan lohikäärmeiden kanssa. Semmosta taikaa ei taida olla jolla saa kerrasta melkein kaikki vastustajat nurin ja lohikäärmeen noin viidessä sekunnissa?

Darkbrotherhoodit yms on parasta tässä pelissä

Jep, ihan kivoja tehtäviä. Ite tykkäsin myös sisällissotaan liittyvistä tehtävistä. Kunnon joukkoflaidiksia. Isompia tappeluita olisi saanut olla pelissä kyllä muuallakin kuin näissä tehtävissä.
Ronttimus
14.12.2011 10:40:26 (muokattu 14.12.2011 10:41:20)
ADEHD: En minä ajattele että pelin idea on myllyttää koko maailma nurin mahdollisimman nopeasti.

Kyl mun suunnitelma on ainakin kehittää vielä pari leveliä jonka jälkeen jonkun kaverin ja dremoran kanssa laittamaan koko skyrim matalaksi. Kaikki vastaantulijat. Se imperialeiden pääkaupunki voi tehdä vähän tiukkaa. Jostain 5km päästä vaan tarkka-ampuu mahd. monen.
"Heh heh-mies iskee jälleen. Annoin -:ksen." -Kailis
Eemil
14.12.2011 10:59:47
Ronttimus: Kyl mun suunnitelma on ainakin kehittää vielä pari leveliä jonka jälkeen jonkun kaverin ja dremoran kanssa laittamaan koko skyrim matalaksi. Kaikki vastaantulijat. Se imperialeiden pääkaupunki voi tehdä vähän tiukkaa. Jostain 5km päästä vaan tarkka-ampuu mahd. monen.

Ei niistä kaupungeista ole mitään vastusta. Harmittaa vaan kun niitä jaarleja ja muita "avainhenkilöitä" ei voi tappaa. Pistät kaikki vartijat kylmäksi ja sitten loru loppuu. Seuraavalla kerralla kun tulet kaupunkiin niin vartijoita on taas ja entiset bountyt päällä.
Tawsky
14.12.2011 11:00:58
Eemil: Seuraavalla kerralla kun tulet kaupunkiin niin vartijoita on taas ja entiset bountyt päällä.

Moni saanut sillä välin nuolen polveen.
"Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM
Werihukka
14.12.2011 15:30:08 (muokattu 14.12.2011 15:30:39)

Pelin suurin epäkohta on se, että smithingin saa niin nopeasti ja helposti sataseen ja sen jälkeen saat pelin parhaat kamat käyttöön.

Smithingiä ei ole suinkaan pakko harrastaa? Sehän on päivän selvää, että jos lähtee sille tielle, niin loottaamisesta tulee turhaa. (osittain)

Kahden käden aseilla voi blockia ja tehdä sideways power attacking, jolloin voi swingata monta vihua kerralla. Ohan se miehekkäämpää kun spämmiä tikareilla.

Heavy armor on täysin turha (maksimi armor class on 567 jonka saa lightillakin helposti)

Tää on kyllä ihan totta, mutta pelkkä armor class ei tee armorista hyvää. Heavy armorilla saa Fists of Steelin ja voi veetää porukkaa turpaan.

Muista taioista en tiiä, mutta restoration on aika hyödyllinen. Myös semmosia staffeja löytyy mitkä tekee ihan munana damagea. Tai jos ei paljon niin nopeasti ja isolle alueelle.

Suurin osa questeista on turhia.

Random generated questit on turhia. Kaikki muut on yleensä hauskoja. Ei niitä septimien takia pelata, vaan ajanvieton takia.

E: Lisätään nyt vielä sen verran, että lockpicking-perkit on turhia. Ja pickpocket-perkit on turhia. Alchemy-perkit on turhia. Block-perkit on turhia.

Lockpicking toimii kyllä ilman perkkejäkin, totta tuo. Block sen sijaan on mielenkiintonen jos käyttää kilpiä. Ehkä ens hahmolla sitte. Mutta turhahan se on, jos ei aio kilpeä käyttää taikka blokkia ylipäätään.

Oikeestaan kaikkihan on turhaa jos niitä ei kehitä ja ite tartte.

Shoutitkin oli ihan turhia, kunnes nosti vaikeustason semmoseks, että kun tulee pahempi mörkö, niin kuolee muutamasta osumasta.
eräjorma
14.12.2011 15:49:01
Meadow: En tiedä ketään, joka ostaisi Skyrimin pääjuonen takia. Sivutehtävät ja tutkiminenhan ovat pelin suola, ja taidatkin olla ainoa, jonka mielestä ne ovat merkityksettömiä.

Itellä ainakin kiinnostus Oblivionin kanssa kuivui käsiin, kun koin juuri tutkimisen ja sivutehtävät merkityksettömiksi. Skyrimiä en ole tohtinut tilata, kun kuulopuheiden perusteella aika samalla periaatteella toimiva peli. Vai onko levelin skaalaus kokenut suurempia muutoksia?

Luolia tai sivutehtäviä ei jaksa tehdä, kun ne eivät palkitse pelaaja tarpeeksi. Oikeastaan, mitä enemmän teet asioita pääjuonen vierestä, sitä vaikeammaksi pääjuonen läpäisy käy. Ainakin näin omalla kohdalla, kun panostin välillä myös muuhunkin kuin main attribuutteihin.

Jos kaiken ylimääräisen läpi koluaminen oikeasti veisi eteenpäin ja auttaisi päämäärässä, niin ehkä sitten vois itelläkin mielenkiinto riittää main questiä pidemmälle.

Oblivion oli vielä kaiken lisäksi niin helppo, että sivutehtävien turhuus vain korostui. Itse kaipaan sitä meininkiä, kun se bossi nyt vaan on niin julma kaveri, että sitä ei kannata ennen useamman luolaston tyhjentämistä kohdata. Vaikeustason säätäminen auttoi hieman, mutta jos pelisuunnittelu olisi minun mieleni mukainen, ei vaikeustaso olisi säädettävissä, vaan se vaihtelisi etenemisen mukaan.

Vähän nyt aiheen vierestä, Skyrimiä kun en edes omista. Piti jonnekin purkaa Oblivionin aiheuttamat patoumat, sori!

ps. Dark Souls on tuonut onneksi hieman valoa pimeyteen.
There is no dark side of the moon really. matter of fact it's all dark.
Ed_Guy
14.12.2011 16:17:36
106 tuntia pelattuna ja pääjuonta en ole aloittanutkaan. Jep. Ehkä seuraavaksi se pääjuoni jo. Lvl 49 saavutettu :D

On mulla muutakin elämää

ehkä
Hate all you want you ugly old mule you're never gonna be 20 percent cooler.
jp8000
14.12.2011 16:36:24 (muokattu 14.12.2011 16:36:56)

Mikäs on tuo eka tehtävän nimi, joka kuuluu tuohon pääjuoneen? Unbound?
"It was totally worth it" -homer simpson in the episode "fraudcast news"
Tawsky
14.12.2011 16:39:50
jp8000: Mikäs on tuo eka tehtävän nimi, joka kuuluu tuohon pääjuoneen? Unbound?

Kyllä.

http://elderscrolls.wikia.com/wiki/The_Elder_Scrolls_Wiki
Tuolta voi kattella kaikennäköistä tietoo peliin liittyen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)