Aihe: The Elder Scrolls V: Skyrim (11. marraskuuta 2011)
1 2 3 4 5 6 7 8
TaikuriHärvä
13.12.2011 00:23:09 (muokattu 13.12.2011 00:24:27)
Eemil: Ja onhan niitä bugeja. Kerran lohikäärmettä vastaan taistellessani sain sen elämät melko vähiin ja se ei enää kyennyt lentämään. Silti se vaan veteli menemään maassakin kuten ilmassa, eli liukui hirveää vauhtia paikasta toiseen välittämättä kivistä ja kannoista. Olen myös todistanut lentävää hevosta ja kerran perhonen muuttui ihmiseksi joka liiteli poikittain ympäriinsä.

Eikös tämä ole ihan normipäivä fantasiamaailmassa?

Vaan en tiedä, kyllähän nämä tämmöset julkaisut aina kuumottelee päivittämään tietokonetta. Perhana vieköön.
"Olis tosiaan helpompaa jos kaikki myöntäisivät suoraan että olen oikeassa." -Spiral
Meadow
13.12.2011 00:26:37
Vioistaan huolimatta ehdottomasti vuoden peli minun kirjoissani.
Milkop
13.12.2011 00:45:14

Meadow: Vioistaan huolimatta ehdottomasti vuoden peli minun kirjoissani.

Sama täällä.
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
sakked
13.12.2011 01:38:32

Sama täällä.
"When you're pushed, killin's as easy as breathing." -John Rambo
fuzz
13.12.2011 01:46:31

Itse pitäsin Deus Ex HR samassa arvossa. Ei niin buginen ja tarina tempasi ainakin omalla kohdalla aivan eri tavalla mukaansa. Toki taivasvanteessa on aivan helvetisti pelattavaa ja osa noista bugeista on kyllä aika hauskoja. Tekstuurittomia mammutteja ja takaperin ympyrää lentäviä lohikärmeksiä yms.
elämän tarkoitus on 42
Eemil
13.12.2011 08:56:18
fuzz: Toki taivasvanteessa on aivan helvetisti pelattavaa ja osa noista bugeista on kyllä aika hauskoja. Tekstuurittomia mammutteja ja takaperin ympyrää lentäviä lohikärmeksiä yms.

Joo bugithan on aina hauska lisä jos niistä ei ole pelin kulun kannalta haittaa.

Se on sitten toinen tarina kuinka paljon pelattavaa Skyrim pitää sisällään jos kaikki yksittäiset toinen toistaan samankaltaisemmat luolasamoilutehtävät jätetään laskematta. Pelin pelaa melko nopeasti puhki ja peli on myös loppupeleissä melko helppo vaikeimmallakin tasolla kun tietää mitä tekee.
Meadow
13.12.2011 09:12:30
Eemil: Pelin pelaa melko nopeasti puhki ja peli on myös loppupeleissä melko helppo vaikeimmallakin tasolla kun tietää mitä tekee.

No ei todellakaan pelaa nopeasti puhki. Kello näyttää yli sataa tuntia, enkä ole läheskään tutkinut vielä kaikkea. Vaikeustasosta olen samaa mieltä, Bethesda ei ole hallinnut sen säätelyä oikein koskaan. Mitään muuta eroahan vaikeusasteilla ei ole kuin vihollisten HP:n määrä.
Ronttimus
13.12.2011 10:36:30 (muokattu 13.12.2011 10:37:54)
Eemil: peli on myös loppupeleissä melko helppo vaikeimmallakin tasolla kun tietää mitä tekee.

Tää on kyllä asia mikä häiritsee eniten skyrimissä. Lähes jokainen äijä kuolee yhdestä jousesta kun sneakilla ampuu (3x sneak bonus ja himokas jousipyssy + nuolet + leikit). Kaikki maholliset skillit tietty sneakissa ja archeryssä.

E: Saako vaikeustasoa muuten muutettua kesken pelin?
"Heh heh-mies iskee jälleen. Annoin -:ksen." -Kailis
ruusteri
13.12.2011 10:37:33
Ronttimus: E: Saako vaikeustasoa muuten muutettua kesken pelin?

Kyllä saa.
"Damn good coffee, and hot!"
Meadow
13.12.2011 10:52:30 (muokattu 13.12.2011 10:52:43)
Ronttimus: Tää on kyllä asia mikä häiritsee eniten skyrimissä. Lähes jokainen äijä kuolee yhdestä jousesta kun sneakilla ampuu (3x sneak bonus ja himokas jousipyssy + nuolet + leikit). Kaikki maholliset skillit tietty sneakissa ja archeryssä.

Täysillä skilleillä on yleensä tapana tehdä kovaa damagea.
Ronttimus
13.12.2011 11:15:26
Meadow: Täysillä skilleillä on yleensä tapana tehdä kovaa damagea.

Kai mä oon vaan niin bad ass. Tuleeko muuten eri damaget jos ampuu esim. päähän tai jalkaan?
zodoff
13.12.2011 11:49:40
Ronttimus: Kai mä oon vaan niin bad ass. Tuleeko muuten eri damaget jos ampuu esim. päähän tai jalkaan?

Ainakaan kenttätutkimusten perusteella ei vaikuttaisi olevan mitään väliä minne ampuilee. Kenties tämäkin on toteutettu hyvin hienovaraisesti ettei immersiota vaan tulisi liiaksi.

No joo, ei se pelinautintoa pilaa, mutta on silti koomisen näköistä kun hahmo jolla on nuoli ammuttu pään läpi höökii päälle kiljuen kuin viimeistä päivää. Vai onko muilla ollut tällaista vastassaan?
Shit happens, sanoi koprofiili.
Ronttimus
13.12.2011 11:51:24 (muokattu 13.12.2011 11:54:23)
zodoff: No joo, ei se pelinautintoa pilaa, mutta on silti koomisen näköistä kun hahmo jolla on nuoli ammuttu pään läpi höökii päälle kiljuen kuin viimeistä päivää. Vai onko muilla ollut tällaista vastassaan?

Lähinnä että ammun jotain saatanasta seuraavaa, 10 metristä megahirviötä varpaaseen, niin se kuolee heti. Mutta joo, pitääpä vaihtaa vaikeustasoa.
zodoff
13.12.2011 11:55:00
Ronttimus: Lähinnä että ammun jotain saatanasta seuraavaa 10 metristä megahirviötä varpaaseen, niin se kuolee heti.

Hassua sekin. Itse en moista ole huomioinut, kun lähetän nuolet kohteeseen yleensä vähintään viiden kilometrin päästä. Turvaväli, olen sen verran... hm, hienotunteinen. En tahdo vastustajien näkevän viikatemiestä silmästä silmään.
Shit happens, sanoi koprofiili.
Ronttimus
13.12.2011 14:18:21 (muokattu 13.12.2011 14:30:34)
zorro: Ei ole väliä mihin nuolilla ampuu. Itse olen pelannut nyt toiseksi vaikeimmalla tasolla, eikä peli ole ainakaan liian vaikea ollut. Asiaan auttaa quicksave ja mukaan otettava kaveri. Ajattelin seuraavalla sessiolla vaihtaa vaikeustason masterille.

Sehän siinä. Ottaa kaverin mukaan, pukee sille mahollisimman heavyt armorit, pysyttelee ite kaukana ja ampuu jostain puun takaa ihan commandona, ei käytännössä voi kuolla. Sit vielä kun mulla on semmonen keppi (siitä ryyppäys-questista saatu) millä saa jonkun Dremoran (ehkä kovin jätkä ikinä) vai mikä nyt olikin, summonattua, ei tarvis edes koskeakaan viholliseen ja sais kaikki tapettua.
zorro
13.12.2011 14:30:54
Ronttimus: Sehän siinä. Ottaa kaverin mukaan, pukee sille mahollisimman heavyt armorit, pysyttelee ite kaukana ja ampuu jostain puun takaa ihan commandona, ei käytännössä voi kuolla. Sit vielä kun mulla on semmonen keppi millä saa jonkun Dremoran (ehkä kovin jätkä ikinä) vai mikä nyt olikin, summonattua, ei tarvis edes koskeakaan viholliseen ja sais kaikki tapettua.

Tuo kaveri systeemi olisi voitu tehdä silläkin tavalla että kaveri kestää sen X-määrän damagea, mutta ne menetettyään ei enää nousisi ellei sitä itse käy pelastamassa. Samaan tapaan kuin RE5 ja L4D. Pitääpä ehdottaa jollekkin modi-sivulle.
saundi lähtee tukasta!
Ronttimus
13.12.2011 14:42:09 (muokattu 13.12.2011 14:47:21)
zorro: Tuo kaveri systeemi olisi voitu tehdä silläkin tavalla että kaveri kestää sen X-määrän damagea, mutta ne menetettyään ei enää nousisi ellei sitä itse käy pelastamassa. Samaan tapaan kuin RE5 ja L4D. Pitääpä ehdottaa jollekkin modi-sivulle.

Kyllä mulla pari-kolme nössökaveria on kuollut ihan lopullisesti johonkin luolaan. Palkkasoturi alkaa olemaan uhanalainen ammatti mun hahmon takia.
Scrobble
13.12.2011 15:21:30
Ronttimus: Kyllä mulla pari-kolme nössökaveria on kuollut ihan lopullisesti johonkin luolaan. Palkkasoturi alkaa olemaan uhanalainen ammatti mun hahmon takia.

Mulla on kuollut kaikki varmaan 6 hahmoa keitä on mukana ollut. Jossain vaiheessa niitä mäiskäsee vahingossa kuitenkin.
Soitan runpuja kenkät jalassa.
Ronttimus
13.12.2011 15:33:26 (muokattu 13.12.2011 15:33:44)
Scrobble: Mulla on kuollut kaikki varmaan 6 hahmoa keitä on mukana ollut. Jossain vaiheessa niitä mäiskäsee vahingossa kuitenkin.

Yhtä akkaa mä oon mäiskiny siinä vaikka kuinka paljon mutta ei se pistä vastaan, eikä ala kapinoimaan. (Tätä on hyvä lukea niiden, jotka ei ymmärrä että skyrim on peli)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)