Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Drop-C vireeseen sopivat kielet ?
1 2
Mara-
12.12.2011 17:16:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli mulla on tuollanen Ibanezin floikka, sitähän tietenkään ei saa alempaan vireeseen stantardi kieli sarjalla, elikkäs, mikä ois paras mahdollinen kielisarja Drop-c vireeseen ja iban floikkaan.
 
ps. en jaksanu ruveta etsimään vanhoja kirjoituksia :)
 
To Live Is To Die
Checy
12.12.2011 17:31:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ps. google löytää 30 sekunnissa vastauksen
 
Entropia666
12.12.2011 17:38:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

11-56 ois mun valinta.
 
Rg505bk
12.12.2011 17:41:06 (muokattu 12.12.2011 18:05:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mara-: Eli mulla on tuollanen Ibanezin floikka, sitähän tietenkään ei saa alempaan vireeseen stantardi kieli sarjalla, elikkäs, mikä ois paras mahdollinen kielisarja Drop-c vireeseen ja iban floikkaan.
 
ps. en jaksanu ruveta etsimään vanhoja kirjoituksia :)

 
Miksi ei saa, säädöistähän tuo on kiinni? Toki jos sulla on 9-setti voi tuntuma olla aika löysä... Itse käytin Ibassani light top / heavy bottom kieliä, olisikohan ollut 10-52 setti. Varmaan toimisi myös Drop-C:ssä...
 
Edit: Omasta tottumuksestahan toi on kiinni, itse käytän 11 - 49 settiä Eb-vireessä, eli ehkä kokeilisin vähintään tuota aiemmin ehdoitettua 11-56 settiä.
 
Mara-
12.12.2011 18:06:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rg505bk: Miksi ei saa, säädöistähän tuo on kiinni? Toki jos sulla on 9-setti voi tuntuma olla aika löysä... Itse käytin Ibassani light top / heavy bottom kieliä, olisikohan ollut 10-52 setti. Varmaan toimisi myös Drop-C:ssä...
 
Sitä mukaan ku virittää kieltä oikeaan, ja talla laskee, kieli ei pysy vireessä, kielet pitää vain koko ajan uudestaan virittää, kunnes talla on laskeutunut kokonaa :/
 
To Live Is To Die
Entropia666
12.12.2011 18:17:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mara-: Sitä mukaan ku virittää kieltä oikeaan, ja talla laskee, kieli ei pysy vireessä, kielet pitää vain koko ajan uudestaan virittää, kunnes talla on laskeutunut kokonaa :/
 
Mitenkä sä oikeen säädät floiderin? Ekakshan sinne tietysi laitetaan blokki. Sitten kielet kiinni ja vireeseen, sitten passaat ne takajouset silleen että se blokki tippuu pois. Voilá, sulla on kitara vireessä ja talla suorassa.
 
kipu69
12.12.2011 18:45:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mara-: Eli mulla on tuollanen Ibanezin floikka, sitähän tietenkään ei saa alempaan vireeseen stantardi kieli sarjalla, elikkäs, mikä ois paras mahdollinen kielisarja Drop-c vireeseen ja iban floikkaan.
 
ps. en jaksanu ruveta etsimään vanhoja kirjoituksia :)

 
mul on keikkakitarassa 10-52 ja toisessa jolla kotona vetelen nauhoitukset sun muut niin 11-49. jälkimmäinen on ihan pirun mukava soitettava eikä rämise kielet olleskaan kun sääti kaulan kohilleen. kannattaa testata koska riippuu myös erittäin paljon soittotatsista....
 
Uskovaisten kanssa väittely on kuin pelaisi pulun kanssa shakkia: Se kaataa nappulat, kakkaa laudalle ja sen jälkeen lentää omien luokse kehumaan voitollaan....
Mara-
12.12.2011 18:51:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo nyt kyllä alan lukemaan floikan säätämisestä ja muusta tiedosta, näkyjään ei löydy riittävästi tietoa päästä.
 
Muutenkin ekan floikan vasta kesällä hommasin.
 
To Live Is To Die
Rg505bk
12.12.2011 18:51:58 (muokattu 12.12.2011 18:52:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mara-: Sitä mukaan ku virittää kieltä oikeaan, ja talla laskee, kieli ei pysy vireessä, kielet pitää vain koko ajan uudestaan virittää, kunnes talla on laskeutunut kokonaa :/
 
Et ilmeisesti ole paljon Floikan sielunelämään perehtynyt? Tossa alhaallahan tuli jo hyvää infoa, täältä sitten lisää:
 
http://www.jemsite.com/articles-menu/tech-setup-questions/
 
Edit: Hidas, mutta toi saitti on kyllä ihan hyvä ;)
 
Mara-
12.12.2011 18:58:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, mutta oonko tehnyt kielten vaihdossa jtn väärin, vai enkö vain osaa virittää kitaraa oikealla tavalla alempaan vireeseen. elikkäs voiko stantardi kielet virittää floikassa esim drop c vireeseen, ja kuinka ? :s
 
Joo, en todellakaan ole tutustunut floikan sielunelämään nähtävästi tarkemmin :S
 
To Live Is To Die
Mara-
12.12.2011 19:11:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ahaaaaaaaa......... http://www.youtube.com/watch?v=AGm0K4OA-Ws
 
To Live Is To Die
Rg505bk
12.12.2011 19:48:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tossa voisi olla näppärä apuväline, jos itsellä olisi vielä floikallinen kitara niin varmaan laittaisin siihen tämän:
 
http://www.thomann.de/fi/schaller_377_sureclaw.htm
 
Muovinen
12.12.2011 20:37:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä on toiminu hyvin sellanen helppo ratkaisu, kuin Skullsin Drop-C setti. Tykkään että on tasapainonen soundi.
Mara-
12.12.2011 21:51:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rg505bk: Tossa voisi olla näppärä apuväline, jos itsellä olisi vielä floikallinen kitara niin varmaan laittaisin siihen tämän:
 
http://www.thomann.de/fi/schaller_377_sureclaw.htm

 
Ja tuolla tehdään ?? :d
 
To Live Is To Die
Attew
12.12.2011 23:15:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tosiaan kannattaa opetella se floikka säätämään ite, mutta suosittelisin varmaan 10-56 settiä. Ite tykkäsin ku soittelin drop-C. Luonnollisesti nykyään D-vireessä soitellessa käytän 10-52.
 
Rg505bk
12.12.2011 23:46:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mara-: Ja tuolla tehdään ?? :d
 
Säädetään tallan jousia. Tuo laitetaan sen nykyisen systeemin tilalle mihin tallan jouset kiinnttyvät. Helpottaa pikkuisen säätämistä (yksi ruuvi kuusiokoloavaimella kahden vähän hankalammin säädettävän ruuvin sijaan) ja säätämistä piisaa mikäli haluat vaihtaa virettä ja/tai kielisetin paksuutta (tai jopa merkkiä). Edullinen ja simppeli ratkaisu, mutta pärjäähän toki ilman tuotakin.
 
Tässä muuten vielä saitti, josta löytyy lisätietoa floydin saloista:
 
http://www.ibanezrules.com/tech/setup/
 
johnny-boy
13.12.2011 11:43:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos kellään muuten kokemuksia 11-48 setistä e-vireellä? Mulla on tuollainen floikallinen esp sv standard keppi, siinä ollu nyt 10-46 setti paikoillaan. Jotenki kaipaisi lisää botnea siihen kepin soundiin ja aattelin josko paksummat kielet ajais asian. Arveluttaa vain että tuleekohan kielistä liian jäykät tuolla setillä, kokemuksia? Itsestä kyllä tuntuu, että ei haittaa vaikka hieman kireyttä tulisikin lisää, en sitten tiedä kuin dramaattinen vaikutus tuolla paksuusvaihdolla on?
 
run Forrest, ruuuuun!
Entropia666
13.12.2011 11:47:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

johnny-boy: Onkos kellään muuten kokemuksia 11-48 setistä e-vireellä? Mulla on tuollainen floikallinen esp sv standard keppi, siinä ollu nyt 10-46 setti paikoillaan. Jotenki kaipaisi lisää botnea siihen kepin soundiin ja aattelin josko paksummat kielet ajais asian. Arveluttaa vain että tuleekohan kielistä liian jäykät tuolla setillä, kokemuksia? Itsestä kyllä tuntuu, että ei haittaa vaikka hieman kireyttä tulisikin lisää, en sitten tiedä kuin dramaattinen vaikutus tuolla paksuusvaihdolla on?
 
No ei tuolla kielisetin vaihdolla ainakaan botne lisäänny. :D
Tatsi totta kai jäykistyy. Kukaan sitä ei sulle pysty sanomaan jotta jäykistyykö liikaa. Koeta ja testaa, ei kielet niin kalliita oo...
 
Antti1
13.12.2011 11:49:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

johnny-boy: Onkos kellään muuten kokemuksia 11-48 setistä e-vireellä?
 
Ei ole, mutta mun mielestä tuollaisilla paksuussuhteilla varustetut kielisetit ovat normaalivireisiin kovin omituisen tuntuisia. Mä tykkään ehdottomasti paksummalla alapäällä varustetuista kokonaisuuksista, esim. 11-54. Nyt on siinä aiemmin kysytyssä drop c:ssä käytössä jopa sellainen naurettavuus, kuin 10-60, josta sais ohuimmat kielet olla pykälää paksummat.
 
Mutta takas kysymykseen, mä suosittelisin sulle 10-52 settiä kokeiltavaksi tohon normivireeseen, jos lisää jämäkkyyttä kaipaat. Ei sillä kyllä kauheasti mitään lisäbotnea soundiin kaiveta. Käännä vahvarin eq:sta lisää.
 
"Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!"
dropD
13.12.2011 12:01:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on 10-52 toiminut ihan kohtuullisesti tuossa floikkaluopiossa. Tais olla GHS:n TNT setti.
 
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «