nisumaka 07.12.2011 09:27:30 (muokattu 07.12.2011 09:28:32) | |
---|
soihtu55, jos sä vielä osaat laulaa ja teet tollaisia lyriikoita, sulla on todella hyvä tulevaisuus. Jos sä vielä osaat auttavasti säveltää lyriikkaasi melodiaa, niin jopas jotakin. ;-) Yst terv O. Ahlgren |
soihtu55 07.12.2011 18:29:18 | |
---|
Kiitos sinulle kannustuksesta O. Ahlgren, tämä kommentti on nyt täällä osastolla (kirjoita huonoin sanoitus,) eli onko tämä kommentti otettava tosissaan? Vain olenko huonojen lyriikoiden kuningatar? Mutta hyvä sekin, kun en voi olla kauneus/enkä muukaan kuningatar. Mutta jos, noin oikeasti joku tarkoittaa. Tuntuuhan se vanhasta naisesta hyvältä. Mutta sitten suuntaan heti ajatukseni muihin seikkoihin, jotka heti tiputtavat minut polvilleen. En osaa säveltää, en soittaa pätkääkään. Laulaa ehkä osaisin jonkin verran, ikää on sen verran, että noita edellä mainittuja taitoja en voi enää saada. Yritän kehittää siksi laululyriikan kirjoittamista, (sitäkin harmittelen kun en ole aloittanut nuorena kirjoittamista) ja toivon, että joku innostuu joskus johonkin lyriikoihini sävelen saamaan. Siitä olen ylen tyytyväinen. Tosin en voi väittää, ettenkö lyriikoita kirjoittaessa aina haaveile siihen jonkun musiikin, mutta en osaa saattaa sitä asiaa eteenpäin. Jos olen jostain kateellinen jollekin, mitä yleensä harvoin olen, niin säveltämisen taidosta ja soittamisen taidosta. Ai että, ai että! Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
näin oletin kun se ei laulanut. -MR- |
tatta 08.12.2011 11:43:22 | |
---|
Suoraa toimintaa Päätä pahkaa, nojaan sun nahkaan, sekoittuu miehinen parfyymisi vasta vispattuun rahkaan, ooh baby, oot kuuma, oon valuvaa vahaa, kunnon liikunta pienentää kaljamahaa, oon ikinuori sun syleilyssä Jorma, kuuskyt`yhdeksän vuotias neitosi sorja, ja sä mun ikioma karvakorva, ooh baby, oot kuuma, oon valuvaa mahlaa, kun kalastajan saappaissa sänkyyni kahlaat Tatta the orginal Grazy Mama! Sepä se, so not!
Jos elämää seuraa kuolema... on väistämätöntä, että me molemmat olemme yhtä aikaa perillä.... |
tatta 08.12.2011 11:43:22 (muokattu 08.12.2011 11:44:10) | |
---|
tuli tuplat...höh eimntn... Tatta the orginal Grazy Mama! Sepä se, so not!
Jos elämää seuraa kuolema... on väistämätöntä, että me molemmat olemme yhtä aikaa perillä.... |
velipesonen 08.12.2011 15:17:25 | |
---|
tatta: Suoraa toimintaa Päätä pahkaa, nojaan sun nahkaan, sekoittuu miehinen parfyymisi vasta vispattuun rahkaan, ooh baby, oot kuuma, oon valuvaa vahaa, kunnon liikunta pienentää kaljamahaa, oon ikinuori sun syleilyssä Jorma, kuuskyt`yhdeksän vuotias neitosi sorja, ja sä mun ikioma karvakorva, ooh baby, oot kuuma, oon valuvaa mahlaa, kun kalastajan saappaissa sänkyyni kahlaat Mun mielestä ihan hyvää kamaa, etenkin tuo riimittely Jorma-sorja-korva. Parempi tämä on kuin enin osa Popedan sanoituksista. "Only rock and roll was real, everything else was unreal" - John Lennon |
Funkånaut 08.12.2011 15:37:28 | |
---|
velipesonen: Mun mielestä ihan hyvää kamaa, etenkin tuo riimittely Jorma-sorja-korva. Parempi tämä on kuin enin osa Popedan sanoituksista. Mulla tuli just Popeda mieleen noista sanoista. "Fills bring thrills but a groove pays the bills." Kuuntelen tälläistä |
oo-p 08.12.2011 16:33:07 | |
---|
Mä muistan kun vuonna viiskytviis rokkia kuuntelin kanssas, siitä viis koska vuonna kuuskytkuus tuli muoti uus, siit on ikuisuus lallintalolla bailut oli rajut ja meiltä lähti tajut kun oli niin hyvät hajut grilliporsaan kyljysten kesäisen ja yöttömänä yönä sut makasin, kasikasi silloin tunsin että oon sun masipasi rakkainpasi Terve, ja kiitos kaloista!
..Delay, missä viivyt?! |
velipesonen 08.12.2011 18:22:00 | |
---|
oo-p: Mä muistan kun vuonna viiskytviis rokkia kuuntelin kanssas, siitä viis koska vuonna kuuskytkuus tuli muoti uus, siit on ikuisuus lallintalolla bailut oli rajut ja meiltä lähti tajut kun oli niin hyvät hajut grilliporsaan kyljysten kesäisen ja yöttömänä yönä sut makasin, kasikasi silloin tunsin että oon sun masipasi rakkainpasi Tässä on pintapuolisesti järkevä sisältö joka ei pahemmin onnu. Huonohan tämä tietysti on. "Only rock and roll was real, everything else was unreal" - John Lennon |
soihtu55 10.12.2011 09:36:38 | |
---|
Olen kirjoittanut tämän 2010, tammikuussa. Olin silloin kyläilemässä Espoossa. Tässä on kaikki ainekset, mitä ei pitäisi, liikaa nimiä (vieraperäisiä ym..ym, säkeistöt erimittaisia, tavut miten sattuu, jos lauluksi meinaa, ei varmaa helppo säveltää. Mutta muistan, että oli kuitenkin hyvällä mielellä kun tämän kirjoitin, mut mitä sitten? POSLIINIKANA (3.1.2010) Me tavattiin Stockan kahvilassa mun huivi oli siniraidallinen ja ylähuulta paino mälli sä aloit heti naukumaan: muuten mä oon Gitta se kirjoitetaan Geellä nääs jos ajaudutaan siihen pisteeseen se jatko naukumista: mä tahdon keittiöön Ikean valon ja mattoon oikeen pituisen nukan makkariin mä haluun taivaan kuvan Otavasta kun käyn myöhään nukkumaan mun uni karkaa usein aidan taa haen lohtuu illoin taivaan tähti karkeloista kertosäe: mä haluun vessaan kultaisen hanan porealtaan reunaan posliinisen kanan joka hiuksen kärkeen tähden, mut Gitta, Gitta mun ekologinen mitta on mun jalanjälki fyrtiosex Gitta, Gitta mun ekologinen mitta on mun jalanjälki fyrtiosex kertosäe: mä haluun vessaan kultaisen hanan porealtaan reunaan posliinisen kanan joka hiuksen kärkeen tähden, mut Gitta, Gitta mun ekologinen mitta on mun jalanjälki fyrtiosex Gitta, Gitta mun ekologinen mitta on mun jalanjälki fyrtiosex Gitta mennääks, hissi jo venaa? -merja Ritala Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
Old Joe 11.12.2011 00:30:46 | |
---|
soihtu55: Tässä on kaikki ainekset, mitä ei pitäisi, liikaa nimiä (vieraperäisiä ym..ym, säkeistöt erimittaisia, tavut miten sattuu, jos lauluksi meinaa, ei varmaa helppo säveltää. Mutta muistan, että oli kuitenkin hyvällä mielellä kun tämän kirjoitin, mut mitä sitten? POSLIINIKANA (3.1.2010) Me tavattiin Stockan kahvilassa mun huivi oli siniraidallinen ja ylähuulta paino mälli sä aloit heti naukumaan: muuten mä oon Gitta se kirjoitetaan Geellä nääs jos ajaudutaan siihen pisteeseen se jatko naukumista: mä tahdon keittiöön Ikean valon ja mattoon oikeen pituisen nukan makkariin mä haluun taivaan kuvan Otavasta kun käyn myöhään nukkumaan mun uni karkaa usein aidan taa haen lohtuu illoin taivaan tähti karkeloista Tähän asti on tuota säveltämisen kannalta haasteellista, loppu onkin jo helpompaa. mä haluun vessaan kultaisen hanan porealtaan reunaan posliinisen kanan joka hiuksen kärkeen tähden, mut Gitta, Gitta mun ekologinen mitta on mun jalanjälki fyrtiosex Gitta, Gitta mun ekologinen mitta on mun jalanjälki fyrtiosex kertosäe: mä haluun vessaan kultaisen hanan porealtaan reunaan posliinisen kanan joka hiuksen kärkeen tähden, mut Gitta, Gitta mun ekologinen mitta on mun jalanjälki fyrtiosex Gitta, Gitta mun ekologinen mitta on mun jalanjälki fyrtiosex Gitta mennääks, hissi jo venaa? Hauska ja pirteältä maistuvaa tekstiä, eikä nimiäkään ole kuin 3: Stocka, Otava ja tietenkin tuo naukuva Gitta. Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä. |
rintapek 11.12.2011 01:43:34 | |
---|
soihtu55: Olen kirjoittanut tämän 2010, tammikuussa...Mutta muistan, että oli kuitenkin hyvällä mielellä kun tämän kirjoitin, mut mitä sitten?... Soihtu hei, täs oikeesti pitää yrittämällä yrittää tehdä niin surkeaa mitä osaa. Niinko tämmöistä: Hei beibi tää ei o mun juttu vaikka oot mulle vanha tuttu. Tiedän että en mä osaa kanssani sua suhteeseen painostaa... Voin sulle lahjoja ostaa Kaikki vanhat suhteesi kostaa mut sinuun luotan ainoastaan... hei beibi tule hieman vastaan. Meni melkein minuutti. Mut mä olen nopea, sitä se eksvaimokin aina valitti. One kind of music only - the good kind |
Lennu 11.12.2011 13:49:38 | |
---|
Kyllä Soihdun sanoituksen huonoutta boostaa aika isosti se, että se on ilmeisesti alunperin tosissaan tehty. Se on jopa kutkuttavan huono. Rintapek kaatuu siihen, että nyt tehdään tekemällä huonoa. Tahaton huonous on oikeaa huonoutta. Tai verhottu tahattomuus, kuten Spegelmanilla. "Esittävä taide on hyvin vaativaa ja on ikävä nähdä ettei suurimmalla osalla kansalaisista ole alkeellisintakaan esittävän taiteen vastaanottamisen kulttuuria." -velipesonen |
oo-p 11.12.2011 17:24:58 | |
---|
Lennu: Kyllä Soihdun sanoituksen huonoutta boostaa aika isosti se, että se on ilmeisesti alunperin tosissaan tehty. Se on jopa kutkuttavan huono. Rintapek kaatuu siihen, että nyt tehdään tekemällä huonoa. Tahaton huonous on oikeaa huonoutta. Tai verhottu tahattomuus, kuten Spegelmanilla. Totta. Nimenomaan se on ihan hienoa, että paikoin noissa soihdun tähän ketjuun postaamissa teksteissä on melkoisen härkäistä settiä, vaikka välillä on aivan hyviäkin rivejä. Hienointa on se, että tekijä itse on huomannut jonkin menneen mönkään. Se kehittää. Terve, ja kiitos kaloista!
..Delay, missä viivyt?! |
soihtu55 11.12.2011 19:19:20 | |
---|
joo, ainahan minä kirjoitan tosissani (sillä hetkellä), mutta tietenkin nämä tekstit tässä ketjussa on tehty pilkettä nurkissa, mutta siitä nähdään miten lähellä huumorin kääntyminen on naiiviudeksi. Toisaalta monet soitetut iskelmät ym. tekstit ovat pullollaan juuri edellä mainittuja elementtejä, jos niistä riisutaan musiikki pois ja laitetaan tänne tekstit analysoitavaksi. Siinä onkin pulma itselläkin. Säilyttää jonkinmoista sisällön ripettä ja tehdä sävellettävää, siihen sitä harjoitusta tarvitsee. Olen laittanut tänne lyriikka puolella varmaan satoja tekstejä (ehkä, noin?). Nyt jälkeenpäin kun niitä luen välillä, on niissä niin pahoja mokia monissa, että ei ilkeä laittaa edes tänne huonojen tekstien joukkoon. Valitettavasti, niitä ei myöskään oletettavasti voi enää poistaa täältä? No omaan kehitystään on hyvä seurata, mihin on menossa, ja kömmähdyksistä sen parhaiten näkee, eikä tekstejä paljon kirjoittava voi välttää virheitä, eikä pidäkään, onhan tämä kaikki oppia myös muille lyriikan harrastajille. Toisen ja omasta virheestä voi oppia, siksi kai tällä kirjoitetaan. Ei tämä niin vakavaa ole, ja hienoja tekstejä voi syntyä vain kehityskaaren jossain hyvässä, syvässä vaiheessa. Hutia ei voi välttää toiset tuovat ne estradeille ja toiset paperikoriin. Ja meikä kuuluu selkeästi ensin mainittuun. niin ja sitten Rintapek. Hyvin sinä käänsit tekstini "suomeksi" ainakin melkein, noin idea jotakuinkin menee. Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
soihtu55 11.12.2011 19:37:05 (muokattu 11.12.2011 19:43:07) | |
---|
Jatketaan poimintoja nimimerkiltä soihtu 55, eli vuorossa Ruma rokkari (2009), tämä keikkuu nyt siinä välimaastossa, että vois toimia korjauksin, ja hyvällä musalla vois saada toimimaan, se vois pelastaa jotain. tai sitten tämän lässähtäs ihan. Tässähän vikana on esim. tekstin lyhyys, ja kerronta jää niin ollen huteraksi. Sitten tekstissä on epäloogisuutta. Tehty pintaraapaisuna. Ruma Rokkari (2.6.2009) Rokkarin haukotus saa liikkeeseen mun matalan hormonitason usein hän taittaa sormet kitaraan vielä useammin naisten pakaraan hän laittaa basson nauttimaan talon hirret hoilaa uuden virren vanhat naiset nutturoissa ja nuoret niin ne nuoret alkaa vispaamaan vartaloaan tanssi hirsitalossa huumaa nurkkalautoja lämmittää kuu kuuuuu tulkaa mukaan hän lupaa huomiseen ei tartte odottaa vanhat naiset nutturoissa ja nuoret niin ne nuoret alkaa vispaamaan vartaloaan ja tanssi hirsitalossa huumaa nurkkalautoja lämmittää kuu kuuuu rokkarin haukotus saa liikkeeseen mun matalan hormonitason usein hän puhuu velttoja vähän vielä useimmin jättää mut yksin tähän vanhat naiset nutturoissa ja nuoret niin ne nuoret alkaa vispaamaan vartaloaan tanssi hirsitalossa huumaa nurkkalautoja lämmittää kuu ..kuuuuu --merja Ritala Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
velipesonen 11.12.2011 20:52:40 | |
---|
soihtu55: (...) --merja Ritala Oletko sinä nainen? "Only rock and roll was real, everything else was unreal" - John Lennon |
Vastaan Veli Pesoselle, että nainehan mie. Nimikin on tekstien alla. Jahas, ja Soihdun seikkailut huonojen tekstien maailmassa jatkuu näköjään 2009 kirjoitettu. Kun nainen kirjoittaa juomalaulun, se saattaapi olla epäuskottava. Ja voipi olla niinkin, että mie en oo tarpeeksi "kapakkauskottava."
SUOMALAISEN KUOMAN JUOMALAULU
Kiipesin tuopin reunoja pitkin ja nyt sinä taasen itket kuka nyt itkijää käy suremaan en ainakaan mä Sinun se vahva piti oleman niin minä sinua kunnioitin miten selkärankaasi ei kukaan saanut taipumaan Kertosäe: Tää on suomalaisen kuoman juomalaulu tästä tehdään vielä taulu sen maalaa ehkä Aksel ja mä oon vekseliin päin kallellaan Ryyppäsin taas itseni humalaan mä vielä alas kumarran ja joudun polviani varomaan ja silloin itken Hei Kostiainen, sulla on vielä jotain lasissa! Lasin märkään pintaan liimasin ja pullon etikettiin teippasin ristiin kaksi käsivarren luuta taas kuivaa suuta!! Kertosäe: Tää on suomalaisen kuoman juomalaulu tästä tehdään vielä taulu sen maalaa ehkä Aksel ja mä oon vekseliin päin kallellaan Lasin märkään pintaan liimasin ja pullon etikettiin teippasin ristiin kaksi käsivarren luuta taas kuivaa suuta!! -merja ritala Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
Old Joe 11.12.2011 22:22:47 | |
---|
soihtu55: Jahas, ja Soihdun seikkailut huonojen tekstien maailmassa jatkuu näköjään 2009 kirjoitettu. Kun nainen kirjoittaa juomalaulun, se saattaapi olla epäuskottava. Ja voipi olla niinkin, että mie en oo tarpeeksi "kapakkauskottava."
SUOMALAISEN KUOMAN JUOMALAULU
Kiipesin tuopin reunoja pitkin ja nyt sinä taasen itket kuka nyt itkijää käy suremaan en ainakaan mä Ryyppäsin taas itseni humalaan mä vielä alas kumarran ja joudun polviani varomaan ja silloin itken Hei Kostiainen, sulla on vielä jotain lasissa! Lasin märkään pintaan liimasin ja pullon etikettiin teippasin ristiin kaksi käsivarren luuta taas kuivaa suuta!! Kertosäe: Tää on suomalaisen kuoman juomalaulu tästä tehdään vielä taulu sen maalaa ehkä Aksel ja mä oon vekseliin päin kallellaan Voi että, tämä on aivan liian hauska ollakseen huono. Kapakkauskottavuudesta en osaa sanoa juuta enkä jaata, mutta tuolta se usein sivusta katsottuna näyttää. Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä. |
Peter Spiegelmann 13.12.2011 20:40:53 | |
---|
Jossain tuolla pilven päällä Vaikka sitten poutasäällä Istuu, viihtyy Jimi Hendrix Vieressään Jim Morrison Gibsonit ja Fenderit soi Rauhanpiiput sauhuta voi Lauluun liittyy Janis Joplin Bändi lähes valmis on Vielä rumpalinsa puuttuu John Bonham ja Keith Moon suuttuu Täyttää niiden kanssa Elvis Rock'n'rollin nautinnon Jos vielä oikein tapahtuu Sinne tuskin muita mahtuu Justin Bieber ja Britney Spears Laulavat laulua Infernon La, la, la, la, laa Pannaan nyt hiilet palamaan Ne persettä korventaa Kas siitä sitä poppia saa La, la, la, la, laa Käy Helvettiin teinitähdet vaan Ja Demoni kiduttaa Musiikkia heavyä oppia saa |
velipesonen 14.12.2011 16:20:47 | |
---|
Peter Spiegelmann: Jossain tuolla pilven päällä (...)Musiikkia heavyä oppia saa Erittäin hallittua. Huonousasteikolla mitattuna alkupuoli on huonompi kuin loppu koska lopussa on jotakuinkin järkeen istuva "viesti". Jos kirjoittaisit tekstin joka on alusta loppuun yhtä huono kuin tämän alkupuoli niin saattaisit olla voittaja! "Only rock and roll was real, everything else was unreal" - John Lennon |