Aihe: Fender SUper Champ XD 15w
1 2 3
novo
10.12.2011 21:34:43
TuomasDC: Koska ei ole pahemmin aikasemmin ole tarvetta ollut tälläiselle/ollut rahaa

Kerro nyt mitä kamoja sulla on ennen ollu =) Nii pitikös sulle olla combo vai nuppi ja kaappi?
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
lonelyplayer
10.12.2011 21:43:00 (muokattu 11.12.2011 08:26:26)
TuomasDC: Koska ei ole pahemmin aikasemmin ole tarvetta ollut tälläiselle/ollut rahaa

Mulla ollut pitkään ko. Fender vahvistin ja se kyllä perustuu tunnettujen vahvistimien mallinnukseen. Ei ne ny ihan hirveitä ole ei myöskää hyviä. En suosittele. Nurkassa pölyttyy...
lonelyplayer
10.12.2011 21:50:08 (muokattu 10.12.2011 21:50:56)
vanha aihe...
Antroid
10.12.2011 21:56:50
Eihän toi Super Champ mikään putkivahvari ole sanan varsinaisessa merkityksessä, etuasteessa on vain yksi 12ax7, särö tuotetaan transistorilla...
TuomasDC
10.12.2011 21:59:29
Blackstarin HT-40club voisi olla hyvä onko jollain kokemuksia?
lonelyplayer
10.12.2011 22:01:59 (muokattu 10.12.2011 22:02:34)
Antroid: Eihän toi Super Champ mikään putkivahvari ole sanan varsinaisessa merkityksessä, etuasteessa on vain yksi 12ax7, särö tuotetaan transistorilla...

Toi on ihan totta. Lentää roskikseen jos ei kukaan huoli :)
BTW...Onko aloittaja trolli ?
En oikein ymmärrä hänen logiikkaansa...
lonelyplayer
10.12.2011 22:08:25
väärä paikka
Antroid
10.12.2011 23:49:51
lonelyplayer: Toi on ihan totta. Lentää roskikseen jos ei kukaan huoli..

Elä ny roskikseen heitä, mä voin kyllä ottaa sen kotivahvariksi ton Micro Cuben tilalle. :D
jii.haanpaa
11.12.2011 10:04:00 (muokattu 11.12.2011 10:06:59)
Antroid: Eihän toi Super Champ mikään putkivahvari ole sanan varsinaisessa merkityksessä, etuasteessa on vain yksi 12ax7, särö tuotetaan transistorilla...

Ei kai sitä putkivahvariutta nyt etuasteputkien lukumäärällä määritellä? Eikös Super champissa ole myös master volumeton kanava, jossa touhuun osallistuu vain putket. Ei puolijohdesäröä ole pakko käyttää, mutta miksipä sitä ei käyttäisi kotivolyymeillä käyttäisi.
hallu
11.12.2011 10:21:41

Kuten myös suurimmassa osassa säröpedaaleja;-) esimerkiksi Ibanez TS9 on transistoreilla toteutettu ja sentään aika arvostettu särön tuottaja.

Tämä putkiuskovaisuus varmasti varmistaa sen, että olipa se laite minkälainen räpellys tahansa, niin putkien avulla se saadaan myytyä joka tapauksessa ja vastaavasti transistorivahvistin voi olla kuinka hyvä tahansa, niin se vaatii ihan oikean muusikon, että kelpaa.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Antroid
11.12.2011 11:53:03 (muokattu 11.12.2011 11:54:36)
hallu: Kuten myös suurimmassa osassa säröpedaaleja;-) esimerkiksi Ibanez TS9 on transistoreilla toteutettu ja sentään aika arvostettu särön tuottaja.

Tämä putkiuskovaisuus varmasti varmistaa sen, että olipa se laite minkälainen räpellys tahansa, niin putkien avulla se saadaan myytyä joka tapauksessa ja vastaavasti transistorivahvistin voi olla kuinka hyvä tahansa, niin se vaatii ihan oikean muusikon, että kelpaa.

Super Champ XD:ssä on digitaalinen/solid state- etuaste. Mielestäni silloin kyse ei ole putkivahvistimesta. Se yksi etusputki on vaiheenkääntäjä etuasteen ja pääteasteen välissä, samaan tapaan kuin Englin Gigmasterissa. Soundit voi olla hyvätkin, mutta kyseessä nyt vaan ei ole putkivahvistin. YMMV.
hallu
11.12.2011 12:12:31
Antroid: Super Champ XD:ssä on digitaalinen/solid state- etuaste. Mielestäni silloin kyse ei ole putkivahvistimesta. Se yksi etusputki on vaiheenkääntäjä etuasteen ja pääteasteen välissä, samaan tapaan kuin Englin Gigmasterissa. Soundit voi olla hyvätkin, mutta kyseessä nyt vaan ei ole putkivahvistin. YMMV.

Okei, tuli vähän provosoivasti kirjoitettua ja tulin liittäneeksi kirjoitukseesi merkityksiä joita siinä ei ollut oikeasti pahoittelen..... rauhaa:-).
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
lonelyplayer
11.12.2011 12:33:02
hallu: Kuten myös suurimmassa osassa säröpedaaleja;-) esimerkiksi Ibanez TS9 on transistoreilla toteutettu ja sentään aika arvostettu särön tuottaja.

Jee, haluan ehdottomasti liittyä putkiuskovaisten seurakuntaan !
Missä sen voisi tehdä ? .. :)
jii.haanpaa
11.12.2011 13:06:20 (muokattu 11.12.2011 13:14:14)
Antroid: Super Champ XD:ssä on digitaalinen/solid state- etuaste. Mielestäni silloin kyse ei ole putkivahvistimesta. Se yksi etusputki on vaiheenkääntäjä etuasteen ja pääteasteen välissä, samaan tapaan kuin Englin Gigmasterissa. Soundit voi olla hyvätkin, mutta kyseessä nyt vaan ei ole putkivahvistin. YMMV.

Tämäkö ei siis pädekään?

"Another interesting feature of the circuit is that the phase inverter is the old one-triode concertina-style PI found in the Princeton Reverb and the tweed Deluxe. The concertina PI can't drive the tubes as hard as a long-tailed PI that uses both halves of a 12AX7.

So what did they do with the other half of the 12AX7 in the SCXD? It's a classic Fender gain stage with the usual 100K plate resistor, 1.5K cathode resistor, and 22uF bypass cap. The signal from the digital preamp dumps right into it, so everything gets "warmed" by that traditional gain stage before it goes to the PI."

Kaapattu fender-palstalta.

Edit: ...ja eikös sen master volumettoman kanavan idea juuri ole, että digitaalietuaste ohitetaan? Kuulostaisi oudolta (lue: typerältä/turhalta/jne), jos näin ei ole.
lehtiju2
11.12.2011 16:55:29
Elkääs nyt morkatko Super Champia, kyllä se kotivahvistimena ajaa asiansa ihan hyvin.
jniska
11.12.2011 17:46:29
lehtiju2: Elkääs nyt morkatko Super Champia, kyllä se kotivahvistimena ajaa asiansa ihan hyvin.

Sen varta on pakko mollata, että mulla oli tollanen Super Champ vuoden päivät.
Yhtään kunnon saundia siinä EI ole. Ihme honottaja koko vahvistin.
Kai sitä saa kunnon kitarakamat omistaa sentään !!
jii.haanpaa
11.12.2011 19:08:19
antnis: Se ykköskanava on sama kuin kakkoskanavan voicing 2 mutta ilman masteria. Digietusta ei ohiteta. Ihan mukava cleanihan tuossa on mutta särökanavasta en tykännyt oikeen.

Sittenhän se tosiaan on samanlainen puolijohdevahvari kuin esimerkiksi Marsun Silver Jubilee-sarjalaiset.

Minä olen aina kuvitellut, että tuon ykköskanava käyttäytyy kuten mikä tahansa putkivahvistin. Manuaalin mukaan ykköskanavan "digitaaliosuus" vastaa kakkoskanavan voicingin asentoa 4(?), eli bf clean tone. Eikö se sitten tosiaan mene (putki)särölle, jos Volume 1:n asentaa pykälään 11? Jo on kumma peli.

Itse olen vähän puolisalaa kiikaroinut tätä ja olen koko ajan kuvitellut, että ykköskanava käyttäytyisi kuin "oikeatkin" champit. Digipuoleen en ole kokenut tarvetta tutustua ollenkaan.

Tuollainen löytyi pikakookeloinnilla. No joo, ei nyt mikään hivelevää ääntä, mutta meneehän se nyt särölle kuitenkin: http://www.youtube.com/watch?v=FFhkKvd9U-g
antnis
11.12.2011 19:47:56 (muokattu 11.12.2011 19:49:55)
jii.haanpaa: Sittenhän se tosiaan on samanlainen puolijohdevahvari kuin esimerkiksi Marsun Silver Jubilee-sarjalaiset.

Minä olen aina kuvitellut, että tuon ykköskanava käyttäytyy kuten mikä tahansa putkivahvistin. Manuaalin mukaan ykköskanavan "digitaaliosuus" vastaa kakkoskanavan voicingin asentoa 4(?), eli bf clean tone. Eikö se sitten tosiaan mene (putki)särölle, jos Volume 1:n asentaa pykälään 11? Jo on kumma peli.

Itse olen vähän puolisalaa kiikaroinut tätä ja olen koko ajan kuvitellut, että ykköskanava käyttäytyisi kuin "oikeatkin" champit. Digipuoleen en ole kokenut tarvetta tutustua ollenkaan.

Tuollainen löytyi pikakookeloinnilla. No joo, ei nyt mikään hivelevää ääntä, mutta meneehän se nyt särölle kuitenkin: http://www.youtube.com/watch?v=FFhkKvd9U-g

Nojoo kerran testattiin xamppia kympillä Phat Cateilla varustetun Tokain kanssa ja kyllähän se ruvelle jotenkin meni mutta enempikin kuten pojan ikivanha Peavey Banditti eikä silleen makeesti kuten Champ 600 tai mun VHT. Mikään Princeton Reverb RI tuo ei siis ole.
Ollaan nyt rehellisiä. Ei metallimusiikki pyri koskettamaan kuulijoitaan älyn kautta. Klassinen usein pyrkii. Ja avantgarde jazz myös. -Pirkka@hifiharrastajat.org
Ukko
11.12.2011 20:51:36

antnis: Se ykköskanava on sama kuin kakkoskanavan voicing 2 mutta ilman masteria. Digietusta ei ohiteta. Ihan mukava cleanihan tuossa on mutta särökanavasta en tykännyt oikeen.

Mutta aika kaunis soundinen kuitenkin.
COVS jäsen nro 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)