Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Talkback moneen eri kohteeseen
1
vezir
10.12.2011 20:38:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!
 
Suunnittelen studiokamojen uusimista. Mieleeni juolahti kysymys:
 
Mulle on tulossa x määrä (x>1) uloslähtöjä Behkun AD8000-muuntimien perseestä (XLR) auxeja ajatellen. Miten saan puhuttua noihin kanaviin? Monitorikontrolleissa on pitkälti vain yksi AUX/CUE, johon talkbackin voi ohjata. On varmaan jotain käteviä konsteja tähän..?
 
Ihanteellinen tilanne olisi, että pystyisin valitsemaan, mihin auxiin puhun.
 
Suositelkaa laitteita tai kytkentätapoja. En laita tähän budjettia, ettei se rajoittaisi liikaa. MacGyver-ratkaisuja arvostetaan!
 
Kiitti!
 
Jaava
10.12.2011 22:44:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika paljon riippuu siitä, minkä laitteen kanssa sä niitä muuntimia käytät.
 
Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
vezir
10.12.2011 22:58:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaava: Aika paljon riippuu siitä, minkä laitteen kanssa sä niitä muuntimia käytät.
 
Joo, kirjoitin kiireessä, niin kysymyksestä tuli tollanen puolittainen.
 
Siis muuntimet on etusina, ja vievät adatilla äänen koneelle (korttina rme raydat). Koneesta (kortista) tulee adat ulos, ja behkun takana olevat outit käytetään monitorointiin ja kuulokemiksauksiin. Eli ulostulon jälkeen mennään varmaankin kuulokevahvistimen kautta luureihin (tämä kertaa x).
 
En ole vielä ihan funtsinut loppuun, kuinka monta auxia/submixiä tarvitsen/otan käyttöön, Raydat antaa kuitenkin 32 kanavaa ulos, mikä riittää varmasti.
 
Mutta lähinnä mietin monitoroinnin ja useiden auxien niputtamista käteväksi kokoonpanoksi. Ja alunperinhän kyse oli pelkästä talkcbackistä.
 
Mulla on ennen ollut samsonin C-control-pikkupurkki, jolla olen monitorit ja kuulokkeet hoitanut.
 
tmuikku
11.12.2011 16:11:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vezir: Joo, kirjoitin kiireessä, niin kysymyksestä tuli tollanen puolittainen.
 
Siis muuntimet on etusina, ja vievät adatilla äänen koneelle (korttina rme raydat). Koneesta (kortista) tulee adat ulos, ja behkun takana olevat outit käytetään monitorointiin ja kuulokemiksauksiin. Eli ulostulon jälkeen mennään varmaankin kuulokevahvistimen kautta luureihin (tämä kertaa x).
 
En ole vielä ihan funtsinut loppuun, kuinka monta auxia/submixiä tarvitsen/otan käyttöön, Raydat antaa kuitenkin 32 kanavaa ulos, mikä riittää varmasti.
 
Mutta lähinnä mietin monitoroinnin ja useiden auxien niputtamista käteväksi kokoonpanoksi. Ja alunperinhän kyse oli pelkästä talkcbackistä.
 
Mulla on ennen ollut samsonin C-control-pikkupurkki, jolla olen monitorit ja kuulokkeet hoitanut.

 
Moi! jos sulla on tarpeeksi AD kanavia käytössä niin helpointa on viedä sekin talkback tietokoneelle ja reitittää RME:n softalla haluamiisi lähtöihin. Muussa tapauksessa tarvitset jonkun mikserin missä on vastaavasti tarvittava määrä lähtöjä että saat ympättyä talkback signaalin kuuntelumiksauksiin. Vaihtoehtoisesti jokaiselle kuuntelulle oman taskumikseri mihin saat tuotua talbackin (splittaamalla) ja yhden (tai useamman) submixin.
 
vezir
11.12.2011 18:36:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tmuikku: helpointa on viedä sekin talkback tietokoneelle ja reitittää RME:n softalla haluamiisi lähtöihin.
 
Aivan! Olinpa hölmö, kun en itse tajunnut! Täältä on kyllä hyvä kysellä tässä vaiheessa, kun kamat on vielä suunnittelun alla. Kiitosta vain!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «