Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Zoom H4N
1
Player
10.12.2011 23:28:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkä pystyykö Zoom H4N laitteella nauhoittamaan suoraan sähkökitaran/basson ääntä.. Siis kytkemällä tämä jotenkin vahvistimeen kiinni (out-liitäntää ?) ? Vaikuttaisi muuten hyvin asialliselta laitteelta omia kotinauhoituksia silmällä pitäen. Juurikin tuo kitaran nauhoitus mietityttää.. Eikö tuo pitäisi melko yksinkertaisesti onnistua?
 
Shit happens, that's life.
Henri Henri Olavi
11.12.2011 00:24:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pystyy äänittämään. Joko siten, että otat siitä vahvarin outista sisään zoomiin, tai sitten niin, että lämäset kepin suoraan kiinni zoomiin.
 
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
Player
11.12.2011 14:09:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Pystyy äänittämään. Joko siten, että otat siitä vahvarin outista sisään zoomiin, tai sitten niin, että lämäset kepin suoraan kiinni zoomiin.
 
Kiitos tiedosta..
 
Shit happens, that's life.
kmh
12.12.2011 11:28:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keppi suoraan zoomiin ei ole ikinä mulla toiminut hirveän hyvin: kitarasta lähtevä tasohan on hirveän heikko, ja toiseksi siitähän saa vain DI-signaalin, joka ei kuulosta sähkökitaralta juuri lainkaan ainakaan mun korviin.
 
PODit ja muut vastaavat laitteet voivat myös toimia vahvistimen korvikkeena. Jos melutaso sallii, kannattaa laittaa zoomi ständille soivan kitaravahvistimen eteen. Zoomissa on yllättävän hyvät mikrofonit, ja jos vain löydät oikean sijoittelun saa sille varsin mainiota soundia nauhalle.
 
Henri Henri Olavi
12.12.2011 15:56:11 (muokattu 12.12.2011 16:05:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kmh: Keppi suoraan zoomiin ei ole ikinä mulla toiminut hirveän hyvin: kitarasta lähtevä tasohan on hirveän heikko, ja toiseksi siitähän saa vain DI-signaalin, joka ei kuulosta sähkökitaralta juuri lainkaan ainakaan mun korviin.
 
Niin. Mä oon koittanut tuolla tavalla vain siten, että on kepakko zoomissa ja hommaa sitten pyörittää Ableton Live, jossa on vahvarimallinnus ja muuta härpäkettä. Silleen ainakin skulaa hyvin.
 
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
kmh
12.12.2011 16:04:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Niin. Mä oon koittanut tuolla tavalla vain siten, että on kepakko zoomissa ja zoomia sitten pyörittää Ableton Live, jossa on vahvarimallinnus ja muuta härpäkettä. Silleen ainakin skulaa hyvin.
 
Ah juu eli käytät zoomia äänikorttina? Vai käpisteletkö erikseen nauhoitettua DI-raitaa?
 
Henri Henri Olavi
12.12.2011 16:05:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kmh: Ah juu eli käytät zoomia äänikorttina? Vai käpisteletkö erikseen nauhoitettua DI-raitaa?
 
Tuossa tapauksessa on Zoom ollut äänikorttina kyllä.
 
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «