Aihe: Squier Startocaster ja vahvistin
1 2
Prosessi
07.04.2004 15:43:17 (muokattu 09.04.2004 23:54:23)
Eli, olen ostamassa Squierin valmistamaa Stratocasteria ja kysynkin, että mikä vahvistin siihen kannattaa hankkia? Hintaluokka saisi olla siinä 100-200e. Auttakaahan "sähkökitaranyyppää".. Olen tähän mennessä soitellut akustisella (teräskielisellä) ja mitä olen koulussa Startocasteria testannut, niin sopii hyvin musiikkityyliin ja hyvä soittotuntuma.
Lord of the strings
07.04.2004 16:00:06
Joku pikku Peavey.
Ja mielestäni Squier ei ole kopio, vaan tytäryhtiö.
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus kaikille m.nettiläisille
Miekkonen
07.04.2004 16:06:32
Osta mun yamaha 50€, niin jää rahaa 3 pedaaliin.
Hannu H.
07.04.2004 16:08:34

Osta mun yamaha 50€, niin jää rahaa 3 pedaaliin.

Ja ihmettelet mitä teet kolmella pedaalilla ja "vahvistimella"... 100-200e saa jo luultavast hyviäkin vahvistimia mutta ei oo tuon hintaluokan peleistä paljoa kokemusta...
"May the tone be with you"
Player
07.04.2004 16:36:47 (muokattu 07.04.2004 16:41:17)
Ja mielestäni Squier ei ole kopio, vaan tytäryhtiö.
Se ON tytäryhtiö.
Nimittäin Squierin kitaroiden lavoissa lukee Squier by Fender ja toiseks Fenderin sivuilla on linkki Squierin sivuille joten ei Squierit mitään kopioita ole.
Fenderin Squieria voidaan verrata Gibsonin Epiphoneen. Ne on perjaatteessa samoja kitaroita, mutta halvempia.
EDIT: Siis ei Fender ainut ole jolla tytär yhtiöitä on
EDIT: Lisäystä/korjailua
Shit happens, that's life.
Skinwalker
07.04.2004 17:15:15
Jos kitaran merkin ja mallin olet jo lyönyt lukkoon, niin en siihen ota kantaa. Vahvariksi uskaltaisin suositella tuossa hintaluokassa jotakin behringerin pikkuvahvistinta. Ne ovat monipuolisia ja suht hyväsoundisia kuitenkin hinnastaan huolimatta.
Big man, pig man, ha ha, charade you are
rap1ds
07.04.2004 17:21:53
Fenderin Squieria voidaan verrata Gibsonin Epiphoneen. Ne on perjaatteessa samoja kitaroita, mutta halvempia.

Hoho!
kävin m.netis markkinoimas sitä torin standardii ettei kukaa vie k-pajan classiccii
Jasma
07.04.2004 17:29:34 (muokattu 07.04.2004 17:40:24)
no behringeriltä kannattaa katsastaa ainakin GM108, GM110 ja rolandilta Cube 15 ja Cube 30. Muuta en tähän hätään osaa sanoa. Tuo GM108 maksaa reilusti alle 100e ja on ihan hyvä peli.
Quark
07.04.2004 18:02:03
no behringeriltä kannattaa katsastaa ainakin GM108, GM110 ja rolandilta Cube 15 ja Cube 30. Muuta en tähän hätään osaa sanoa. Tuo GM108 maksaa reilusti alle 100e ja on ihan hyvä peli.

Kyllä. Mulla on kanssa Squierin strato ja sen kanssa juuri tuo Berhringerin GM110. Hintaa oli joku 130€ muistaakseni. Mun mielestä ainakin todella kannattava ostos. Siinä on siis tehoa se 30W.
Hevonen on kävelevä meetwursti.
Jasma
07.04.2004 18:14:38
Kyllä. Mulla on kanssa Squierin strato ja sen kanssa juuri tuo Berhringerin GM110. Hintaa oli joku 130€ muistaakseni. Mun mielestä ainakin todella kannattava ostos. Siinä on siis tehoa se 30W.
tuo GM110 taitaa olla suht haluttua tavaraa, ainakin se oli "loppuunmyyty" thomannilla, huttusella ja espoon musiikissa, mitä nyt kyselin pari päivää sitten.
Jucciz
07.04.2004 18:20:07
Vahvistimesta..

Kannattaisi ehkä repiä vielä jostain satanen ja ostaa Laneyn LC15R. Siinä on erittäin hyvä ja näppäräkokoinen putkivahvistin, jossa riittää ääntä pitkäksi aikaa. Hyvä soundi itsesään, ei tarvitse välttämättä pedaaleja edes.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
kulmahiomakone
07.04.2004 18:48:13
Se ON tytäryhtiö.
Nimittäin Squierin kitaroiden lavoissa lukee Squier by Fender ja toiseks Fenderin sivuilla on linkki Squierin sivuille joten ei Squierit mitään kopioita ole.
EDIT: Siis ei Fender ainut ole jolla tytär yhtiöitä on
EDIT: Lisäystä/korjailua

Johan menee jännäksi. Onko sillä jotain väliä, että Squier on Fenderin tytäryhtiö, tai paremminkin Fender -konsernin brändi? Harvat pitävät Spritea Coca-Colana, tai edes halpana sellaisena, vaikka kyseessä on Coca-Cola korporaation tuotemerkki.

Fenderin Yhdysvalloissa valmistamilla kitaroilla ei ole mitään tekemistä Aasiassa Squier -brändin alla valmistettujen kitaroiden kanssa; paitsi muoto, joka tosin löytyy myös muiden valmistajien kopioista. Raaka-aineista ja niiden hankintapaikoista lähtien Squier ja Fender eroavat toisistaan.

Toisaalta, voidaanko sanoa, että laillisesti valmistettu kopio on yhtään sen vähemmän kopio kuin laittomasti valmistettu? Jos ostat cd-levyn ja teet siitä laillisen kopion esimerkiksi autokuuntelua varten, niin kopio on silti kopio. Ja pleijareissa kaupastakin ostettu cd on vain kopio masterista. Samoin kaikkien samanmallisten kitaroiden voidaan ajatella olevan kopioita siitä ensimmäisestä valmistetusta kappaleesta.

Ja Fender -merkki Squierin lavassa takaa kitaran laadun juuri niin vakuuttavasti kuin siihen uskot.

Niin, mitä oli tarkoituksenani sanoa, oli se, että on täysin triviaalia pohtia onko Squier Fenderin kopio vai ei. Eri kitara se on joka tapauksessa. Ylipäänsä "kopio" sanan käyttö ei ole kovinkaan mielekästä tässä tapauksessa.
Catana sum et nihil humanum a me alienum puto.
Quark
07.04.2004 19:52:18
tuo GM110 taitaa olla suht haluttua tavaraa, ainakin se oli "loppuunmyyty" thomannilla, huttusella ja espoon musiikissa, mitä nyt kyselin pari päivää sitten.

Siltä tosiaankin vaikuttaa. Itte ostin Tampereen Soitinkeskuksesta ja sain viimeisen kappaleen hyllystä, joskus vuodenvaihteessa. Tiedä sitten onko niitä siellä tällä hetkellä...
Hevonen on kävelevä meetwursti.
mikasoi
08.04.2004 02:37:56 (muokattu 08.04.2004 02:43:24)
Hei, se Laneyn lc 15 oli muuten todella hyvä ehdotus! Itse möin sen isoveljen Laney 30 LC:n puolivuotta sitten 400 eetulla.

Nim. Soitan putkella, tukka putkella.

Ja se "tytäryhtiö" hapatus on mun mielestä nykypäivänä täysin turhaa. Onhan esim Gretch ja Fenderkin kaksi täysin eri kitaraa, vaikka fender omistaa ne molemmat.

(skuijjer miehenä voin sanoa et mun affinitystrato on fenderi, mutta kuinkas moni Fenderin omistaja mainostaa et, tää mun am.stankku on sen skuijjerin tytäryhtiön tekemä...)
Go Billy, Go and drink some jarruneste.
weelie
08.04.2004 13:13:02
Mulla on GM110, ja olen ollut tyytyväinen. Hyvät saundit, ainostaan, tietysti: kaiut puuttuu. Ostin omani maahantuojalta soundata.fi puoltoista vuotta sitten.
Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition'
Prosessi
09.04.2004 09:42:55
Hmm.. Taidan ostaa tuon Behringer GM110 Vintagerin. Hintaa löytyy sopivat 125e ja ihan soppelin kokoiselta vaikuttaa kerrostalokäyttöön. Kiitokset vastanneille.
Hmm..
perkeles
10.04.2004 18:09:11
kerrostalo käyttöön riittää kyllä esim. orange 10. päihittää taatusti soundeissa joka behringerin.
vasenkätinen strato on yhtä ruma kun jussipaitaanen neekeri.
perkeles
10.04.2004 21:57:01
kokeile joka myllyä mitä näet äläkä välitä näistä pashanjauhannoista. huomaat kyllä kun sopiva osuu kohdalle. onnea hankintaan.
soittaminen on niinkuin kalastus-mukava harrastus.mutta työnä...
_Tony_
11.04.2004 05:37:19
Squier on ihan ok keppi, mukava soittaa ja mikit kelvolliset.

Styrkkariks osta käytetty Roland Cube 30 tai Zoom Fire 30 kombo. Käy kaupassa koittaa kummasta diggaat enemmän.
I Can Make You Happy... Ladies first
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)