kimurantti1 09.12.2011 16:38:28 (muokattu 09.12.2011 16:38:47) | |
---|
Jucciz: Sepä juuri. Eikä ihmekään, että meni jo. Jep, ei kauaa roikkunut. Tohon "ongelmaan" puolestaan: luulisi, että tänä päivänä tökyä saa lisättyä niin monessa kohdassa signaaliketjua, että tosi tehokkaiden mikkien käyttämiselle ei oo mitään järkevää syytä. Toki sitä tökyä aina lisää saadaan jos on tarvis. Mutta eihän esim. boosteripedaalin käyttö vastaa täsmälleen samaa asiaa kuin tehokkaat mikit, lopputulos kuulostaa erilaiselta. Mä itse kyllä tykkään tehokkaista mikeistä hi-gain-kamassa. Kaikessa muussa miedommat taas rulaa. |
jyrkalt 09.12.2011 17:56:44 | |
---|
McNulty: Saako kaapata hivenen? Mulla olis hakusessa ~10-20W 1x12" elementillä oleva combo. Vaatimuksena äärettömän hyvä puhdas soundi. En myöskään pistä pahakseni jos laitteessa on hyvin toimiva ja käyttäytyvä särökanava. Hintakatto ~2000€ Divided By 13 on videoiden ja nettisivujen perusteella kiehtonut. Muita varteenotettavia vaihtoehtoja? Soitan melko monipuolisesti Otis Reddingistä Meshuggahiin, mutta 80% ajasta menee 80s pop/rock osastolla sekä tuollaisessa Foo Fighters-henkisessä rokkenrollissa. With a twist of Laura Pausini, tietysti :)) Tuossa hintaluokassa ja noilla vaatimuksilla mua itseä kiinnostaisi Carr Rambler. http://www.carramps.com/rambler.html Mulla tuollainen Divided by 13 oli jonka juuri hukkasin vaihtokaupassa. Erittäin, erittäin hyvä vahvistin. Uutena tosin vähän yli tuon 2k€. Haar guitars Hollannissa on kaiketi lähin putiikki josta noita suomeen saa. http://www.haarguitars.nl/import/in … layout=blog&id=12&Itemid=29 Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu. |
kalleboy 09.12.2011 19:01:45 | |
---|
Itellä on ollut ykköskoneena Marshallin silver jubilee 1x12" combo ja ei ole toista yhtä monipuolista comboa vielä tullut vastaan. Clean kanavalla taittuu funkit ja jazzit ja särökanavasta irtoaa rankimmillaan acdc ja gunnarisäröt. Miedommalla gainilla loistava bluus ja poppisaundi. Käytettynä saattais löyty ~800 euroon. Suosittelen! |
javia 09.12.2011 19:06:13 | |
---|
http://www.proguitar.eu/ProGuitar.eu/MAZ_18_%2818_Watt%29.html Dr Z Maj jr. combo Reverbillä. Paras ja käytännöllisin vahvari joka mulla ollut. SE yksi soundi on niin terve kuin vaan voi olla ja mikä parasta se tykkää pedaalaista aivan hulluna. Mulla on 2x10 kaijuttimilla. Ja tää soi kovempaa kuin yksikään omistamani/kokeilemani (mm.monsterit yms.) 2x el84 päätteellinen peli. Toi kulkee mulla bilerockpändistä ihan perinne blues kamaan ja aina on loistava soundi. Isommilla keikoilla törkkään sen lisäkappiin. Varauksetta voin suositella ehdottomasti. Meni vähän överikehumiseksi mutta mulla on pyörinyt aikalailla prokamaa viimevuosina ja tää pikkuinen maz jr. jaksaa aina vaan hämmästyttää.. Man With Bad Tone Laughs Alone! |
jyrkalt 09.12.2011 19:13:00 | |
---|
javia: http://www.proguitar.eu/ProGuitar.eu/MAZ_18_%2818_Watt%29.html Dr Z Maj jr. combo Reverbillä. Paras ja käytännöllisin vahvari joka mulla ollut. SE yksi soundi on niin terve kuin vaan voi olla ja mikä parasta se tykkää pedaalaista aivan hulluna. Mulla on 2x10 kaijuttimilla. Ja tää soi kovempaa kuin yksikään omistamani/kokeilemani (mm.monsterit yms.) 2x el84 päätteellinen peli. Toi kulkee mulla bilerockpändistä ihan perinne blues kamaan ja aina on loistava soundi. Isommilla keikoilla törkkään sen lisäkappiin. Varauksetta voin suositella ehdottomasti. Meni vähän överikehumiseksi mutta mulla on pyörinyt aikalailla prokamaa viimevuosina ja tää pikkuinen maz jr. jaksaa aina vaan hämmästyttää.. Haa! Juuri vaihtokaupassa sain itselle tuon samaisen Maz jr:n nuppina ja joka on NR. Kovin paljoa en ole päässyt testailemaan vielä mutta vaikuttaa todella lupaavalta peliltä näin lyhyen tutustumisen jälkeen. Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu. |
s151669 09.12.2011 20:13:36 | |
---|
dropD: Katsastaisin Laneyn VC-kombot (15 ja 30). Omastani en luovu vaikka DIY-kärpänen vei molemmat kädet Jos pientä ja kätevää haetaan, niin VC 15. VC 30:stä ei ole kokemusta, mutta sisarmalli LC 30 oli perin inhottava roudattava. Painava, iso, hankalan muotoinen, kun pikkumalli ei ole juuri nuppia suurempi. Antikitarasankari |
lonelyplayer 09.12.2011 21:24:15 (muokattu 10.12.2011 11:16:12) | |
---|
Itse juuri tilasin Enganer Tweakerin 15W nupin, siinä vain yksi kanava mutta luulen että clean-soundi sinua miellyttää. On aika hyvä ! Kanavanvaihtoa ei Tweakarissa ole mutta tsekkaa isompi Egnater Tweaker...oliko se 40W...muistaakseni kaksi kanavaa. |
Vladi 10.12.2011 10:56:46 | |
---|
Jes, kiitosta kaikille vastanneille. Pitänee käydä tuo HuugoKettunen ainakin koesoittamassa uudestaan ja Lanikoitakin on ainakin Treen musiikissa ollut aina silloin tällöin. Testaamaan siis. |
Ultrasonido 11.12.2011 10:50:36 | |
---|
Itsekin pienehköä putkicomboa vaihteeksi hankkimassa. Fenderin Hot Rod Deluxe III:sta kävin testaamassa. Puhdas saundi on kyllä stratolla loistava ja särötkin on parantuneet vanhoista versioista tuntuis. Pedaaleja sietää mainiosti eteensä myös. Maahantuojan tarjous on 785e ja 2 vuoden takuu. Tehoa 40w eli joillekin jo liikaa. Fenkussa sai jalkakytkimellä valittua puhdas/särö ja Särö/enemmän särö. Ei toimi kun omalla pedaalilla, mutta piuhaksi siihen käy kitarapiuha. Tuo Laney VC30-112 kiinnostaisi myös, koska sehän on jo oikeasti halpa(Alle 600e) ja mitoiltaan vielä hivenen pienempi kuin Fenkku. Toisaalta hyviä vaihtoehtoja on kyllä paljon 800e:n hintakatollakin, varsinkin jos käytettyjäkin katselee. Itseäni kiinnostaa eniten vaan puhtaan saundin olemus koska saan kyllä pedaaleilla ja multiefektillä siitä kaivettua kaiken olennaisen. Toisaalta ymmärrän näkökulman että vahvistimesta pitäisi löytyä myös hyvä särö. "It is the spectator, and not life, that art really mirrors. Diversity of opinion about a work of art shows that the work is new, complex and vital." -Oscar Wilde |
Ultrasonido: Itsekin pienehköä putkicomboa vaihteeksi hankkimassa. Fenderin Hot Rod Deluxe III:sta kävin testaamassa. Puhdas saundi on kyllä stratolla loistava ja särötkin on parantuneet vanhoista versioista tuntuis. Pedaaleja sietää mainiosti eteensä myös. Maahantuojan tarjous on 785e ja 2 vuoden takuu. Tehoa 40w eli joillekin jo liikaa. Fenkussa sai jalkakytkimellä valittua puhdas/särö ja Särö/enemmän särö. Ei toimi kun omalla pedaalilla, mutta piuhaksi siihen käy kitarapiuha. Tuo Laney VC30-112 kiinnostaisi myös, koska sehän on jo oikeasti halpa(Alle 600e) ja mitoiltaan vielä hivenen pienempi kuin Fenkku. Toisaalta hyviä vaihtoehtoja on kyllä paljon 800e:n hintakatollakin, varsinkin jos käytettyjäkin katselee. Itseäni kiinnostaa eniten vaan puhtaan saundin olemus koska saan kyllä pedaaleilla ja multiefektillä siitä kaivettua kaiken olennaisen. Toisaalta ymmärrän näkökulman että vahvistimesta pitäisi löytyä myös hyvä särö. Mites on mitä eroa tuossa vanhemmassa mallissa on kun ei maksa kuin vähän alla 7 rahaa..vai onko tuo ees sellanen vanhempi malli??? http://www.keminmusiikki.fi/cat/product_details.php?p=212 EDIT: siis kaiutin on ainaki eri nytkö tarkemmin kattoo... :) |
tomimat 11.12.2011 19:51:54 | |
---|
osta koch studiotone(20w) tai twintone(50/25w),takuulla on soundi kohillaan ja sopii budjettiin. |
_UmmaGumma_ 11.12.2011 20:17:14 | |
---|
Osta Bugera V22. Niin halpa ja hyväsoundinen että naurattaa. Jos sen saa jotenkin rikki niin sillä rahaa ostaa vaikka uuden samanlaisen. |
Lilli 12.12.2011 14:40:00 | |
---|
_UmmaGumma_: Osta Bugera V22. Niin halpa ja hyväsoundinen että naurattaa. Jos sen saa jotenkin rikki niin sillä rahaa ostaa vaikka uuden samanlaisen. Toki Bugera noin kustannussyistä, mutta YouTube-näytteen perusteella voisi tuo Englin Gigmasterkin http://www.youtube.com/watch?v=OBxAerqnwrs Tiedä nyt sitten ennenkuin kokeilemaan pääsee. The same thing that makes you live can kill you in the end |
Laulava Kylätohtori 12.12.2011 14:58:35 (muokattu 12.12.2011 14:59:17) | |
---|
_UmmaGumma_: Osta Bugera V22. Niin halpa ja hyväsoundinen että naurattaa. Jos sen saa jotenkin rikki niin sillä rahaa ostaa vaikka uuden samanlaisen. Ja tämän voi (ja kannattaa) ostaa uutena Thomannilta 3 vuoden takuulla. 3 vuotta menee rikkoutumiset Thomannin piikkiin, kunhan muistaa säilyttää alkup. pahvilaatikon... Kun lahjat ja taito loppuvat, alkaa tilutus |
McNulty 12.12.2011 15:02:54 | |
---|
If you ain't first, you're last! |
Numb 12.12.2011 15:04:33 | |
---|
Turvallisuus on tunne, joka edeltää tilanteen tajuamista. |
McNulty 12.12.2011 15:12:05 | |
---|
Numb: No juu, tuskin tolla bassmanin kytkiksellä vikaan mennään :) Joo, taitaapi olla ns. viimeinen tweed-bassman tuo 5F6-A. Tykkään myös tweed-henkisestä särömaailmasta, joten tuo voisi siltäkin osalta olla kiva peli, vaikka pääpaino nimenomaan olisi puhtaassa (clean tone). Kellään kokemusta moisesta? Tai Victorian vimpaimista ylipäätänsä? Kaikesta päätellen pätevämpiä laitteita kuin miun edesmennyt Cornell. If you ain't first, you're last! |
antnis 12.12.2011 15:20:14 | |
---|
Jos Tweedit ja hyvä clean kiinnostaa niin miten olis Swart? Ollaan nyt rehellisiä. Ei metallimusiikki pyri koskettamaan kuulijoitaan älyn kautta. Klassinen usein pyrkii. Ja avantgarde jazz myös. -Pirkka@hifiharrastajat.org |
McNulty 12.12.2011 15:22:17 | |
---|
antnis: Jos Tweedit ja hyvä clean kiinnostaa niin miten olis Swart? Sellainenkin miulla kävi pari vuotta takaperin. Oli ihan ok, mutta jokin "omalaatuisuus" siinä tökki. Ei huono, mutta etsin "isomman" kuuloista pikkukonetta. If you ain't first, you're last! |
antnis 12.12.2011 16:01:26 | |
---|
McNulty: Sellainenkin miulla kävi pari vuotta takaperin. Oli ihan ok, mutta jokin "omalaatuisuus" siinä tökki. Ei huono, mutta etsin "isomman" kuuloista pikkukonetta. Ah, ok, No laita sit vaikka Lazy J 40 :) Noi Victoriathan ovat saaneet kovasti kehuja ympäriinsä. Ollaan nyt rehellisiä. Ei metallimusiikki pyri koskettamaan kuulijoitaan älyn kautta. Klassinen usein pyrkii. Ja avantgarde jazz myös. -Pirkka@hifiharrastajat.org |