Aihe: Tori: MYYTY!!
1 2 3 4 5 6
TTV
09.12.2011 08:52:32
munkero: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=583471

Vituttaako naminami? XD

Selvästi asiaton ilmoitus, lukkoa ja bannia äkkiä :-) Ei vais, eipä tuo myyty teksti herätä juurikaan mitään suurempia tunnetiloja. Enemmänkin ne "tarjoa / XXX / ..." hintapyynnit tympii, kun sellaisissa tapauksissa järjestään päädytään hinnan arvuutteluun ja hinkkaamiseen, mihin itelläni ei ainakaan viitseliäisyys ja aika riitä, varsinkin kun joku juttu pitää saada heti.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
bubu
09.12.2011 10:01:04
Aihetta sivuten, lähinnä tohon varaamiseen ja ostajien kohteluun. Viikko takaperin näin Torin ilmoituksessa mielenkiintoisen tuotteen, varmistin ettei sitä oltu myyty, ilmoitin ostavani sen ja myyjä ilmoitti osoitteensa ja ajankohdan koska voisin sen noutaa. Samassa viestissä myyjä kysyi jos haluan ostaa myös muuta tavaraa samasta ilmoituksesta, johon vastasin kieltävästi (vastaava laite on jo). Tämän jälkeen hän ilmoitti myyneensä haluamani laitteen jonnekin muualle sen toisen laitteen kanssa pakettina, ja jäin nuolemaan näppejä katkerana. Mielestäni tässä ei nyt ihan menty oppikirjan mukaan kaupankäynnissä, ja tästä tekisi mieli laittaa palautetta myyjän tunnukselle, mutta sekään ei ole mahdollista nykyisen Torin järjestelyllä. Tietty tämmöinen palautejärjestelmä voisi mahdollistaa jonkun tarkoituksellisen mustamaalaamisen jos joku semmoista saisi päähänsä tehdä.
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Terry Pantheras
09.12.2011 10:14:49
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=584675

Hähää! Ostin ja haen tänään. En käsitä miten tuo nyt voi ketään häiritä...
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ BANDCAMP

Kahta en vaihda: Soldano, Guild & Celestion G12-80 Rola
Dropped C
09.12.2011 10:18:25
Ihan sama lukeeko ilmoissa myyty tai varattu. Itse sivuutan saman tien. Kuten myös ilmoitukset missä lukee "tarjoa".
dropD
09.12.2011 10:27:15 (muokattu 09.12.2011 10:27:40)

Dropped C: Ihan sama lukeeko ilmoissa myyty tai varattu. Itse sivuutan saman tien. Kuten myös ilmoitukset missä lukee "tarjoa".

Jos on myyty, niin silloin voi sivuuttaa. Muutamaan "varattu" -ilmoon olen kiinnostukseni ilmaissut ja muutamissa tapauksissa tuotteen itselleni kuitannut. Ei "tarjoa" tyyppisissä hintapyynnöissäkään mitään vikaa ole jos tiedät mitä olet hakemassa ja mitä sellaisesta halukas maksamaan. Ehkä nuo sitten vähentävät renkaanpotkijoiden yhteydenottoja...
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
juikkipuikki
09.12.2011 10:36:09

Terry Pantheras: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=584675

Hähää! Ostin ja haen tänään. En käsitä miten tuo nyt voi ketään häiritä...

Sinäkö se olitkin? Tuputin tilisiirtoa myyjälle hanakasti, mutta tämä vastaili vaivalloisesti ja totesi, että myi toissayönä tutulle :D
Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden, koska DTm...
Volle
09.12.2011 11:47:00
Kaikista eniten ihmetyttää tilanne, kun koko ilmoitus putsataan ja tilalle tulee vain teksti "myyty".

Muutenhan tori on mitä mainioin palsta ilmoituksille. Ei mua ainakaan vituta mitkään "tarjoa" tai "tinkaa jos osaat" -ilmoitukset. Niihin ei tarvitse vastata. Enempi korpeaa se, että päättömiä "vaihda toimimattomaan moottorikelkkaan" -tyyppisiä tarjouksia tulee, vaikka ilmoitukseen kirjoittaa, ettei vaihtokaupat kiinnosta.
Terry Pantheras
09.12.2011 13:40:04
juikkipuikki: Sinäkö se olitkin? Tuputin tilisiirtoa myyjälle hanakasti, mutta tämä vastaili vaivalloisesti ja totesi, että myi toissayönä tutulle :D

Sovittiin kaupoista jo tuossa keskiviikkona ja kun pääsin vielä noutamaan niin myyjänä tietty helpoin tapa noin käytännössä... :) Mut voin myydä sulle jos en tykkää! :D
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ BANDCAMP

Kahta en vaihda: Soldano, Guild & Celestion G12-80 Rola
juikkipuikki
09.12.2011 13:44:24

Terry Pantheras: Sovittiin kaupoista jo tuossa keskiviikkona ja kun pääsin vielä noutamaan niin myyjänä tietty helpoin tapa noin käytännössä... :) Mut voin myydä sulle jos en tykkää! :D

It's a DEAL! 100e sis postit? :)
Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden, koska DTm...
Eemil
09.12.2011 21:47:54
bubu: Aihetta sivuten, lähinnä tohon varaamiseen ja ostajien kohteluun. Viikko takaperin näin Torin ilmoituksessa mielenkiintoisen tuotteen, varmistin ettei sitä oltu myyty, ilmoitin ostavani sen ja myyjä ilmoitti osoitteensa ja ajankohdan koska voisin sen noutaa. Samassa viestissä myyjä kysyi jos haluan ostaa myös muuta tavaraa samasta ilmoituksesta, johon vastasin kieltävästi (vastaava laite on jo). Tämän jälkeen hän ilmoitti myyneensä haluamani laitteen jonnekin muualle sen toisen laitteen kanssa pakettina, ja jäin nuolemaan näppejä katkerana. Mielestäni tässä ei nyt ihan menty oppikirjan mukaan kaupankäynnissä, ja tästä tekisi mieli laittaa palautetta myyjän tunnukselle, mutta sekään ei ole mahdollista nykyisen Torin järjestelyllä. Tietty tämmöinen palautejärjestelmä voisi mahdollistaa jonkun tarkoituksellisen mustamaalaamisen jos joku semmoista saisi päähänsä tehdä.

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=27&t=136777

Tuolla on joku väsynyt palautehässäkkä. Mutta negatiivista palautetta ei saa antaa.

Mun mielestä tuossa sun tapauksessa ei ole mitään väärää. Jos kaveri on saanut myytyä laitteen toisen vekottimen siivellä niin totta kai kaupat tehdään. Pahimmassa tapauksessa molemmat olisi jäänyt ehkä jopa myymättä jos sitä toista ei olisi saanut. Olisihan se myyjä toki voinut heti ilmoittaa että jos joku haluaa ostaa molemmat niin menee sun ohi.

Ihmetyttää kuinka porukkaa häiritsee jos jossain lukee myyty tai tarjoa tms. Mulle on ihan sama. Yritän keskittyä siihen ilmoituksen asiasisältöön jos olen jotein ostamassa.
Epi
09.12.2011 22:08:14

Olen aloittajan kanssa aivan samaa mieltä.
Kun miehet rumenee niin soitto kovenee!
_Petri_
09.12.2011 22:49:27 (muokattu 09.12.2011 22:51:07)

Eemil: -- Mun mielestä tuossa sun tapauksessa ei ole mitään väärää. Jos kaveri on saanut myytyä laitteen toisen vekottimen siivellä niin totta kai kaupat tehdään.

Mun mielestä ei todllakaan tehdä mitään kytkykauppoja, jos on sovittu jo myynnistä toisaalle. Tosi persuksista. Kerran on käynyt näin, että kaupat oli jo sovittu ja tilitietoja udellessa selvisi, että romut oli myyty. Ei jotenki menny ihan mun moraalin mukaan '_ '
PROG OUT WITH YOUR FROG OUT
Eemil
10.12.2011 16:52:16 (muokattu 10.12.2011 16:55:11)
Osteri: Täällä on monenlaista myyjää joilla ei edes ole tietoa siitä milloin sopimus kaupasta syntyy.

Enemmän tuntuu kyllä sellaisia ostajia olevan. Multa saa se joka ensin hakee pois, muut saa potkia renkaita oman mielen mukaan.

E: Ja mikä ihmeen sopimus kaupasta? Kauppa on kauppa ja siihen kuuluu erittäin olennaisesti se, että rahat vaihtavat omistajaa. Siihen asti voidaan toki sopia mitä tahansa mutta en kyllä puhuisi kovin sitovista sopimuksista. Sopimus kaupasta (jos nyt moista termiä käytetään) on voimassa juuri niin kauan kuin myyjä haluaa tilanteessa jossa rahat eivät ole vaihtaneet omistajaa.
rheinone
10.12.2011 17:25:33 (muokattu 10.12.2011 17:29:45)
"MYYTY" on vähän eri asia ku "VARATTU". Mulle "MYYTY" on tähän asti tarkottanu, että kaupat on sovittu, mutta myyjä vielä odottaa ostajalta suoritusta tilille.

Voishan siihen ilmoon kirjoittaa "MYYNTIRESKONTRAN VASTUULLA", mut on se vähän turhan detaljitason status mun mielestä.

Sitten ku rahat liikahtaa ja tuote lähtee ostajalle, ilmo poistetaan tottakai.
Joees
10.12.2011 17:30:09
rheinone: Voishan siihen ilmoon kirjoittaa "MYYNTIRESKONTRAN VASTUULLA", mut on se vähän turhan detaljitason status mun mielestä.

Mä rupeen soveltamaan tota ens kerralla kun jotain myyn.
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
trih
10.12.2011 17:56:53
Ite oon käsittäny, että teollisen vallankumouksen myötä ihmisillä on niin paljon vapaa-aikaa, että postailevat ajankuluksi myyntipalstoille ilmoituksia kaikesta mitä ovat elämänsä aikana myyneet.
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
oiva tumpeloinen
10.12.2011 18:08:31
Eemil: Enemmän tuntuu kyllä sellaisia ostajia olevan. Multa saa se joka ensin hakee pois, muut saa potkia renkaita oman mielen mukaan.

E: Ja mikä ihmeen sopimus kaupasta? Kauppa on kauppa ja siihen kuuluu erittäin olennaisesti se, että rahat vaihtavat omistajaa. Siihen asti voidaan toki sopia mitä tahansa mutta en kyllä puhuisi kovin sitovista sopimuksista. Sopimus kaupasta (jos nyt moista termiä käytetään) on voimassa juuri niin kauan kuin myyjä haluaa tilanteessa jossa rahat eivät ole vaihtaneet omistajaa.

Jos nyt ihan niin kuin oikeasti käsitellään asiaa, niin kauppa on valmis sopimus siinä vaiheessa, kun kauppa lyödään lukkoon. Ei tarkoita rahan vaihtamista. Kauppaa sopiessa voidaan sopia maksu ja tavaran vaihto johonkin tulevaisuuteen, mutta se ei muuta sitä, että kauppa on jo syntynyt. Jos se myyjä myykin tavaran toiselle, tai ostaja kieltäytyy ostamasta, se on kyllä sopimusrikos. Ja tässä tullaankin siihen, että suullisesti sopimalla asia on aika vaikea näyttää. Mutta esim. pikaviestit onkin sitten jo ihan mustaa valkoisella.

Täysin eri asia sitten on, kuinka moni lähtee asiasta kiukuttelemaan. Onhan täällä ilmoituksissa mainittu kaiken maailman oikeustoimilaeista summuista, millä halutaan viestiä juurikin tuota mainittua sopimusrikkomusta.
rheinone
10.12.2011 18:41:58
trih: Ite oon käsittäny, että teollisen vallankumouksen myötä ihmisillä on niin paljon vapaa-aikaa

Kyllä! Erityisesti valkokaulusköyhälistö näyttää omaavan ehkä liikaakin vapaa-aikaa.

, että postailevat ajankuluksi myyntipalstoille ilmoituksia kaikesta mitä ovat elämänsä aikana myyneet.

Odotas vain jos tämä valkokaulusköyhälistön massa päästetään eläkkeelle ennen aikojaan! Myyntipalstat pursuaisivat myynti-ilmoituksia. Se täytyy jollain keinoin estää.
Osteri
10.12.2011 19:11:24
Eemil: 1) Multa saa se joka ensin hakee pois, muut saa potkia renkaita oman mielen mukaan. 2) Sopimus kaupasta on voimassa juuri niin kauan kuin myyjä haluaa tilanteessa jossa rahat eivät ole vaihtaneet omistajaa.

1. Oikein. Kun vaan olet tehnyt sen ostajille selväksi myyntitilanteessa.
2. Väärin. Sopimus kaupasta syntyy sillä hetkellä kun myyjä lupaa myydä ostajalle ja on ostajan kanssa sopinut hinnan. Kauppa on selvimmin sitova kun tästä on viestit todisteena. Eri asia on sopia tavaran luovutus ja maksu, jotka tietysti on syytä sopia samalla. Noin homma menee lakien mukaan. Vaikka näissä musaromppeissa nyt ei lakitupaan yleensä ollakaan menossa, niin on hyvä ymmärtää miksi närää saattaa ostajalla syntyä siitä kun myyjä ei noudata tekemäänsä sopimusta.

Oiva tumpeloinen ottikin oivasti kantaa samaan asiaan tuossa ylempänä. Kiitos. Eiköhän näillä olla taas hieman parannettu muusinetin kauppakulttuuria :)
Kirjoitan...siis ehkä en just nyt soita....
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)