Kuha 09.12.2011 22:11:42 | |
---|
poppamies: Tiedät varmaan mitä tarkoitin. Itseasiassa ja aivan vilpittömästi en tiedä. |
poppamies 09.12.2011 22:12:36 | |
---|
Nikke91: Hei, muuten! Tervetuloa kommentoimaan divaripuolelle(kin). Kittoksia! Viimeistään kun heittävät pihalle ;) G strings are for strippers |
poppamies 09.12.2011 22:13:41 | |
---|
Kuha: Itseasiassa ja aivan vilpittömästi en tiedä. Mitä sulla on ketjussa sormenpäistä ämyriin? G strings are for strippers |
poppamies: Ei tietenkään oo pakko kärjistää tolleen mutta mulle blues ei ensikädessä oo tekniikka laji. Teille ketkä ootte soittanut sen 204 veto saattaa nää tekniikka asiat olla päällimmäinen asia skabassa. Mikään genre ei ole mielestäni tekniikkalaji. Kaikkihan kulkee (tai ainakin pitäisi kulkea) käsikädessä... Tekniikka, soundi, vireisyys (ja ehkä se fiilis) Nehän ovat yhtä tärkeitä ja olennaisia kokonaisuutta arvioitaessa. Minkä takia ihmisen pitäisi soittaa teknisesti huonommin (mitä osaa) ollakseen uskottava blueskitaristi. |
Kuha 09.12.2011 22:22:36 | |
---|
|
sickboy 09.12.2011 22:26:18 | |
---|
MadMatt: Minkä takia ihmisen pitäisi soittaa teknisesti huonommin (mitä osaa) ollakseen uskottava blueskitaristi. Eihän näin kukaan ole nyt väittänytkään...ainakaan tietääkseni. Eikös poppamies vaan peräänkuuluttanut, että soittaessa ei pitäisi olla mielessä vaan se teknisesti kaikkein oikeaoppisin, tai "kouluoppisin" tyyli soittaa. Rytmiikka on haastava laji. |
poppamies 09.12.2011 22:27:04 | |
---|
MadMatt: Mikään genre ei ole mielestäni tekniikkalaji. Kaikkihan kulkee (tai ainakin pitäisi kulkea) käsikädessä... Tekniikka, soundi, vireisyys (ja ehkä se fiilis) Nehän ovat yhtä tärkeitä ja olennaisia kokonaisuutta arvioitaessa. Minkä takia ihmisen pitäisi soittaa teknisesti huonommin (mitä osaa) ollakseen uskottava blueskitaristi. Ei tietenkään pidä soittaa huonommin kuin osaa! Ainakin omalla kohdalla oon huomannut että jos keskittyy liikaa suoritukseen niin musa kärsii. Jossain vaiheessa soittotaivalta soitin lapuista mutt huomasin että kun soitin lapuista niin jollain tapaa lakkasin kokosydämisesti kuuntelemasta kanssasoittajia. Keskityin liikaa omann suoritukseen. Heitin sitten laput menemään ja yritin kuunnella kanssasoittajia paremmin. Vaikea selittää mut tämmönen juttu tällä kertaa. Se yhteisvaikutus. Ei välttämättä se oma suoritus. G strings are for strippers |
BigPapa 09.12.2011 22:35:47 | |
---|
sickboy: Eihän näin kukaan ole nyt väittänytkään...ainakaan tietääkseni. Eikös poppamies vaan peräänkuuluttanut, että soittaessa ei pitäisi olla mielessä vaan se teknisesti kaikkein oikeaoppisin, tai "kouluoppisin" tyyli soittaa. Rytmiikka on haastava laji. Oikeanlainen rytmiikka se vasta haastava laji onkin. |
MadMatt 09.12.2011 23:07:30 (muokattu 09.12.2011 23:09:14) | |
---|
poppamies: Ei tietenkään pidä soittaa huonommin kuin osaa! Ainakin omalla kohdalla oon huomannut että jos keskittyy liikaa suoritukseen niin musa kärsii. Jossain vaiheessa soittotaivalta soitin lapuista mutt huomasin että kun soitin lapuista niin jollain tapaa lakkasin kokosydämisesti kuuntelemasta kanssasoittajia. Keskityin liikaa omann suoritukseen. Heitin sitten laput menemään ja yritin kuunnella kanssasoittajia paremmin. Vaikea selittää mut tämmönen juttu tällä kertaa. Se yhteisvaikutus. Ei välttämättä se oma suoritus. Ei tekniikan hallitseminen minusta mihinkään lappujen lukuun liity vaan pikemminkin päinvastoin. Sehän antaa soittajalle juuri mahdollisuuden ja vapauden toteuttaa itseään haluamallaan tavalla. |
BigPapa 09.12.2011 23:10:25 | |
---|
Poppamies:Big papa: Kaipaisin soittoon enemmän herkkyyttä. Tää on jollain tavalla liian agressivinen Mitens toi soittopuoli, olis kiva siitäkin kuulla jotain. |
poppamies 09.12.2011 23:10:47 | |
---|
MadMatt: Ei tekniikan hallitseminen minusta mihinkään lappujen lukuun liity vaan pikemminkin päinvastoin. Sehän antaa soittajalle juuri mahdollisuuden ja vapauden toteuttaa itseään haluamallaan tavalla. Nå ei tietenkään! Viitasin vain siihen että jos/kun keskittyy liikaa siihen omaan suoritukseen niin kokonaisuus, musa, kärsii. G strings are for strippers |
poppamies 09.12.2011 23:13:26 | |
---|
BigPapa: Mitens toi soittopuoli, olis kiva siitäkin kuulla jotain. Nå eihä tietenkään soittopuolessa ole mitään moitittavaa. Kyllähän sä sen otelaudan hallitset. Kitarahan on siinä! Ei siinä mitään. Kaipaan miestä. G strings are for strippers |
BigPapa 09.12.2011 23:15:15 | |
---|
poppamies: Nå ei tietenkään! Viitasin vain siihen että jos/kun keskittyy liikaa siihen omaan suoritukseen niin kokonaisuus, musa, kärsii. Mitens jos ei keskity ollenkaan, onks se sit bueno. Mun mielestä nää kaverit täällä, joilla on tekniikka kunnossa voi nimen omaan soittaa keskittymättä liikaa siihen suoritukseen ja sen kun soittaa vaan kuunnellen mitä siellä taustassa tapahtuu. |
Jucciz 09.12.2011 23:20:39 | |
---|
BigPapa: Aika varovaisesti liikkeelle. Mut kyllähän tämä bluesin kirjoihin menee. Ja lisää runtua toiseen kiertoon. Vähän soundipuoli, etenkin toi särö, mietityttää. Soittohan toimii kyllä. Vähän viilaisin fraaseja ehkä paikoitellen bluesimmiksi, mitä se ikinä tarkoittaakaan ja soundia pari napsua master volaa pienemmälle ja päävolaa isommalle vai oliko pieni vaffari tai sit joku boxi välissä. Kiitos kommenteista. Jatketaan harjoituksia... tää on mulle kuitenkin aivan uusi aluevaltaus, joten ehdottomasti ensiaskelia otetaan - tosin äärimmäisen kiinnostuneena! Yritän tasapainoilla muilta oppimisen ja oman jutun(tm) säilyttämisen välillä - ehkä siitä jossain vaiheessa vielä jotain tulee, jos ei muuta niin vähintään sanomista! ;) Särö oli pelkästään pedaalista, Bendrivestä. Kitarana oli ontto Les Paul Elegant, mikä selittää hieman 335-maisen klangin. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
BigPapa 09.12.2011 23:20:40 (muokattu 09.12.2011 23:37:08) | |
---|
poppamies: Nå eihä tietenkään soittopuolessa ole mitään moitittavaa. Kyllähän sä sen otelaudan hallitset. Kitarahan on siinä! Ei siinä mitään. Kaipaan miestä. En mä ihan tiedä mitä tarkoitat tolla viimeisellä lauseella. Toi mun soittotapa johtuu varmaan siitä, että oon diggaillut sitä John Mayall's Bluesbreakers with Eric Clapton levyä, jos kohta lukuisia muitakin hyvin laajalla otannalla. Niin uudempaa bluesia kuin vanhempaakin ja sit vielä sitä oikein vanhaa. Mut eipä tästä tän enempiä. |
kekehe 10.12.2011 00:23:18 | |
---|
Nyt on balanssit aika mielenkiintoiset. Olet jotenkin onnistunut laskemaan koko vedon volatason ja varsinkin taustan tasoa reilulla kädellä. Soolo aivan liian kovalla, muuten kuullostaa ihan asialliselta pudottelulta. Joo, kylläpä ihan hävettää kun jälkikäteen kuuntelin... hankalaa tolla Q3:lla äänittäessä saada sopivan kovalle ja balanssiin. Ens kerralla pitää olla tarkempana. |
blues guitar 10.12.2011 08:47:06 (muokattu 10.12.2011 09:12:03) | |
---|
BigPapa: Soundihan on mukava. Tää on vähän sellasta hardrock bluesia. Säännöthän taustan muuttamisesta sanoo.....no mut olkoon, tää oli sujuva ja ihan mukava. Tollaista "hardrock bluesia" tulee väännettuä bändin kanssa ja toimii hyvin baarissaa, varsinkin kun yleisä on sopivasti jurrissa. Saa nähdä toimiiko tänä iltana firman pikkujouluissa, sielläkin yleisö saattaa olla sopivasti......... Soittajista puhumattakaan :D Tosiaankin soitin komppikitaran tohon taustaan. Tulkitaanko se taustan muuntamiseksi? Itse olen ymmärtänyt taustan muuttamisella sävellaji- / tempomuutoksia ym. Kivasti poikii keskustelua Poppamiehen kommentointi, sehän on ihan positiivinen asia kunhan ei mene riitelyksi. Aikalailla valtavirrasta poikkeavia näkemyksiä Poppiksella, mutta suotaneen hänelle siihen oikeus. Kiitoksia kommenteista! ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
stratomaster 10.12.2011 12:02:45 | |
---|
tjj2000: taiteelliset vaikutelmat, muut ovatkin jo kommentoineet teknisiä ansioita Taisit jättää jonkun kommentoimatta. Toivottavasti kuuntelit kuitenkin vedon. Noin yleisesti täytyy todeta, että ansiokasta kommentointia on harrastettu. Varsin vireä meininki tässä skabassa. |
tjj2000 10.12.2011 13:01:52 | |
---|
stratomaster: Taisit jättää jonkun kommentoimatta. Toivottavasti kuuntelit kuitenkin vedon.
Oli jäänyt kuuntelematta, kun on niin paljon osallistujia, pitäisi varmaan rajoittaa määrää, kun menee puoli päivää kuunteluun ja pitäisi ehtiä soitellakin jossain välissä ;) Nyt on korjattu... Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000 |
BigPapa 10.12.2011 16:06:07 (muokattu 10.12.2011 16:17:13) | |
---|
tahtah: Kuha: Hyvin pyörii tässäkin, tekniikka hallussa viimeisen päälle. Kaikki menee niin nappiin, että välillä voisi jotain erikoista tapahtua. Tää on mun mielestä nappiin mennessään niin erikoista, että mitään sen kummempia tapahtumia ei tarvita. Ja tekniikan lisäksi tässä on myös fiilistä. |