Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ibanez RG 520?
1
machinehead72
08.12.2011 23:16:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro!
 
Yritin tsekkaillla haulla, mutta tyydyttävää ei löytynyt.. Eli tuli vaihtoehdotus tuollaisesta nykyiseen ltd:n Ex-401:seeni.. Omalla tavallaan kyllä kiinnostaisi, ja päikseenkin menisi, mutta vähän tahtoisin omakohtaisia käyttäjä kokemuksia. Soitan lähinnä rässiä jne. tyyppistä musiikkia. Onko sopiva sellaiseen? Tiluttelut ilmeisesti onnistuu paremmin kuin hyvin, mutta soittelen bändeissäni lähinnä komppia, jotenka saako tuolla tarpeeksi tanakkaa soundia?
 
- Jere S.
 
http://maihinnousu.net/a/2404 Den of the lion --> Meininkiä Punkin ja Hard rockin välimaastosta
ReBeat
09.12.2011 01:56:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkotatko jotenkin tota ilmoitusta:
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=585213
 
Jos siihen on vaihdettu evolutionit ja on mahonkirunkoa, niin tässä vaiheessa kysymystä voidaan todeta että käytössä oleva vahvistin vaikuttaa tanakkuuteen 10X enemmän. Jopa vakiomikeillä. Ja soiton tiukkuus.
 
Decadetroll
09.12.2011 07:55:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä pitäis irrota komppailut ja vaikka lastenlaulut jos on oikeanlaista vahvistusta ja soittajaa.. itse vaihtaisin 400-sarjalaisen japsi rg:hen karjahdellen miehekkäästi ilosta, mutta mielipiteitähän nämä.
 
Ai niin, tuletko toimeen floyd rosen kanssa?
 
don't look so surprised, happy birthday...fucker! Blow that candle out, we're gonna kick you, kick you!
machinehead72
09.12.2011 11:01:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, floikassa ei ole ongelmaa, ainoa vain, että nykyään saatan joutua vaihtamaan virettä hieman useammin, mutta olen tottunut siihen entisten kitaroiden kanssa (=
 
http://maihinnousu.net/a/2404 Den of the lion --> Meininkiä Punkin ja Hard rockin välimaastosta
Decadetroll
09.12.2011 12:00:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

machinehead72: Joo, floikassa ei ole ongelmaa, ainoa vain, että nykyään saatan joutua vaihtamaan virettä hieman useammin, mutta olen tottunut siihen entisten kitaroiden kanssa (=
 
Oletko harkinnut laittavasi siihen tallaan tremol-no:ta? Sillä saa ainakin nopeasti vaihdettua virettä jos tulee tarvis.. Joskin sitten se lukitsee tallan paikoilleen, mutta kun virittelee normivireeseen (mille se tremol-no on säädetty), niin sen tallan saa taas kelluvaksi..
 
Toinen nopeuttava juttu vireenvaihdossa vois olla Schallerin sure claw (http://schaller-electronic.com/hp235396/Sure-Claw.htm), jos tekis takapleksiin sopivan röörin kuusiokoloavaimen mentäväksi.. Pääsis helposti ja nopeasti vaikuttamaan tallan kulmaan vaikkapa treenitilanteessakin kun keksii, että heitetäänpä sittenki se biisi, jossa on se alavire.. :)
 
don't look so surprised, happy birthday...fucker! Blow that candle out, we're gonna kick you, kick you!
machinehead72
09.12.2011 18:35:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Oletko harkinnut laittavasi siihen tallaan tremol-no:ta? Sillä saa ainakin nopeasti vaihdettua virettä jos tulee tarvis.. Joskin sitten se lukitsee tallan paikoilleen, mutta kun virittelee normivireeseen (mille se tremol-no on säädetty), niin sen tallan saa taas kelluvaksi..
 
Toinen nopeuttava juttu vireenvaihdossa vois olla Schallerin sure claw (http://schaller-electronic.com/hp235396/Sure-Claw.htm), jos tekis takapleksiin sopivan röörin kuusiokoloavaimen mentäväksi.. Pääsis helposti ja nopeasti vaikuttamaan tallan kulmaan vaikkapa treenitilanteessakin kun keksii, että heitetäänpä sittenki se biisi, jossa on se alavire.. :)

 
Ei jostai syystä toiminu tuo linkki, mutta kiinnostaisi kyllä... minkäshintaisia nuo tuollaiset ovat? ja saako ne laitettua minkälaiseen floikkaan tahansa?
 
Sitten vielä itse kitarasta, minkä hintaisia nuo tuollaiset ovat uutena? Niitähän ei enää valmisteta, mutta minkä hintaisia olivat uutena?
 
http://maihinnousu.net/a/2404 Den of the lion --> Meininkiä Punkin ja Hard rockin välimaastosta
tender.insanity
09.12.2011 18:57:06 (muokattu 09.12.2011 18:57:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

machinehead72: Ei jostai syystä toiminu tuo linkki, mutta kiinnostaisi kyllä... minkäshintaisia nuo tuollaiset ovat? ja saako ne laitettua minkälaiseen floikkaan tahansa?
 
Sitten vielä itse kitarasta, minkä hintaisia nuo tuollaiset ovat uutena? Niitähän ei enää valmisteta, mutta minkä hintaisia olivat uutena?

 
Ylimääräiset merkit pois:
http://schaller-electronic.com/hp235396/Sure-Claw.htm
 
Mä en jostain syystä oikein usko tuollaisiin poppakonsteihin. En kyllä ole kokeillutkaan, mutta hivenen epäilen täydellistä ja sujuvaa sekä mutkatonta toimivuutta.
 
Mandarax
09.12.2011 19:11:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

machinehead72:
Sitten vielä itse kitarasta, minkä hintaisia nuo tuollaiset ovat uutena? Niitähän ei enää valmisteta, mutta minkä hintaisia olivat uutena?

 
Muistaakseni maksoin Ibanezin RG560 -kepukasta uutena 3000...3500 markkaa vuonna 1991. Eipä noista wanhoista hintatiedoista vaan ole juurikaan hyötyä tänä päivänä käytetyn tavaran arvoa arvaillessa...
 
Decadetroll: itse vaihtaisin 400-sarjalaisen japsi rg:hen karjahdellen miehekkäästi ilosta, mutta mielipiteitähän nämä.
 
Samaa mieltä, ei tarvitsisi kahta kertaa miettiä. Varsinkin jos päikseen vaihtuu niin kävisin kotiovelle asti kantamassa ennen kuin mieli myyjällä muuttuu..!
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
SiwamieS
09.12.2011 21:14:42 (muokattu 09.12.2011 21:24:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

machinehead72: Sitten vielä itse kitarasta, minkä hintaisia nuo tuollaiset ovat uutena? Niitähän ei enää valmisteta, mutta minkä hintaisia olivat uutena?
 
Vuonna 1999 tai 2000 RG520QSTB maksoi uutena Tampereen musiikissa 5200 markkaa. En tosin muista onko kyseessä ovh vai tingitty hinta vai jotain siitä välistä.
 
E: Ja lisätään nyt vielä kyseisen kitaran tämän about 12 vuotta omistaneena että kyllähän se on laatukeihäs jolla lähtee soittajasta riippuen ihan mitä vaan, niin kauan kuin: a) tykkää siitä kaulasta, b) tulee toimeen floikan ja sen lieveilmiöiden kanssa, c) kehtaa tuommoisella hevistratolla soittaa.
 
Hardware on laadukasta, puut soi kivasti ja muutenkin laadukas härveli on kyseessä. Ne orkkismikitkään (V7 & V8) ei ole ihan niin huonot kuin mitä yleinen käsitys lie.. Vähän tumput ja melko tylsäsoundiset ehkä, mutta muuten ihan kelvolliset, noin niinku kitaran ensiasennusmikkeinä. Eli ei ulvo eikä pärise turhia.. Tietty vaihtamalla varmaan paranee. Ite en oo vielä ehtinyt :D
 
E2: Ja vaihtokauppa tulille äkkiä, jos RG inspaa. Mainio diili.
 
I wanna see movies of my dreams
Decadetroll
09.12.2011 21:26:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Ylimääräiset merkit pois:
http://schaller-electronic.com/hp235396/Sure-Claw.htm
 
Mä en jostain syystä oikein usko tuollaisiin poppakonsteihin. En kyllä ole kokeillutkaan, mutta hivenen epäilen täydellistä ja sujuvaa sekä mutkatonta toimivuutta.

 
Tjaa, en kyllä keksi miksei tuo toimis. Todella yksinkertainen systeemi: kuuskoloruuvi on yhteydessä hammasrattaaseen, joka sitten pyörittää tuota akselia jossa on kierteet ja kierteiden messissä kulkee tietty tuo "koura"-osa.. Samaa settiä on ibanezin Zero Resistanceissa ja edge zeroissa. Tai no vanhemmassa zero resistancessa oli, nykyisissä tuo kuuskoloruuvi on korvattu sellasella peukulla pyöriteltävällä pyörällä.
 
Eihän tuosta muuten mitään iloa ole, mutta nopeuttaa vauhdissa vireenvaihtoa kummasti kun ei tartte alkaa sörhimään skruuvarilla kahta ruuvia sieltä sisältä, vaan tökkää vaan kuuskoloruuvin joko pleksiin tehdyn reiän läpi tai sitten jos ei pleksiä ole ensinkään, niin sitten muuten vaan.
 
don't look so surprised, happy birthday...fucker! Blow that candle out, we're gonna kick you, kick you!
tender.insanity
09.12.2011 21:44:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Tjaa, en kyllä keksi miksei tuo toimis. Todella yksinkertainen systeemi: kuuskoloruuvi on yhteydessä hammasrattaaseen, joka sitten pyörittää tuota akselia jossa on kierteet ja kierteiden messissä kulkee tietty tuo "koura"-osa.. Samaa settiä on ibanezin Zero Resistanceissa ja edge zeroissa. Tai no vanhemmassa zero resistancessa oli, nykyisissä tuo kuuskoloruuvi on korvattu sellasella peukulla pyöriteltävällä pyörällä.
 
Joo, voi olla että toimii. Sanoinkin vain, että vähän epäuskoinen olen. Kokemusta ei ole, mutta miksi tuo ei toimisi nyt kun tarkemmin ajattelee.
 
Decadetroll
09.12.2011 21:51:58 (muokattu 09.12.2011 21:55:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Joo, voi olla että toimii. Sanoinkin vain, että vähän epäuskoinen olen. Kokemusta ei ole, mutta miksi tuo ei toimisi nyt kun tarkemmin ajattelee.
 
Juu. Eivät saaneet oikein menemään noita joitakin vuosia sitten, niin ei nyt sitten saa juuri muualta ku ebaysta enää moisia.. Jokapaikassa lytätty kyllä täysin turhakkeeksi ko. tuote, mitä nyt en sinänsä ihmettele, mutta varsin toimiva periaate kuitenkin ja lopulta saanut kiitosta ympäriinsä, kun ibanez pölli itsellensä ja nakkasi ensin sabereihin ja nykyiseltään sitten myöskin roadstar guitareihinkin :) olen joskus miettinyt tuollaisen kitaroihini asentelevan, mutts tahtoo hinta potkia vastaan kun amerikoista pitää tilata.
 
Ja vastaus yhteen aiempaan kysymykseen: kylläpä nuo palikat (tremol-no ja sure claw) menevät vähän jokaiseen kitaraan jossa on tremolotalla. Myöskin rg520:n. Hintoja en jaksa kännykällä alkaa nyt kaivelemaan, mutta aikoinaan hankin tremol-no:n amöriikanmantereelta noin 40 eurolla posteineen ja sure clawia oon joskus nähny johonkin 30 euroon myytävän. Suosittelen katselemaan googlella ja ebaysta.
 
don't look so surprised, happy birthday...fucker! Blow that candle out, we're gonna kick you, kick you!
tender.insanity
09.12.2011 21:56:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll:
Ja vastaus yhteen aiempaan kysymykseen: kylläpä nuo palikat (tremol-no ja sure claw) menevät vähän jokaiseen kitaraan jossa on tremolotalla. Myöskin rg520:n.

 
Toisaalta, tuossa RG520:ssa on Edge, joka pitää vireen hyvin. Miksi siis tunkea jotain ylimääräistä siihen? Mieluummin sitten toinen kitara, jossa ei floikkaa, tilalle tai kylkiäisiksi.
 
Decadetroll
09.12.2011 22:09:21 (muokattu 09.12.2011 22:14:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Toisaalta, tuossa RG520:ssa on Edge, joka pitää vireen hyvin. Miksi siis tunkea jotain ylimääräistä siihen? Mieluummin sitten toinen kitara, jossa ei floikkaa, tilalle tai kylkiäisiksi.
 
Koska aloittaja haluaa vaihdella vireitä. Sitä helpottamaan vaan. Itsehän nakkaisin vaan ison messinkiblokin alkuperäisen höpöhöpömetallisen tilalle ja soittaisin sulosäveliä hamaan tulevaisuuteen saakka.
 
Ja olen samaa mieltä tuosta toisesta kitarasta, mutta aina ei budjetti taivu moiseen. Ja tässä oli kyse vain tuon 520 kanssa puljaamisesta kera eri vireiden, joten pieniä "poppaskonsteja" pitää soveltaa.
 
don't look so surprised, happy birthday...fucker! Blow that candle out, we're gonna kick you, kick you!
Velli
10.12.2011 00:20:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

machinehead72:
Sitten vielä itse kitarasta, minkä hintaisia nuo tuollaiset ovat uutena? Niitähän ei enää valmisteta, mutta minkä hintaisia olivat uutena?

 
Kuten joku jo mainitsikin, RG520 oli Ibanezin hinnaston keskikastia. Uusien japsi-RG:den hinnat liikkuivat 10v sitten 5000mk:n tietämillä (n. 800€). 90-luvun lopussa oli kaksi mallia, joiden ovh oli 4350mk (n. 700€). Nuo mallit olivat RG505 ja RG507. Niissä oli hieman paksumpi Wizard II -kaula. RG520 oli kuitenkin noita malleja kalliimpi.
 
ReBeat
10.12.2011 00:55:00 (muokattu 10.12.2011 00:57:07)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Velli: 90-luvun lopussa oli kaksi mallia, joiden ovh oli 4350mk (n. 700€).
 
Vuoden 1999 arvo 4350mk vastasi vuonna 2007 elinkustannusindeksillä korjattuna jo 837 euroa. Nykyään varmaan vielä suurempaa määrää.
 
Velli
10.12.2011 01:12:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ReBeat: Vuoden 1999 arvo 4350mk vastasi vuonna 2007 elinkustannusindeksillä korjattuna jo 837 euroa. Nykyään varmaan vielä suurempaa määrää.
 
Joo totta, en ottanut inflaatiota tuossa käännöksessä huomioon.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «