EJ84 07.12.2011 16:01:31 | |
---|
henydrum: Tuon mukana tulee softa jolla napsii todella kätevästi alut/loput yms pois. Ja käynnistyy aina Zoomi kytkettäessä(saa toki pois oletuksesta), jos nyt oikein muistan niin se on Handyshare nimeltään. Jeps! Nyt odotellaan ennenaikaista joulua saapuvaksi. "If we are ignorant about a phenomenon, that is a fact about our state of mind, not a fact about the phenomenon itself." |
janneto 08.12.2011 08:41:13 | |
---|
Speedy: Onko kukaan käyttänyt Abletonin Live? Tietska puolella oli hiljaista... Ableton live on hyvä softa moneen eri hommaan. Toimii ihan "soittimena" livenä, voi käyttää taustojen tekemiseen ja niiden esittämiseen ja äänitys/miksaus taittuu myös. Käyttöliittymä aiheuttaa joillekin hämmennystä, itse pidän yhden ikkunan fiiliksestä. www.captaincougar.net |
Speedy 08.12.2011 09:22:09 | |
---|
janneto: Ableton live on hyvä softa moneen eri hommaan. Toimii ihan "soittimena" livenä, voi käyttää taustojen tekemiseen ja niiden esittämiseen ja äänitys/miksaus taittuu myös. Käyttöliittymä aiheuttaa joillekin hämmennystä, itse pidän yhden ikkunan fiiliksestä. No osaatkohan sinä sitten auttaa ongelmassani joka liittyy tuohon quontization menun valikossa oleviin tahtimääriin.. Ymmärtääkseni niillä valitaan monenko tahdin päästä tapahtuu sitä mitä olen kontrolleria lyödessäni sen ohjannut tekemään, esim. seuraava scene tai sample.. Mutta en huomaa sillä olevan mitään vaikutusta asiaan, tai ehkä jotain mutta ei ainakaan säännöllisesti, koska välillä tulee kaksi tahtia (asetus 2 bars) ja välillä lähtee jo seuraavasta.. Mutta taas jos valitsen neljä tahtia, ei sitä neljää tahtia ainakaan tule.. "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
janneto 08.12.2011 11:20:33 (muokattu 08.12.2011 11:40:38) | |
---|
Speedy: No osaatkohan sinä sitten auttaa ongelmassani joka liittyy tuohon quontization menun valikossa oleviin tahtimääriin.. Ymmärtääkseni niillä valitaan monenko tahdin päästä tapahtuu sitä mitä olen kontrolleria lyödessäni sen ohjannut tekemään, esim. seuraava scene tai sample.. Mutta en huomaa sillä olevan mitään vaikutusta asiaan, tai ehkä jotain mutta ei ainakaan säännöllisesti, koska välillä tulee kaksi tahtia (asetus 2 bars) ja välillä lähtee jo seuraavasta.. Mutta taas jos valitsen neljä tahtia, ei sitä neljää tahtia ainakaan tule.. No sellainen tuli mieleen että pääikkunan transport-osiossa ( jossa ovat play yms -namiskat ) on pudotusvalikko josta valitaan minkä tahtimäärän kuluttua scene vaihtuu kun Liveä käytetään näppiksellä. Mulla ei juuri nyt ole mitään kontrolleria jolla voisin kokeilla vaikuttaako se kun käytetään kontrolleria? Luulisin että vaikuttaa. Antaisin itse tuon valikon takana olevan asetuksen olla "Global". Edit: Lisäksi kokeilisin että toimiiko softa ilman kontrolleria niin kuin pitää? Selviäisi se että onko ongelma softan asetuksissa vai kontrollerin ja softan yhteiselossa? www.captaincougar.net |
Speedy 08.12.2011 13:02:10 | |
---|
janneto: No sellainen tuli mieleen että pääikkunan transport-osiossa ( jossa ovat play yms -namiskat ) on pudotusvalikko josta valitaan minkä tahtimäärän kuluttua scene vaihtuu kun Liveä käytetään näppiksellä. Mulla ei juuri nyt ole mitään kontrolleria jolla voisin kokeilla vaikuttaako se kun käytetään kontrolleria? Luulisin että vaikuttaa. Antaisin itse tuon valikon takana olevan asetuksen olla "Global". Edit: Lisäksi kokeilisin että toimiiko softa ilman kontrolleria niin kuin pitää? Selviäisi se että onko ongelma softan asetuksissa vai kontrollerin ja softan yhteiselossa? Joo sitä ylhäällä olevaa valikkoa tarkoitin, siihen olen laittanut tahtimäärän, ja sitten sieltä clip osiosta launch / quantization global.. Luulin että vois johtua sitten siitä että "toimii miten sattuu" kun jos se johtuukin kontrollerista ja hiirestä.. Tai siis en ole näppistä käyttänyt, hiirellä aina sieltä master raidasta paukutellu.. Mutta ei.. sama vika... Voiko looppien pituudella olla mitään väliä? "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
tml 08.12.2011 16:11:38 | |
---|
markkuliini: Ai sorry, joo. En huomannut sitä, että ei saa olla Applen kehittämä ohjelma. Erikoinen rajaus sinänsä, mutta mikäs siinä jos haluaa tehdä asiasta hankalaa. :D Ongelma on varmaan se, ettei ilmaisella Quicktimen Windows-versiolla voi tehdä juuri mitään muuta kuin katsoa videoita. Jos haluaa tallentaa streameja, editoida jne pitää hankkia maksullinen Pro-versio (näin siis viimeksi kuin tarkistin). |
janneto 08.12.2011 17:34:01 | |
---|
Speedy: Joo sitä ylhäällä olevaa valikkoa tarkoitin, siihen olen laittanut tahtimäärän, ja sitten sieltä clip osiosta launch / quantization global.. Luulin että vois johtua sitten siitä että "toimii miten sattuu" kun jos se johtuukin kontrollerista ja hiirestä.. Tai siis en ole näppistä käyttänyt, hiirellä aina sieltä master raidasta paukutellu.. Mutta ei.. sama vika... Voiko looppien pituudella olla mitään väliä? Voishan tuonkin poissulkea jollain yksinkertaisella testisessiolla jossa käytät valmiita clippejä? Sitten vaihdat sceneä ihan entterillä. Jos toimii hyvin niin sitten kontrolleri perään ja uusiksi www.captaincougar.net |
majuku 08.12.2011 18:15:44 | |
---|
Ongelma on varmaan se, ettei ilmaisella Quicktimen Windows-versiolla voi tehdä juuri mitään muuta kuin katsoa videoita. Jos haluaa tallentaa streameja, editoida jne pitää hankkia maksullinen Pro-versio (näin siis viimeksi kuin tarkistin). Noin se taitaa olla ja muutenkin tuntuu että kummankin firman ohjelmat on tarkotuksella jäykkiä vieraassa käyttiksessä. Mutta eikö movie maker sisälly winkkarin asennuksiin vakiona? - It's business in the front and party in the back - |
Muovinen 09.12.2011 18:25:52 | |
---|
Muovinen: Just tuohon virppaan, joka on mun omakuvassa, eli 14"x8" recording custom. Sori jankkaus ja itseni lainaaminen, mutta osaisko joku sanoa, että minkälainen sen pitkän maton pitäis tuohon mun virppaan olla? Paikallisesta musaliikkeestä antoivat linkin kanadalaiseen rumpuliikkeeseen, mutta onko tosiaan totta, että yks pirun matto pitäis sieltä alkaa tilaamaan? |
majuku 09.12.2011 18:37:58 | |
---|
Mittaa se matto tarkasti ja kysy sellaista musaliikkeistä. Ihme jos ei lähempää löydy, vähintään Euroopasta luulis saavan. - It's business in the front and party in the back - |
majuku: Mittaa se matto tarkasti ja kysy sellaista musaliikkeistä. Ihme jos ei lähempää löydy, vähintään Euroopasta luulis saavan. Hommahan oiskin liian helppo jos mulla ois malliksi matto! Musaliikkeet myös jo käyty läpi. Tossa sattui ostaessa olemaan paikallaan ihan normimatto, mutta haluan saada tosta tsydeemistä kaiken irti sillä pitkällä mallilla. Mnet FTW? |
kincy 09.12.2011 21:18:59 (muokattu 09.12.2011 21:22:31) | |
---|
Muovinen: Hommahan oiskin liian helppo jos mulla ois malliksi matto! Musaliikkeet myös jo käyty läpi. Tossa sattui ostaessa olemaan paikallaan ihan normimatto, mutta haluan saada tosta tsydeemistä kaiken irti sillä pitkällä mallilla. Mnet FTW? Eikö siihen kävisi ihan vaikkapa Pearl Free Floaterien pitkät matot vai onko siinä jotain erikoista? En ole Yamahoista perillä. http://www.thomann.de/fi/pearl_es025.htm E: Eikös tuo aikaisemmin mainitsemasi Premierin mattokaan käy? Millainen koneisto siinä sitten on? E2: Mittaa, paljonko väli nostajan ja vastapuolen välillä on ja lähde sen mukaan etsimään mattoa. Eikai siinä merkitystä ole, pääasia, että matto menee viisteiden yli ja sen saa vielä kiinnikin? |
Jupi57 10.12.2011 17:27:26 (muokattu 10.12.2011 17:29:31) | |
---|
kincy: Eikö siihen kävisi ihan vaikkapa Pearl Free Floaterien pitkät matot vai onko siinä jotain erikoista? En ole Yamahoista perillä. Muistuttavat kyllä mattokoneistoiltaan paljon toisiaan , elikkäs saattaa hyvinkin käydä. Omassa SD-098:ssa on 20 twisted snares. http://muusikoiden.net/dyn/users/94151.jpg Pituus 39,2 ja leveys 4,8 cm. Jotta matto asettuisi kunnolla kannattaa käyttää vähintään 1,2 cm leveää liuskaa. http://muusikoiden.net/dyn/users/94150.jpg |
Kailis 10.12.2011 18:32:33 | |
---|
Free floater matto toimii. Kokeiltu on. Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta. |
-Dr.DW- 10.12.2011 18:40:06 | |
---|
Noh, eikös sitä yleensä pitäis toimia ihan mikävain matto, joka on tarkotettu halkasialtaan samanlaiseen peliin? Joskus olen nähny netin syövereissä semmosiakin kipityksiä, mitkä on olevinaan vaatinu sellaista modaamista, että on jouduttu tekemään akryylista L-muotoiset palat... En kyllä käsitä sitä oikein muuten, kun että joku tahtoo viedä maton yli syvennyksen... Viina on viisaiden juoma, vaan nousee se tyhmäänkin päähän! |
kincy 10.12.2011 19:28:19 | |
---|
-Dr.DW-: Noh, eikös sitä yleensä pitäis toimia ihan mikävain matto, joka on tarkotettu halkasialtaan samanlaiseen peliin? Joskus olen nähny netin syövereissä semmosiakin kipityksiä, mitkä on olevinaan vaatinu sellaista modaamista, että on jouduttu tekemään akryylista L-muotoiset palat... En kyllä käsitä sitä oikein muuten, kun että joku tahtoo viedä maton yli syvennyksen... No eihän ne käy, jos on pitkän maton mahdollistava koneisto pannussa. Tai käy toki perusmatotkin, mutta pitkä matto on parempi vaihtoehto silloin. Kyllä se matto pelittää paljon herkemmin kun se menee viisteiden yli. |
Kailis 11.12.2011 00:44:05 | |
---|
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta. |
Muovinen 11.12.2011 22:15:21 | |
---|
Kiitoksia näistä! Eiköhän tämä tästä suttaannu eteenpäin. Ainakaan toi Pearl ei ois kallis kokeilla. |
kincy 12.12.2011 09:45:31 | |
---|
Muovinen: Kiitoksia näistä! Eiköhän tämä tästä suttaannu eteenpäin. Ainakaan toi Pearl ei ois kallis kokeilla. Suttaantuu varmasti. Melkein lyön vaikka vetoa, että nuo FF matot käypi. |
Kailis 12.12.2011 15:45:35 | |
---|
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta. |