Aihe: Keskustelua nettimusaliikkeiden takuu- ja palautusehdoista 1 2 | |
---|---|
![]() 08.12.2011 22:39:32 | |
Tiedoksi vaan, että tuo Thomannin 3 vuoden takuu koskee ainoastaan sitä, ketä on tuotteen tilannut Thomannilta. Se ei siirry eteenpäin myytäessä. Eli torillakin usein nähty "yli 2 vuotta Thomannin takuuta jäljellä" ei merkitse mitään, koska takuu päättyy tuotteen siirtyessä alkuperäiseltä omistajalta seuraavalle. Valmistajan myöntämä takuu säilyy normaalisti. Kun lahjat ja taito loppuvat, alkaa tilutus | |
![]() 08.12.2011 22:41:29 | |
Laulava Kylätohtori: Tiedoksi vaan, että tuo Thomannin 3 vuoden takuu koskee ainoastaan sitä, ketä on tuotteen tilannut Thomannilta. Se ei siirry eteenpäin myytäessä. Eli torillakin usein nähty "yli 2 vuotta Thomannin takuuta jäljellä" ei merkitse mitään, koska takuu päättyy tuotteen siirtyessä alkuperäiseltä omistajalta seuraavalle. Valmistajan myöntämä takuu säilyy normaalisti. Eikö tää oo todettu paskapuheeksi aiemmin? Mites kimppaostoksilla joissa yks tyyppi maksaa kaikkien tilauksen? Rokkifotoja: H A J E . F I | |
![]() 08.12.2011 22:42:52 (muokattu 08.12.2011 22:45:07) | |
Laulava Kylätohtori: Tiedoksi vaan, että tuo Thomannin 3 vuoden takuu koskee ainoastaan sitä, ketä on tuotteen tilannut Thomannilta. Se ei siirry eteenpäin myytäessä. Eli torillakin usein nähty "yli 2 vuotta Thomannin takuuta jäljellä" ei merkitse mitään, koska takuu päättyy tuotteen siirtyessä alkuperäiseltä omistajalta seuraavalle. Valmistajan myöntämä takuu säilyy normaalisti. Mä kysyin tätä asiaa muutama vuosi takaperin Thomannilta ja vastaukseksi sain, että takuu voi siirtyä jos alkuperäinen omistaja antaa Thomannin kuitin mukaan. Uuden omistajan siis pitää tietenkin pystyä todistamaan, että laite on ostettu Thomannilta. Onko käytäntö muuttunut tästä? Entropia666: Eikö tää oo todettu paskapuheeksi aiemmin? Mites kimppaostoksilla joissa yks tyyppi maksaa kaikkien tilauksen? Hyvin toimii takuu näissä, pariin otteeseenkin tullut todettua. Ja sen takuuasian voi hoitaa itse ilman tilauksen tehnyttä kaveria, jos on vaan antaa hänen asiakasnumeronsa. http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr | |
![]() 08.12.2011 22:44:12 (muokattu 08.12.2011 22:52:38) | |
Entropia666: Eikö tää oo todettu paskapuheeksi aiemmin? Mites kimppaostoksilla joissa yks tyyppi maksaa kaikkien tilauksen? Ehkä, mutta kysyin asiaa suoraan Thomannilta ja näin he minulle vastasivat. Kimppatilauksissa pitää palautuksiin/takuuasioihin liittää tilauksen tehneen nimi ym. tiedot. Edit. Hain tuolta e-mailista suoran lainauksen: "Takuu on voimassa asiakkaallemme (sille jonka nimi on tilauksen loppulaskussa). Ei siis asiakkaamme asiakkaalle. Normaali valmistajan takuu on voimassa, eli ongelmatapauksissa kannattaa kääntyä suoraan heidän puoleensa. Terveisin Timo Halonen Musikhaus Thomann e.K. Treppendorf 30 96138 Burgebrach Germany" edit 2. Niin ja kysyin myös, voiko takuun siirtää virallisesti eteenpäin, mutta vastauksesta päätellen ei voi... Kun lahjat ja taito loppuvat, alkaa tilutus | |
![]() 09.12.2011 00:22:06 | |
Laulava Kylätohtori: edit 2. Niin ja kysyin myös, voiko takuun siirtää virallisesti eteenpäin, mutta vastauksesta päätellen ei voi... Sitten on kyllä muuttunut systeemit vanhasta. Mä olen aikoinani saanut sieltä ohjeet, että myyjän pitää toimittaa toomanniaan kauppakirja, jolloin takuu siirtyy. Siitä tuli ihan mailina vahvistuskin jälkikäteen. Jotkut ovat saaneet mailia, että onnistuu siirto ilman sen kummempia ja nyt sulle tullut viesti kertoisi, ettei onnistu millään. Jotenkin musta tuntuu, että vastaus riippuu tasan siitä, kuka putiikista sattuu vastaamaan. Muutenkin olisi ihan kiva kuulla jonkun asiasta tietävän vastaus, mitä yksityisten välissä kaupassa tarkoittaa "asiakas". Mä kun näkisin, että vain yrityksillä on asiakkaita. Ja silloin onkin aika luonnollista, ettei heidän antamansa takuu siirry laitteen mukana. Mutta noin muuten, mä en oikein tiedä, miten ne pystyisi kieltämään takuun seuraavalta omistajalta. Ne saatta voida vaatia laitteen tarkastamista vaihdon yhteydessä, mutta jollain tapaa ne kyllä joutuu sen takuun antamaan sanoisin. Ne on EU:ssakin kuitenkin aika tarkkoja kuluttajasuojan kanssa. | |
![]() 09.12.2011 01:08:10 (muokattu 09.12.2011 01:08:26) | |
Laulava Kylätohtori: "Takuu on voimassa asiakkaallemme (sille jonka nimi on tilauksen loppulaskussa). Ei siis asiakkaamme asiakkaalle. Normaali valmistajan takuu on voimassa, eli ongelmatapauksissa kannattaa kääntyä suoraan heidän puoleensa. Mitä sieltä oikeen kysyttiin kun tuo "asiakkaamme asiakkaalle" viittaisi jälleenmyyntikuvioon? mut toki se voi olla vaan heikkoa ilmaisua sieltä thomannin päästä. | |
![]() 09.12.2011 06:34:09 (muokattu 09.12.2011 06:51:06) | |
Nettikaupat ja kivijalkakaupat soveltavat kyllä erittäin kirjavaa takuupolitiikkaa. Musamaailman puolivuotta on kyllä pohjanoteeraus, varsinkin kun se leviää maakuntiin jälleenmyyjien kautta ja lopulta siirtää asiakkaan Thomannille, kuten jo edellä kerrottiin. Itse suosin kivijalkaliikkeenä Levytukkua, josta ostan kaiken kitararoinan, jos sitä vaan heiltä saa. Muutoin ostokset tehdään 90% Thomannin kanssa. Takuusta oli just positiivinen yllätys juuri Levytukussa, josta ostamalleni Mini Rectifierille tuli 5 vuoden takuu :-) Edit: Musamaailman nettikauppa tarjoaakin nykyään 1 vuoden takuun aiemman puolikkaan sijasta: http://www.musamaailma.fi/epages/mu … /musa/Categories/TermsAndConditions matkaa on silti vielä melkoisesti . . . "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) | |
![]() 09.12.2011 07:10:52 | |
Laulava Kylätohtori: edit 2. Niin ja kysyin myös, voiko takuun siirtää virallisesti eteenpäin, mutta vastauksesta päätellen ei voi... En tiedä millaista "virallista takuunsiirtoa" ajattelit, mutta alkuperäinen kuitti josta näkyy tilaajan asiakasnumero, tuote ja päivämäärä riittävät kyllä takuuasioiden hoitoon. Tompalle riittää kun originaalikuitista näkee takuun voimassaolon ja että tuote ja kuitti täsmäävät. Jos vika menee takuuseen, niin homma bueno, muuten voi voi. Siitä että tuote vaihtaisi omistajaa 30 päivän kokeiluajan sisällä ja uusi omistaja haluaisikin palauttaa tuotteen ja ottaa rahat takaisin, minulla ei ole kokemusta. Siinähän voisi joku tehdä vaikka pientä voittoa . . . "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
![]() 09.12.2011 07:28:01 (muokattu 09.12.2011 07:29:54) | |
oiva tumpeloinen: Jotenkin musta tuntuu, että vastaus riippuu tasan siitä, kuka putiikista sattuu vastaamaan. Olen samaa mieltä. Yritin hakea tietoa tuosta takuun siirtämisestä T-kaupan sivuilta, mutten löytänyt, vaikka kahlailin siellä lakitekstiosastollakin... TTV: En tiedä millaista "virallista takuunsiirtoa" ajattelit, mutta alkuperäinen kuitti josta näkyy tilaajan asiakasnumero, tuote ja päivämäärä riittävät kyllä takuuasioiden hoitoon. Tompalle riittää kun originaalikuitista näkee takuun voimassaolon ja että tuote ja kuitti täsmäävät. Jos vika menee takuuseen, niin homma bueno, muuten voi voi. Siitä että tuote vaihtaisi omistajaa 30 päivän kokeiluajan sisällä ja uusi omistaja haluaisikin palauttaa tuotteen ja ottaa rahat takaisin, minulla ei ole kokemusta. Siinähän voisi joku tehdä vaikka pientä voittoa . . . Eli 3 v. takuun säilyminen edellyttää, että kauppahetkellä ostaja saa alkuperäiset kuitit, alkuperäisen ostajan tiedot ym. mukaan. Mutta eikös Thomann lähetä aina palautuskoodilapun tuotteen alkuperäiselle ostajalle, eli siihen sp-osoitteeseen, joka heidän rekisterissään on ostajana? Itse en 100 %:sti luottaisi tuon 3 vuoden takuun säilymiseen, varsinkin jos myyjä on tuntematon ja asustaa toisella puolen Suomea. Jos tuotteen myy 30 päivän aikana ja uusi ostaja palauttaa tuotteen, niin eikös rahat mene alkuperäisen ostajan tilille? Ei kovin hyvä diili 2. omistajalle. En usko, että Thomann alkaa palauttamaan rahoja millekään uudelle ei-alkuperäisen omistajan tilille. Kun lahjat ja taito loppuvat, alkaa tilutus | |
![]() 09.12.2011 07:39:42 | |
Laulava Kylätohtori: Eli 3 v. takuun säilyminen edellyttää, että kauppahetkellä ostaja saa alkuperäiset kuitit, alkuperäisen ostajan tiedot ym. mukaan. Mutta eikös Thomann lähetä aina palautuskoodilapun tuotteen alkuperäiselle ostajalle, eli siihen sp-osoitteeseen, joka heidän rekisterissään on ostajana? Tämän toki voi sopia puhelimitse kun koko palautusasiaa alkaa hieromaan Thomannin kanssa. Vakiona pysyvä meiliosoitehan ei tänä päivänä ole niin itsestään selvyys ja kolmen vuoden aikana voi tapahtua melkoisesti :-) Itse en 100 %:sti luottaisi tuon 3 vuoden takuun säilymiseen, varsinkin jos myyjä on tuntematon ja asustaa toisella puolen Suomea. En minäkään, onneksi kuitit saa pdf:nä Thomannin sivuilta ja sellaista on hyvä pyytää näytille ja tsekata vaikka se takuun toimiminen Thomannilta. Jos tuotteen myy 30 päivän aikana ja uusi ostaja palauttaa tuotteen, niin eikös rahat mene alkuperäisen ostajan tilille? Ei kovin hyvä diili 2. omistajalle. En usko, että Thomann alkaa palauttamaan rahoja millekään uudelle ei-alkuperäisen omistajan tilille. Palautuksessa voit laittaa minkä tahansa tilinumeron siirtoa varten, eli onnistuu sen puolesta. Tarkoitin kommentillani sitä, että "minä myyn ostamani tuotteen sinulle 0,9x Thomann hintaan ja sinä palautat sen Thomannille ja saat 1x Thomann hinnan tilillesi". En tosin tiedä miten toi toimii käytännössä, mutta teoriassa ainakin voisi joku kokeilla. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
![]() 09.12.2011 09:50:11 | |
tinman: Aiheeseen liittyen: DV247 velvoittaa palauttamaan tuotteet alkuperäispakkauksissaan. Muuten mahdolliset kuljetusvauriot lankeaa asiakkaan kontolle. Tämä on aika erikoista, koska ei se pahvilaatikko jossa budda mulle tuli, ollut mitenkään erityisen vahva tai suojaavampi kuin mikä tahansa muu pahvilaatikko. Lisäksi jos laitteesta ei löydykään vikaa, asiakas maksaa kaikki lähetyskulut. Tälläinen tuli ilmi noissa alkutohinoissa, kun olin sen paketin jo hävittänyt. Veikkaan, että tässä on kyse siitä että laitteen valmistajalla on tietyt ehdot joiden pitää täyttyä, jotta takuut pätevät jälleenmyyjän kanssa ja alkuperäinen heidän laitteelle parhaaksi näkemänsä pakkaus on yksi niistä ehdoista, oli laatikko paska tai ei. Jälleenmyyjähän joutuu myöntämään takuun ostajalle. Takuutapauksissa jälleenmyyjä on vastuussa asiakkaalle ja tehdas jälleenmyyjälle. Ellei ole jotain erikoisjärjestelyä. | |
![]() 09.12.2011 10:28:30 | |
Eemil: Veikkaan, että tässä on kyse siitä että laitteen valmistajalla on tietyt ehdot joiden pitää täyttyä, jotta takuut pätevät jälleenmyyjän kanssa ja alkuperäinen heidän laitteelle parhaaksi näkemänsä pakkaus on yksi niistä ehdoista, oli laatikko paska tai ei. Jälleenmyyjähän joutuu myöntämään takuun ostajalle. Takuutapauksissa jälleenmyyjä on vastuussa asiakkaalle ja tehdas jälleenmyyjälle. Ellei ole jotain erikoisjärjestelyä. Jep. Ainakin Bugeran ohjekirjassa lukee, että takuu vaatii tuotteen palautusta alkuperäisessä pahvilaatikossa. Lisäksi takuuehdoissa on maininta, ettei Bugera korvaa Jumalan aiheuttamia vahinkoja. Eli olkaapas varovaisia... Kun lahjat ja taito loppuvat, alkaa tilutus | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)