Aihe: Kirjastosta kirja tyyliin "Teoriaa riemuidiooteille"
1
mz
09.04.2004 22:35:50
Njuu. Eli nimetkääpä joku teos, mikä tosiaan lähtisi ihan teorian alkukantaisimmista perusteista (edeten sitten ehkä vähän vaikeampiinkin juttuihin), ja tietty mahdollisimman fiksusti esitettynä.

Ei sillä että noissa FAQ:issa olisi vikaa, jotenkin tuntuu vaan helpommalta/paremmalta lukea kirjasta. Ei noin pitkiin ruudulla oleviin teksteihin jaksa kunnolla syventyä, vaikka myönnettäköön vian olevan miehessä.

Anyway, olen kiitollinen mahdollisista vinkeistä.
Ei aina kaikki mene niinku haluais, eikä kaikki käy niinku toivoo. Mut kuitenki sä oot siinä (ja mä tässä), yhdessä me eteenpäin kuljetaan.
mklami
10.04.2004 01:17:46

Printtaa FAQit paperille, niin siinähän sitä kirjaa sitten on! :D

No ei, on totta että kirjat on parempia. Ja eihän noissa FAQeissa ihan täysin alkeista olla edes lähdetty liikkeelle. Nyt just ei tuu kyllä mitään kirjaa mieleen, ehkä sieltä kirjastosta kysymällä löytyis?
Trying to be succesful is failure. Trying to be you is success. - Vangelis --- Tavoittelemalla mahdotonta saattaa saavuttaa mahdollisen. --- Ei pidä yrittää perse edellä puuhun.
anguished
10.04.2004 13:18:19
Tsekkaa Jorma Kontusen "Musiikin Kieli 1, Perustiedot"
ba-Rokki
Allegro
11.04.2004 20:01:21
No ei, on totta että kirjat on parempia. Ja eihän noissa FAQeissa ihan täysin alkeista olla edes lähdetty liikkeelle. Nyt just ei tuu kyllä mitään kirjaa mieleen, ehkä sieltä kirjastosta kysymällä löytyis?

Kirjastosta ei välttämättä löydykään, mutta niitä kirjoja, mitä käytetään musiikkiopiston teoriatunneilla, voi ostaa/jos-ei-ole-niin-tilata kirjakaupoista.
mz
13.04.2004 23:02:20
Kiitoksia tähänastisista vastauksista. Kuten mklami totesikin, eihän nuissa FAQ:issa tosiaan ihan perusperusjutuista liikkeelle olekaan lähdetty, niistäkin kaipailisin tietoa.

Voisi nyt sitäkin samalla kysäistä, että minkälaisia/-nimisiä kirjoja nuissa 1/3-3/3 opinnoissa käytetään? Okei, voishan tätäkin kai kirjastosta kysyä mutku...
Ei aina kaikki mene niinku haluais, eikä kaikki käy niinku toivoo. Mut kuitenki sä oot siinä (ja mä tässä), yhdessä me eteenpäin kuljetaan.
mklami
14.04.2004 11:58:05 (muokattu 14.04.2004 12:00:27)

Itse oon 1/3 - 3/3 -ryhmiä opettaessani käyttänyt mm. seuraavia kirjoja:

Kalevi Hampinen: Musiikkia laulaen ja kirjoittaen 1-3

Klaavi 1-3
(en nyt muista noita Klaavin tekijöiden nimiä)

Näissä kirjoissa lähdetään ihan alusta liikkeelle. Ei pidä antaa vaan sen haitata, että kirjat on suunniteltu n. 6-7 v:lle, joten kuvitus on sen mukaista :D

Mutta noista ainakin mielestäni saa ihan hyvän käsityksen ja pääsee alkuun.
Trying to be succesful is failure. Trying to be you is success. - Vangelis --- Tavoittelemalla mahdotonta saattaa saavuttaa mahdollisen. --- Ei pidä yrittää perse edellä puuhun.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)