Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: P basso
1 2
MaggaraMarine
07.12.2011 15:07:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soitan skittaa kotona, mutta bändissä soitan bassoo ja oon soittanu kaverin Squier Vintage Mod P bassolla. Aattelin, että vois olla järkevää ostaa oma basso. Oon soitellu bassoo jo monta vuotta, mutta pelkästään koulussa, ja ekan kitaran saannin (2 vuotta sitten) jälkeen huomaa, että oon kehittyny myös bassossa. Mutta bassokitaraa mulla ei koskaan ole ollut ja itteäni on aina tehny mieli hankkia semmonen.
 
Se Squier P basso on ihan kiva ja semmosta P bassosoundia haluaisin. Mitä bassoja kannattais kattoo? Hinta ei mielellään kovin kallis, ehkä n. 300, max 400€. Koulussa on kaks Ibanezii (SR200 ja 300), en hirveesti tykkää niistä. Siinä Squierissa on kiva soundi ja tuntuma, saako tolla hinnalla parempaa? En halua aktiivimikkejä. Vahvari ei nyt oo tärkee, koska soitetaan treenikämpän kamoilla.
 
Sensi
07.12.2011 15:14:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

P-soundi on maailman paras bassosoundi. :)
 
Kohtuu hintaan sitä saa juuri noista Squiereista. Katse kannattaa suunnata juuri tuohon Vintage Modified tai Classic Vibe sarjaan. Noista kahdesta jälkimmäinen on hyvä peli, mitä olen kaupassa testaillut. VM:ssä tuntui viimeistelyssä olevan vähän sanomista, mutta voi olla sattunut huonoja yksilöitä mulle testiin.
 
Eikun kauppaan testaamaan, noita tuntuu löytyvän melkein joka liikkeestä hyllystä!
 
Tää on tämmöstä ittensä ettimistä
J.Nikkanen
07.12.2011 15:45:32 (muokattu 07.12.2011 15:45:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytettynä liikkuu myös kaksimikkistä P-bassoa, eli P-mikin lisäksi J-mikki tallassa.
 
http://www.power-sound.fi/squier-st … l-bass-metallihile-musta-p-782.html
 
Tuollalailla.
 
edit: Niin ja toki uutenakin saattaa moista vastaan tulla!
 
Myytävänä DOD American Metal FX-56.
Danny_fox
07.12.2011 21:09:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos ihan ton 400 on tosiaan valmis sijoittaan ni sillähän vois saada tuurilla jopa mehikon fenderin tai jonkun tokain (omasta mielestä mahtipelejä noi hardpuncherit). Mä itse valitsisin jommankumman niistä. Molemmat skujuja laadukkaampia, eikä hinta kovinkaan paljon kovempi.
 
Kun ihmisiä ei syödä, on niitä turha teurastaa.
Danny_fox
08.12.2011 09:06:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=584744
 
tingit ton 400:an ja siinä on sulle presari jota ei tarvi todennäköisesti vaihtaa koskaan. Pyyntihinta on kyllä aika kova. mut jos saa tingattua ni hyvä peli,
 
Kun ihmisiä ei syödä, on niitä turha teurastaa.
J.Nikkanen
08.12.2011 09:38:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danny_fox: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=584744
 
tingit ton 400:an ja siinä on sulle presari jota ei tarvi todennäköisesti vaihtaa koskaan. Pyyntihinta on kyllä aika kova. mut jos saa tingattua ni hyvä peli,

 
No jaa, ei se nyt ihan mahdottoman hintainen ole koska:
 
Alkuperäinen mikki mukaan. Bassossa tällä hetkellä LaBellan flatwound-kielet (kaupassa yli 40e), mukaan saa avaamattoman setin roundeja.
 
Myytävänä DOD American Metal FX-56.
okabass
08.12.2011 09:48:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danny_fox: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=584744
 
tingit ton 400:an ja siinä on sulle presari jota ei tarvi todennäköisesti vaihtaa koskaan. Pyyntihinta on kyllä aika kova. mut jos saa tingattua ni hyvä peli,

 
Kyllä. Kannattaa vielä varmistaa, ettei kaula ole vääntyillyt.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
Jakkeko
08.12.2011 12:47:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältä kanssa ääni Tokaille. Niitä on liikkunut n. 350€ joka on todella sopuhinta laadukkaasta MIJ bassosta. Pesee mun mielestä mehikon fenkut mennen tullen.
 
rokrokpoprok
PasiB
08.12.2011 14:09:03 (muokattu 08.12.2011 14:09:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jakkeko: Täältä kanssa ääni Tokaille. Niitä on liikkunut n. 350€ joka on todella sopuhinta laadukkaasta MIJ bassosta. Pesee mun mielestä mehikon fenkut mennen tullen.
 
Tuo on ihan makuasia, kaksi kertaa kun mulla on ollut vastakkain Tokai ja Meksikon Fender, niin Fenkku on vienyt voiton. Eka kerralla oli kyseessä juuri presarit ja nyt syksyllä jatsarit. En väitä, että Tokait olisi huonoja, itse pidin enemmän Fenderin soittotuntumasta, esim. otelaudan radius oli erilainen Jazz bass tyyppisissä vermeissä.
 
Vaatevalintojen kultainen sääntö: kaikki passaa mikä peittää..
hollstro
08.12.2011 15:07:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jakkeko: Täältä kanssa ääni Tokaille. Niitä on liikkunut n. 350€ joka on todella sopuhinta laadukkaasta MIJ bassosta. Pesee mun mielestä mehikon fenkut mennen tullen.
 
Et ole tainnut Road Wornia kokeila. On toki ihan eri hintainen, mutta vahvistaa vain sen seikan että valmistusmaalla ei sinällään ole merkitystä. Vain valituilla materiaaleilla, komponenteilla ja työn laadulla.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
LenniT
08.12.2011 15:26:38 (muokattu 08.12.2011 15:27:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vain valituilla materiaaleilla, komponenteilla ja työn laadulla.
 
Eks toi nyt ole aika selvä homma? Väittäisin toki, että laaduntarkkailussa on eroja. jos täytyy oston jälkeen käydä kaula säädättämässä, nauhat hiomassa ja häiriösuojaamassa basso ni aika vaiva ja/tai hinta tulee siitä sanon ma! toki testaamallahan tuosta selviää.
 
Ipponin pojat kyllä tuossa laadutarkkailussa ovat aivan maailman eliittiä lähes kauttarantain.
 
J.Nikkanen
08.12.2011 15:50:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JokeriPokeriPoks!
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=577320
 
Myytävänä DOD American Metal FX-56.
dewfall
08.12.2011 16:09:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LenniT: Eks toi nyt ole aika selvä homma? Väittäisin toki, että laaduntarkkailussa on eroja. jos täytyy oston jälkeen käydä kaula säädättämässä, nauhat hiomassa ja häiriösuojaamassa basso ni aika vaiva ja/tai hinta tulee siitä sanon ma! toki testaamallahan tuosta selviää.
 
Eikös kaularaudan säätö ja nauhojen viilaus mene ennemminkin myyjäliikkeen piikkiin? Kun kepakko roudataan jostain Kaakkois-Aasiasta tänne pakkaseen ja rutikuivaan huoneilmaan, on aika selvä että kaula on sinnepäin ja nauhat puskee otelaudasta ulos.
 
http://www.minutian.com/
J.Nikkanen
08.12.2011 16:36:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dewfall: Eikös kaularaudan säätö ja nauhojen viilaus mene ennemminkin myyjäliikkeen piikkiin? Kun kepakko roudataan jostain Kaakkois-Aasiasta tänne pakkaseen ja rutikuivaan huoneilmaan, on aika selvä että kaula on sinnepäin ja nauhat puskee otelaudasta ulos.
 
Tästä samaa mieltä. Voisi puhua jopa "luovutushuollosta". Testataan, tarkastetaan ja säädetään laite niin, että kaikki pelaa.
 
Myytävänä DOD American Metal FX-56.
LenniT
08.12.2011 16:50:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

totta. en ihan loppuun asti miettinyt tota edellistä. mutta edelleen sitä mieltä että laaduntarkkailussa eroja löytyy.
 
Jakkeko
08.12.2011 18:49:22 (muokattu 08.12.2011 18:51:08)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Et ole tainnut Road Wornia kokeila. On toki ihan eri hintainen, mutta vahvistaa vain sen seikan että valmistusmaalla ei sinällään ole merkitystä. Vain valituilla materiaaleilla, komponenteilla ja työn laadulla.
 
Itseasiassa olen... Ja mulla on kaksikin hyvää Fenderin MIM P-bassoa joista toinen on "Road Worn" (50's Road Worn kaula ja PJ body). Tarkoitin lähinnä juurikin noita halvempia, tämän ketjun hintaluokkaan sopivia meksikolaisia ja niiden työn laatua verrattuna Tokaihin. Kaikki tokait joita olen itse soittanut ovat olleet laadullisesti mielestäni parempia kuin nuo halvemmat Fenderit. Soittotuntuma yms. onkin sitten jo asia erikseen... Sitä ei voi oikeen ulkopuolinen kommentoida toisen puolesta. Esim. itse pidän noista 50's presareista todella paljon... Moni taas ei voi sietää niiden leveää kaulaa.
 
edit. Siitä olen myös samaa mieltä että valmistusmaalla ei sinänsä ole väliä... On mulla ollut soitossa mm. Made In Korea Squieri, joka oli viimeistelyltään parempi kuin tuo mun ei road worn 50's Presari kaupasta tullessaan. Samoin Kiinan Skujuissa on myös hyviä yksilöitä. Mutta jos yleisellä tasolla ja satunnaisotannalla pitäisi valita, niin mielestäni Tokai on ns. "luotettava valinta".
 
rokrokpoprok
MaggaraMarine
08.12.2011 19:22:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tyypit on suositellu Tokaita. Onko tämmönen hyvä, onko kokemuksia?
 
http://www.musamaailma.fi/epages/mu … tPath=/Shops/musa/Products/12551104
 
PasiB
08.12.2011 19:50:01 (muokattu 08.12.2011 19:51:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MaggaraMarine: Tyypit on suositellu Tokaita. Onko tämmönen hyvä, onko kokemuksia?
 
http://www.musamaailma.fi/epages/mu … tPath=/Shops/musa/Products/12551104

 
Tuossa kerrotaan bodyn olevan leppää, mutta esim. tuossa: http://www.vertikaali.com/product/447/tokai-apb-32bb se on agathista.
Onkohan sitten sama malli kyseessä, hintaeroa kuitenkin on.
 
EDIT: Itse bassosta ei ole kokemusta, mutta hinta ei ainakaan Turkkusessa ole paha.
 
Vaatevalintojen kultainen sääntö: kaikki passaa mikä peittää..
okabass
08.12.2011 20:23:24 (muokattu 08.12.2011 20:24:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tokait on tok' kait hyvejä. (anteeksi kielellinen latteus)
Jo +20-vuotta sitten ne tuntuivat tosi hyviltä 7ender-tyyppisiksi bassoiksi. Koska olen tälläinen herkkuperse, haluan 7ender-tyyppiseen bassoon 7ender-tyyppisen kaulanlavan (head stock). Siksi Tokait jäivät ostamatta.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
Jakkeko
08.12.2011 20:26:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MaggaraMarine: Tyypit on suositellu Tokaita. Onko tämmönen hyvä, onko kokemuksia?
 
http://www.musamaailma.fi/epages/mu … tPath=/Shops/musa/Products/12551104

 
Itse etsisin käytettynä APB-50:sen... Niitäkin liikkuu käytettynä alle 400€. Tuo 32 on tehty Kiinassa ja 50 Japanissa. Tuon kiinalaisen laatu ei ainakaan itseäni vakuuttanut, sen sijaan (kuten jo mainitsin) nuo Japanilaiset ovat mielestäni hyvinkin laatusoittimia. Yksilöitä siis kuitenkin löytyy kummastakin sarjasta... Puoleen ja toiseen, niin kuin tuossa aikaisemminkin oli jo maininta.
 
rokrokpoprok
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «