Aihe: Tori: MYYTY!!
1 2 3 4 5 6
jumara
08.12.2011 12:59:20
Jotkut paljon tavaraa torilla kauppaavat myös "kierrättävät" ilmoituksia. Jos on paljon artikkeleita myytävänä, niin viikon sisään tallennettava maksimimäärä viisi ilmoitusta / yhteensä kymmenen ilmoitusta ei riitä pitkälle.

Sen sijaan, että myyjä poistaa ilmoituksen, tämä voi laittaa väliaikaisen MYYTY-viestin, jonka jälkeen päivittää samalle ilmoitusnumerolle uuden myyntiartikkelin. Eli MYYTY-viestiä käytetään ikään kuin pitämään yllä maksimimäärä yht'aikaisia myynti-ilmoituksia. Vanhan ilmoituksen kierrättämisellä ei välttämättä pääse myyntilistalla kovin korkealle, mutta saapa ainakin artikkelin hakutoiminnon piiriin.

Tämä voi toki olla melkoisen hämäävää, jos otat ilmoituksen osoitteen talteen => palatessasi linkkiin sen takana voikin olla täysin eri tuote. Näinkin on käynyt...

Muuten samaa mieltä monien kanssa seuraavista periaatteista:
- joku tehnyt ostolupauksen, muttei vielä noutanut => VARATTU
- tuote myyty ja luovutettu => poistetaan ilmoitus
En käytä rahojani amerikkalaisiin kitaroihin, kun japanilaisiakin saa.
Neponen
08.12.2011 13:16:42

Juum, ite aina poistan ilmoituksen siinä vaiheessa, kun tavara on uudella omistajalla ja mulla on rahat kourassa.

Uliulit vaan.
Terry Pantheras
08.12.2011 13:27:59
juikkipuikki: Kyllä ne kandee poistaa. Jos tarvitsee vanhaa ilmoitusta, niin esim mä kaivan sen googlen välimuistista talteen.

Ei vaan aina jaksa/ehdi... Joskus kyllä.
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ REVERBNATION

Kahta en vaihda: Soldano, Guild & Celestion G12-80 Rola
tender.insanity
08.12.2011 14:20:01
Spiral: Itse en pistä ilmoitukseen mitään infoa mistään ja poistan sen jo ennenkuin se ehtii päivittyä myytäviin. Eipähän ole kenellekkään häiriöksi.

Mä en osta niin huonoa tavaraa, että pitää myydä eteenpäin. Muutenkin köyhien hommaa rahoittaa muuta myymällä vanhoja.
McNulty
08.12.2011 14:22:48
tender.insanity: Mä en osta niin huonoa tavaraa, että pitää myydä eteenpäin. Muutenkin köyhien hommaa rahoittaa muuta myymällä vanhoja.

Heh. Nimenomaan... köyhät kyykkyyn vaan! :)
No ei nyt ihan niinkään, mutta tottahan se on niin että itselläkin on vähentynyt huomattavasti tuo "ostanpa vain kokeeksi". Aika hyvin tullut tehtyä tietoisia hankintoja ja täten myös talossa pysyvää rojua. Aina poikkeuksiakin löytyy, mutta pääpiirteittäin näin.

Ehkä sitä on kasvanut ja löytänyt "ne omat jutut" tietyllä tavalla. Nuorempana samalla kuin etsiskeli itseään ja paikkaansa maailmassa, niin myös musarojut vaihtuivat tuikitiheään kaikkien villityksien perässä.
If you ain't first, you're last!
Muovinen
08.12.2011 14:23:23

Kannatusääni tolle Torin arkistoinnille! Joskus ois hyödyllistä katsoa, että mitä hintaa on mistäkin milloinkin pyydetty. Samalla pysyis itsekin kartalla, että mitä sitä onkaan tullut myytyä...
Neponen
08.12.2011 14:24:32

McNulty:
Ehkä sitä on kasvanut ja löytänyt "ne omat jutut" tietyllä tavalla

Miessss.. älä valehtele itelles, kuitenkin kamarunkkaat minkä kerkeät!
McNulty
08.12.2011 14:27:51
Neponen: Miessss.. älä valehtele itelles, kuitenkin kamarunkkaat minkä kerkeät!

Sehän tässä onkin kun tulee niin vähän enää vemputettua edestakaisin. Tiedän esim. seuraavaksi hankkivani laadukkaan Super Straton HSS-mikityksellä. Samalla kun pistää rahaa sivuun, jää aikaa makustella ja miettiä speksejä/ominaisuuksia joita skebalta toivoo, samoin kuin väritystäkin. Sitten kun pidemmän aikaa pohtinut asiaa ja päättää tehdä hankinnan, niin se onpi yli 90% varmuudella pitopeli.

Pienimuotoinen rung ei oikein täytä kamarungauksen vaatimuksia :)
If you ain't first, you're last!
Funkånaut
08.12.2011 14:41:38 (muokattu 08.12.2011 14:42:56)

Ei pojat, ostamatta ei testata. Eli eka ostetaan ja sit testataan.

Itse aiheeseen, itse laitan varatuksi, kun on kaupat sovittu. Sit kun on kaupat tehty, niin ilmoitus mäjelle.
"Fills bring thrills but a groove pays the bills." Kuuntelen tälläistä
Twinkle
08.12.2011 14:53:58
Itekin tosiaan laitan "varattu" ilmoitukseen sitten, kun sen on joku renkaanpotkija luvannut hakea. Sitten kun se on mennyt kaupaksi, romu matkahuollossa tai hakijan peräkontissa rahojen ollessa turvallisesti hallussa, niin laitan "Myyty". Samalla keikalla pistän myös ilmoituksen voimassaolon parin päivän päähän, niin se viesti hukkuu sieltä omia aikojaan.
Terry Pantheras
08.12.2011 15:11:14
tender.insanity: Mä en osta niin huonoa tavaraa, että pitää myydä eteenpäin. Muutenkin köyhien hommaa rahoittaa muuta myymällä vanhoja.

Muutenkin virheiden tekeminen on yliarvostettua! Ei niistä mitään opi; saa vaan pahan mielen ja pilkkaa osaavammilta ja rikkaammilta...
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ REVERBNATION

Kahta en vaihda: Soldano, Guild & Celestion G12-80 Rola
Spirocore
08.12.2011 17:57:02

Höm. Itse tykkään kyllä käyttää myös tuota *myyty*-merkintää. Ihan senkin takia että jonkun kerran olen kovin kaivannut jotain torilta hävinnyttä ilmoitusta, esim. ihmetellyt kun jokin ilmoitus häviää. Jos löydän sen esim. Googlen välimuistista merkinnällä "myyty" niin tiedän, ettei kannata lähteä sitä ilmoittajalta kaipaamaan.

En tosin näe hyötyä siitä että kuukauden päivät sitä siellä roikottaa myytynä. Jos päivän pari, niin se tallentunee sinne hakukoneen välimuistiin. Sitten poisto, ja kaikki on tyytyväisiä. Miksi tämä on hurjan mittakaavan ongelma toisille?
You can pick your friends and you can pick your nose, but you can't pick your friend's nose!
Entropia666
08.12.2011 18:14:04

Spirocore: Miksi tämä on hurjan mittakaavan ongelma toisille?

Mulle se on ainakin itsestäänselvyys, että jos se ilmo on kadonnut--->joku mennyt kaupaksi tai ei muuten vaan myynnissä. Ei mun ainakaa tarttee googlesta onkia tätä tietoo erikseen...
Rokkifotoja: H A J E . F I
ReBeat
08.12.2011 20:00:41

En kyllä ite kanssa näe oikein merkitystä selailla jotain vanhoja hintaPYYNTEJÄ. Ne ei kerro mitään merkittävää. eBay tai yleinen internetti kertoo hinnoista 97 prosentissa tapauksista paljon tarkemmin. Ehkä jonkun tuotteen kohdalla saattais saada hyödyllistä tietoa, mutta vasta kysymällä myyjältä että mikä oli todellinen toteutunut kauppahinta. Ja siinäkin myyjä voi lauantaikaljoissaan kusettaa vähän taikka olla muuten haluton kertomaan asiasta.

Ja siis omat menestyksekkäät myynti-ilmoituksethan tallennetaan aina omalle koneelle. Niille tehdään oma hakemisto. Elikkä hakemisto, ei kansio. Sieltä käsin niitä voidaan myöhemmin sitten selailla slide-showna ja nauttia osaamisen tunteesta omassa elämässä. Hienoa kauppaa on tehty, hyvillä ilmoituksilla.
Morri
08.12.2011 20:01:36
Fiksuinta varmaankin olisi pitää tuote torilla ilman mitään merkintöjä, nimittäin jos siihen laittaa vaikka varattu/myyty ja tuote palaakin myyntiin niin moni ostaja saattaakin miettiä, että hemmetti, jos tuo ei kerran mennytkään niin onkohan siinä jotain vikaa sittenkin ja jättää näin ottamatta yhteyttä myyjään. Kaikki kun eivät välttämättä ymmärrä, että (asialliset) syyt kauppojen peruuntumiselle voivat olla ihan jotkut muutkin. Tsykologiaa niin kuin Uuno sanoisi. Tosin itsekin kyllä olen "syyllistynyt" varattu/myyty-merkintöihin. Toisaalta ainoastaan yksi kitara on jäänyt kokeilun jälkeen myymättä ensimmäisen ostajaehdokkaan kanssa noista kaikista.
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
Laulava Kylätohtori
08.12.2011 22:28:03
Entropia666: Mulle se on ainakin itsestäänselvyys, että jos se ilmo on kadonnut--->joku mennyt kaupaksi tai ei muuten vaan myynnissä. Ei mun ainakaa tarttee googlesta onkia tätä tietoo erikseen...

Itse ymmärrän myös, että jos myynti-ilmo katoaa, ei ko. tuotetta kannata enää kysellä. Se ei varmaan ole enää myynnissä oli sitten myyty tai ei.
Kun lahjat ja taito loppuvat, alkaa tilutus
Sakmongkol
09.12.2011 01:42:02
Muovinen: Kannatusääni tolle Torin arkistoinnille! Joskus ois hyödyllistä katsoa, että mitä hintaa on mistäkin milloinkin pyydetty. Samalla pysyis itsekin kartalla, että mitä sitä onkaan tullut myytyä...

Tässä on vaan se että jos ei niitä arkistoitavia ilmoituksia mitenkään suodateta niin se arkisto tulee olemaan melko täynnä "tarjoa"-pyyntisiä joilla ei mitään tee.

Joo ja lopettakaa se myyty-tekstien käyttö. Jos on jotakin myyty niin sitä ei voi uudestaan myydä eikä siitä tarvitse silloin ilmoitusta torilla pitää. Teksti "varattu" tai ilmoitus pois. Jos on hankala kirjoittaa ilmoitus uudelleen (ei ole) niin kopioi sen talteen johonkin etukäteen tai hakee välimuistista jälkikäteen.
TTV
09.12.2011 07:22:30
Sakmongkol: Tässä on vaan se että jos ei niitä arkistoitavia ilmoituksia mitenkään suodateta niin se arkisto tulee olemaan melko täynnä "tarjoa"-pyyntisiä joilla ei mitään tee.

Joo ja lopettakaa se myyty-tekstien käyttö. Jos on jotakin myyty niin sitä ei voi uudestaan myydä eikä siitä tarvitse silloin ilmoitusta torilla pitää. Teksti "varattu" tai ilmoitus pois. Jos on hankala kirjoittaa ilmoitus uudelleen (ei ole) niin kopioi sen talteen johonkin etukäteen tai hakee välimuistista jälkikäteen.

100% samaa mieltä, myyty mikä myyty. Jos kaupat on sovittu mutta ei vielä toteutunut, niin silloin varattu. Kaupan toteuduttua ilmo pois ilman arkistointia. Nuo "tarjoa / XXX" hinnat ovat suurin persesilmä koko torikaupassa, eikä sellaisia ilmoja edes pitäisi sallia. Myyjän täytyy tietää viitehinta vehkeelleen (olipa minkä alan ammattilainen tahansa). Ja vaikka hinta olisikin "tontilla", niin ei siitä arkistointimielessä mitään hyötyä ole, koska tinkaaminen/vaihtaminen/ ... ovat voineet olla mukana toteutuneessa kaupassa. Vastaavasti myyjä on voinut tulla järkiinsä ja poistanut tuotteen myynnistä, eli silloinkaan arkisto ei paljasta toteutunutta kauppahintaa. Arkiston syövereistä joku nappaa vielä viitteeksi "LTD Slayer 1500€" :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
munkero
09.12.2011 08:45:59
M4ss3 m/: No tähän kuvottavaan rinkirunkkausketjuun en kyllä ainakaan jää hetkeksikään enempää.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)