Aihe: Tori: MYYTY!!
1 2 3 4 5 6
HeavyMachinery
08.12.2011 08:45:06

Itse pitäisin eniten siitä että Kaikki ilmoitukset jäisi torille niin että niistä voisi seurata juurikin käytettyjen hintoja. Vaikka itse en olisi myymässä vaan miettimässä jonkun hankintaa niin kyllä yritän katsoa torilta mihin hintaan niitä on liikkunut.
- If it's too loud you are too old ! - Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Heze
08.12.2011 08:48:53
sickboy: Käyttäkää siis varattu-tekstiä, se on kaikille selkeämpi.

En käytä, minulle ei ainakaan ole yhtään sen selvempi jos käytetään myydyn tuotteen yhteydessä varattu-tekstiä.

Myyty-teksti on kätevä, jos samasta tuotteesta on ollut monta kiinnostunutta, niin eipähän tartte ostajakanditaatin ihmetellä, että minne se ilmoitus nyt hävis.
tender.insanity
08.12.2011 09:09:02
HeavyMachinery: Itse pitäisin eniten siitä että Kaikki ilmoitukset jäisi torille niin että niistä voisi seurata juurikin käytettyjen hintoja. Vaikka itse en olisi myymässä vaan miettimässä jonkun hankintaa niin kyllä yritän katsoa torilta mihin hintaan niitä on liikkunut.

Edelleen, kuten aiemmassa viestissäni sanoin, se mikä on pyyntihintana ilmoituksessa ei välttämättä ole yhtä kuin toteutunut hinta.
HeavyMachinery
08.12.2011 09:17:23 (muokattu 08.12.2011 09:17:39)

tender.insanity: Edelleen, kuten aiemmassa viestissäni sanoin, se mikä on pyyntihintana ilmoituksessa ei välttämättä ole yhtä kuin toteutunut hinta.

Mitä väliä ? Pyyntihinta on kummiskin se yleinen hintataso jos joku möi halvemmalla niin oma moka... :)
- If it's too loud you are too old ! - Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Rämppy
08.12.2011 09:35:50
Mä otan ilmoituksen pois samantien kun kaupoista on sovittu. Ei todellakaan ole iso vaiva tehdä uutta ilmoitusta, jos kauppa jostain syystä peruuntuu. Mun mielestä torilla on niin paljon ilmoituksia, ettei sitä kannata kuormittaa yhdelläkään turhalla ilmoituksella.
En sitten malttanut olla sanomatta.
juikkipuikki
08.12.2011 09:37:37

Itse olen kanssa samalla kannalla. Jo myydyt ilmoitukset pois. Jos hintareferenssiä haluaa(pitäisi olla silti oma pyynti jo selvänä, kun ilmoitusta laittaa), voi sen tsekata vaikka ebaysta tms. mestoista. Turha tuolla on noita myytyjä pitää. Poista-toiminnon perehdytystä vaadittaisiin..
Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden, koska DTm...
Tuhkis
08.12.2011 09:40:50
Laitetaan kaikki copy+paste viuhumaan:

"Myyty. Siis myyty sillä varauksella,että varaus laitteesta on tehty, mutta en vielä ole rahoja saanut. Eli jos varaaja (lue mahd. ostaja) ei tuotetta ostakaan, niin otan tuotteeen pois varauksesta(siis poistan MYYTY tekstin ilmoituksesta) ja laite on uudestaan myynnissä".
tender.insanity
08.12.2011 09:44:36
HeavyMachinery: Mitä väliä ? Pyyntihinta on kummiskin se yleinen hintataso jos joku möi halvemmalla niin oma moka... :)

Niin sitä luulisi.

Jos tahdt tuotteesta 200e, laitat pyynniksi vaikka 220e. Saat sen hinnan mitä tahdot, kun annat ostajan tingata ja ostaja on tyytyväinen, kun saa "puhuttua ympäri" myyjän.
Tinippa84
08.12.2011 09:57:28

HeavyMachinery: Itse pitäisin eniten siitä että Kaikki ilmoitukset jäisi torille niin että niistä voisi seurata juurikin käytettyjen hintoja. Vaikka itse en olisi myymässä vaan miettimässä jonkun hankintaa niin kyllä yritän katsoa torilta mihin hintaan niitä on liikkunut.

Nettimotossahan taitaa olla juurikin näin. Muistaakseni ihan oma osio.
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
sickboy
08.12.2011 10:25:44

Heze: En käytä, minulle ei ainakaan ole yhtään sen selvempi jos käytetään myydyn tuotteen yhteydessä varattu-tekstiä.

Myyty-teksti on kätevä, jos samasta tuotteesta on ollut monta kiinnostunutta, niin eipähän tartte ostajakanditaatin ihmetellä, että minne se ilmoitus nyt hävis.

Sinulle ei siis ole selvempi, että myyty tarkoittaa myytyä ja varattu varattua? OK. En mä tarkoittanut, että sitä varattu-tekstiä käytetään myydyn tuotteen yhteydessä. Ja jos tuote häviää palstalta on se joko myyty, tai myyjä ei haluakkaan myydä sitä. Ei kai sitä tarvitse sen enempää ihmetellä. Toki voi olla tilanne, että myyjän ilmoitus vanhenee. Suurin osa myyjistä on kyllä sellaista hätähousua, että ilmoitus uusitaan vähintään päivän välein (mahdollisesti poistamatta vanhaa ilmoitusta), jotta oma ilmoitus olisi ekana.

Off topic: Muistan yhden Bad Catin myynti-ilmoituksen, jossa myyjä laski ihan asiallista myyntihintaa viikon sisällä 1000€:lla, kun ei mennyt heti kaupaksi. Maltti on valttia.
Exhausted
08.12.2011 10:33:17

Itse taidan pitää ilmoitukseni sellaisinaan näkyvillä kunnes tavara ja raha vaihtavat oikeasti omistajaa. Sitten ilmoitus poistetaan. Hyväksyn myös "varattu"-lisäykset, mutta "myyty"-teksti ärsyttää.
Laulava Kylätohtori
08.12.2011 10:44:18 (muokattu 08.12.2011 10:51:29)
sickboy: Suurin osa myyjistä on kyllä sellaista hätähousua, että ilmoitus uusitaan vähintään päivän välein (mahdollisesti poistamatta vanhaa ilmoitusta), jotta oma ilmoitus olisi ekana.

Minusta tämä on paljon suurempi ongelma. Mitä järkeä on pitää samasta tuotteesta monta ilmoitusta, joissa hintakin saattaa olla eri?

Minusta on hyvä, että myydyt jäisivät talteen, mutta ei aktiivisten myynti-ilmoitusten joukkoon. Eikö voisi (nettiauton tapaan) tehdä erillistä hakua myydyille tuotteille?

edit. itsekin siis poistan aina myydyt tuotteen, enkä käytä myyty-tekstiä ollenkaan.
Kun lahjat ja taito loppuvat, alkaa tilutus
Ukkovaari
08.12.2011 10:48:30 (muokattu 08.12.2011 10:55:09)
Mulla homma menee aina seuraavasti:

1. Varattu (kun ostajan kanssa on treffit ja katsaus sekä puhuttu jo miltei kaupat valmiiksi eli kyseessä on ns. vaan tavaran tarkastus sekä kaupan teko.

Kun kaupat on tehty niin otan ilmoituksen pois kun sillä ei oikeasti kaupanteon jälkeen enää tee mitään eikä siitä ole iloa kenellekään.

Myöskin on ollut tapana ilmoittaa muille ostajakanditaateille, että mikä on tilanne koska on heilläkin hyvä tietää odottaako vai siirtyäkkö katsomaan jotain muuta myytävää kohdetta, tämä on ihan kiva ja kohtelias tapa huomioida ostajia ja varsinkin jos he ovat kertoneet, että ilmoita jos ei tule kauppoja jne.

Jos ostaja haluaa sitten kertoa että osti kivan vermeen niin tuollahan on tuo topikki jossa voi kertoa ostamastaan kamasta.

Itse samaa mieltä kuin Rämppy eli kun kaupat tehty ja homma selvä niin ilmoitus otetaan pois, näin myös listakin pysyy lyhyempänä ja helpommin luettavana.
magister
08.12.2011 10:56:05

Tämä vaikuttaa siltä, että olisi hyödyllinen ominaisuus ilmoitusosioon:

rasti ruutuun-kenttä "myyty", josta ilmoituksen laittaja voi rastittaa.

Sitten tuohon ilmoitusten selailuun vastaava rasti "Näytä myydyt", joka oletusarvoina on poissa.

Silloin saa normisti näkyviin vain vielä voimjasssa olevat, ja jos haluaa, voipi selailla vanhoja.

Sitä voi sitten miettiä, kannattaisiko olla myös tuo "varattu" samantapaisella systeemillä, tai että on kolmitila "päällä - varattu - myyty", mutta se on sitten nörttien hienosäätöä.
Itse olen täysijärkinen, mutta mielikuvitusystäväni ovat sekopäitä.
Terry Pantheras
08.12.2011 11:13:26
Ihe käytän termiä "kaupat sovittu" tai "varattu" (riippuu tilanteen luonteesta) ja poistan ilmon kun kaikki on selvää, eli valuutta tilillä ja myyntiartikkeli postissa/viety/noudettu. Jos ilmotuksessa on pitkä teksti ja varsinkin kuva, ja jos kaupat peruuntuu, niin pääsee helpommalla muokkaamalla alkuperäistä ilmoitusta, eikä tartte kyhätä uutta - ellei se ole jo valunut kauas etusivulta.

Jos moinen jotakuta suututtaa ja uituttaa niin kannattanee vaihtaa vieterit päästään... ;)
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ REVERBNATION

Kahta en vaihda: Soldano, Guild & Celestion G12-80 Rola
juikkipuikki
08.12.2011 11:15:45

Terry Pantheras: Ihe käytän termiä "kaupat sovittu" tai "varattu" (riippuu tilanteen luonteesta) ja poistan ilmon kun kaikki on selvää, eli valuutta tilillä ja myyntiartikkeli postissa/viety/noudettu. Jos ilmotuksessa on pitkä teksti ja varsinkin kuva, ja jos kaupat peruuntuu, niin pääsee helpommalla muokkaamalla alkuperäistä ilmoitusta, eikä tartte kyhätä uutta - ellei se ole jo valunut kauas etusivulta.

Jos moinen jotakuta suututtaa ja uituttaa niin kannattanee vaihtaa vieterit päästään... ;)

Kyllä ne kandee poistaa. Jos tarvitsee vanhaa ilmoitusta, niin esim mä kaivan sen googlen välimuistista talteen.
Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden, koska DTm...
_Petri_
08.12.2011 11:25:59

juikkipuikki: Kyllä ne kandee poistaa. Jos tarvitsee vanhaa ilmoitusta, niin esim mä kaivan sen googlen välimuistista talteen.

Helpompaahan se on laittaa ilmoitukseen *VARATTU*-merkintä ja poistaa koko roska, kun rahat ja tavara ovat vaihtaneet omistajaa. Samaa mieltä on muiden muassa http://muusikoiden.net/dyn/users/93047.jpg
PROG OUT WITH YOUR FROG OUT
Sintti
08.12.2011 11:54:25
Tämäkin keskustelu voisi tavoittaa paremmin porukkaa, jos sen kävisi tuolla bäckärin puolella:

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=27&t=203578&o=20
LaXu
08.12.2011 12:55:07
Myynti-ilmoitukset voisi mennä yksinkertaisesti arkistoon sen jälkeen kun käyttäjä on merkannut ne myydyksi (tarvisi vaan yhen napin sille lisää). Näin ostaja voisi tarvittaessa kaivaa ilmoituksesta yhteystiedot ja jäisi ainakin joksikin aikaa jonkinlaista todistettakin, jos vaikka sattuu olemaan pöllitty soitin. Arkistossa ne eivät myöskään näkyisi normaaleissa hauissa ellei ruksisi "näytä arkistoidut" myös.

Muutenkin tuonne Torille olisi ihan kiva saada monipuolisemmat hakuoptiot, esim. mahdollisuus valita useampi kategoria joista hakea. En tiedä toimiiko miinuksen tai "tämä on lause" tyyppinen hakeminen jo, mutta jos ei niin sekin kehiin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)