Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tori: MYYTY!!
1 2 3 4 5 6
sickboy
07.12.2011 22:33:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Torin ilmoituksiin on enenevissä määrin ruvennut ilmaantumaan päivityksiä: "Myyty!!". Eikö järkevin tapa olisi ihan vaan poistaa ilmoitus? Mun mielestä toi myytyjen tuotteiden palstalla roikottaminen ei hyödytä ketään. Sen vielä ymmärrän, jos yhteen ilmoitukseen on listattu useita myytäviä tuotteita ja niiden tilannetta päivitetään.
 
Eikö torin sääntöihin voisi vaikka lisätä, että tuotteen mentyä kaupaksi on ilmoitus poistettava? Löytyykö paljon tämän kannattajia?
 
elon arska
07.12.2011 22:44:00 (muokattu 07.12.2011 22:45:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No jospa siinä ei-niin-vaki-jäsen on ajatellut, että pidetään tää nyt tällai, et jos kaupat vielä peruuntuu, ni on kätsyä ottaa siitä se teksti veke?
 
Sitä paitsi ton asian sääntöihin lisääminen ei tuota asiaa poista, onhan siellä ollut tosta huuto.netissä myymisestä samaan aikaan ja edelleen siellä jengi silleen myy. Niinku.
 
Marzi
07.12.2011 22:47:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niistä on se hyöty, että näkee millä hinnalla jotain on mennyt kaupan, jolloin ilmoitus toimii vertailukohtana mikäli haluaa tsekata oman myytävän käytetyn tavaransa päivän myyntihintaa.
 
Tarpeeksi on aivan liian vähän.
Jucciz
07.12.2011 23:00:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä "MYYTY"-tekstin voi hyvin lisätä ilmoitukseen siinä vaiheessa, kun kaupat on sovittu. Sit kun käykin ilmi, että sitä rahaa ei olekaan kun tuli kaikenlaista yllättävää menoerää tai sama tuote löytyikin jo jostain muualta - ja näin ollen kaupat peruuntuvat (kysykää vain, kuinka monta kymmentä kertaa näin on käynyt) - on helpompaa poistaa ilmoituksesta "MYYTY"-teksti kuin rustata uusi ilmoitus.
 
Ts. Itse mieluiten poistan ilmoituksen vasta, kun homma on oikeasti pulkassa ja rahat tilillä/kourassa.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Sintti
07.12.2011 23:05:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Melko paljonhan tuolla nytkin näkyy olevan myytyjä tuotteita vielä.
 
http://muusikoiden.net/tori/haku.ph … rice_max=&category=all&with_image=0
 
Onhan tuo ihan hyvä tapa säilyttää hetken se oma ilmoitus siellä, mutta voihan sen toisaalta poistaakkin. Toisaalta tuskin kukaan noita ilmoituksia koskaan ihan sinne perälle asti selailee, niin mitä ne siellä haittaavatkaan. Toisaalta... lähden saunaan.
 
rize88-
07.12.2011 23:11:42 (muokattu 07.12.2011 23:22:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Mun mielestä "MYYTY"-tekstin voi hyvin lisätä ilmoitukseen siinä vaiheessa, kun kaupat on sovittu. Sit kun käykin ilmi, että sitä rahaa ei olekaan kun tuli kaikenlaista yllättävää menoerää tai sama tuote löytyikin jo jostain muualta - ja näin ollen kaupat peruuntuvat (kysykää vain, kuinka monta kymmentä kertaa näin on käynyt) - on helpompaa poistaa ilmoituksesta "MYYTY"-teksti kuin rustata uusi ilmoitus.
 
Ts. Itse mieluiten poistan ilmoituksen vasta, kun homma on oikeasti pulkassa ja rahat tilillä/kourassa.

 
En itsekkään usko mihinkään kauppoihin, ennenkuin rahat on tilillä, tai kasvotusten kourassa. Mutta parempi termi olisi ehkä "Varattu". Toisaalta eipä tuo ainakaan mua ole häirinnyt, vaikka torilla onkin "myytyjä" kamoja.
 
AngieRainbow
07.12.2011 23:28:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Mun mielestä "MYYTY"-tekstin voi hyvin lisätä ilmoitukseen siinä vaiheessa, kun kaupat on sovittu. Sit kun käykin ilmi, että sitä rahaa ei olekaan kun tuli kaikenlaista yllättävää menoerää tai sama tuote löytyikin jo jostain muualta - ja näin ollen kaupat peruuntuvat (kysykää vain, kuinka monta kymmentä kertaa näin on käynyt) - on helpompaa poistaa ilmoituksesta "MYYTY"-teksti kuin rustata uusi ilmoitus.
 
Ts. Itse mieluiten poistan ilmoituksen vasta, kun homma on oikeasti pulkassa ja rahat tilillä/kourassa.

 
Samaa mieltä, mutta mä laitan aina "varattu" tekstin. Näin mahdolliset muut ostajat tietää helpommin, että tuote saattaa tulla vielä myyntiin.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
sickboy
07.12.2011 23:29:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No jos myytävä tuote ei ole enää omistajalla, eikä täten myynnissä, on sen turha olla palstalla laisinkaan. Kaikki turhat ilmoitukset painaa edellisiä ilmoituksia taaemmas. Ei toi ole aikaisemmin häirinnyt minuakaan. Nyt vaan sattu samalle sivulle neljä ilmoitusta, joiden tuote oli jo myyty.
 
Varattu-tekstin tietysti ymmärrän. Itse olen kaikista kaupoista niin skeptinen, että pidän tuotteen myyninssä siihen saakka, kun se on talosta lähtenyt. En laita siihen varaushetkellä myyty-päivitystä. Varaus-tekstin olen tainnut joskus laittaa.
 
McLeach
07.12.2011 23:45:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itse en ole lisäillyt ilmotuksiin mitään tilannepäivityksiä, vaan poistan kun kaupat tehty. Ei se niin vakavaa ole vaikka pari tietämätöntä kyselyä tulisikin kun tuote varattuna... voihan niitä tulla hyvin silloinkin kun se tilannepäivitys siellä lukee. Ja ei siinä aina käytännöllisyydestä ole kyse kun jotkut jaksaa kuvistakin ruksailla myytyjä pedaaleita. Se on tietenkin vähän eri asia mutta kuiteskin.
 
oiva tumpeloinen
07.12.2011 23:50:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McLeach: itse en ole lisäillyt ilmotuksiin mitään tilannepäivityksiä, vaan poistan kun kaupat tehty. Ei se niin vakavaa ole vaikka pari tietämätöntä kyselyä tulisikin kun tuote varattuna... voihan niitä tulla hyvin silloinkin kun se tilannepäivitys siellä lukee. Ja ei siinä aina käytännöllisyydestä ole kyse kun jotkut jaksaa kuvistakin ruksailla myytyjä pedaaleita. Se on tietenkin vähän eri asia mutta kuiteskin.
 
Mä ainakin henkilökohtaisesti laitan aina merkinnän varauksesta ilmoon, jos semmoisesta on sovittu. Tämä sen takia, että jos itse kyselen jostain, ja se onkin varattu, mä olen ihan turhaan kuolannut jotain. Toisekseen, jos mä itse ostajana sovin kaupat jonkun kanssa, ja ilmoitus jää koskemattomana torille, se näyttää mun mielestä siltä, että myyjä koittaa vielä pitää sitä siellä, josko vaikka saisi paremman tarjouksen. Mun mielestä on ihan reilu peli, että molemmat kaupan osapuolet, ja ulkopuolisetkin, näkee kauppatilanteen.
Mandarax
07.12.2011 23:56:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä mä kanssa näkisin että enemmän hyötyä tuosta myyty/varattu -tekstistä on kuin haittaa. Itse tykkään seurata romppeiden hintoja ja on mukava nähdä milloin joku tuote on myyty ja mihin hintaan. Itsekin käytän tuota silloin kun kaupat on tehty mutta rahat eivät vielä näy tilillä tai postiennakkopakettia ei ole vielä noudettu.
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
MikaHekkanen
07.12.2011 23:58:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mandarax: Itse tykkään seurata romppeiden hintoja ja on mukava nähdä milloin joku tuote on myyty ja mihin hintaan.
 
Toteutunut kauppahintahan ei ilmoituksesta selviä, vaan parhaassakin tapauksessa vain hintapyyntö, josta aloitetut neuvottelut ovat johtaneet kaupantekoon.
 
Mehevän Ilomielinen ja Katkeroituneen Aulis Hippi joka Elvistelee Kasvavasti Kiinteän Auttamattomasti, Nauraa, Elämöi ja Nai
Mandarax
08.12.2011 00:35:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MikaHekkanen: Toteutunut kauppahintahan ei ilmoituksesta selviä, vaan parhaassakin tapauksessa vain hintapyyntö, josta aloitetut neuvottelut ovat johtaneet kaupantekoon.
 
Suuntaa antamaan noiden ilmoitusten seuraaminen toki on, mitään tarkkaa tilastointia en olekaan kiinnostunut pitämään.
Usein saattaa myös olla ilmoituksessa jonkun sortin maininta siitä, että "hinta on tiukka" jolloin myyntihinta ei varmastikaan paljoa ilmoituksesta heitä.
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
markus16
08.12.2011 00:41:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vastapainona löytyy paljon näitä "kokeillaan kepillä jäätä, pakko ei ole myydä" "asialliset tarjoukset" "ei renkaanpotkijoille" jne. jotka ei kerro hintatasosta mitään.
 
Old school? New school? Shit! I didn't even go to school.
novo
08.12.2011 01:09:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, ihte laitan sen varausmerkinnän mikäli tilanne on se. Jos vehjes on myyty ja vaikka testaamatta ostettu, niin annan ilmoituksen olla joitakin päiviä torilla MYYTY-teksti lisänään mikäli käy niin, että mahdollisen palautuksen tai muun ongelman takia artikkeli päätyy takaisin itselleni ja ehkä uudestaan kaupattavaksi.
 
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
B-tone-flat
08.12.2011 01:58:45 (muokattu 08.12.2011 02:04:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tapana etten laita mitään muutoksia ilmoon. Kun kama myyty niin se häviää torilta. Ilmoitan aina kaikille kiinnostuneille miten kävi. Monesti ilmoon saattaa tulla useampikin soitto/tekstari/pikaviesti. Eka on aina ekana. Joskus on ollut poikkeuksena että joku lupaa ostavansa kaman vaikka parin viikon kulutua ja olen sitten pistänyt varaukseen, menestyksekkäästi. Monesti pitänyt kertoa että rompe varattu x:lle siihen asti jne. Yhteystiedot vaihdan aina toki kun kama vaihtaa omistajaa, ei tämä mitään perävalo näkyy-takuu kauppaa ole
 
Marshall Amp makes Amazing Noise and has a Black Tone
kimurantti1
08.12.2011 04:26:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Mun mielestä "MYYTY"-tekstin voi hyvin lisätä ilmoitukseen siinä vaiheessa, kun kaupat on sovittu. Sit kun käykin ilmi, että sitä rahaa ei olekaan kun tuli kaikenlaista yllättävää menoerää tai sama tuote löytyikin jo jostain muualta - ja näin ollen kaupat peruuntuvat (kysykää vain, kuinka monta kymmentä kertaa näin on käynyt) - on helpompaa poistaa ilmoituksesta "MYYTY"-teksti kuin rustata uusi ilmoitus.
 
Ts. Itse mieluiten poistan ilmoituksen vasta, kun homma on oikeasti pulkassa ja rahat tilillä/kourassa.

 
Jep. Pari kertaa on käynyt myös niin, että on jostain laitteesta on tullut pari vakavaa kyselyä ja ensimmäisen kanssa on kaupat sovittu. Ilmoitukseen "varattu/myyty" -teksti, ja ensimmäinen ostaja peruu kaupat. Tällöin muut aiemmin laitteesta kiinnostuneet ovatkin kerenneet hommata jotain muuta ja tavara jää myymättä. Siispä mä en noiden tekstien kanssa enää vaivaudu, vaan poistan ilmoituksen sitten, kun laite ja rahat on vaihtaneet omistajaa. Jos joku kyselee sinä aikana kun ilmoitus on torilla mutta laite ei ole vielä vaihtanut omistajaa, kerron toki että on tilanne päällä ja ilmoitan heti kun tiedän, että menikö tavara oikeasti kaupaksi vai onko se vielä ostettavissa.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Tinippa84
08.12.2011 07:03:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite laitan useesti tuon "myyty" tekstin. Etenkin silloin kun kaupat on sovittu/tehty puhelimitse ja yhteystietoja ei ole välttämättä tallentunut mihinkään. Jos sattuu joku källi, yms ja jotain hässäkkää tulee niin vanhasta ilmotuksesta löytää sitten meikäläisen yhteystiedot vielä. Poistan ilmotuksen muutamanpäivän sisällä kaupanteon jälkeen...
 
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
Boltsa
08.12.2011 07:32:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tinippa84: Ite laitan useesti tuon "myyty" tekstin. Etenkin silloin kun kaupat on sovittu/tehty puhelimitse ja yhteystietoja ei ole välttämättä tallentunut mihinkään. Jos sattuu joku källi, yms ja jotain hässäkkää tulee niin vanhasta ilmotuksesta löytää sitten meikäläisen yhteystiedot vielä. Poistan ilmotuksen muutamanpäivän sisällä kaupanteon jälkeen...
 
Minulla sama juttu. Noiden yhteystietojen lisäksi helpottaa ongelmatilanteissa ratkaisua, jos esimerkiksi myy tuotetta ja siihen on mainittu kuuluvan tai ei kuuluvan joku osa mukaan (esimerkiksi äänikortin mukana tuleva äänitysohjelma, kaappipiuha kaapin oston yhteydessä jne). Jos sitten sovitun mukaisesti en saakkaan vaikka tuota softaa mukana, voin alata myyjältä kyselemään että sinun ilmoituksessahan lukee, että softa kuuluu kaupan piiriin.
Tottakai ilmoitukset on hyvä poistaa, jos rahat ja tuote on jo vaihtanut omistajaa. Mutta jos se nyt päivän tai kaksi siellä on, niin onko se niin suuri haitta?
 
Boltsa
tender.insanity
08.12.2011 08:01:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marzi: Niistä on se hyöty, että näkee millä hinnalla jotain on mennyt kaupan, jolloin ilmoitus toimii vertailukohtana mikäli haluaa tsekata oman myytävän käytetyn tavaransa päivän myyntihintaa.
 
Lukeeko niissä toteutunut kauppahinta kuinka usein? Joskus ei ole mitään hintaa enää ollenkaan. Joskus taas hintapyyntö ollut vaikka tonnin ja mennyt 850e hintaan. Siitä on vähän hankala lähteä vertaamaan.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «