Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Laulumikki
1 2 3 4 5 6 7 8 9
pa50
06.12.2011 14:53:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen vuosia laulanut Shure 58:n läpi ja nyt (lopultakin) arvelin sen riittävän. Suositelkaa hyvää mikkiä ja kehukaa omianne.
 
Mies,Korg ja kitara
jakeni
06.12.2011 15:35:24 (muokattu 07.12.2011 09:44:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä paras= HEIL pro 35
-jos puhutaan dynaamisista mikeistä.....mahtavan ponnekas ja iso soundi!!!!
 
Käy mulle ja Stevie Wonderillekkin....=)
 

 
Neumann KSM 105 on myöskin jees....sekä Shure KSM 9
-kaikki löytyy...
Käteisellä!!!
 
Teimme LM-kiertueen ja se ei tässä tapauksessa tarkoita savuke merkkiä! (Klabbi) Milloin syödään? (Topi)
kuunsirppi
06.12.2011 15:59:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Opus 69S ja sopii ainakin mun äänelle paljon paremmin, kun joku Shure
 
Kukko
06.12.2011 18:51:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kuunsirppi: Mulla on Opus 69S ja sopii ainakin mun äänelle paljon paremmin, kun joku Shure
 
Paras on tämä...
 
"Kitarakoulu viisivuotiseksi" -Minä-
Guido
06.12.2011 21:02:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

58:lla pärjää aika pitkälle, jos on koko ketju kaiuttimeeen saakka kunnossa. Mut toi Neumannin KMS 104 on aika jees. Mut sekään ei joka äänelle sovi.
 
Basso-Aslak
06.12.2011 21:21:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuusysi se on minunkin mieleen. Ehkä ne viiskasit, joiden grillistä ei enää kaarevaa pintaaa löytynyt olivat jo muutenkin tiensä päässä mutta ensi henkäisyllä ero oli häkellyttävä. Mikä pahinta, kaikki virheetkin kuuluivat ihan eri tavalla... liian hyvin.
 
Ihan just alan reenaamaan, äkkiä vaan sitä ennen vikaisen mnettiä...
Kukko
06.12.2011 21:41:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Basso-Aslak: Kuusysi se on minunkin mieleen. Ehkä ne viiskasit, joiden grillistä ei enää kaarevaa pintaaa löytynyt olivat jo muutenkin tiensä päässä mutta ensi henkäisyllä ero oli häkellyttävä. Mikä pahinta, kaikki virheetkin kuuluivat ihan eri tavalla... liian hyvin.
 
Juuri näin:) vinkaisut, hönkäisyt ym.. Mutta tuo kuvio on mieluisa: antaa hieman pelivaraa liikkua. Ja dynamiikka toimii luontevasti: hiljaa laulaminenkin kuuluu..Tuo häklelyttävä on kyllä kuvaava adjektiivi!
 
"Kitarakoulu viisivuotiseksi" -Minä-
isojussi
06.12.2011 22:09:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Guido: 58:lla pärjää aika pitkälle, jos on koko ketju kompensoi mikin paskuuden.
 
sm58 on jollain 50-luvun mittapuulla hyvä halpisyleismikki.
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Ukko
06.12.2011 23:04:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Basso-Aslak: Kuusysi se on minunkin mieleen..
 
Jep. Kuusysi on aina hjuva : )
 
COVS jäsen nro 6
poppamies
06.12.2011 23:09:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miellä on viimeiset vuodet pelattu Beyerdynamic Opus 69'lla. Tosin sillä vanhalla mallilla.
Uusi lienee vielä parempi jun siinä on se ässä ja kaikki perässä.
 
http://www.thomann.de/fi/beyerdynam … id=675d854b9afc1fa2fce228330dd08811
 
G strings are for strippers
hvinnamo
07.12.2011 15:31:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut ongelmana kun ei saa tuotettua ääntä tarpeeksi tasaisella paineella, eli meinaa välillä jäädä ääni hiljaiseksi. Kun ei kaikkia biisejä voi oikein huutaakaan. Ja sitten jos laittaa mikin kovalle, niin pelkää itse sitä kovaa ääntä. Kokeilin kompuraakin ,mutta en saanut sitä oikein toimimaan. Mikin vai äijän vaihtoko?
 
Pauli Lappalainen
07.12.2011 15:42:52 (muokattu 07.12.2011 15:43:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hvinnamo: Mulla on ollut ongelmana kun ei saa tuotettua ääntä tarpeeksi tasaisella paineella, eli meinaa välillä jäädä ääni hiljaiseksi. Kun ei kaikkia biisejä voi oikein huutaakaan. Ja sitten jos laittaa mikin kovalle, niin pelkää itse sitä kovaa ääntä. Kokeilin kompuraakin ,mutta en saanut sitä oikein toimimaan. Mikin vai äijän vaihtoko?
 
Ei tuo mikinvaihdolla mihinkään muutu.
 
SM 58 on yksi tunteettomimmista mikeistä tuossa mielessä ja jos mennään suuntakuvioltaan kapeammaksi niin ongelma vaan lisääntyy.
Ja jos 58 on ehjä ja krilli puhdas niin kyllähän se on vaan yksi helpoimmista mikeistä käyttää ja soundiakin on.
 
On vaan äänneltävä tasaisemmin tai sitten se kompura oikeisiin säätöihin.
kokeile lyhyttä attack aikaa, alle 10 ms ja release sen mukaan laulatko pitkiä ääniä vai lyhyitä rock'a billy tyyppisiä "haukahduksia". Jos laulun rytmi on nopea , niin lyhyt release aika 10-30ms ja ratio mieluummin kohtuullinen jos asteikko on 1-10 niin 3-4 hujakoilla. Asteikot riippuvat kyllä värkistä melkolailla. Kokeilemalla...
 
WanhaWetäjä
07.12.2011 16:24:26 (muokattu 07.12.2011 18:18:25)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

isojussi: kompensoi mikin paskuuden. Joo, voihan sen noinkin ajatella, tai sitten jos ei osaa vääntää mikseristä saundia niin sehän on vaan ammattitaidon puutetta tai on paska PA, ei mikin paskuutta. Esim lievästi vatsahaavaisen "putkosmarko" -tyyppisen laulusaundin toistaminen ja sen saaminen miellyttäväksi on tietty haastavaa kelle tahansa, mikistä ja muista laitteista riippumatta.
 
sm58 on jollain 50-luvun mittapuulla hyvä halpisyleismikki.
Jaha... se on kuitenkin edelleen kotimaisten ja ulkomaisten suurten äänentoistofirmojen suosima kestävä ja luotettava ammattityökalu. Ei kai sitä muuten käytettäisi suurissa konserteissa ympäri maailman?
Itellä on 58 Beta ollut vissiin reilut 10 vuotta, melko neutraali mikki joka toimii ja kestää kolhuja ja johon saa varsin ok:n saundin jos muu laitteisto on kelvollinen.
Taitaa taajuusalue olla hitusen perus viiskasia laajempi.
 
Joskus meillä oli triokäytössä vissin joka äijällä just tollanen "vittu kun on hieno saundi ja kyllä pölähtää!" ensireaktion aiheuttanut herkkä ja laaja-alueinen mikki, tais olla EV.
Poksuminen ja sihinä, jatkuva monitorikierto, kovat runkoäänet ja mm laulavan rumpalin rummuista syntyvien hälyäänien siirtyminen PA:han oli sitä luokkaa että ei toiminut meille, ehkä ei vaan osattu säätää tai oli paskat kamat. Shuren kaa ei meillä noita ongelmia kuitenkaan ollut eikä ole.
 
Mutta se on pitkälti mihin tottuu ja mikä itelle toimii, se että sinä haukuit taannoin Shurea " tumpuksi johon et edes kusisi" kertoo taas jostain aivan muusta kuin ammattilaisen mielipiteestä.
 
http://www.thomann.de/fi/news_msg_shure_sm_58_over_50000_sold.html
 
Einherjar
07.12.2011 17:43:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo. Kyllä se sm58 on vaan ihan hyvä mikki, jos pa on vireessä ja laulaja osaa huitoa edes vähän mikkiin päin. Ei se mikki enää markkinoilla pyörisi, jos se jotenkin erikoisen huono olisi.
 
Yleisenä ohjeena tuohon oman mikin löytämiseen voisi sanoa, että elä usko ketään. Kaikilla on henkilökohtainen ääni ja tottumukset.
Ota kasa mikkejä testiin (käytetyistä mikeistä kannattaa pestä grilli), viritä johonkin sopivaan tilaan pa, kytke kaksi mikkipiuhaa valmiiksi ja laita eq:t näistä kanavista nollaan ja kaiut sun muut pois. Sitten vaan kytket kaksi mikkiä kiinni ja vaihdat huonompaa mikkiä niin pitkään, ettei vaihtoehtoja enää jää. Huomaa säätää gainit aina mikkien kesken samaksi, ettei toinen tule lujempaa.
Pidä sitten pieni tauko ja kuuntele vaikka levyllinen jotakin mukavata musiikkia sopivalla volalla, Sitten sama mikkitestailu uusiksi.
Jonkun karate-levynkin mukana voi toisen kierroksen tehdä, kunhan ei laita liian isolle niitä taustoja.
Hyviä mikkejä on vaikka kuinka paljon, mutta sopivia mikkejä ei löydy ilman testiä.
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
töräytän
07.12.2011 21:05:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pa50: Olen vuosia laulanut Shure 58:n läpi ja nyt (lopultakin) arvelin sen riittävän. Suositelkaa hyvää mikkiä ja kehukaa omianne.
 
Nooh kommentoin minäkin kokemuksia vuosien varrelta
 
Yess toi 58 tahtoo vähän olla kiertoherkkä,
 
eli tummaan bluusiin ja jazzsiin kaikken kolhut ja pudotukset kestävä
ja halpakin on ykkösenä se vanha
 
Shure SM57 LC tomaksess 89 egee
 
ja sitten muu tanssi jazzz pop artisti yleismikkiä ei voita mikään eli:
 
AKG D7S (maksoin 195 egee)
 
eipä kierrä eikä kaarra ja isotasoinen ulostulo.
 
Isotalo
07.12.2011 23:42:57 (muokattu 07.12.2011 23:48:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

isojussi: kompensoi mikin paskuuden.
 
sm58 on jollain 50-luvun mittapuulla hyvä halpisyleismikki.

 
Niinno.... Behringer- ja t.Bone-osasto.....
 
friikki
08.12.2011 02:19:17 (muokattu 08.12.2011 02:31:10)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pa50: Olen vuosia laulanut Shure 58:n läpi ja nyt (lopultakin) arvelin sen riittävän. Suositelkaa hyvää mikkiä ja kehukaa omianne.
 
Luulenpa että vikaa on jossain muualla kuin 58:ssa, jos siihen lauletaan edes suunnilleen "oikein".
 
Kompura auttaa dynamiikaan hallintaa, eli sillä voi tasoitella "paine" eroja.
 
Sitten se toinen asia eli perus soundi niissä pa/laulu kamoissa....
 
Jos ei ole äänitohtoria käytettävissä niin apuna voi kokeilla vaikka "konekorvaa" millä saa heittämälläkin yleensä paremman soundin kuin niiden pa-laitteiden osien summa on!
esim tämä kapistus kannattaa testata:
 
http://www.dbxpro.com/PA+/
 
ps. Tässä on suunnilleen se mihin suuntaan Bose on vuosien saatossa niitä kontrolli boxejaan kehitellyt....... (Kompurat, jakajat, autoequt, kierronestot jne.... se optimoi kunkin PA-laitteiston toimimaan parhaalla mahdollisella tavalla!)
 
Jos et ole soittimeesi tyytyväinen se pitää sitten tehdä itse :)
isojussi
08.12.2011 04:44:17 (muokattu 08.12.2011 04:58:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanokaa mitä sanotte - sm58 on yliarvostettu mikki, joka vaatii peräänsä keskimääräistä laadukkaampaa tekniikkaa toimiakseen edes jollain lailla. Beta on kohtalaisesti parempi, mutta ei sekään mikään sateentekijä oo.
 
Hyvä esimerkki: Ihan perus laulukamojen kanssa taannoin oli rinnakkain käytösää kaks sm58:a ja kaks AKG:n D770:aa. Sen miten paljon "epäherkempi" Shure oli ja silti kuinka paljon herkemmin se rupes kiertämään huomas, kun mikkejä ruuvas rinnakkaisissa kanavissa. Ainoo, mitä oli vähemmän, oli runkoääniä, joita kyllä D770:ssakin AKG:lle tyypillisesti jonkin verran on. Kaiken huipuksi joku perkele kaatoi mikkitelineet ja kas - shureista grillit rutussa AKG:t ei mokiskaan.
 
En mä ainakaan viitsi vähiä kalustorahojani 58:hin haaskata, kun samalla rahalla saa mikrofonejakin.
 
Eikä ne WW nyt isot firmat niin paljon noita käytä - enempi ne, jotka on niitä tottuneet ruuvvaamaan ja luulevat hyväksi. Kuten tästäkin ketjusta on nähty - kyllä toki jollain lailla toimiikin, kun on tarpeeks kallista roipetta perässä.
 
Kiertoherkkä tumppu.
 
Jos vastaavaa HYVÄÄ nykymikeistä hakee, niin lähtisin D5:sta ens alkuu perkaamaan.
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
EP
08.12.2011 07:48:22 (muokattu 08.12.2011 07:57:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm.. jaa, mulla on pari Shuren 58 :a ja sitte jotain "halpismikkejä" ei oo tullu ees mieleen kokeilla muita.
Mut enhän mä kyllä kauheesti lauleskelekaan, taustoja, stemmoja..
 
E: Semmosen mikin ku löytäs mistä tulis Sinatran tai Nat King Colen soundi niin.. : )
 
humppahanuristi
08.12.2011 08:25:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

isojussi: Sanokaa mitä sanotte - sm58 on yliarvostettu mikki...
 
...sm58:a ja kaks AKG:n D770:aa.

 
Jaa D770... No, mieltymyksensä kullakin.
Vaan heitetään nyt halpissarjasta ihan kelvollinen kapine:
t.Bone MB85beta: pärjää kyllä SM58:lle mutta hinta on ihan toisessa kastissa.
 
Humpasta rautalankaan... http://www.myspace.com/tanssiorkesterigalaxie
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «