![]() 18.05.2011 16:55:50 (muokattu 18.05.2011 16:56:21) | |
---|---|
sebaz: meikäläisen frendi pääs turkuun kans kitaraa veivaa : ) Hieno juttu, ettei tarvii ihan ainoo varusmies siel olla. | |
![]() 18.05.2011 17:01:28 | |
Lahdessa nähdään. Activate - subsonic - bass | |
![]() 18.05.2011 23:38:07 | |
sebaz: Pääsin Hämeenlinnan Panssarisoittokuntaan, muita tulossa sinnepäin? onko jollain kokemusta paikasta, minkälaista oli, hyvät ja huonot puolet? Kato mun postauksia tässä ketjussa aiemmin. Silloin oltiin tosin Kaurialassa Autokomppanian tiloissa eikä Parolannummella. Myös kapu lienee vaihtunut. Mut six pitäÄki VETäÄ VAA!1!1!! :D | |
![]() 18.05.2011 23:56:49 | |
mattjuha: Pääsin laivaston soittokuntaan Turkuun. Iltavapaille on ainakin lyhyet matkat, kun asun Turussa. Toi on kyllä mukava mesta suorittaa varusmiespalvelus, Playa de la Pansion lepokotiosastolla... :) while(true) {play(metal);} | Kaikki tänään päättyy... | |
![]() 19.05.2011 18:57:06 | |
katoin läpi sun kommentit, mut ei ollut ihan vastaus kysymykseen, oon vähän selkeempi täl kertaa, eli siis, minkälaista musiikkia saitte silloin soittaa?, oliko paljon esiintymisiä? (lueskelin puolustusvoimat.fi sivuilta että runsaasti luvassa) minkälaisia esiintymisiä? minkälaiset päivä rutiinit teillä oli? oliko pääosin soittamista vai metsis juoksentelemista? hyvät muistot? huonot muistot? Jokaisen muusikon sisällä piilee basisti.. | |
![]() 20.05.2011 00:28:54 | |
sebaz: katoin läpi sun kommentit, mut ei ollut ihan vastaus kysymykseen, oon vähän selkeempi täl kertaa, eli siis, minkälaista musiikkia saitte silloin soittaa?, oliko paljon esiintymisiä? (lueskelin puolustusvoimat.fi sivuilta että runsaasti luvassa) minkälaisia esiintymisiä? minkälaiset päivä rutiinit teillä oli? oliko pääosin soittamista vai metsis juoksentelemista? hyvät muistot? huonot muistot? Tossa: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?plink=9929958#p9929958 Soitettiin pääasiassa humppakeikkoja esimerkiksi vanhusten palvelutaloissa ja kapiaisten illanistujaisissa. Alokaskauden jälkeen puin kerran jonkun muun kuin lomapuvun päälle. Se piti olla koska poljettiin aina komppaniasta aamiaisen jälkeen soittokämpille. Mutta hommat vaihtelee eri paikoissa, ja myös mun kokemukset ei enää päde, kun se soittokunta vaihtoi paikkaa. Nykyään se on Parolannumella. Kaikki muistot hyviä. Parasta oli saada tutustua vanhoihin soittajiin, siis sotilasmestareihin ja niihin. Melkoisia persoonia. Siellä ei tietitelty vaan kaikki oli samaa porukkaa. Hommia ei lapioida suuhun, vaan pitää ite olla aktiivinen. Kannattaa kysellä jermuilta juttuja ja olla reipas. Arvostavat tekijämiestä joka ei nysvää. Mut six pitäÄki VETäÄ VAA!1!1!! :D | |
![]() 20.05.2011 14:33:29 | |
VeKrio: Tossa: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?plink=9929958#p9929958 Soitettiin pääasiassa humppakeikkoja esimerkiksi vanhusten palvelutaloissa ja kapiaisten illanistujaisissa. Alokaskauden jälkeen puin kerran jonkun muun kuin lomapuvun päälle. Se piti olla koska poljettiin aina komppaniasta aamiaisen jälkeen soittokämpille. Mutta hommat vaihtelee eri paikoissa, ja myös mun kokemukset ei enää päde, kun se soittokunta vaihtoi paikkaa. Nykyään se on Parolannumella. Kaikki muistot hyviä. Parasta oli saada tutustua vanhoihin soittajiin, siis sotilasmestareihin ja niihin. Melkoisia persoonia. Siellä ei tietitelty vaan kaikki oli samaa porukkaa. Hommia ei lapioida suuhun, vaan pitää ite olla aktiivinen. Kannattaa kysellä jermuilta juttuja ja olla reipas. Arvostavat tekijämiestä joka ei nysvää. Kiitos Vekrio! : ) varmaan kokemuksen arvonen kokemus ; ) täytyypi laittaa tänne sitte omat mielipiteet ku oon siellä käynyt : ) Jokaisen muusikon sisällä piilee basisti.. | |
![]() 07.12.2011 10:33:16 | |
Hei vaan rumpalit!! Mulla olis tavotteena päästä soittokuntaan ja mun pääsykokeet olis ens huhtikuussa.. Tradi grippi on varmaanki aikas tärkee juttu jos haluu sinne päästä. Mä oon täs miettiny et onks sillä välii et kummal kädel käyttää tradii? Mulla se sujuu paremmin oikeella kädellä ja pystyn leadaamaan vasemmal vaikka oon oikee kätinen rumpali.. | |
![]() 07.12.2011 12:14:15 | |
MultiDrummer: Hei vaan rumpalit!! Mulla olis tavotteena päästä soittokuntaan ja mun pääsykokeet olis ens huhtikuussa.. Tradi grippi on varmaanki aikas tärkee juttu jos haluu sinne päästä. Mä oon täs miettiny et onks sillä välii et kummal kädel käyttää tradii? Mulla se sujuu paremmin oikeella kädellä ja pystyn leadaamaan vasemmal vaikka oon oikee kätinen rumpali.. Kyllä se sillä vasemmalla varmaan pitää lähteä, ei näytä kovin harmoniselta jos iso ryhmä rumpaleita soittaa marssirumpuja ja yhdellä on sitten toisin päin kallellaan virveli. Ja jos settisoittoon haluaa trad. grippiä hyödyntää, niin kyllähän se vasen käsi siinä käytössä on. | |
![]() 08.12.2011 23:11:11 | |
Ei se tradi ole edes kovin oleellinen juttu. Sen saa tarvittaessa aika nopeasti opeteltua riittävälle tasolle. Tärkeämpää on musikaalinen ote soittamiseen. Pönttörumpuilu on vaan osa soittokunnan juttuja, eikä sitä välttämättä joudu edes tekemään, jos soittaa kuviomarssissa basaria tai peltejä. | |
![]() 19.12.2011 20:52:31 | |
Mites noi hakemuksen liitteet.. Mitä kaikkea siihen kannattaisi heittää mukaan? Itselläni ei ole mitään musiikki opiston todistuksia, mutta mietin kirjoittavani jonkinlaisen oman musiikki historiani ja lisätä sen liitteenä. | |
![]() 19.01.2012 20:50:16 | |
meikäläinen alotti palveluksen 9. päivä ja kävin viime su soittotestissä ja sieltä sanovat et hyvät mahdollisuudet päästä jonkin näköiseen varusmiesbändiin ja paikkahan oli karjalan prikaati.. Ilmoittelen sit kun tiedän et pääsenkö ja sit kokemuksia sieltä kuhan p-kausi on ohi! =) | |
![]() 29.02.2012 14:52:00 | |
Nyt sitten tuli postissa kutsu Lahden Hennalaan pääsykokeisiin! Pitäs päättää et mitä siellä soittais vapaavalintaisena biisinä.. Ehdotuksia??? :) | |
![]() 13.04.2012 21:49:33 | |
Moi taas! Haittaako se hirveästi jos ei ole nuotteja omaan vapaavalintaiseen biisiin pääsykokeita varten? | |
![]() 13.04.2012 22:38:59 | |
MultiDrummer: Moi taas! Haittaako se hirveästi jos ei ole nuotteja omaan vapaavalintaiseen biisiin pääsykokeita varten? Eikö noilla vapaavalintaisilla kappaleilla soittokunnan kokeissa tarkoiteta jotain pikkurumpuetydejä? Noh, propsit jos muistat ulkoa, mutta hyvähän se ois olla raadille seurattavaa, että soitatko lappujen mukaisesti. | |
![]() 14.04.2012 14:46:32 | |
MultiDrummer: Moi taas! Haittaako se hirveästi jos ei ole nuotteja omaan vapaavalintaiseen biisiin pääsykokeita varten? Ei sillä varsinaisesti ole niin suurta väliä jos soitat hyvin, nuotinlukutaidon ne testaa joka tapauksessa esim. prima vista tehtävällä. | |
![]() 14.04.2012 20:57:24 (muokattu 15.04.2012 00:00:54) | |
Tervehdys. Tosiaan tossa 4 päivän päästä ois soittokunnan pääsykokeet (olen rumpali), niin ajattelin vaan tulla kyselemään viime hetken neuvoja, mitä kannattaisi vielä harjoitella. Olen jo yhdesti hakenut varusmiessoittokuntaan, jolloin homma kaatui niinkuin monella muullakin nuotinlukuun. Lisäksi en osannut tarpeeksi eri tyylejä (pyysivät sambaa, en osannut). Esitin jonkun pikkurumpumarssin joka sinänsä meni ihan hyvin, sanoivat jotain tyyliin ''joo, on hyvin harjoiteltu''. Eli uskon, että olisin ainakin päässyt ainakin haastatteluun jos olisin osannut lukea nuotteja ja soittaa sitä sambaa edes jotenkin. Nykyään nuotinluku menee silleen että 2/3 -tasoinen lähes virheettömästi, 3/3 vielä aika paljon virheitä. Osaan nyt myöskin soittaa sitä sambaa :p, mutta myös lisäksi bossaa, afro-cubania, jazzia, tsa-tsaa, funkia ym. Eli periaatteessa edellytykset pitäisi olla hyvät. Multa menee myös tradi suht hyvin, sillä aion esittää taas jonkun pikkurumpumarssin. Mites se vaikuttaa kun hakee toista kertaa? Ainakin luulis että se on plussaa jos ne näkee et kaveri on selkeesti kehittynyt eli ainaki näkee motivaatiota löytyy. Niin ja sit vielä se että tosiaan en oo klasaripuolelta eli settii en osaa oikeestaan ollenkaan, mutta sen ei pitäisi haitata koska ainakin viime kerralla sai valita setti- tai pikkurumpuprimavistan väliltä. Tuli kuitenkin mieleen et jos yrittäis jotai aivan basic settii harjoitella nää viimeset päivät ihan varmuuden vuoksi, nii mistä kannattais aloittaa? Jos joku vaik sanois jonku kirjan nimen tai mitä vaan. Tänks. | |
![]() 15.04.2012 08:57:12 | |
lettukastike: Tervehdys. Tosiaan tossa 4 päivän päästä ois soittokunnan pääsykokeet (olen rumpali), niin ajattelin vaan tulla kyselemään viime hetken neuvoja, mitä kannattaisi vielä harjoitella. Olen jo yhdesti hakenut varusmiessoittokuntaan, jolloin homma kaatui niinkuin monella muullakin nuotinlukuun. Lisäksi en osannut tarpeeksi eri tyylejä (pyysivät sambaa, en osannut). Esitin jonkun pikkurumpumarssin joka sinänsä meni ihan hyvin, sanoivat jotain tyyliin ''joo, on hyvin harjoiteltu''. Eli uskon, että olisin ainakin päässyt ainakin haastatteluun jos olisin osannut lukea nuotteja ja soittaa sitä sambaa edes jotenkin. Nykyään nuotinluku menee silleen että 2/3 -tasoinen lähes virheettömästi, 3/3 vielä aika paljon virheitä. Osaan nyt myöskin soittaa sitä sambaa :p, mutta myös lisäksi bossaa, afro-cubania, jazzia, tsa-tsaa, funkia ym. Eli periaatteessa edellytykset pitäisi olla hyvät. Multa menee myös tradi suht hyvin, sillä aion esittää taas jonkun pikkurumpumarssin. Mites se vaikuttaa kun hakee toista kertaa? Ainakin luulis että se on plussaa jos ne näkee et kaveri on selkeesti kehittynyt eli ainaki näkee motivaatiota löytyy. Niin ja sit vielä se että tosiaan en oo klasaripuolelta eli settii en osaa oikeestaan ollenkaan, mutta sen ei pitäisi haitata koska ainakin viime kerralla sai valita setti- tai pikkurumpuprimavistan väliltä. Tuli kuitenkin mieleen et jos yrittäis jotai aivan basic settii harjoitella nää viimeset päivät ihan varmuuden vuoksi, nii mistä kannattais aloittaa? Jos joku vaik sanois jonku kirjan nimen tai mitä vaan. Tänks. Kannattaa tsekata pikkurumpurudimentit, etenkin rollit ja flamit mahdollisimman hyvään kuntoon, esim. N.A.R.D -kirjan avulla. Jos ja kun soitat setillä mitä vaan niin älä soita liian kovaa, äläkä yritä liikaa ja esim. liian vaikeita juttuja. Hyvää ja tyylikästä perussoittoa hyvässä taimissa. Jos haluat näyttää settiosaamistasi, niin olisi hyvä että voit tosiaan vetää eri tyylejä edes suht koht uskottavasti. Se, miten nopeasti soitat tomifillejä tai tuplabassareilla on melko yhdentekevää. Prima vista tehtävässä älä yritä soittaa liian nopeasti, mutta kuitenkin siten että taimi pysyy. | |
![]() 15.04.2012 11:51:38 | |
damn u: Kannattaa tsekata pikkurumpurudimentit, etenkin rollit ja flamit mahdollisimman hyvään kuntoon, esim. N.A.R.D -kirjan avulla. Jos ja kun soitat setillä mitä vaan niin älä soita liian kovaa, äläkä yritä liikaa ja esim. liian vaikeita juttuja. Hyvää ja tyylikästä perussoittoa hyvässä taimissa. Jos haluat näyttää settiosaamistasi, niin olisi hyvä että voit tosiaan vetää eri tyylejä edes suht koht uskottavasti. Se, miten nopeasti soitat tomifillejä tai tuplabassareilla on melko yhdentekevää. Prima vista tehtävässä älä yritä soittaa liian nopeasti, mutta kuitenkin siten että taimi pysyy. Juuh pikkurumpurudimentit pitäis mennä ainakin tarpeeks hyvin, niitä on tullu enemmänkin treenailtua (singlet, tuplat, diddlet, rollit, flam ja drag, tremolo), eli niitä mihin on törmännyt eniten. Uskon että settisoittamiseni eri tyyleillä on about tuota ''suht uskottavaa'', katsotaan sitten mihin riittää. Tiedän että huono bassotekniikkani vie settisoittamisesta uskottavuutta, varsinkin afro-cubanissa ja sambassa joissa pitää tehdä suht nopeita tuplia (mun pitää vetää ne joko pirun hitaasti tai ei hyvällä tatsilla). Tää johtuu siitä että ku alotin niin jouduin pitkään harjoitella Rolandin HD-1:llä jonka pedaalit ei muistuta oikeita pätkääkään. Pari viikkoo sitten sain vihdoin hankittuu treenikämpän eli oon päässyt ekaa kertaa elämässäni treenaa oikeella setillä säännöllisesti, yritän vielä saada siitä kaiken mahdollisen hyödyn irti (mm. oikeasta bassopedaalista). Mites, millaset tsäänssit tällasella kaverilla ois päästä sisään, ees johonkin paikkaan jos nyt ei Lahteen? Tän jälkeen tuskin tulee enää mulle mahdollisuutta hakea uudestaan joten haluaisin kovasti päästä. | |
![]() 18.04.2012 16:36:00 | |
Noniin, soittokoe ohi. Palaute: ''Oot yksi niistä harvoista vain vähän aikaa soittaneista (reilu 2 vuotta) jotka pystyy silti tolleen säväyttää'', ja ''Joka tapauksessa pyydän sua jatkamaan koska susta voi tulla ihan mitä vaan, mut siihen tarvitaan aikaa''. Eli ihan hyvin vissiin meni :D Mutta eipäs voi olla mistään varma, jälleen todella kova taso ja paljon uskomattoman hyviä rumpaleita. Nyt vaan odottelemaan päätöstä. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)