Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol V
1 2 3 4 566 67 68 69 70267 268 269 270 271
stratomaster
06.12.2011 22:36:32

BigPapa: Mukava nähdä Stratomaster jälleen mukana.

Jonkin verran aikaa tosiaan siitä, kun viimeksi osalistuin. Nyt sattui kohdalle sellainen sopiva hetki äänitelllä ja oli hyvä soittofiilis.
poppamies
06.12.2011 22:49:15

Kuuntelin tään viimeisimmän skaban vetoja. Hieno tausta ja useampi hieno veto jo tässä vaiheessa. Miten on ? Onkå mulla portiikielto vai saako arpoa?
G strings are for strippers
poppamies
06.12.2011 22:51:49

BigPapa: Mitä jos vastaisit siihen pikaviestiin, pikaviestillä.

Siihenkö pikaviestiin että jättäisin kommentoimattkå? Enmmä jaksai riidellä sun kans.
BigPapa
06.12.2011 22:53:47

poppamies: Siihenkö pikaviestiin että jättäisin kommentoimattkå? Enmmä jaksai riidellä sun kans.

Eihän siinä niin ollut, koita lukea uudestaan. Omasta puolestani oon ihan valmis keskustelemaan asiasta, mutta yksin se on vähän hankalaa.
karik
06.12.2011 23:39:13

BigPapa: Ei ainakaan noista kommenteista, joista oli kyse. Ja kyllähän ne herättivät yleistä levottomuutta jo ilmestyessään,

Yleistä? Onko sinun lisäksesi joku muu huolestunut noista kommenteista, joista oli kyse?
BigPapa
06.12.2011 23:41:51 (muokattu 06.12.2011 23:56:08)

karik: Yleistä? Onko sinun lisäksesi joku muu huolestunut noista kommenteista, joista oli kyse?

Oli. Enempää en tässä tätä jatka, vaan odotan vastausta pikaviestiin, jossa oli muutama toive koskien kommentointia. Niinkuin sanoin olen valmis keskustelemaan asiasta ja toivoisin, että sääntömuutosta ei tarvitsisi tehdä.
karik
06.12.2011 23:58:04

BigPapa: Oli

Kävin tätä ketjua läpi enkä huomannut tuollaista. Ehkä se on siellä jossain piilossa.

Mutta eikö olisi reilumpaa muita kohtaan tehdä sellainen sääntömuutos, että BigPapaa ei saa arvostella negatiivisesti vaan hänen kohdallaan on tuotava esiin pelkästään myönteisiä asioita. Ja mielellään annettava vähintään yksi piste. Tällä tavalla kaikki halukkaat voisivat antaa palautetta ja kaikki olisivat tyytyväisiä ketään syrjimättä hyvässä roots-hengessä.
BigPapa
07.12.2011 00:03:12 (muokattu 07.12.2011 00:11:27)

karik: Kävin tätä ketjua läpi enkä huomannut tuollaista. Ehkä se on siellä jossain piilossa.

Lue tarkemmin:

poppamies: Tää on muuten useimpien "surma" tässä skabassa. Vedot ei oikein tahdo istua luonnollisella tavalla taustaan.

krk: Tää on mielenkiintoista... viitsitkö avata vähän enemmän mitä oikein tarkoitat?

Ja tämän kommentoijan kaverina näyttää tyylisi olevan melko samanlainen. Tämä asia pitäisi selvittää kyseisen henkilön kanssa, ei apureiden. Taitaa vaan olla niin, että se ei ole mahdollista, ties mistä johtuen.
karik
07.12.2011 00:27:05

BigPapa: Lue tarkemmin:

Ja tämän kommentoijan kaverina näyttää tyylisi olevan melko samanlainen. Tämä asia pitäisi selvittää kyseisen henkilön kanssa, ei apureiden. Taitaa vaan olla niin, että se ei ole mahdollista, ties mistä johtuen.

Luin tarkemmin ja tuo viittauksesi vaikutti ihan normaalille lisäkysymykselle tai tarkennuspyynnölle, joka kuuluu tavalliseen vuorovaikutteiseen keskustelukulttuuriin.

Tunnen Poppamiehen omasta historiasta 70-luvulta ja olen sen jälkeen tavannut hänet yhden kerran vuosi sitten. Joten tämähän on selvä salaliitto sinua kohtaan. Mikä on tämä juttu asian selvittämisestä kyseisen henkilön kanssa? Minun ymmärtääkseni sinä haluat estää yhden ryhmän kommentoinnin ja siitä tässä minun kirjoituksessa on kyse.

Minusta on ikävää, jos yhden henkilön herkkyyden takia kielletään kommentointi sellaisilta, joilla on mielipiteitä ja jotka vielä jaksavat kommentoida.
BigPapa
07.12.2011 00:32:21 (muokattu 07.12.2011 00:40:24)

karik: Luin tarkemmin ja tuo viittauksesi vaikutti ihan normaalille lisäkysymykselle tai tarkennuspyynnölle, joka kuuluu tavalliseen vuorovaikutteiseen keskustelukulttuuriin.

Tunnen Poppamiehen omasta historiasta 70-luvulta ja olen sen jälkeen tavannut hänet yhden kerran vuosi sitten. Joten tämähän on selvä salaliitto sinua kohtaan. Mikä on tämä juttu asian selvittämisestä kyseisen henkilön kanssa? Minun ymmärtääkseni sinä haluat estää yhden ryhmän kommentoinnin ja siitä tässä minun kirjoituksessa on kyse.

Minusta on ikävää, jos yhden henkilön herkkyyden takia kielletään kommentointi sellaisilta, joilla on mielipiteitä ja jotka vielä jaksavat kommentoida.

Kuka tässä on puhunut kommentoinnin kieltämisestä. Toiveena on, että loppuu se henkilökohtainen v..tuilu ja yleinen v..tuilu skabailijoille, mistään muustahan tässä ei ole kyse. Laitoin pikaviestin, mutta ei ole ilmeisesti miestä keskustelemaan pöytää puhtaaksi.

Tässä vielä yksi esimerkki ilmeisesti äkkipikaisuudesta tai ties mistä:

poppamies: Tuli protesti . perun kaikki

krk: Joo, se "protesti" oli minun pikaviestini:

Moi,

ihan oikeasti kiva kun käyt äänestämässä näissä, mutta huomaathan että skaban ulkopuolisten on kommentoitava antamansa pisteet.

Jäsen poppamies ei ollut siis kommentoinut pisteitään.

Ei tää nyt ihan normaalia ole.
blues guitar
07.12.2011 05:38:58 (muokattu 07.12.2011 05:39:28)

Mun mielestä voitais yrittää vielä jatkaa entisillä säännöillä, kunhan jokainen kommentoija edes yrittäisi kirjoittaa kommentit niin ettei niitä pystyisi tulkitsemaan provosoinniksi. Tietenkin jos provoaminen on tarkoituksellista, niin minkäs sille sitten mahtaa : (
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
krk
07.12.2011 12:00:49 (muokattu 07.12.2011 12:32:54)

blues guitar: Mun mielestä voitais yrittää vielä jatkaa entisillä säännöillä, kunhan jokainen kommentoija edes yrittäisi kirjoittaa kommentit niin ettei niitä pystyisi tulkitsemaan provosoinniksi. Tietenkin jos provoaminen on tarkoituksellista, niin minkäs sille sitten mahtaa : (

Asian ytimessä. Miksi tarkoituksellinen provoaminen / solvaaminen pitäisi lähtökohtaisesti hyväksyä?

Muusikoiden.netissä jokainen muusikko on yhtä arvokas. Artistin tai kokoonpanon solvaaminen johtaa väliaikaiseen tai pysyvään kirjoituskieltoon. Perustellun mielipiteensä musiikista voi sanoa, mutta asiattomat hyökkäykset musiikin tekijöitä kohtaan ovat kokonaan kiellettyjä.

E. Ihmettelen tässä keskustelussa eniten sitä, mikä mystinen tarve niin monilla on täällä puolustella asiattomuuksia tai pikemminkin ilmeisesti periaatteellista vapaata mahdollisuutta asiattomuuksiin, ikään kuin ne kuuluisivat välttämättömyyksinä asiaan. Minkä ihmeen takia?

Tämäkö on sitä uutta vapaata tietoyhteiskuntaa, jossa kuka vaan saa huudella ihan mitä tahansa, ilman minkäänlaista vastuuta sanomisistaan ja käytöksestään? Siihen jos puuttuu niin onkin itse suuri roisto?
"This guy makes me sick. He waits until I'm 90..." - Les Paul Tommy Emmanuelista
BigPapa
07.12.2011 12:30:02 (muokattu 07.12.2011 12:48:36)

blues guitar: Mun mielestä voitais yrittää vielä jatkaa entisillä säännöillä, kunhan jokainen kommentoija edes yrittäisi kirjoittaa kommentit niin ettei niitä pystyisi tulkitsemaan provosoinniksi. Tietenkin jos provoaminen on tarkoituksellista, niin minkäs sille sitten mahtaa : (

Tähänhän juuri tässä yritetään saada selvyyttä, mutta ei näytä selviävän. Keskusteluyhdeyden avaaminen näyttäis olevan mahdottomuus. Ei sinänsä mikään yllätys.
Gary Enfield
07.12.2011 13:47:28
krk: Ihmettelen tässä keskustelussa eniten sitä, mikä mystinen tarve niin monilla on täällä puolustella asiattomuuksia tai pikemminkin ilmeisesti periaatteellista vapaata mahdollisuutta asiattomuuksiin, ikään kuin ne kuuluisivat välttämättömyyksinä asiaan. Minkä ihmeen takia?

Tämäkö on sitä uutta vapaata tietoyhteiskuntaa, jossa kuka vaan saa huudella ihan mitä tahansa, ilman minkäänlaista vastuuta sanomisistaan ja käytöksestään? Siihen jos puuttuu niin onkin itse suuri roisto?

Puolustaa ken puolustaa, mutta onhan tässä tiettyjä ongelmakohtia. Esmes tulisiko tästä oikeastaan ottaa yhteyttä ylläpitoon, koska heillä se vipuvarsi on, täällä sovitut jutut kun on puhtaasti herrasmiessopimuksia ja kaikki nyt ei vaan sitä kriteeriä täytä.

Yks merkittävä juttu miksi en ole innostunut koko jutusta on kans se että tämä on mulle puhdasta viihdettä, koko mun soittaminen on viihdettä vaikka tosissaan yritänkin, ja siihen en mielelläni sisällytä painia missään muodossa paitsi itseni kanssa. Joten mun ratkaisu on ollut yksinkertaisesti ohittaa jutut mitä en arvosta.

Herra Poppamies sanoi ymmärtäneensä yskän ja kohtahan tuo nähdään mikäli hän kommentoi Juccizen vetovuorolla joka on vanhoilla säännöillä. Kanske han borde skriva på svenska vai oisko kommentit vielä provompia? Äidinkieli ku on tunteiden kieli :)

Tämmöttis mää oon fundeerannu.
BigPapa
07.12.2011 14:05:55 (muokattu 07.12.2011 14:08:02)

gary field: Puolustaa ken puolustaa, mutta onhan tässä tiettyjä ongelmakohtia. Esmes tulisiko tästä oikeastaan ottaa yhteyttä ylläpitoon, koska heillä se vipuvarsi on, täällä sovitut jutut kun on puhtaasti herrasmiessopimuksia ja kaikki nyt ei vaan sitä kriteeriä täytä.

Yks merkittävä juttu miksi en ole innostunut koko jutusta on kans se että tämä on mulle puhdasta viihdettä, koko mun soittaminen on viihdettä vaikka tosissaan yritänkin, ja siihen en mielelläni sisällytä painia missään muodossa paitsi itseni kanssa. Joten mun ratkaisu on ollut yksinkertaisesti ohittaa jutut mitä en arvosta.

Herra Poppamies sanoi ymmärtäneensä yskän ja kohtahan tuo nähdään mikäli hän kommentoi Juccizen vetovuorolla joka on vanhoilla säännöillä. Kanske han borde skriva på svenska vai oisko kommentit vielä provompia? Äidinkieli ku on tunteiden kieli :)

Tämmöttis mää oon fundeerannu.

Osallistuminen on vanhoilla säännöillä, äänestystä katsotaan. Tässäkohtaa ylläpidon osallisuuteen tuskin on tarvetta. Kaiken parasta olisi edelleenkin puhua asia selväksi, mutta siihen ei näytä haluja olevan. Norsunluutornista puuttunevat tikkaat.
Jucciz
07.12.2011 16:03:35
gary field: Kanske han borde skriva på svenska vai oisko kommentit vielä provompia?

Eikös kumminkin "Kanske borde han skriva...", vai muistanko väärin vaikka ruotsin kielen opinnoista ei ole kuin reilu kymmenen vuotta? ;)

Muistaakseni sääntö oli se, että jos päälauseen aloittaa muu kuin subjekti, käytetään epäsuoraa sanajärjestystä.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Gary Enfield
07.12.2011 16:18:10 (muokattu 07.12.2011 16:18:57)
Jucciz: Eikös kumminkin "Kanske borde han skriva...", vai muistanko väärin vaikka ruotsin kielen opinnoista ei ole kuin reilu kymmenen vuotta? ;)

Muistaakseni sääntö oli se, että jos päälauseen aloittaa muu kuin subjekti, käytetään epäsuoraa sanajärjestystä.

Noh, tuo koko lause on suomenkielen kyllästämä ja teknisesti lienet oikeassa, mutta nyt ei olla ylioppilaskirjoituksissa. Puhekielenä se on musta ihan okei, vaikka riikinruotsalainen alkais varmaan useimmin sanalla borde.
poppamies
07.12.2011 16:21:13

Jucciz: Eikös kumminkin "Kanske borde han skriva...", vai muistanko väärin vaikka ruotsin kielen opinnoista ei ole kuin reilu kymmenen vuotta? ;)

Molemmat käy. Kanske han... on enemmän puhekieltä.
Jos haluatte että en kommentoi kenenkään vetoja niin kyllä sekin sopii. sanokaa vain selkeesti tykö.
Gary Enfield
07.12.2011 16:29:44 (muokattu 07.12.2011 16:44:54)
poppamies: Molemmat käy. Kanske han... on enemmän puhekieltä.
Jos haluatte että en kommentoi kenenkään vetoja niin kyllä sekin sopii. sanokaa vain selkeesti tykö.

Onhan nuo sun kommentit aika kantikkaita välillä. Omasta puolesta ei mulla oo mitään ihmeempää valittamista, mutta yleisen rauhan takia ne vois olla vähemmän provoja. Mutta henk koht en pyydä poistumista.

E: kertokaa ny ihmeessä kaikki muutkin mielipiteenne, halutaanko me poppamies veke täältä vai ei ku hänen kommenteistaanhan tässä aika pitkälti on kysymys.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)