NUORI VIULISTI (4.12.2011)
nuotit katosivat veriviiruihin, äiti kiiruhti mua vastaan ädit tahtoo auttaa lastaan, äiti kiiruhti mua vastaan hän laski käden mun olkapäälle ja yhdessä me pakenimme pelkäsimme pommikoneita, lentäjien rajuja otteita nuoteista tippui verta ja kun katsoin äitiä, hän itki joka kerta, kun katsoin äitiä hän työnsi minut ressun alle hankeen kädet valkoisina otin viulun ihmisiä jäi makaamaan luotisateeseen soitollani sain luodit pakenemaan äiti jäi lumeen nukkumaan verta kasvoillaan. sotilas laski käden mun olkapäälle ja yhdessä me pakenimme pelkäsimme pommikoneita, lentäjien rajuja otteita nuoteista tippui verta ja kun katsoin sotilasta, hän itki joka kerta, kun katsoin sotilasta hän oli melkein itsekin lapsi vasta kädet valkoisina otin viulun ihmisiä jäi makaamaan luotisateeseen soitollani sain luodit pakenemaan sotilas jäi lumeen nukkumaan verta kasvoillaan nuotit katosivat veriviiruihin, äiti kiiruhti mua vastaan ädit tahtoi auttaa lastaan, äiti kiiruhti mua vastaan mä jäin lumeen nukkumaan
-merja ritala- Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
näin oletin kun se ei laulanut. -MR- |
Kaunis, kerronnallinen runo. En pysty kuvittelemaan laulettuna, hirvittävän vaikea sävellettävä. No, lauletaanhan sitä puhelinluettelonkin tekstiä. :o) Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä. |
Aika jännä juttu, mutta nyt saattaa olla niin, että juuri tämä teksti saa sävelen? Sitä en vielä osaa sanoa, mitä joudun muokkaamaan. Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja-
näin oletin kun se ei laulanut. -MR- |