krk 05.12.2011 21:04:56 | |
---|
Korkeatasoisen Roots-skaban 203 vei niukasti jäsen Jucciz, tuo Hämeen Heikki Laurila - onnittelut voitosta sekä myös huhutun nuoruusmerkkipäivän johdosta! Kaikki äänestivät, mikä kiitoksena mainittakoon. Juccizen työt. Jucciz 27 Kuha 26 SikaEki & krk 18 Imper_16 Zeeboo_12 apenaattori_11 BigPapa_8 JaSo_7 tapani.tv_4 gary field_3 blues guitar_1 Vesa423_1 Nikke91_0 tono_0 tahtah_0 tjj2000_0 "This guy makes me sick. He waits until I'm 90..."
- Les Paul Tommy Emmanuelista |
Illu 05.12.2011 21:06:09 (muokattu 05.12.2011 21:07:21) | |
---|
BigPapa: Onnittelut Juccizelle. Saimme uuden roots pallinaaman keskuuteemme. Onnea tästä ja syntymäpäivääkin! |
Jucciz 05.12.2011 21:19:30 | |
---|
Ohhoh, täältähän tuli 30-vuotissynttärilahja aivan äkkiarvaamatta. Kiitokset kaikille kisakumppaneille: tää oli tosi nasta, tiukka ja korkeatasoinen skaba! Tarkka syntymäkellonaikani on 20.28, joten 29-vuotias osallistujanne kerkesi nippa nappa vaihtaa seuraavalle kymmenluvulle ennen tulosten julkistamista. ;) Mulla on tässä kyllä monta hyvää taustaa valmiina, vaan milläs säännöillä nyt mennään? Oon aika turisti tällä puolella ja tässä genressä, joten oon (tosin monestakin syystä) tällä hetkellä hieman häkeltynyt: miten jatketaan? Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
SÄÄNTÖEHDOTUS / krk Kannattanut / BigPapa Ei / Zeeboo Mites muut? "This guy makes me sick. He waits until I'm 90..."
BigPapa 05.12.2011 21:20:24 | |
---|
Zeeboo: Nämä tämänsyksyiset ovat olleet kovasti mietoja sanailuja siihen verrattuna, mitä jokunen aika sitten jälkipyykeissä oli osallistuneiden jäsenten kesken. Näinhän tuossa sanoin: Osallistujat ovat suurimmaksi osaksi aina kommentoineet asiallisesti. |
tono 05.12.2011 21:22:00 | |
---|
Kivasti osallistujia ja kivasti kommenttejakin, jatkossa vaan enemmän kritiikkiä ja vinkkejä mun vedoille kiitos! En pahastu, hinku kehittyä on suuri. :) Käsi kädessä timen vieressä... |
BigPapa 05.12.2011 21:25:05 (muokattu 05.12.2011 21:34:33) | |
---|
Näilläkö kommenteilla sitä soittoa esimerkiksi kehitetään: Suurin osa seurakunnasta putosi kärryiltä ihan tyylillisistä syistä.Osalla myös hahmottamisongelmia painotusten ja fraseerausken kanssa. Tää on muuten useimpien "surma" tässä skabassa. Vedot ei oikein tahdo istua luonnollisella tavalla taustaan. Sanottakoon tähän loppuun että se mikä "vaivaa" suurinta osaa näitä vetoja on hengettömyys. Helevetin tekisesti "hienosti" ja hi-fi soundeilla vedetty mutt sielu puuttuu... Ps. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin soittaa Säkkijärvenpolkka "melkein oikein". Sen me rumpalit vai mitkä lie hanuristit tiedämme. |
Jucciz 05.12.2011 21:27:03 | |
---|
Niin ja, oon kyllä todella imarreltu Laurila-vertauksesta. Heikkihän on (tai ainakin oli) tunnetusti paitsi äärettömän monipuolinen ja tyylikäs soittaja, myös Suomen kovin prima vista -kitaristi. Jos mun prima vista olisi edes kaksi prosenttia Heikin taidoista, ei tarttis jännittää, onko töitä... Sääntöuudistukseen en osaa sanoa juuta enkä jaata: en oo täällä pisteiden perässä, mutta sen sijaan rakentava kritiikki koskien soittopuolta on erittäin, erittäin tervetullutta. Ei tässä nimittäin valmiita olla, vaan nälkäisiä ja kiinnostuneita siitä, miten hommat voisi tehdä vielä paremmin. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
BigPapa 05.12.2011 21:29:01 (muokattu 05.12.2011 21:31:13) | |
---|
Jucciz: Niin ja, oon kyllä todella imarreltu Laurila-vertauksesta. Heikkihän on (tai ainakin oli) tunnetusti paitsi äärettömän monipuolinen ja tyylikäs soittaja, myös Suomen kovin prima vista -kitaristi. Jos mun prima vista olisi edes kaksi prosenttia Heikin taidoista, ei tarttis jännittää, onko töitä... Sääntöuudistukseen en osaa sanoa juuta enkä jaata: en oo täällä pisteiden perässä, mutta sen sijaan rakentava kritiikki koskien soittopuolta on erittäin, erittäin tervetullutta. Ei tässä nimittäin valmiita olla, vaan nälkäisiä ja kiinnostuneita siitä, miten hommat voisi tehdä vielä paremmin. Pisteistähän tässä ei ole kyse, vaan siitä millaiseksi ilmapiiri muodostuu tälläisten heittojen ansiosta. Noilla kommentoinneilla ei ainakaan tulla paremmaksi soittajaksi. Soittajakollegan, joka tietää mistä on kyse, kommenteista voi jopa tiedonjyväsiä saadakin. |
Zeeboo 05.12.2011 21:32:58 | |
---|
Onnea & onnea Jucciz! White men can't Monk |
Jucciz 05.12.2011 21:36:44 | |
---|
Zeeboo: Onnea & onnea Jucciz! Kiitos & kiitos! Tökkäsin sulle vahingossa plussan kun piti vaan vastata. Pidä hyvänäs. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
JaSo 05.12.2011 21:37:23 | |
---|
Kiitos myös osaltani pisteistä ja kommenteista ja onnittelut kärkikaartille. Heitetään nyt kommentti myös tuosta sääntöehdotuksesta kun sitä kerran kysyttiin. Eli luulen että mitä enemmän rajoituksia ym. laitetaan niin sitä hankalampi on saada mukaan uusia pelimanneja. Paremminkin, kuten krk aiemmin erinomaisesti mainitsikin, Meidän kaikkien on syytä hyväksyä se, että ihmisillä on ja saa olla erilaisia näkemyksiä, mielipiteitä ja makuja. Niistä ja niiden perusteista pitää voida kuitenkin keskustella sivistyneesti ilman aggressioita ja henkilökohtaisia loukkauksia. Tuon kun itse kukin muistaisi niin ilmapiiri paranisi jo kummasti. Mutta tehkäätte kuinka haluatte, koitan räpistellä mukana aina kun vaan aika antaa myöten. Bless is more... |
Zeeboo 05.12.2011 21:39:38 (muokattu 05.12.2011 21:40:38) | |
---|
Jucciz: Kiitos & kiitos! Tökkäsin sulle vahingossa plussan kun piti vaan vastata. Pidä hyvänäs. Mitennii vahingossa? Eikö muka ollut tienattu plussa... E: kielihuoltoa. White men can't Monk |
krk 05.12.2011 21:41:24 | |
---|
Sääntöuudistuksella ei siis kategorisesti estettäisi ulkopuolisten kommmentointia, vaan velvoitettaisiin heidät tulemaan ensin mukaan muiden artistien joukkoon. Uskoakseni tällä olisi nimenomaan myönteinen vaikutus kommentoinnin tasoon ja skaban henkeen. Tämähän ei millään rajoita skabaan osallistujien määrää, vaan päinvastoin. "This guy makes me sick. He waits until I'm 90..."
BigPapa 05.12.2011 21:43:23 (muokattu 05.12.2011 21:44:59) | |
---|
JaSo: Eli luulen että mitä enemmän rajoituksia ym. laitetaan niin sitä hankalampi on saada mukaan uusia pelimanneja. . Tämä sääntöuudistushan ei millään tavalla vaikuta uusien mukaantuloon. Ainoastaan siihen, että jää nämä skabaan osallistumattomien asiattomat kommentit pois, mitä tässä viime aikoina on runsaammassa määrin nähty. Plussaa krk:lle |
Gary Enfield 05.12.2011 21:50:22 (muokattu 05.12.2011 21:55:38) | |
---|
En kyllä huoli mitään vaankieliasemaakaan tässä härdellissä joten odottelen rauhallisempia aikoja. En äänestä mitään. |
JaSo 05.12.2011 21:51:26 (muokattu 05.12.2011 22:04:07) | |
---|
krk: Sääntöuudistuksella ei siis kategorisesti estettäisi ulkopuolisten kommmentointia, vaan velvoitettaisiin heidät tulemaan ensin mukaan muiden artistien joukkoon. Uskoakseni tällä olisi nimenomaan myönteinen vaikutus kommentoinnin tasoon ja skaban henkeen. Tämähän ei millään rajoita skabaan osallistujien määrää, vaan päinvastoin. Ajattelin vaan yleisellä tasolla yksinkertaisena miehenä, ettei tule liian monimutkaista : ) E: Tuli vielä mieleen että mahdolliset roots-musiikin ystävät, jotka eivät soita mitään instrumenttia, jäävät sitten auttamatta ulos - onko heitä joskus äänestämässä, (ja onko otettava huomioon, kun eivät kaiketi ole muusikkojakaan) onkin sitten jo toinen juttu... Bless is more... |
krk 05.12.2011 21:59:50 (muokattu 05.12.2011 22:06:24) | |
---|
SÄÄNTÖEHDOTUS / krk Kannattanut / BigPapa Ei / Zeeboo, JaSo Pidetään "unelmaa" hengissä ja mietitään asiaa yön yli. Kerään aamulla vielä tunnelmia. E. gary halusi nimensä pois "This guy makes me sick. He waits until I'm 90..."
blues guitar 05.12.2011 22:01:52 | |
---|
Kaikkein paras olisi jos pystyisi osallistumaan anonyymisti skabaan. Teettää vaan skaban vetäjälllä kohtuuttomanti duunia, joten tuskin kukaan viitsii hommaan ryhtyä? ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
BigPapa 05.12.2011 22:04:30 | |
---|
blues guitar: Kaikkein paras olisi jos pystyisi osallistumaan anonyymisti skabaan. Teettää vaan skaban vetäjälllä kohtuuttomanti duunia, joten tuskin kukaan viitsii hommaan ryhtyä? Ei toi ole tarpeellista ollenkaan, toi sääntömuutos on ihan hyvä ja toivottava asia. |