norppa 18.03.2004 21:54:31 | |
---|
Mikäs sen 70-lukuhenkisen soittimen nimi taas olikaan, jossa koskettimistolla ohjataan pyöriviä nauhoja tms. ja saadaan aikaan jousimattosoundi? Käytetty mm. Lynyrd Skynyrdin Tuesday's Gone -biisissä.. |
Janus 18.03.2004 21:57:14 | |
---|
Mellotronia tarkoittanet. "I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie |
hörhö 19.03.2004 11:04:10 | |
---|
Hanki joku samplerisyna ja siihen mellotronsamplet. Oikeaa et löydä mistään, maksaa omaisuuden ja maailman v*ttumaisin vehje käyttää(hajoilee, jumittaa, heittelee virettä). "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara |
Jamminen 19.03.2004 12:53:09 | |
---|
Olen yhden ainoan kerran kuullut hyvän Mellotron -saundin, joka ei tullut aidosta vehkeestä, ja se oli Genesis - tribuuttibändi Revelationin keikalla. Eli sampleihin on lähestulkoon pakko tyytyä, vaikka ne kuulostaakin useimmiten surkuhupaisilta verrattuna aitoon. Uusia Melloja: http://www.mellotron.com/mkvi.htm Kyllä Finnvoxillakin pitäisi tuollainen olla, vaan ei ole. Maybe nothing matters anyway... |
krushing 19.03.2004 13:03:19 | |
---|
Kotilaisen Esalla taitaa olla kaksi kolmesta Suomessa olevasta Mellotronista. Olen kerran pikaisesti pimputtanut toista niistä. On se hieno peli. |
KoskPaavo 21.03.2004 18:45:19 | |
---|
Kenny Rogersin Lady-biisissä kuulemma käytettiin mellotronia. Soittaja selviää aina. |
Aivokalvo 23.03.2004 13:12:43 | |
---|
Minun kuulemani mukaan Kotilaisen mellotroni on suomen ainoa Abloodeja Eric Claptonille: Clap ClapClap Clap Clap Clapclapclap |
zorro 25.03.2004 08:55:13 | |
---|
Minun kuulemani mukaan Kotilaisen mellotroni on suomen ainoa saundissa se niistä kerto. olis niitä suomessa ainakin se 2kpl, ja hänellä taisi olla niistä molemmat OSTETAAN: Digitech WH1 |
BaariMikko 25.03.2004 13:44:36 | |
---|
Ilmeisesti Kotilaisella on kaksi mellotronia, joista vain toinen soittokunnossa. Niiden lisäksi Suomessa on kolmaskin mellotron, joka ei sekään ole soittokunnossa. Jossain vaiheessa se ainakin oli edesmenneen Gösta Sundqvistin omistuksessa. |
Aivokalvo 25.03.2004 13:57:38 | |
---|
saundissa se niistä kerto. olis niitä suomessa ainakin se 2kpl, ja hänellä taisi olla niistä molemmat Eräässä Juicen kipaleessa on myös säe "Ja nussittu on Kotilaisen Mellotronikin" Abloodeja Eric Claptonille: Clap ClapClap Clap Clap Clapclapclap |
Tubeman 30.03.2004 08:36:40 (muokattu 04.04.2004 15:58:17) | |
---|
saundissa se niistä kerto. olis niitä suomessa ainakin se 2kpl, ja hänellä taisi olla niistä molemmat Yhden mellotronin nauhan vaihtoa seurasin PSO:lla 70-luvulla,kun kollega Ulkuniemi vaihtoi yhteen nauhasarjaa, laitteen omistajaa en kyllä muista,mutta nauhoja odotellessa Lontoosta se ehti saada nimen "Jätskiboksi" kun se oli sen näköinen,valkoinen pienehkö puukoppainen.Äääninä oli "String" "Vox humana" ja "Woodvinds",ja soundit oli kieltämättä hienot,sopivat hyvin MoodyBluesin soitteluun,ja muutenkin kunnon vahvarin kautta soitettuna. EDIT: Tuo huollossa ollut Mellotroni oli Sam Otherin mainitsema Dannyn,koska samaan nippuun tuli muutakin roipetta huoltoon,kesäkiertue kun oli edessä... Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa.. |
Karlsson 30.03.2004 09:08:53 | |
---|
Ilmeisesti Kotilaisella on kaksi mellotronia, joista vain toinen soittokunnossa. Niiden lisäksi Suomessa on kolmaskin mellotron, joka ei sekään ole soittokunnossa. Jossain vaiheessa se ainakin oli edesmenneen Gösta Sundqvistin omistuksessa. Juu, Kotilaisella on kaksi, joista toinen on Dannyn vanha. Nippelis knoppelis. "Hihii. Olutta meni neljä kokopulloa. Olin ihan kännisä." -arva |
PJS 10.04.2004 09:37:28 | |
---|
SMashing pumpkinssin Infinite sadnes etc.:llä on käytetty mellotronia jossain biisissä. eipä siitä sen enempää. Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
Juu, Kotilaisella on kaksi, joista toinen on Dannyn vanha. Nippelis knoppelis. Jep. Jotenkin hämärästi muistelen että jollain olisi vielä kolmas, mutta en ole tästä yhtään varma. Olen kerran käväissyt Kotilaisen studiossa, ja se Dannyn ex-laite on tosiaan lähinnä varaosina. |
Janus 14.04.2004 12:02:39 (muokattu 14.04.2004 12:12:44) | |
---|
Saa sitä näköjään uutenakin ($5200): EDIT: Puusilmäys, joku oli ton Mk VI -linkin jo tonne laittanutkin. Itse bongasin vasta nyt, uudesta Keyboard-lehdestä. Suolainen hinta joka tapauksessa. "I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie |