Aihe: Kysymys/vastaus topic part V
1 2 3 4 536 37 38 39 40311 312 313 314 315
hollmi-5
03.12.2011 12:43:45
markkuliini: En ole Sonor-tuntija, mutta näyttääkö nuo samalta mitä vanhemmisa Sonorin Force-sarjan rummuissa oli? Hollmi?

Nuo on Kauko-Idän halpatuotantoa. Joskus käsissäni oli setti, jossa oli tuollaiset lugit. Sonorilta kopioitu muoto. Mallettilogon tilalla pelkkä ympyrä. Tuollaisia tehtailtiin samassa tehtaassa monella eri nimellä. Millenium-tasoa.
Soundit, piuhat ja kajarit.
majuku
03.12.2011 13:21:57
Merkkiä en tiedä, mutta samanlainen arvaus kuin yllä. Mulla on ollut samanlaisilla lugeilla ja koneistolla varustettu snare joskus. Badgeton ja tosiaan jostain aasiasta varmasti, koneisto kopsattu ludwigilta ja lugit sonorilta. Vanha paperikuva löytyy. Näytti paremmalta kuin oli.
- It's business in the front and party in the back -
Bobana
03.12.2011 19:36:49
hollmi-5: Mallettilogon tilalla pelkkä ympyrä.

Tuon takia olin varmaan häiriöksi asti netissä. No he he.
Ei ole moisia vastaan tullut. Toki eka reaktio oli että Sonorin ovat mutta tuo "kolo" jotenkin hairahdutti.
Aika "laadukas" idän rumpu kuitenkin taitaa olla kyseessä kun ovat nuo vahvikerenkaatkin oikeen tehty... : D
Ai nyvvai??!
El Jefe
03.12.2011 21:51:09
fnb112: Terps rumpukansa. Meikäläisellä olis tällä kertaa seuraavanlainen päänvaiva: mulla on käytössä (ainakin vielä toistaiseksi) Mapexin kääntyväjalkainen keskitason haikkaständi. Ei tosiaan mitään parasta sarjaa (tarkkaa mallia en valitettavasti muista). Tuohon ohuimpaan keppiin, johon yläpelti pidikkeineen kiinnittyy on tullut perhanasti klappia. Purin koko tellinginkuvatuksen alkutekiöihinsä eikä sieltä äkkiseltään löytynyt mitään mahdollisuutta kiristääkään tuota ohuimman putken alla olevaa vähän paksumpaa putkea, jonka sisällä tuo ohuin heiluu. Toinen tympivä asia on ääni, joka resonoi telineestä hihatiin, kun päästää pedaalin poljettaessa reippaasti ylös. Tätä ei läheskään kaikissa kokeilemissani telineissä esiinny, joten ei liene tuskin mikään normaali asia. Onko mitään tehtävissä?
Haluaisin lisäksi laskea haitsua alemmas, jotta käden lyöntikulma ja soittotuntuma parantuisivat. Istun aika matalalla enkä ole kovin pitkä - ehkä 170 senttinen kloppi - ja monista haikkaständeistä on loppunut säätövara kesken. Pitäisikö vaan suosiolla ottaa järeämmät keinot käyttöön, kaivaa rautasaha esiin ja lyhentää kylmän raakasti tuota toisiksi paksuinta putkea, joka on liian pitkä estäen matalammalle säädön, vai onko jotain parempiakin ideoja? Olisiko järkevää panostaa johonkin parempaan telineeseen? Luulisi ainakin joidenkin laadukkaiden menevän matalemmas ja olisivat ainakin klapittomia. Ei kellään olisi jotain pientä vertailua tai suosituksia hyvistä haikkaständeistä?

Jo etukäteen kaikesta mahdollisesta avusta kiitollinen:
Janne

Vedä vaan putkesta pois sahalla jos ei kovin arvokas haikkatellinki ole ja sun käyttöönhän se meneekin. Tuntuvat sitä tikkua lyhentävän pro-tasolla asti.

Aika erikoinen vika, mites jesari ja pielavetiset patentit eli joku letkunkiristäjä väliin ja paksunnat sitä toista putkenpäätä siellä paksumman sisällä niin, että ei pääse liikkumaan. Polljinosassa on huopa, mikä estää metallin metallia vasten kun päästää sen kokonaan ylös. Varmaan käy joku hiirimatonpalainen tai vastaava jos ei huopia ole saataviilla. Jos medalli ottaa siellä sisällä niin oma patentti tuskin vaikea tehdä.

Mun on vaikea sanoa paremmista haikkaständeistä mitään vaikka käytän haikkaa jalalla paljon. Ei se ikinä ole kunnolla kiinni tai täysin auki. Tai pidän aika pienestä liikkeestä siinä. Mulla on ollut halvempia malleja ja jousen löystyessä olen sitä venyttänyt. Toimii, vaikka Hollmi siitä joskus muuta kirjoittikin. Tarkoitus olisi ostaa joskus joku lippulaivatellinki juurikin vertailun vuoksi. Tai on noita muiden seteissä ollut ja itse en suurta eroa noissa ole nähnyt.
Einola
04.12.2011 19:53:32

DrummerBoy13: Tohon mun Zildjian Zxt Trashformerii tuli pieni(0,5-1 cm) halkeama reunaa...
Mikä neuvoksi?

Ootteko ostanu Lahden Keskusmusiikista peltejä?
Onks niis takuita, ku ostin nimittäin ton mun "träsforomerin" sieltä!
Rahat takaisin tai uus samanlainen/Jotain vastaavaa?
Elämä on!
moderndrummer88
04.12.2011 21:13:29
DrummerBoy13: Ootteko ostanu Lahden Keskusmusiikista peltejä?
Onks niis takuita, ku ostin nimittäin ton mun "träsforomerin" sieltä!
Rahat takaisin tai uus samanlainen/Jotain vastaavaa?

Jos se halkeama kulkee pellin reunasta keskustaa kohti on kyse tekniikkavirheestä, tai että peltiä hakkaa liian kovaa. Jos se taas kulkee urien myötäisesti saattaa kyse olla valmistusviasta jolloin takuun perään voi jo kyselläkkin...
Einola
04.12.2011 21:36:57

moderndrummer88: Jos se halkeama kulkee pellin reunasta keskustaa kohti on kyse tekniikkavirheestä, tai että peltiä hakkaa liian kovaa. Jos se taas kulkee urien myötäisesti saattaa kyse olla valmistusviasta jolloin takuun perään voi jo kyselläkkin...

Tekniikka kusee, rumputunneille mars!
Elämä on!
kincy
05.12.2011 10:22:04

DrummerBoy13: Tekniikka kusee, rumputunneille mars!

Viisain päätös, mutta käy silti toki kokeilemassa jos antasivat takuuseen uuden. Oon kuullu, että jengi on saanu takuuseen symbaaleita, jotka ovat ite paskoneet.
Eos
05.12.2011 11:49:38

kincy: Viisain päätös, mutta käy silti toki kokeilemassa jos antasivat takuuseen uuden. Oon kuullu, että jengi on saanu takuuseen symbaaleita, jotka ovat ite paskoneet.

Noniin, tähän liittyen. Mistä jotain symbaalisettiä hyvään hintaan? Kummatkin Crashit ja Splash(ilmeisesti ollut turhan tiukasti kiinni, hajonnut keskeltä uraa pitkin melkein kokonaan ympäri) on paskottu niin ettei enää oikeen soi. HH, Ride ja China löytyy, ensisijaisesti siis tarttis 2 Crashia, mahdollisesti Splashin. Uuden haikan hankkiminen samalla ei ole täysin mahdotonta, mikäli jotain hyvää settiä löytyy.

Kysyn kun ei ole tullut vuosikausiin ostettua mitään rumpuihin liittyvää kapuloita lukuunottamatta.
joonama
05.12.2011 13:41:38 (muokattu 05.12.2011 13:42:39)

Eos: Noniin, tähän liittyen. Mistä jotain symbaalisettiä hyvään hintaan? Kummatkin Crashit ja Splash(ilmeisesti ollut turhan tiukasti kiinni, hajonnut keskeltä uraa pitkin melkein kokonaan ympäri) on paskottu niin ettei enää oikeen soi. HH, Ride ja China löytyy, ensisijaisesti siis tarttis 2 Crashia, mahdollisesti Splashin. Uuden haikan hankkiminen samalla ei ole täysin mahdotonta, mikäli jotain hyvää settiä löytyy.

Kysyn kun ei ole tullut vuosikausiin ostettua mitään rumpuihin liittyvää kapuloita lukuunottamatta.

Itseäni kiinnostaa noilla lähtöarvoilla Turkish (Soundstoressa muistaakseni) ja Impression (http://www.rusto-osiris.com/impression/ ).
Jos olisin luova ihminen, keksisin tähänkin jotain. Ja talvella pääsisi helpommin kulkemaan pihassa.
Jupi57
05.12.2011 14:22:27
kincy: Viisain päätös, mutta käy silti toki kokeilemassa jos antasivat takuuseen uuden. Oon kuullu, että jengi on saanu takuuseen symbaaleita, jotka ovat ite paskoneet.

Polta saman tien koko treenis. Olen kuullut, että sahuri on saanut polttamansa
sahalaitoksenn tilalle vakuutuksesta uuden.

VITSI, VITSI, VITSI!
Eos
05.12.2011 16:32:02

joonama: Itseäni kiinnostaa noilla lähtöarvoilla Turkish (Soundstoressa muistaakseni) ja Impression (http://www.rusto-osiris.com/impression/ ).

Kylläpä näyttää tosiaan nuo setit tulevan melkeen poikkeuksetta haikan ja riden kanssa. Kai se täytyy sellaseen kuitenkin kallistua, lompakon nyörit ei tähän hätään löysty niin paljoa että alkaisi yksitellen ostelemaan. Kiitti Soundstoresta, en tiennyt että moinen liike on olemassa...
Muovinen
05.12.2011 18:47:44

Ossaisko joku sanoa hetimiten, että onko esim. tämä linkin Premier sellainen pitkä matto, joka sopii Jammun RC-virppaan? Oon tekemässä tilausta Soitin-Laineelle, kun ei Oulusta näitä pitkiä tunnu saavan :P

http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/s … /tuote_id/8148&kategoria_id=133
Jupi57
05.12.2011 21:57:47 (muokattu 05.12.2011 21:59:42)
Muovinen: Ossaisko joku sanoa hetimiten, että onko esim. tämä linkin Premier sellainen pitkä matto, joka sopii Jammun RC-virppaan? Oon tekemässä tilausta Soitin-Laineelle, kun ei Oulusta näitä pitkiä tunnu saavan :P

http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/s … /tuote_id/8148&kategoria_id=133

Jos tarkoitat näitä vanhoja ratsuja sensitive -koneistolla
http://muusikoiden.net/dyn/users/94004.jpg
niin ei käy.
Monessa uudemmassa on ylimenevässä matossa liuska kiinnitys,
kuten tuossa 8" joka on omassakuvassasi.

Ajan saatossa on ollut useita RC-virppa malleja. Mihin malliin etsit?
-Dr.DW-
05.12.2011 22:06:13
Katohan, kun lipsahti kysymys vähän väärän topicin alle... =P
Eli PayPalin käyttäjät hoi!
Tuleeko tuo Transfer ID viite vai viesti kenttään?
Ja nythän on siis kyse Nordean verkkopankista.
Viina on viisaiden juoma, vaan nousee se tyhmäänkin päähän!
hollmi-5
05.12.2011 22:39:56 (muokattu 05.12.2011 22:43:18)
-Dr.DW-: Katohan, kun lipsahti kysymys vähän väärän topicin alle... =P
Eli PayPalin käyttäjät hoi!
Tuleeko tuo Transfer ID viite vai viesti kenttään?
Ja nythän on siis kyse Nordean verkkopankista.

Ekös PayPal pelaa luottokortilla? Sillä meitsi on turannut kaikki PayPal-kaupat.
Soundit, piuhat ja kajarit.
-Dr.DW-
05.12.2011 23:11:24
hollmi-5: Ekös PayPal pelaa luottokortilla? Sillä meitsi on turannut kaikki PayPal-kaupat.

Eikun sillä Top Up toiminnolla voi siirtää näemmä rahaa ihan normaalina tilisiirtona.
Viina on viisaiden juoma, vaan nousee se tyhmäänkin päähän!
Kärsänpuolikas
05.12.2011 23:26:38
Olen tekemässä erään setin 12,13 &16" tomeista pikkusettiä, joista siis tomeiksi päätyvät 12" ja 13". Leikkasin tomit ja ajattelin jättää ne konserttitomeiksi, jolloin menevät osittain sisäkkäin kuljetuksen ja säilytyksen ajaksi.

Onko kalvosuosituksia konserttitomeille, päteekö samat säännöt kun alakalvollisiinkin?
korkuinen
Jupi57
05.12.2011 23:54:08
Kärsänpuolikas: Olen tekemässä erään setin 12,13 &16" tomeista pikkusettiä, joista siis tomeiksi päätyvät 12" ja 13". Leikkasin tomit ja ajattelin jättää ne konserttitomeiksi, jolloin menevät osittain sisäkkäin kuljetuksen ja säilytyksen ajaksi.

Onko kalvosuosituksia konserttitomeille, päteekö samat säännöt kun alakalvollisiinkin?

Remo CS, ei päde.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)