Aihe: Twintone II:lle korvaaja
1 2
Vladi
30.11.2011 10:25:56
penatuna: Ei Mesaakaan kannata uutena ostaa, tai tulee jälleenmyyntivaiheessa pataan myös. BLuetone alkaa kerätä ansaitsemaansa arvostusta koko ajan lisää. Putiikkipelit ovat aina kuitenkin pienempien markkinoiden tuotteita, joten myynti voi olla tosiaan hitusen vaikeampaa. Aika hyvin nuo Bluetonet ovat torilla kuitenkin kaupaksi menneet ihan normaaleilla myyntialennuksilla (-20-25% uuden arvosta).

Juu kyllä minäkin jälleenmyyntiarvon puolesta enemmän Bluetonen puoleen kääntyisin ja käännynkin jos tuo saakelin Mesa menis joskus kaupaks.

Digilaitteet kokee väistämättä hinnanpudotuksen aina seuraavan mallin ilmestyessä. Eihän se laitteesta yhtään huonompaa tee, mutta näin se valitettavasti menee.
Antroid
30.11.2011 20:21:01 (muokattu 30.11.2011 20:47:17)
Hanok: Meinaatko että Axen jälleenmyyntiarvo esim. 5 vuoden päästä on kovinkin korkealla?

Olisi varmaan pitänyt selventää. Axella todennäköisesti voi tehdä mitä tahansa cover-puolella (http://www.youtube.com/watch?v=ZaioXb3ewMU&feature=related), joten hinnanalenema ei ole merkittävä tekijä siinä, toisin kuin "yhden soundin" putkistyrkkarissa, ottaen huomioon, että siinä säästyy monen eri vahvarin ostamiselta. Eikö noi Bluetonetkin oo yleensä periaatteessa vaan emulaattoreita; esim. Fender ja Marshall yksissä kuorissa?

Groovermanille, toki jos joku haluaa just Bluetonen, niin mikäs siinä, eihän siinä sitten hinnalla ole mitään väliä. Itse en vaan koe, että Bluetonella olisi tarjota sellaisia ominaisuuksia, mitä tunnetummilla merkeillä ei jo olisi tarjolla. Toinen asia on se, kuinka moni kitaristi vetelee vuosikausia samalla vahvarilla? En mä ainakaan ajatellu, vaihtelu virkistää.
edgehill
30.11.2011 21:39:45
Kiitos kaikille keskustelusta.
Egnaterista löytyy aika paljon ristiriitaista tietoa, varsinkin luotettavuuden suhteen.
Ne demot mitä löysin (ja onhan niitä) eivät olleet oikein sitä mitä haen.
Kotomaassa ei taida oikein pystyä tuota itse kokeilemaan ja mitenkä mahtaa huolto pelata. Speksilista on kyllä just kohdillaan ja näppäriä juttuja vehje täynnä.

Mesa harkintaan, sitähän voinee kai Levytukussa demoilla. Vai vieläkö tuota tehdään, hintatietoja en oikein löytänyt ja Germaanien kauppa sanoo ettei enää ole (head-versiota)? Mikähän voisi olla käytetyn hinta?

Torin Bogner menee hinnan puolesta vähän överiksi mulle.

Svilon (taas kerran) hieno demo Bluetone AcDc:stä vakuuttaa kyllä.
Mutta sitä jää kyllä enempi kuuntelemaan soittoa kun laitetta...miltähän mahtais tuntua omissa näpeissä.

Tuon vimosen Axe FX II -linkin perusteella se ei ole mun laite. Noita demopätkiä oli neljä, kuuntelin ne kaikki läpi, taisi siinä tunti mennä.
Oliko sitten demon soittajan, kuulijan vai minkä vika mutta ei kyllä kuulostanut niin yhtään miltään, sori vaan.

t. edgehill
Pieni laiminlyönti on pahempi kuin suuri laiminlyönti ja vielä pahempi kuin ei laiminlyöntiä ollenkaan
Antroid
30.11.2011 21:58:02
edgehill: Kiitos kaikille keskustelusta...
Mesa harkintaan, sitähän voinee kai Levytukussa demoilla. Vai vieläkö tuota tehdään, hintatietoja en oikein löytänyt ja Germaanien kauppa sanoo ettei enää ole (head-versiota)? Mikähän voisi olla käytetyn hinta?...

Hyvä että mutuilusta oli apua. Käytetty Lonestar menee varmaan about 1200-1500e. Svilon käsissä mikä tahansa kuulostaa hyvältä, mutta Bluetone on varmasti myös maukkaan kuuloinen vahvari, lähtökohdat on ainakin kunnossa.
penatuna
01.12.2011 07:44:20 (muokattu 01.12.2011 07:44:38)
Hanok: Meinaatko että Axen jälleenmyyntiarvo esim. 5 vuoden päästä on kovinkin korkealla?

Aika hyvät rahat saa vieläkin Axen vanhemmista malleista. Esim. käyteetyjen euroopan perushinnat ovat n.1200-1300€ lukemissa. Tuotteiden saatavuus ja haluttavuus vaikuttaa tässä varmasti myyntihintaan. Hyvä laite kyllä, vaikka ei joka asiassa putkipeleille pärjääkään. Omista Axen siis.
oiva tumpeloinen
01.12.2011 08:56:33
penatuna: Aika hyvät rahat saa vieläkin Axen vanhemmista malleista. Esim. käyteetyjen euroopan perushinnat ovat n.1200-1300€ lukemissa. Tuotteiden saatavuus ja haluttavuus vaikuttaa tässä varmasti myyntihintaan. Hyvä laite kyllä, vaikka ei joka asiassa putkipeleille pärjääkään. Omista Axen siis.

Aika hyvät rahat saa vieläkin? Ultra maksoi uutena vuosi sitten yli 2k, ja tässä vaiheessa siitä on sulanut jo melkein tonni pinnasta. Kun kakkosmalli saadaan kunnolla ulos, ei siitä saa tuotakaan summaa.
hevuorenmaa
01.12.2011 19:41:37
Orange Rockerverb + boostipedaali?
penatuna
01.12.2011 21:01:48
oiva tumpeloinen: Aika hyvät rahat saa vieläkin? Ultra maksoi uutena vuosi sitten yli 2k, ja tässä vaiheessa siitä on sulanut jo melkein tonni pinnasta. Kun kakkosmalli saadaan kunnolla ulos, ei siitä saa tuotakaan summaa.

Siis standardia myydään käytettynä mainitsemaani hintaan euroopassa esim. G66:n myyntipalstalla. Ultraa ei ollut enää hirveästi tarjolla euroopassa.
oiva tumpeloinen
01.12.2011 21:31:01
penatuna: Siis standardia myydään käytettynä mainitsemaani hintaan euroopassa esim. G66:n myyntipalstalla. Ultraa ei ollut enää hirveästi tarjolla euroopassa.

http://www.ebay.de/itm/Fractal-Audi … ubeh%C3%B6r&hash=item3cbe6084cc

Tossa esimerkki "ei niin kauan aikaa sitten". Samalta palstalta katsottuna näyttäisi menneen alta 1400 euron useampikin Ultra viime aikoina.
hallu
01.12.2011 22:04:21
Antroid: Olisi varmaan pitänyt selventää. Axella todennäköisesti voi tehdä mitä tahansa cover-puolella (http://www.youtube.com/watch?v=ZaioXb3ewMU&feature=related), joten hinnanalenema ei ole merkittävä tekijä siinä, toisin kuin "yhden soundin" putkistyrkkarissa, ottaen huomioon, että siinä säästyy monen eri vahvarin ostamiselta. Eikö noi Bluetonetkin oo yleensä periaatteessa vaan emulaattoreita; esim. Fender ja Marshall yksissä kuorissa?

Groovermanille, toki jos joku haluaa just Bluetonen, niin mikäs siinä, eihän siinä sitten hinnalla ole mitään väliä. Itse en vaan koe, että Bluetonella olisi tarjota sellaisia ominaisuuksia, mitä tunnetummilla merkeillä ei jo olisi tarjolla. Toinen asia on se, kuinka moni kitaristi vetelee vuosikausia samalla vahvarilla? En mä ainakaan ajatellu, vaihtelu virkistää.

Niin no saahan putkipeleistä toki enemmän kuin yhden soundin ja polkimilla vielä enemmän, mutta tosi on eivät ne millään voi yltää lähellekään samaan monipuolisuuteen kuin tuommoinen mallinnusihme. Itselläni on kovin vähän kokemusta mallinninpurkeista (lähinnä vaan niistä halvemmista). Tuossa esimerkkiklipissäsi tuo kyllä soundasi ihan maukkaalle enkä usko että sitä pystyy kuuntelemalla erottamaan oikeasta putkivahvistimesta. Miten se soittotuntuma? onko siinä johdonmukainen putkipelin tatsi ilman niiden halvemien pelien häntien leikkaantumista ja muuta velttoutta? lähinnä olen miettinyt R11 laitetta jota on ylistetty siellä ja täällä. Tuo axehan on kalliimpi, onko se parempi myös? itseäni kiinnostaa noissa äänikorttiominaisuus ja olen ajatellut että tuommoista voisi ajaa suoraan putkikombon päättäriin. Noissa Linekutosissa ja mikrocubeissa se soittotuntuma ei ole tuntunut autenttiselta, vaikka soundit ihan hyviä olisikin. Onko nämä kalliit parempia siinä suhteessa?
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
manto
03.12.2011 01:12:33 (muokattu 03.12.2011 14:10:48)
Täytyypä antaa mielipide aiheeseen, kun porukka suosittelee vaffareita joita itsellä on ollut tai on. Eli Lonestar, Rockerverb, Shiva, Dusty Road ja olikohan joku muukin.

Eli yleensäkkin noiden vertaaminen on minusta aika turhaa. Kaikki on huippuvahvistimia, joissa jokaisessa on omat piirteensä ja ne pitää kokeilla, ei niistä muuten pääse selville.

Mun mielestä Lonestar oli tumma soundinen (jopa mulle) ja särö oli löysä, ja tämä löysyys aiheutti sen, että möin pois. Mutta hyvä vahvistin ja esim. stratolla cleanit aivan valtavan hyvät. Mutta kun ei istu tuo strato kouraan... ja cleanikin on aika vähällä käytöllä. Ja taas toisaalta aika massiivisia saundeja tekee Kalle Viikatteessa tuolla.

Rockerverb, aivan loistava vahvistin, cleanit käy minun mielestä mihin tahansa, mutta särökanavan "sirinä" ylärekisterissä aiheutti sen, että möin pois. Monihan ei tätä sirinää edes tunnista tai kuule :-), jolloin se ei myöskään ole ongelma. Mutta kokonaisuus aivan loistava ja särö on siis hyvä. Paksu ja täynnä rockia.... (Tuo sirinä on sitten ihan marginaali juttu)

Shiva, olen antanut ymmärtää, että toiset pitää tummana ja toiset kirkkaana. No, minusta se oli kirkas, liian kirkas soundiltaan. Cleanit aivan upeat! Mutta säröt ei riittänyt, gainit oli tapissa ja soundi ehkä compressoitu kun gainia käänsi itselle tarpeeksi tai jotain. Mutta tässäkin kohtaa on sanottava, todella hyvä vahvistin, mutta väärä minulle.

Dusty Road, clean toimii niinkuin pitääkin, ei mitään valittamista ja verrattavissa edellisiin. Crunch kanava toimii mun makuun. Kyllä sieltä mun inhoama sirinäkin löytyy kun nuppeja vääntää, mutta siitä löytyy myös se särö, joka minua lämmittää. Nyt on paikallaan 6V6x4 setti, mutta mielenkiinnosta kokeilen myös muita päättäreitä ennen uusia äänityksiä. Btw. Oisko wilolla tai muillla heittää ajatusta päättäreistä mitkä antaa rouheutta vielä lisää vrt. 6V6? El34:t tunnen ja rinnan kokeillessa 6V6 toimi dustyssa paremmin minun makuun kuin el34:t.

Niin ja AC/DC bluetone ei käynyt mulle ollenkaan, eli en päässyt sinuiksi sen kanssa. Ja hemmitin hyvä vahvistin on sekin soundiltaan...

Mutta jos summaan tätä, niin kun puhutaan vahvistimista, jotka maksavat 1000-2000€ käytettynä, niin ei siellä enään huonoja ole, ne on vain epäsopivia. Ja sen vuoksi en voi kuin suositella testaamaan noita ja monia muita hyviä vaihtoehtoja. Muita vahvistimia en viitsi alkaa edes kirjoittamaan, koska kuitenkin homma on täysin kuulijan korvassa. Ja kun aina muistaa, että jos ei pääse testaamaan, niin sitten se pitää ostaa, jos ei miellytä, niin sitten myö puis ja ostaa uuden... :-)

Niin referensiksi, (koska kitara vaikuttaa kuitenkin tunnetusti jotain). Kitara millä noita vaffareita kaikkia on soitettu: Gibsonin lp custom bkp:n mule setillä ryyditettynä.
-m-

ps. Bluetone on siis käytössä, mutta myös Rockerverb on sellainen, jonka näistä edellä mainituista voisin ostaa joskus takaisin
jyrkalt
03.12.2011 09:43:19
manto:
Btw. Oisko wilolla tai muillla heittää ajatusta päättäreistä mitkä antaa rouheutta vielä lisää vrt. 6V6? El34:t tunnen ja rinnan kokeillessa 6V6 toimi dustyssa paremmin minun makuun kuin el34:t.

Erihyvää kirjoitusta sun teksti kokonaisuudessaan mut lainaan tätä pätkää johon mulla olisi jotain sanottavaa.
Mä itse en usko että pääteputkia vaihtamalla sun halut ei täyty.
Omasta mielestä 6V6 on just se putkityyppi jonka itsekkin valitsisin DR:n ja omassa dusty roadissa oli juurikin nuo 6V6:set. Tosin yhdella parilla.
Toisaalta mua jäi vähän vaivaamaan miltä tuo dusty road olisi kuulostanut jos päätteessä olisi olleet 5881:t.

Sellanen vaihtoehto sulla toki on että juttelet valmistajan kanssa josko sitä kruntsikanavaa muuten muokkaamalla pääset lähemmäs sitä rouheutta.
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
manto
03.12.2011 14:25:08 (muokattu 03.12.2011 14:41:26)
jyrkalt: Mä itse en usko että pääteputkia vaihtamalla sun halut ei täyty.
Omasta mielestä 6V6 on just se putkityyppi jonka itsekkin valitsisin DR:n ja omassa dusty roadissa oli juurikin nuo 6V6:set. Tosin yhdella parilla.

En tiiä olenko oikeassa, mutta minusta dustyn soundi on parempi 4x6V6:lla kuin 2x6V6:lla. En sitten tiedä miksi, mutta näin ainakin minusta.

Toisaalta mua jäi vähän vaivaamaan miltä tuo dusty road olisi kuulostanut jos päätteessä olisi olleet 5881:t.

Jännä juttu, mutta mua itseä kiehtoo myös noi 5881:t ja taas toisaalta helppohan noita on testailla, kun biastrimmerillä jopa minä osaan biaksen säätää.

Sellanen vaihtoehto sulla toki on että juttelet valmistajan kanssa josko sitä kruntsikanavaa muuten muokkaamalla pääset lähemmäs sitä rouheutta.

Toisaalta täytyy vielä korostaa, että ei tuossa Dustyn soundissa todellakaan mitään vikaa ole, ja rouheaa rockia ja enemmänkin irtoaa hienosti. Mutta putkiahan voi vaihdella testausmielessä... ja ei siinä kyllähän Harry noita muuttelee, kun vain osaa kertoa, että mitä haluaa. Sekään ei nimittäin ihan helppoa ole.
jyrkalt
03.12.2011 18:47:40
manto:

Jännä juttu, mutta mua itseä kiehtoo myös noi 5881:t ja taas toisaalta helppohan noita on testailla, kun biastrimmerillä jopa minä osaan biaksen säätää.

No mutta!
Teeppäs meille kaikille palvelus ja jos sulla on mahdollisuus niin äänitä vähän klippejä noilla 6V6lla ja 5881llä.
Mua ainakin kiinnostaa kovasti miten särökanava muuttuu.
Muuttuuhan se mutta....
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
wilo
03.12.2011 18:50:50
manto: ja ei siinä kyllähän Harry noita muuttelee, kun vain osaa kertoa, että mitä haluaa. Sekään ei nimittäin ihan helppoa ole.

Tää on totta. Helpointa on, jos mieleinen saundi on löytynyt jostakin vahvarista, jolloin voi sanoa että haluun tällasen.
edgehill
10.12.2011 11:05:18
Moi.
Iso kiitos kaikille.

Noista high-end mallintavista mulla ei ole kokemusta, ainoastaan
vaari-ikään päässeestä POD XT:stä.

Mutta pirusti demoja (youtube yms.) olen kahlannut läpi ja niiden perusteella
en keksi mikä niissä monipuolisuuden lisäksi viehättää. Soundeissa en ainakaan
kuule mitään ihmeellisen autuaaksi tekevää, enemmänkin päinvastoin.

Esim. Svilon Bluetone AcDc demo kontra tuolla aikaisemmin linkitetty Axe Fx presettidemo. No olihan siinä soitossakin lievää eroa, kröhöm, mutta noin soundimielessä Axe oli aivan käsittämättömän tylsä.

Miltä se Axe kuulostaisi, jos siitä nappaisi kaikki efektit pois?
Tuossa em. demossa oli jotain delayta yms. joka soundissa.
Varsinkin tuo delay rupesi haukotuttamaan jo suunnilleen kolmannen presetin kohdalla.

Anyway, mulle oli kommenteista paljon hyötyä joten tosiaankin kiitos niistä!

t. edgehill
s8na
11.12.2011 21:35:52

hevuorenmaa: Orange Rockerverb + boostipedaali?

Tai Thunderverb, siinä on attenuatorin kanssa hanskattava "boosti". Rockerverbin puhdas kanava ei välttis oo kaikille speduille myöskään mieleen.
tonicaster
11.12.2011 22:50:40
s8na: Tai Thunderverb, siinä on attenuatorin kanssa hanskattava "boosti". Rockerverbin puhdas kanava ei välttis oo kaikille speduille myöskään mieleen.

Täältä kompit Thunderverbille! Itselläni ko. peli käytössä tällä hetkellä. B- kanavan(särökanava) 1- nuppinen "eq" on myös yllättävän toimiva , kannattaa tutustua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)