Aihe: Pistäkää ääninäytettä soitostanne 3
1 2 3 4 515 16 17 18 19399 400 401 402 403
-Dr.DW-
02.12.2011 22:44:54
hollmi-5: Pannaas välillä ääninäytettä. Viikon vanha. Keikan jälkeen lauantaiaamuna treenattiin ja tältä se kuulosti: http://maihinnousu.net/s/14619

Zoom H4n laatikon päällä antoi tämän jäljen.

Plei dät fankii mjyysik, wait boi!
Hyvin toimii ja varmasti saa livenä porukan mukaansa!
Kyllä minä voisin euroja live-esitykseen sijoittaa!
Ja ihan helposti!
Kunhan ei Kirkaa, s'tana! =P
Kummelia lainatakseni näin...
Viina on viisaiden juoma, vaan nousee se tyhmäänkin päähän!
Bobana
02.12.2011 22:58:56 (muokattu 02.12.2011 23:04:28)
hollmi-5: Pannaas välillä ääninäytettä. Viikon vanha. Keikan jälkeen lauantaiaamuna treenattiin ja tältä se kuulosti: http://maihinnousu.net/s/14619

Zoom H4n laatikon päällä antoi tämän jäljen.

On muuten aika hiton hyvä imu tossa kompissa.

Näin veljet!

EDIT: Ja lapsukaisille vielä tiedoksi että "IMU" tarkoittaa sitä että soitetaan Laid Back eli aikamääreellisesti hivenen tahdin iskun jälkeen. Se on sitä joka vaatii soittotunteja ja kokemusta.
Ai nyvvai??!
-Dr.DW-
02.12.2011 23:05:55
Bobana: On muuten aika hiton hyvä imu tossa kompissa.

Näin veljet!

EDIT: Ja lapsukaisille vielä tiedoksi että "IMU" tarkoittaa sitä että soitetaan Laid Back eli aikamääreellisesti hivenen tahdin iskun jälkeen. Se on sitä joka vaatii soittotunteja ja kokemusta.

Ja rivakaksihan tuo onkin tarkoitettu!
Bobana
02.12.2011 23:08:47
Ja tästä päästiinkin kvanttifysiikkaan.

Eli miten ihmeessä "Laid Back" soitto voi muka olla seljällään koska aikamääreellisesti iskuhan lyödään tahdin jälkeen eli tulevaisuuteen??? Niinkuin Yamahan parhaat saunditkin?

Heh. : )
Ai nyvvai??!
markkuliini
02.12.2011 23:09:20

Bobana:

EDIT: Ja lapsukaisille vielä tiedoksi että "IMU" tarkoittaa sitä että soitetaan Laid Back

Eipä tarkota. :)
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Bobana
02.12.2011 23:11:28
markkuliini: Eipä tarkota. :)

No valaiseppa sitten oi suuri mestari... : D
Ai nyvvai??!
-Dr.DW-
02.12.2011 23:11:32
markkuliini: Eipä tarkota. :)

Ja itseasiassa lepääkin tuo komppi, kun ajatuksella kuuntelee.

Onkos se "imu" sitten hiukan eteen soitettua, että se "imee" lopun musiikin mukaansa?
-Dr.DW-
02.12.2011 23:13:47
No hitto, joku virppa biitti lepää ja osa on sitten just pilkullaan!
Liian monimutkaista anlysointia miun puurokorvalle.
Dääm!
Bobana
02.12.2011 23:18:03
-Dr.DW-: No hitto, joku virppa biitti lepää ja osa on sitten just pilkullaan!
Liian monimutkaista anlysointia miun puurokorvalle.
Dääm!

No niihän nämä on. Ja taas nähtiin kun tollo lähti keulimaan rumpumaailman sivistyssanoilla niin reisille meni. Mut ei se mitn. Meikän sanasto on ollu aina vähän "laid back" eli muiden viisaampien jälesä. : D
Ai nyvvai??!
-Dr.DW-
02.12.2011 23:27:50
Bobana: No niihän nämä on. Ja taas nähtiin kun tollo lähti keulimaan rumpumaailman sivistyssanoilla niin reisille meni. Mut ei se mitn. Meikän sanasto on ollu aina vähän "laid back" eli muiden viisaampien jälesä. : D

Ja tämä toinen perässä... Siltikkään miule ei nyt ihan täysin auennu, että mikä on se yleisesti hyväksytty määritelmä -imevälle kompille. Koska, noin miekin oon aina luullut.
Bobana
02.12.2011 23:57:12
-Dr.DW-: Ja tämä toinen perässä... Siltikkään miule ei nyt ihan täysin auennu, että mikä on se yleisesti hyväksytty määritelmä -imevälle kompille. Koska, noin miekin oon aina luullut.

Noh, näinkin minä sen ajattelin eli fiiwis-pohjalta. Kun sitä korvalla kuuntelee niin minusta siinä on vaan sellanen maaginen "imu" kun joutuu "odottamaan" sitä seuraavaa iskua. Mutta nää nyt on tämmösiä maalaisteorioita. : )
Ai nyvvai??!
markkuliini
03.12.2011 02:03:52 (muokattu 03.12.2011 02:04:36)

Bobana: Noh... Kerro nyt! Ei tässä koko yötä aikaa ole. : I

En ole kuullut kyseiselle termille mitään tarkkaa määritelmää koskaan. Oon kuullut käytettävän vapaasti silloin jos komppi toimii/groovaa/svengaa. Ts. imee mukaansa.
Eli jostain nopeastakin biisitä voisi sanoa että onpa hyvä imu tuossa notta joo.
jazzmies
03.12.2011 10:11:31 (muokattu 03.12.2011 10:12:20)
markkuliini: En ole kuullut kyseiselle termille mitään tarkkaa määritelmää koskaan. Oon kuullut käytettävän vapaasti silloin jos komppi toimii/groovaa/svengaa. Ts. imee mukaansa.
Eli jostain nopeastakin biisitä voisi sanoa että onpa hyvä imu tuossa notta joo.

Moro, se on herra terminologia täällä :) Hollmin viljelevä "imu"-termi on mainio, jota voisi hieman avata minunkin taholta. Minulle tuon tapainen, määrätietoinen, säännöllinen "imukas" biitin latominen voisi hyvinkin meinata skidisti takakenoista soittoa. Pidän "imua" samankaltaisena käsitteenä kuin englanninkielistä "in the pocket" (Steve Jordan) tai "strike into the groove" (Jeff Porcaro) käsitettä. Etukeno ei välttämättä "ime" tai pistä muita yhtyeen jäseniä ottamaan rytmistä, etukenoista vastuuta. Tässä kohtaa ääni Bobanan suuntaan. Etukenoa kutsun pikemminkin käsitteelä "ajoa", "pusku" tai "särmä". Minun mielestäni juuri tuo takakeno imee muut mukaansa ajamaan bändivankkureita etiäpäin.
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
markkuliini
03.12.2011 12:07:32 (muokattu 03.12.2011 12:08:31)

jazzmies: Moro, se on herra terminologia täällä :) Hollmin viljelevä "imu"-termi on mainio, jota voisi hieman avata minunkin taholta. Minulle tuon tapainen, määrätietoinen, säännöllinen "imukas" biitin latominen voisi hyvinkin meinata skidisti takakenoista soittoa. Pidän "imua" samankaltaisena käsitteenä kuin englanninkielistä "in the pocket" (Steve Jordan) tai "strike into the groove" (Jeff Porcaro) käsitettä. Etukeno ei välttämättä "ime" tai pistä muita yhtyeen jäseniä ottamaan rytmistä, etukenoista vastuuta. Tässä kohtaa ääni Bobanan suuntaan. Etukenoa kutsun pikemminkin käsitteelä "ajoa", "pusku" tai "särmä". Minun mielestäni juuri tuo takakeno imee muut mukaansa ajamaan bändivankkureita etiäpäin.

No eikun vaan alat ajamaan termin yhdenmukaista käyttöä tuolla koulun puolellakin. Itse tosiaan oon kuullut tuota käytettävän niin vapaasti ja niin monessa erilaisessa yhteydessä, että kommentoin siihen, kun sillä sanottiin olevan yksi merkitys. Sehän ei pidä paikkansa. Ainakaan vielä. ;)
Jos musiikin menosuuntaa ajattelee, niin silloin minusta tuntuu toki vähän hassulta sanoa, että se takakenoisin "imee", etenkin kun verbin yhteydessä usein käytetään sanaa mukanaan/mukaansa. Mutta tosiaan, samapa tuo mulle. Jos sille halutaan selkeä, yhdenmukainen merkitys, niin eikun vaan ahkerasti käyttämään JA AINA SELITYKSEN KANSSA. :)

Steve Jordan on nyt "In the pocket"? Tästä kaverista ja hänen soittonsa toimimattomuudesta oot kyllä niin paljon puhunut, että pidän tätä nimenomaista (mahdollista) takinkääntöä jo humoristisena. Vai siis hä?
Joo, onhan tässä ollut puhetta että mielipiteet muuttuu, mutta c'mon jotain rajaa.... :D
jazzmies
03.12.2011 16:03:59
markkuliini: Steve Jordan on nyt "In the pocket"?

Joo, siellä taskun perällä. Toimii varmasti jollekin, mutta mulle ei niinkään.
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
markkuliini
03.12.2011 16:09:29

jazzmies: Joo, siellä taskun perällä. Toimii varmasti jollekin, mutta mulle ei niinkään.

Määritätkö in the pocket termin ja avaatko vielä sitä miten koet Steve Jordanin timefiiliksen?
jazzmies
03.12.2011 17:51:36 (muokattu 03.12.2011 17:52:17)
markkuliini: Määritätkö in the pocket termin ja avaatko vielä sitä miten koet Steve Jordanin timefiiliksen?

In the pocket, taskussa, ts. taskun pohjalla, ei taskun aukolla, eli syvällä biitin perällä, ei biitin kohdalla.

---- rushing (kiilaten)
--- on top of the beat (iskun syttymisen aikaan)
-- edge (edessä)
- drive (käskyä)
+/- on the beat (kohdillaan)
+ groove (imien)
++ in the pocket (syvällä)
+++ laid back (takakenossa)
++++ draging (laahaten)
Bobana
03.12.2011 19:25:35
markkuliini: En ole kuullut kyseiselle termille mitään tarkkaa määritelmää koskaan. Oon kuullut käytettävän vapaasti silloin jos komppi toimii/groovaa/svengaa. Ts. imee mukaansa.

No mut hei, molemmat kuitenkin näköjään ollaan kartalla eli järjissään.
Se, kuinka komppia nyt siten nimitetäänkään niin on aivan yhdentekevää mielestäni. Pääasia on että uppoo ja pockettii ja mahdollisesti myös gruuvaa. ; )
Ai nyvvai??!
-Dr.DW-
03.12.2011 23:26:26
I Agree.

Virhe, liian tumpelo tuumailu.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)