![]() 02.12.2011 19:45:21 | |
---|---|
HeavyMachinery: Tuo 1990 tahtoo vaan loistaa poissa ololla kaikkialta mistä olen sitä katsellut. Se kiinnostaisi eniten vanhana JCM-900 Dualreverbin omistajana. Tuo gainin riittäminen on niin tyypistä kiinni. Itse tykkään että metallissakin vähempi särö riittää helposti. Thomannille ilmestynyt uudestaan bugera 1990. Alta kolmen huntin :9 Möö | |
![]() 02.12.2011 20:12:04 (muokattu 02.12.2011 20:12:21) | |
Vainottu: Mulla on käytössä tuo 1990. Ainakin itse tykkään saundeista. Jos tykkää Marsun saundimaailmasta, ei tuokaan pitäisi metsään mennä. Hintaisekseen helvetin hyvän kuuloinen ja toimiva peli. Ihan vertailukelpoinen kalliimpiinkin vehkeisiin. Kyllähän täällä netissä riittää epäilijöitä jotka ei usko bugeran kestävän, mutta mulla ei ole ollu mitään ongelmia. Särökanavasta saa ruuvattua erillaisia saundeja kevyestä raspista rokki säröihin ja ihan high gain tuuttaukseenkin. Jotkut ovat haukkuneet clean kanavaa, koska riittävän suurella volumella se alkaa säröytymään (ja saa olla sitten ihan tosissaan sitä volumea). Itse kylläkin tykkään tästä ominaisuudesta. Toinen mitä luin ennen ostamista, ettei 1990:n särökanava sovi raskaaseen metalliin, mitä itse vähän ihmettelen. Death-metalli toiuhuissa mulla taitaa olla etuasten säädöt reilu puolessa välissä ja enemmälle särölle en kyllä keksi tarvetta. Noin neljäsosa gainilla olen saanut mukavat rokki / kasari saundit myös irti. Eli hyvinkin JCM-henkistä. :) Jos vertaa esimerkiksi tuohon bugeran 333:een, 1990:ssa on paljon erottelevampi särö. En usko että itse tuota hävitän vaikka jossain vaiheessa ostan "paremmat" kamat. Toimittaa silti ainakin varanupin pestiä hienosti. Jos on varaa ostaa Diezeliä niin toki se kannattaa, ne on hyviä. Mulla ei ole varaa joten soitan Bugeralla. Nekin on hyviä. :) Mua kiinnostais myös tuo 1960. Voisi olla hieno rokkivehje. Voiko tällä 1990:lla soittaa ollenkaan hiljaa ? Novation Remote SL Compact 25, M-Audio Oxygen 48, M-Audio Profire 610, Mackie Onyx Satellite, Win7, Reaper, Pro Tools 9, Ableton Live, 11R, Gibson, Tokai, Epiphone, Landola, Bugera, Cort, Fender, Johnson, Ibanez, Korg, Behringer ... | |
![]() 04.12.2011 22:13:55 | |
mattim: Voiko tällä 1990:lla soittaa ollenkaan hiljaa ? No eipä oikeastaan. Tai siis ainakaan jos haluaa hyvät saundit ulos. Eli ihan perus putkivehje kun on. 120W tehoja ei puolitettunakaan oikein taivu kerrostalovolumeihin. | |
![]() 11.12.2011 14:45:15 | |
mattim: Särökanavaa käyttelen asetuksilla: Gain alle 1.5 Vol yli 7 Masterista mökää sietokyvyn mukaan. No, katos... Kokeilinpa piruuttani taas tuota omaa säröpuolta ja kyllä on muuten ihan siedettävä saundi noilla asetuksilla. Gainia saa näköjään vääntää vain todella vähän, muuten on liikaa. Itse testaillessa taisin aloittaa testauksen varmaan jostain kolmosesta. Taas nähdään, että kannattaisi testata kunnolla ennen kuin arvostelee.... Kun lahjat ja taito loppuvat, alkaa tilutus | |
![]() 11.12.2011 20:17:26 (muokattu 11.12.2011 20:25:12) | |
Laulava Kylätohtori: No, katos... Kokeilinpa piruuttani taas tuota omaa säröpuolta ja kyllä on muuten ihan siedettävä saundi noilla asetuksilla. Gainia saa näköjään vääntää vain todella vähän, muuten on liikaa. Itse testaillessa taisin aloittaa testauksen varmaan jostain kolmosesta. Taas nähdään, että kannattaisi testata kunnolla ennen kuin arvostelee.... Minua häiritsee V22:n särökanavassa eniten se, että kun vaihtaa kanavan cleanista gainiin, pitää 1) painaa mid/treble boost päälle ja 2) muutenkin sorvata EQ:ta (trebleä pienemmälle koska boost on liian tehokas). Ei siis vaan toimi mitenkään järkevästi minusta. Tosin tämä on täysin kiinni saundimieltymyksistä ja mitä mikkiä kitarasta käyttää cleaniin/gainiin. Ja satunnaisessa soitossa se ei tietenkään ole niin justiinsa. ED: Niin myös se särön tyyppi häiritsee minua, mutta ei välttämättä jokaista. En nyt tässä mollaa liikaa ettei kanssamusisoijien pilvilinnat sorru näin joulun alla. On se hyvä vahvari mutta jos laittaa taalaa pinoon pari hunttia enemmän, löytyy parempia. Music is the best escape. | |
![]() 12.12.2011 00:15:06 | |
Itellä on V22:ssa ollut näköjään viimeksi gaini kutosella ja siinä vielä Tubescreameri edessä. Säädän eq:n silleen että särökanava saundaa hyvältä ja puhdas saa mennä sitten samoilla säädöillä silloin harvoin kun puhdasta tarvitsee, eikä sekään huonolta saundaa. Musta tuossa kriittisin on presence-säätö joka pitää laittaa sen verran alas ettei kirsku ikävästi. Ja bassot pidän nollissa. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)