Aihe: Aura Audio
1 2 3 4 5 6 715 16 17 18 19
piiskuri
02.12.2011 02:24:20

Hei vaan.

Itselläni on 66kpl Aura Audion valmistamia kaiuttimia ja lisää on tulossa! Löytyy A8:a, XD12 subia, A21 subia ja C15 kulmia. Lisäksi minulla on ollut käytössä XD24 subit ja B25 subit. Tällä hetkellä koekäytössä on A6 -setti D1k päätteellä. Olen myös kokeillut D2k -päätteitä ja omistankin pari D3k -päätettä, joilla ajelen XD12 subeja.
Olen vuosien saatossa päässyt testaamaan Aura Audion tuotteita hyvin laajasti.

Mm. seuraavat bändit ovat tehneet kiertueita parina viime vuonna yritykseni Aura Audio seteillä: CMX, Maj Karma, Happoradio, Ilkka Alanko & Elektra, Martti Servo & Napander, Marion Rung...
Tänäkin vuonna meiltä on tilattu Aura Audio -settiä Von Herzen Brothersille, Jare&Ville-Gallelle, Uniikkille, The 69Eyesille ja kymmenille muille suomalaisille keikkaa jatkuvasti tekeville bändeille.
Teemme vuosittain kymmeniä tapahtumia Aura Audion kaiuttimilla ja päätevahvistimilla.

Aura Audiolla on ainoana suomalaisena PA-kaiutinvalmistajana koti- ja ulkomaisia patentteja ja tietojeni mukaan patentoitavaa on tulossa taas ihan lähiaikoina. En ihan helpolla usko, että Suomesta löytyisi henkilö, joka olisi viettänyt mittakopissa yhtä monta tuntia PA-kaiuttimia tutkien, kuin Aura Audion Mika Isotalo. Jos löytyykin, niin onnittelut hänelle. Toivottavasti en loukannut ketään.

Aura Audion tuotteet kiinnittivät huomioni ensimmäisen kerran vajaa vuosikymmen sitten, kun olin miksaamassa Auran Nuortentalolla Arja Korisevaa. Tuote oli ilmeisesti A3 -kaiuttimen esiversio, joka oli tuolloin Nuortentalolla testikäytössä. Pidin kaiuttimista kovin paljon ja hämmästyin kuullessani, että ne ovat paikallisen yrityksen tekemiä.
Omat A8 -kaiuttimet hommasin muutama vuosi myöhemmin, kun olin niihin ihastunut Jyväskylässä. Herrat Impola ja Wickström kehuivat kyseisiä kaiuttimia ja päästyäni niitä kokeilemaan mm. Neste Rallin tapahtumahallin miksaajana, olin täysin vakuuttunut hankinnasta.

A21 subbari on mielestäni yksi parhaista bassokaiuttimista, joiden kanssa olen tehnyt töitä. Erittäin tarkka ja nopea basso. Tällä torviadatulla bassolla on patentti myös Yhdysvalloissa. Mika Isotalo ja Jan Thome ovat keksineet jotain uutta!

Kuulin huhua, että Aura Audiolta on lähivuosina tulossa uutta mallistoa ja odotettavissa on erittäin varteenotettavia haastajia markkinajohtajille. Mielenkiinnolla jään odottamaan. Samalla jännitän hintojen nousua...

Suomessa on kovin pienet markkinat ja valtavasti tarjontaa äänentoisto- ja valoalalla. Minulla on kokemusta siitä, miten hitaasti kalliit laitteet maksavat itsensä takaisin. Verrattuna esimerkiksi rakennuskonevuokraamoihin, tämä on melko huonotuottoinen ala. Rakennuskonevuokraamon saadessa muutaman prosentin verran hankintahinnasta vuokraa poravasarastaan saan paikoitellen promilleluokan vuokria tietyistä tuotteista. Silti harkitsen parhaillaan Midas Pro2 -konsolin hankkimista! :)

Aura Audion kaiuttimilla on erittäin hyvä hinta-laatu -suhde!
Myös aiemman settini, HK Linear Pro -kaiuttimien hankintahinta vs. vuokrahinta oli jollain tasoa balanssissa. Nyttemmin harvemmin liikkuva HK -setti on kyllä jo muutamaan kertaan maksanut itsensä takaisin ja sama tahti on Aura Audio -setillänikin.

Yksi merkittävä etu kotimaisten kaiuttimien omistamisessa on myös lyhyt huoltoaika. Muistan tapauksen, jolloin odotin kuukausia uutta elementtiä Yorkville -monitoriini, kun taas erään toisen kerran Maj Karman miksaaja soitti keikkapaikalta, että yhdessä A8:ssa on kaiutinelementti rikki ja uusi saatiin paikalle ennen sound checkin loppua!

Olen valitettavasti nähnyt ja kuulut väärin kytkettyjä ja huonosti viritettyjä Aura Audio kaiuttimia ja kaiutinjärjestelmiä. Mutta niin myös muun merkkisiä.
Minkä tahansa laitteiston saa kuulostamaan hirvittävältä, jos ei tiedä mitä tekee.
Valitettavasti yli 1000 keikkaa miksannut kaveri voi näemmä vedellä ilman diskanttikaiuttimia keikkaa... Virheitä sattuu, varsinkin väsyneenä ja varsinkin kännissä.

Tulevaisuudessa Aura Audio kaiuttimia myydään käsittääksen vain yrityksen omilla päätevahvistimilla, joissa on kulloisenkin kaiutintyypin mukainen asetus DSP-kortilla. Tällöin virhekytkentöjen määrä pienenee ja samoin omien "parempien" jakotaajuuksien ja prosessoriasetusten pitäisi jäädä historiaan. Entinen käytäntö oli se, että asiakas kertoi tehtaalle mitä vahvistimia ja prosessoria aikoo käyttää ja tehdas antoi suositeltavat prosessoriparametrit. Näitä oman mielensä mukaan muokkaamalla saattoi saada aikaan ihan mitä tahansa. Yleensä ikäviä asioita...

Täällä on näkynyt melko mielenkiintoista keskustelua ja "tietoa" Aura Audion tuotteista. Tietoa Aura Audion tuotteista, niiden suorituskyvystä ja laadusta ja filosofiasta ratkaisujen takana saisi helposti selville keskustelemalla Aura Audion insinöörien kanssa. Uskon, että tehtaallekin pääsee käymään, jos haluaa. Ja siellä pärjää ihan suomenkielellä. Kuuntelemalla ilman ennakkoluuloja voi myös oppia jotain.
Minusta on ikävää, että ilman sen kummempia perusteluja haukutaan kotimaista jatkuvasti parempia tuotteita rakentavaa ulkomaanmarkkinoillekin suuntaavaa yritystä. Yrittäjänäkökulmasta koen sen olevan suuri etu, että meillä on kasvava PA-kaiutinvalmistaja ja erittäin korkeatasoista osaamista Suomessa.

Luottakaa korviinne, ystävät.

Loppuun vielä muisto muutaman vuoden takaa:
Toimitin The Ark -yhtyeelle laitteiston Turun 994-halliin. Minulla ei ollut silloin vielä riittävää määrää C15 -monitoreja, joten vuokrasin 2kpl D&B Maxeja täydennykseksi.
Sound checkin jälkeen kosketinsoittaja tiedusteli, miksei hän voisi saada noita parempia kulmamonitoreja... Hänellä oli riderin mukaiset Maxit!

Parempaa tulevaa vuotta kaikille! :)
stnprkl
02.12.2011 05:37:21
piiskuri: Hei vaan.

Itselläni on 66kpl Aura Audion valmistamia kaiuttimia ja lisää on tulossa! Löytyy A8:a, XD12 subia, A21 subia ja C15 kulmia. Lisäksi minulla on ollut käytössä XD24 subit ja B25 subit. Tällä hetkellä koekäytössä on A6 -setti D1k päätteellä. Olen myös kokeillut D2k -päätteitä ja omistankin pari D3k -päätettä, joilla ajelen XD12 subeja.
Olen vuosien saatossa päässyt testaamaan Aura Audion tuotteita hyvin laajasti.

Mm. seuraavat bändit ovat tehneet kiertueita parina viime vuonna yritykseni Aura Audio seteillä: CMX, Maj Karma, Happoradio, Ilkka Alanko & Elektra, Martti Servo & Napander, Marion Rung...

Ja ettei nois tilauspäätöksissä olis ollu missään vaiheessa kyseessä hinta :) Eli nyt tarkotan sitä et kyseisellä seudulla ei muuta kaiutinmerkkiä juurikaan löydy siitä syystä et AA on edullinen ja joku on joskus ollu sitä mieltä et se on hyvä. Ja toisekseen miks ostaa Lakustikkia, DeeEtBeetä tai Nexoa kun halvempikin kelpaa. Kolmanneks miks ostaa ranskalainen tai saksalainen kaiutin kun naapurifirma kuitenkin kauppaa AA:ta alle puoleen hintaan.
Markkinatalous valitettavasti tässäkin kohtaa sanelee säännöt. Esmes isolla kirkolla ei yksikään firma edes yritä tarjota mulle AA:ta, koska niillä ei oo varaa siihen eli niillä ei oo varaa tarjota sitä mulle, koska mieluummin otan samaan hintaan joko saksalaisen tai ranskalaisen kaiuttimen naapurifirmasta.

Tänäkin vuonna meiltä on tilattu Aura Audio -settiä Von Herzen Brothersille, Jare&Ville-Gallelle, Uniikkille, The 69Eyesille ja kymmenille muille suomalaisille keikkaa jatkuvasti tekeville bändeille.
Teemme vuosittain kymmeniä tapahtumia Aura Audion kaiuttimilla ja päätevahvistimilla.

Parikin nimeä noista on mun työnantajia ja nimenomaan jo yllä mainituista syistä AA:n hägärit on ollu mestoilla.

Aura Audiolla on ainoana suomalaisena PA-kaiutinvalmistajana koti- ja ulkomaisia patentteja ja tietojeni mukaan patentoitavaa on tulossa taas ihan lähiaikoina. En ihan helpolla usko, että Suomesta löytyisi henkilö, joka olisi viettänyt mittakopissa yhtä monta tuntia PA-kaiuttimia tutkien, kuin Aura Audion Mika Isotalo. Jos löytyykin, niin onnittelut hänelle. Toivottavasti en loukannut ketään.

Aura Audion tuotteet kiinnittivät huomioni ensimmäisen kerran vajaa vuosikymmen sitten, kun olin miksaamassa Auran Nuortentalolla Arja Korisevaa. Tuote oli ilmeisesti A3 -kaiuttimen esiversio, joka oli tuolloin Nuortentalolla testikäytössä. Pidin kaiuttimista kovin paljon ja hämmästyin kuullessani, että ne ovat paikallisen yrityksen tekemiä.
Omat A8 -kaiuttimet hommasin muutama vuosi myöhemmin, kun olin niihin ihastunut Jyväskylässä. Herrat Impola ja Wickström kehuivat kyseisiä kaiuttimia ja päästyäni niitä kokeilemaan mm. Neste Rallin tapahtumahallin miksaajana, olin täysin vakuuttunut hankinnasta.

Yhtäkään järkevää monitorikaiutinta ei lafkasta oo mun mielestä tullu. ja toiseen kertaan piste. Kaiken maailman selityksiä oon aiheesta kuullu, väärät prosessoriasetukset, protokaiuttumet, väärät päätteet, väärät prosessorit jne. jne. mut enihau yksikään ihminen maailmassa ei ole pystynyt toimittamaan mulle AA:n monitorisettiä, mistä mä olisin saanut haluamani asiat ilma taistelua. Monikin jäbä on sen saman pystynyt tekemään saksalaisilla tai ranskalaisilla kaiuttimilla. Niin koti-kuin ulkomailla. No on paljon paskaakin tullu vastaan, en mä sillä.

A21 subbari on mielestäni yksi parhaista bassokaiuttimista, joiden kanssa olen tehnyt töitä. Erittäin tarkka ja nopea basso. Tällä torviadatulla bassolla on patentti myös Yhdysvalloissa. Mika Isotalo ja Jan Thome ovat keksineet jotain uutta!

Kuulin huhua, että Aura Audiolta on lähivuosina tulossa uutta mallistoa ja odotettavissa on erittäin varteenotettavia haastajia markkinajohtajille. Mielenkiinnolla jään odottamaan. Samalla jännitän hintojen nousua...

Suomessa on kovin pienet markkinat ja valtavasti tarjontaa äänentoisto- ja valoalalla. Minulla on kokemusta siitä, miten hitaasti kalliit laitteet maksavat itsensä takaisin. Verrattuna esimerkiksi rakennuskonevuokraamoihin, tämä on melko huonotuottoinen ala. Rakennuskonevuokraamon saadessa muutaman prosentin verran hankintahinnasta vuokraa poravasarastaan saan paikoitellen promilleluokan vuokria tietyistä tuotteista. Silti harkitsen parhaillaan Midas Pro2 -konsolin hankkimista! :)

Osta Digico

Aura Audion kaiuttimilla on erittäin hyvä hinta-laatu -suhde!
Myös aiemman settini, HK Linear Pro -kaiuttimien hankintahinta vs. vuokrahinta oli jollain tasoa balanssissa. Nyttemmin harvemmin liikkuva HK -setti on kyllä jo muutamaan kertaan maksanut itsensä takaisin ja sama tahti on Aura Audio -setillänikin.

Kuten sanottu, niin markkinat määrää. Ei montaa kaupunkia suomesta löydy mistä esmes Nexoa löytyy ja sillon mennään sillä mitä on. Kysehän ei oo kun yhestä päivästä kerrallaan :)

Yksi merkittävä etu kotimaisten kaiuttimien omistamisessa on myös lyhyt huoltoaika. Muistan tapauksen, jolloin odotin kuukausia uutta elementtiä Yorkville -monitoriini, kun taas erään toisen kerran Maj Karman miksaaja soitti keikkapaikalta, että yhdessä A8:ssa on kaiutinelementti rikki ja uusi saatiin paikalle ennen sound checkin loppua!

Ei toi Yorkvillekään varsinaisesti kauheen lämpösiä tunteita herätä,

Olen valitettavasti nähnyt ja kuulut väärin kytkettyjä ja huonosti viritettyjä Aura Audio kaiuttimia ja kaiutinjärjestelmiä. Mutta niin myös muun merkkisiä.
Minkä tahansa laitteiston saa kuulostamaan hirvittävältä, jos ei tiedä mitä tekee.
Valitettavasti yli 1000 keikkaa miksannut kaveri voi näemmä vedellä ilman diskanttikaiuttimia keikkaa... Virheitä sattuu, varsinkin väsyneenä ja varsinkin kännissä.

Monta päin vittua kytkettyä/viritettyä järjestelmää on tullu vastaan, mut täs maas paskimmat on pääsääntösesti ollu kotimaisia kaiutinmerkkejä.

Tulevaisuudessa Aura Audio kaiuttimia myydään käsittääksen vain yrityksen omilla päätevahvistimilla, joissa on kulloisenkin kaiutintyypin mukainen asetus DSP-kortilla. Tällöin virhekytkentöjen määrä pienenee ja samoin omien "parempien" jakotaajuuksien ja prosessoriasetusten pitäisi jäädä historiaan. Entinen käytäntö oli se, että asiakas kertoi tehtaalle mitä vahvistimia ja prosessoria aikoo käyttää ja tehdas antoi suositeltavat prosessoriparametrit. Näitä oman mielensä mukaan muokkaamalla saattoi saada aikaan ihan mitä tahansa. Yleensä ikäviä asioita...

EAW on toiminu noin aina ja joskus on ollu hyviä konfiguraatioita, joskus huonoja :)

Täällä on näkynyt melko mielenkiintoista keskustelua ja "tietoa" Aura Audion tuotteista. Tietoa Aura Audion tuotteista, niiden suorituskyvystä ja laadusta ja filosofiasta ratkaisujen takana saisi helposti selville keskustelemalla Aura Audion insinöörien kanssa. Uskon, että tehtaallekin pääsee käymään, jos haluaa. Ja siellä pärjää ihan suomenkielellä. Kuuntelemalla ilman ennakkoluuloja voi myös oppia jotain.

Yhtäkään järkevää monitoria en oikeesti oo lafkalta kuullu tai sit mulle on vaan tarjoiltu asiat väärin . Kuten jo tossa yllä sanoin et joka ikinen kerta kun oon asiasta kitissy niin vastaus on ollu "väärät prosessorit", "väärät asetukset", "väärät päätteet", "väärät elementit" ja parhaimpana "sä et osaa". Kertaalleen oli kuulemma mun, eli asiakkaan, vika et mulle tuli sekalainen setti erilaisia protoja. Mun vika siis oli se et mä en kelpuuttanu kahta erilaista kulmaa mun settiin vaan halusin kaikki 8 samanlaisia. Se 8 samanlaista luvattiin toimittaa, mut ei tullu ja se oli mun vika kun en kelpuuttana kahta Maxia ja kuutta jotain AA:ta vaan halusin kaik 8 samanlaisia.
Se ei kauheen hyvää kuvaa anna hägärivalmistajasta jos ne antaa protoja vuokrakäyttöön ilman sen kummempaa koulutusta siitä et mitä se kyseinen hägäri pitää sisällään tai edes siitä et minkä moisella moottorilla ja prossuasetuksilla sitä pitäs toistaa.

Minusta on ikävää, että ilman sen kummempia perusteluja haukutaan kotimaista jatkuvasti parempia tuotteita rakentavaa ulkomaanmarkkinoillekin suuntaavaa yritystä. Yrittäjänäkökulmasta koen sen olevan suuri etu, että meillä on kasvava PA-kaiutinvalmistaja ja erittäin korkeatasoista osaamista Suomessa.

Minusta on ikävää et ilman sen kummempia näyttöjä pitäs olla polvillaan Turkulaisista (vai oliks ne Lietolaisia) kaiuttimista.

Luottakaa korviinne, ystävät.

Näin oon pyrkiny tekeen.

Loppuun vielä muisto muutaman vuoden takaa:
Toimitin The Ark -yhtyeelle laitteiston Turun 994-halliin. Minulla ei ollut silloin vielä riittävää määrää C15 -monitoreja, joten vuokrasin 2kpl D&B Maxeja täydennykseksi.
Sound checkin jälkeen kosketinsoittaja tiedusteli, miksei hän voisi saada noita parempia kulmamonitoreja... Hänellä oli riderin mukaiset Maxit!

Parempaa tulevaa vuotta kaikille! :)

Meillä jokaisella on hyvät ja huonot päivämme. Mulle vaan ei ykskään hyvä päivä oo osunu samaan aikaan kun kohtaaminen AA:n monitorien. Oon parikin kertaa saanu kiitosta (parasta ikinä) poppareilta aivan katastrofaalisisissa olosuhteissa vain ja ainoastaan siitä syystä et kyseisen sankarin lääkitys on just sil hetkellä ollu kohdillaan. Ja niinkun oon monta kertaa aiemmin sanonu niin aina on maaliin päästy, toisinaan se hymy vaan on leveempi.
Viltsu audiokantaja
jorma666
02.12.2011 09:12:37
Molemmilla teillä on hyviä pointteja, mutta valitettavasti mun on pakko liittyä Viltsun selkääntaputtelijoihin. PA-järjestelmiä en oo kyseiseltä valmistajalta montaa kuullu, ne mitä oon, en oo tykänny. Monitoreitten kans tulee melkeen itku. Eikä se itku johdu pitkästä ilosta. Vaikka kuinka haluaisin ja toivoisin, että kotimainen kaiutin ois parempi tai ees yhtä hyvä kuin d&B, l'A tai edes Synco, ei valitettavasti toiveet oo vielä käyny toteen.

Huonointa mainosta valmistajalle on just nuo "väärinkäyttäjät". Esimerkiksi Turun Klubilla käy esiintyjiä illasta toiseen, ja ne monitorit on ihan hirveät! Jopa talon porukka tunnustaa tämän. Tämmöset tapaukset ei valmistajan tuotteista hirveän hyvää mielikuvaa anna. Ainahan voi selittää just että on väärät päätteet tai väärät prossut tai että kyseessä on vanha malli ja uudet on paljon parempia. Entäs sitte. Ei se mulle loppukäyttäjänä tarkota muuta kuin että nyt kuulostaa paskalta. Miks toisten valmistajien kaiuttimilla pääsee tyydyttävään lopputulokseen helpommin? Joka tapauksessa toistuvat huonot kokemukset ilman hyviä aiheuttaa sen negatiivisen mielikuvan koko valmistajaa kohtaan.

Kaikista moitteista huolimatta haluan tsempata ihmisiä AA:n takana. Tarkotus ei oo haukkua kenenkään elämäntyötä. Kysehän ei oo siitä etteikö noilla vois vetää, sen vetämisen tekee vaan huomattavasti mielummin kilpailijan tuotteilla. Kilpailuasetelma on uskoakseni jo lähtökohtaisesti vähän hankala. Keski-Euroopassa ja Amerikassa on kaiutinsuunnittelulla jo vuosikymmenten perinteet, budjettiakin taitaa olla varattu käyttöön vähän eri malliin.

Toivon kovasti, että jonain päivänä kotimainen merkki voi oikeasti haastaa ulkomaisen. Sitä päivää vielä odotellessa.
we call it music - they call the cops
samioulu
02.12.2011 16:49:52 (muokattu 02.12.2011 16:50:58)
Meiltä löytyy tällä hetkellä myös 20kpl AA:n tekelettä. Kaikkia ajetaan AA päätteillä. Mitään pahaa sanottavaa en kyllä noista keksi.

A2 on ehdottomasti yksi parhaista PA kaiuttimista soundiltaan, mitä olen kuullut. Moni kellä on ollut huonot ennakkoluulot kyseisestä merkistä, ovat muuttaneent nopeasti mieltään kun ovat noita kuulleet.

Ihmetyttää tää agressiivinen hyökkäys AA:ta kohtaan muutaman nimimerkin kohdalla. Edes behringer ei saa noin julmaa kuittia.
Rahaa ja Bassoa ei voi olla koskaan liikaa.
jorma666
02.12.2011 17:25:11
samioulu: Ihmetyttää tää agressiivinen hyökkäys AA:ta kohtaan muutaman nimimerkin kohdalla. Edes behringer ei saa noin julmaa kuittia.

Ei tää mikään hyökkäys ole, ainakaan mun osalta. Keskustelupalstalla on jokaisella oikeus mielipiteeseen. Mulla ei itsellä oo penniäkään kiinni PA-laitteissa, eikä toivottavasti koskaan tuu olemaan. Pysyn mielummin laitteitten käyttäjänä kuin omistajana.

Behringerin heikkouksista ja vahvuuksista taitaa olla aika moni samaa mieltä. Tälläkin palstalla termit "B-tuote", "A-tuote" jne on aika usein käytettyjä. Joten mielestäni "kuitti" Behringeriä kohtaan on täten jo aika paljon rankempaakin.
NeliX4
02.12.2011 17:53:07 (muokattu 04.12.2011 13:46:27)
Lainaan vielä itseäni toisesta ketjusta:

NeliX4: 1. Jos et löydä toisesta mitään hyvää, ole hiljaa kunnes saat aiheen sanoa jotain hyvää.

2. Keskutelupalstoilla on helppo todistaa typeryytensä koko maailmalle.

edit: puusormen lainaus pois
jorma666
02.12.2011 18:57:56 (muokattu 02.12.2011 18:59:12)
NeliX4: Lainaan vielä itseäni toisesta ketjusta:

Eli tuo mun viesti oli turha ja hyökkäys muita keskustelijoita kohtaan? Vai mitä tästä pitäis päätellä? Ehkä sun pitäis lukea tuo mun viesti uudelleen ajatuksen kanssa. Tai sitten selität hieman yksityiskohtaisemmin mikä mun kirjoituksessa loukkasi.

Vai onko kyse kohdasta 3. Olet vammainen, mutta sentään voitit väittelyn... Täh
cozmo
03.12.2011 15:02:00 (muokattu 03.12.2011 15:02:47)

Voisi olla mielenkiintoista kuulla myös valmistajan kanta kaikkiin esitettyihin väitteisiin/mielipiteisiin liittyen.
nofi @ gearslutz.com: "I wouldn't choose a mic pre based on pictures of two "square" waves that have been through them..... that's retarded."
Jaava
03.12.2011 19:13:34
cozmo: Voisi olla mielenkiintoista kuulla myös valmistajan kanta kaikkiin esitettyihin väitteisiin/mielipiteisiin liittyen.

Mä voin kertoa sen. Sen on: "Teemme jatkuvasti tutkimusta ja kehitystyötä tuottaaksemme parhaat mahdolliset tuotteet asiakkaidemme tarpeisiin".
Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
cozmo
03.12.2011 22:32:29

Jaava: Mä voin kertoa sen. Sen on: "Teemme jatkuvasti tutkimusta ja kehitystyötä tuottaaksemme parhaat mahdolliset tuotteet asiakkaidemme tarpeisiin".

Kiitos tästä.
nofi @ gearslutz.com: "I wouldn't choose a mic pre based on pictures of two "square" waves that have been through them..... that's retarded."
piiskuri
09.08.2013 00:49:39

No nyt on Aura Audiolla tuote, joka päihittää useimmat kaiutinmerkit monella tapaa.
Tutustukaa tuotteisiin A1 ja A3 (uusi malli).
Näissä on todella hyvä resoluutio diskantissa, erittäin minimaalinen särö kovillakin voimakkuuksilla.
Kuunnelkaa, arvon miksaajat.
Terttu
09.08.2013 11:38:48

piiskuri: No nyt on Aura Audiolla tuote, joka päihittää useimmat kaiutinmerkit monella tapaa.
Tutustukaa tuotteisiin A1 ja A3 (uusi malli).
Näissä on todella hyvä resoluutio diskantissa, erittäin minimaalinen särö kovillakin voimakkuuksilla.
Kuunnelkaa, arvon miksaajat.

Mutta soiko se 360-astetta?
"kuinka moni ihminen yleisöstä on lähtenyt keikalta hyräillen bassarisoundia..?"
NeliX4
09.08.2013 14:57:06
Vielä kun olis speksit nettisivulla :)

Soi vähintään 365 päivää ja vähintään 360 astetta. Myös enemmän dolbyä kuin aikaisemmin.
musamies
09.08.2013 21:44:43
stnprkl: Ja ettei nois tilauspäätöksissä olis ollu missään vaiheessa kyseessä hinta :) Eli nyt tarkotan sitä et kyseisellä seudulla ei muuta kaiutinmerkkiä juurikaan löydy siitä syystä et AA on edullinen ja joku on joskus ollu sitä mieltä et se on hyvä. Ja toisekseen miks ostaa Lakustikkia, DeeEtBeetä tai Nexoa kun halvempikin kelpaa. Kolmanneks miks ostaa ranskalainen tai saksalainen kaiutin kun naapurifirma kuitenkin kauppaa AA:ta alle puoleen hintaan.
Markkinatalous valitettavasti tässäkin kohtaa sanelee säännöt. Esmes isolla kirkolla ei yksikään firma edes yritä tarjota mulle AA:ta, koska niillä ei oo varaa siihen eli niillä ei oo varaa tarjota sitä mulle, koska mieluummin otan samaan hintaan joko saksalaisen tai ranskalaisen kaiuttimen naapurifirmasta.

Taitaa tänä päivänä aika suuressa osassa hommia tilauspäätöksiin vaikuttavan yhtenä tärkeänä tekijänä hinta!
RautiSa
12.08.2013 12:49:50

Terttu: Mutta soiko se 360-astetta?

Ei, mutta a-b vertailussa 5 palaa AA A3:a soi taaksepäin huomattavasti vähemmän kuin 12 palaa d&b V-sarjaa. Edestä en ehtinyt kunnolla vertailua tekemään.
Katti
12.08.2013 13:14:28
RautiSa: Ei, mutta a-b vertailussa 5 palaa AA A3:a soi taaksepäin huomattavasti vähemmän kuin 12 palaa d&b V-sarjaa. Edestä en ehtinyt kunnolla vertailua tekemään.

Gröhöm... Itse molempien takapuolella ko. päivän viettäneenä en menisi noin sanomaan...

Väittäisin että eroa ei juurikaan ollut, joskin sekin on hyvin väärä ja subjektiivinen kokemus ilman mitään tarkkaa tutkimista, mutta rehellisyyden nimissä en kyllä noiden yläkertojen osalta taaksepäin soinnissa huomannut eroa.

PA-rätti kylläkin antoi molempien diskanttiasiaa taaksepäin enemmän kuin laki sallii ja lääkäri määrää, mutta siis tässä tapauksessa molempien, ja siis vahva veikkaus on suhteellisen tiheä rätti. Alamiddle oli ehkä hieman jopa V:ssä rauhallisempi siihen monitorilandiaan, mutta oli se V myös tuplamatkan päässäkin monitorilandiaan nähden.

Se miten nuo komootit soi sivulle, on eri asia, ja sitä en voi myöskään vertailla, koska en ollut tilanteessa jossa olisin päässyt sivuvuotoa molempien osalta kuuntelemaan...

Summasummarum: Aura on kehittynyt tässä asiassa, eikä toi A3 soi 360 astetta, mutta en mä menis sitä tuossa suhteessa V:tä paremmaksi sanomaan, mutta en kyllä oman kokemukseni pohjalta huonommaksikaan väitä

Mutta kuten sanoin, kuulin Auran A3:sta 3 päivää siinä monitorilandiassa ja V:tä 2 bändin ajan. Kertonee kuitenkin jotain se, että en huomannut taaksepäin että myös se toinen orkka veteli V:llä ennenkuin satuin vilkaisemaan Auran päätteitä, jotka eivät tehneet mitään...

Se mille noi toisiinsa nähden kuulostivat eteenpäin, on sitten ihan toinen juttu ja sitä ei voi verrata / kommentoida KUKAAN tuolla paikalla olleista.

Se että komeroita voisi oikeasti verrata kunnolla vaatii sen, että niitä ajettaisiin samalla voimakkuudella, samalla materiaalilla ja saman sepän toimesta.
Kahden näistä toteutuessa (materiaali, eli bändi ja seppä, eli miksaaja) oltaisiin jotain voitu sanoa, mutta tällä(kään) kertaa ei yksikään noista kolmesta toteutunut...

Eli siihen kumpi on parempi, en sano yhtään mitään, mutta kumpikaan ei lentävien osalta minua häirinnyt monitorilandiaan...
Kyllä se kuolema ne univelat kuittaa...
RautiSa
12.08.2013 14:07:53

Katti: Gröhöm... Itse molempien takapuolella ko. päivän viettäneenä en menisi noin sanomaan...

Väittäisin että eroa ei juurikaan ollut, joskin sekin on hyvin väärä ja subjektiivinen kokemus ilman mitään tarkkaa tutkimista, mutta rehellisyyden nimissä en kyllä noiden yläkertojen osalta taaksepäin soinnissa huomannut eroa.

PA-rätti kylläkin antoi molempien diskanttiasiaa taaksepäin enemmän kuin laki sallii ja lääkäri määrää, mutta siis tässä tapauksessa molempien, ja siis vahva veikkaus on suhteellisen tiheä rätti. Alamiddle oli ehkä hieman jopa V:ssä rauhallisempi siihen monitorilandiaan, mutta oli se V myös tuplamatkan päässäkin monitorilandiaan nähden.

Se miten nuo komootit soi sivulle, on eri asia, ja sitä en voi myöskään vertailla, koska en ollut tilanteessa jossa olisin päässyt sivuvuotoa molempien osalta kuuntelemaan...

Lavalle soimisesta ei tosiaan oo samaa kokemusta ku sulla, mut se ero miten se soi mun lavalle (sivulle) päin ja ruokailu/bäkkärialueelle oli mun korviin aika selkee. Totta kai siihen lavan taa kuului katon kautta heijastuksena monitoreista tulevaakin asiaa mut just suoraan banaanin takana ja ruokailualueella oli aika helppo sanoa kumpi tuuppaa enempi taakse- ja erityisesti sivullepäin.
dewil
12.08.2013 17:19:00

Kävin ko. kinkereissä pääbändin aikana lavalla, jotka vetivät ei-auralla ja me jubailtiin heitin lavasepän kanssa ihan normaalilla puhevolalla. Jos Aura on tuosta vielä parempi, niin mahtavaa!
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
piiskuri
12.08.2013 22:09:11

Ei jumalauta!!! Kaiuttimia kuunnellaan niiden etupuolelta!!!
Se uuden Auran yläkerta on niin nätti, että jos ette SIITÄ puhu ennemmin, kuin jostain PA-rättien heijastuksista, niin mitä helvetin järkeä on tehdä noin nätisti soivaa kaiutinjärjestelmää?!
Nyt nyt hei jotain tolkkua!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)