Mahtaakohan kellään olla kokemusta tosta Fenkun Super 60 mallista?Kyseessä on tietääkseni täysputkipeli 90-luvun alusta. Noista muista punanuppisista oon kuullu pelkkää hyvää ja soundit on kuulemma hyvät ja monipuoliset,mutta olisi ihan kiva kuulla mielipiteitä tosta Super kuuskymppisestä. "Saksa on paska maa" - Seppo Räty |
Hannu H. 10.04.2004 13:29:18 | |
---|
Lainaanpa itseäni yhdestä vanhasta keskustelusta: Fender Super 60: Cleani ok ja särökanavasta en tykänny. Cleani oli ihan hyvä mutta ei mielestäni perinteinen fenderi (esim blues juniorissa oli heleämmät cleanit). Särö oli myös kohtalainen mutta siitäkin puuttui se jokin (tosin soitin melko pienellä voluumilla joten voi olla että enemmän hanaa avatessa muuttuu paremmaksi) Kitarapajalla tätä koittelin... "May the tone be with you" |
Stain 11.04.2004 20:55:33 | |
---|
Juu, itselläni on tuo vahvistin. Cleani on paras mitä olen ikinä kuullut, siitä saa puhtaan ja melko rosoisen humpparilla. Särökanavasta en hirveästi tykkää, tosin siitä saa sellaisen blues-särön. Mitään tapposäröjä ei saa. Käytänkin bossin ds-1:tä särönä. Kannattaa testata ennen kuin alkaa hommailemaan. Omaani olen ollut tyytyväinen. Planned a show
Treasoned my roots
Ice cream snow
See you in June |
mongoloidi 12.04.2004 19:35:17 | |
---|
"Saksa on paska maa" - Seppo Räty |
Stain 12.04.2004 23:17:33 | |
---|
Planned a show
Treasoned my roots
Ice cream snow
See you in June |
Rokkari- 13.04.2004 01:42:03 | |
---|
Itse omistan myös ko. vahvarin, olen ollut tosi tyytyväinen. Kaikki itseäni vanhemmat ja huomattavasti kokeneemmat muusikot ovat kehuneet tota mun vahvaria kun ovat kokeilleet. Cleanista pidän mahdottomasti, mutta särö on vähän niin ja näin, ihan semmosen kivan rutinanhan siitä saa, mutta itse käytän erinäisiä pedaaleja särön vääntöön. Ainoa isompi haittapuoli tuossa on se, että se painaa aivan saatanasti, ei ole kiva roudata kun on selkä rikki muutenkin... |
mongoloidi 13.04.2004 16:49:05 | |
---|
Ainoa isompi haittapuoli tuossa on se, että se painaa aivan saatanasti, ei ole kiva roudata kun on selkä rikki muutenkin... Tämähän hoitunee sillä,että laittaapi siihen pyörät alle roudaamisen helpottamiseksi....vai kuinka? Entäs nuo punanuppiset trankkupelit,esim.M-80,Deluxe 85...yms.Onkohan kukaan näitä testannu? "Saksa on paska maa" - Seppo Räty |
ReBeat 13.04.2004 17:09:12 | |
---|
Mulla oli kauan toi Deluxe85. Ensimmäinen kunnon oma vahvistin kun kaikista ensimmäinen oli ollut joku eväslaatikon kokoinen Ross.. tai joku. Kyllähän tuossa jonkinlaiset puhtaat oli. Säröt oli kamalat jos tänä päivänä lähtee arvioimaan. Mallintavista saa paljon parempia säröjä. Se särökanava myös kohisi/hurisi aika häiritsevästi mikä lisäsi sen vastenmielisyyttä. Ja en tiedä onko kaikissa punanuppisissa trankku-Fendereissä sama piirre, mutta volume lisääntyi vain kakkoseen asti ja sen jälkeen tapahtui jotain muuta... volume ei juurikaan kasvanut mutta soundi muuttui, lähinnä kolkommaksi. Eivät nuo punanuppiset trankut ole kovin suurta mainetta saaneet ainakaan positiivisessa mielessä. Jotenkin sellainen mielikuva on, että 10 vuotta sitten niitä pidettiin jopa paskoina ja kaikilla oli Marshall. Tekemällä ei synny musiikkia. |
Rokkari- 13.04.2004 17:16:58 | |
---|
On mulla siinä pyörät alla, mutta kun asustelen täällä yläkerrassa niin ei oikeen kehtais lykätä sitä rullaamaan rappusia alas... |
mongoloidi 13.04.2004 17:56:49 | |
---|
Mulla oli kauan toi Deluxe85. Ensimmäinen kunnon oma vahvistin kun kaikista ensimmäinen oli ollut joku eväslaatikon kokoinen Ross.. tai joku. Kyllähän tuossa jonkinlaiset puhtaat oli. Säröt oli kamalat jos tänä päivänä lähtee arvioimaan. Mallintavista saa paljon parempia säröjä. Se särökanava myös kohisi/hurisi aika häiritsevästi mikä lisäsi sen vastenmielisyyttä. Ja en tiedä onko kaikissa punanuppisissa trankku-Fendereissä sama piirre, mutta volume lisääntyi vain kakkoseen asti ja sen jälkeen tapahtui jotain muuta... volume ei juurikaan kasvanut mutta soundi muuttui, lähinnä kolkommaksi. Eivät nuo punanuppiset trankut ole kovin suurta mainetta saaneet ainakaan positiivisessa mielessä. Jotenkin sellainen mielikuva on, että 10 vuotta sitten niitä pidettiin jopa paskoina ja kaikilla oli Marshall. Itsekin päädyin Marshalliin,mutta nyt tarvis uutta vahvistinta,kun trankkumarsu on jotenkin "jäänyt pieneksi",jos näin voi sanoa. Uutta putkipeliä kattelin ja Fenderin HotRod dlx ja Peavey classic 30 vaikuttivat hyviltä vaihtoehdoilta (Joo tiedän,että näistä on ollu aikasemmin keskustelua). Fenderiä löytyis vaan niin paljon enemmän käytettynä,joten sen takia kyselin näistä vanhemmista peleistä. Lähinnä Kitarapajalta katoin noita vahvistimia,kun hinnatkin olivat ihan siedettäviä. Mitenkäs nuo Fenderin muut Hot Rodit,DeVille 410 ja DeVille 212.Ovatkohan vaan samanlaisia,kun tuo saman sarjan deluxe ,mutta vaan isommassa paketissa? "Saksa on paska maa" - Seppo Räty |
dragon 13.04.2004 18:27:03 | |
---|
On mulla siinä pyörät alla, mutta kun asustelen täällä yläkerrassa niin ei oikeen kehtais lykätä sitä rullaamaan rappusia alas... Hissi? Tai tee adressi että taloonne rakennetaan liuska jota pitkin on hyvä kuljettaa vahvistimia. |
juici 13.04.2004 20:41:50 | |
---|
Tämähän hoitunee sillä,että laittaapi siihen pyörät alle roudaamisen helpottamiseksi....vai kuinka? Sitä ei voi työntää soitinvarastoon vaan se on pakko kantaa jos meinaa että sen saa isomman vahvarin päälle. Se ei oo mies eikä mikään joka ei kanna omaa vahvariaan. (Minä en siis ole sillä 40 kg painavan Peavey TNT150:n kantaminen on yksin hieman ongelmallista...) "Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla. |
toxic 13.04.2004 21:06:45 | |
---|
Off-topic!!!1!111 +muut punanuppiset.. HOho! |
mongoloidi 13.04.2004 21:33:06 | |
---|
Off-topic!!!1!111 +muut punanuppiset HOho! Joo ihan helvetin hauskhaa!!!!111!!!!1!11111! "Saksa on paska maa" - Seppo Räty |
Stain 14.04.2004 00:15:38 | |
---|
Ainoa isompi haittapuoli tuossa on se, että se painaa aivan saatanasti, ei ole kiva roudata kun on selkä rikki muutenkin... Älä muuta virka.. olen kuitenkin saanut sen itse roudattua, vaikka olenkin tällainen kukkakeppi. Planned a show
Treasoned my roots
Ice cream snow
See you in June |
sihvoh 14.04.2004 00:25:50 | |
---|
Kyllä tuo näyttää aivan minun super 60:seltä, en tiedä sitten. Tuossa voi olla isompi elementti. Omassani on 12". Jos merkintä on Super 112 niin sehän tarkoittanee nimenomaan yhtä 12" elementtiä. Eiköhän tuo ole sama laite. Jos merkintä olisi 212 niin laitteessa olisi kaksi 12" elementtiä. Vastaavasti Bassman 410 sisältää neljä 10" elementtiä. I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |