Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Nits
1 2
texjazz
16.11.2005 21:57:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alankomaiden Suomen suurlähettiläät Nitsit saapuvat jälleen Suomeen su 27.11. 2005. Itse olen seuraillut bändiä jo 1980-luvun alusta. Ensimmäiset kerrat näin heidät Elämäjärvellä Pihtiputaalla ja Saapasjalkarockissa. Lauloivat silloin jo muistaakseni Pi(h)tipudas-biisinkin.
 
Bändi on edustanut aina mielenkiintoista eurooppalaista musiikkia. Suomessa bändiä on ymmärretty ilmeisen loistavasti ja keikat ovat uponneet sulaan voihin. Loistavia albumeja he ovat pukanneet, joskin viimeiset ovat jääneet kyllä allekirjoittaneelta tsekkaamatta.
 
Onneksi Robert Jan Stips on palannut kehiin, sillä mies on aika velho esiintymään ja koskettimistaankin saa paljon irti.
 
Kokemuksia?
 
Dutch Mountains!
 
Surullisilla talonmiehillä on melankolia
1960-1980
16.11.2005 22:04:24 (muokattu 16.11.2005 22:08:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Adieu Sweet Bahnhof on hieno kappale. Urk on hieno livelevy.
 
mr_b
16.11.2005 22:54:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokemuksia?
 
On ja paljon. Vuodesta 1990 olen koettanut nähdä jokaisen yhtyeen Helsingin konsertin ja olen tainnut siinä onnistua. Livenä törkeän hyvä vaikka soittaisivat etupäässä tuntematonta uutta materiaalia. Harva yhtye saa sellaisen kontaktin yleisöönsä, tosin voi johtua siitä että yleisökin lienee etupäässä meikäläisen kaltaisia vanhoja Nits-konkareita.
 
Levyt ovat olleet vähän kesyjä jostain Da Da Da:sta alkaen, tosin jokaisella on ollut hetkensä. Viimeisin Savoyn keikka oli taasen Stipsin paluusta johtuen varmaan yksi parhaista koskaan.
 
Dutch Mountains!
 
Miten minä en ole koskaan kauheasti fanittanut tätä yhtyeen suurinta hittiä? Indiementaliteetti jyrää kuitenkin vähän...?
 
Hei, minulla ei ole lippuja vielä. Prkle, www.lippupalvelu.fi auki!
 
I'm thinkin' about my doorbell
Paperilyhty
17.11.2005 11:13:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole livenä nähnyt, enkä aiokaan. Silti herätti jonkinlaista innostusta lukea, että ovat tulossa keikalle. Ting-levy on paras, mitä Nitsiltä olen kuullut, ja Cars & Carsin pianokuvio soi joka päivä päässä. Muut Nits-levyt, joita olen kuullut eivät ole oikeastaan ollenkaan vakuuttaneet.
 
Miksi muuten sen yhden levyn nimi on Alankomaat? Olen miettinyt, että onko se jokin ovela keino herättää mielenkiintoa (Suomessa), ja että levy olisi nimetty joka maassa eri tavalla, Alankomaiden kyseisen kielisellä nimellä.
 
En edes muista, miten koko Nitsistä kuulin. Eikun muistan sittenkin. Luulin niitä yhdeksi toiseksi bändiksi, haha.
 
"We always wanted to sell out but no one was buying" - Wayne Kramer, MC5
Feggy
17.11.2005 12:42:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotenkin levyllä jäänyt hiukan etäiseksi, mutta livenä on kolissut moneenkin otteeseen. Visuaalisesti keikat ovat oivaltavia ja bändi kovin sympaattinen.
 
Haetaan perusasiat hallitseva basisti helsinkiläiseen Lockmaniin. Soitamme omalaatuista melodista rockia, jossa Bo Diddley ja Blues Explosion yhdistyy Televisioniin ja Tom Waitsiin. Treenikämppä Kaapelilla ja 30 omaa biisiä. Laita pikaviestiä.
texjazz
17.11.2005 17:24:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi muuten sen yhden levyn nimi on Alankomaat? Olen miettinyt, että onko se jokin ovela keino herättää mielenkiintoa (Suomessa), ja että levy olisi nimetty joka maassa eri tavalla, Alankomaiden kyseisen kielisellä nimellä.

 
Johtuisikohan lukemattomista Suomen vierailuista. Ja Seppo Pietikäisestä.
 
Surullisilla talonmiehillä on melankolia
timus
17.11.2005 19:04:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

miekin näin Nitsin 1987 Saapalkarokissa ja mukavaa piristystä kitararäminän joukossa kertakaikkiaan. Samalla festarilla tosin näin myös elämäni so far parhaan keikan eli Los Lobosin!
 
Hello Cleveland!
didjagetany
18.11.2005 09:27:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lieneekö tämä herra Stips sama henkilö, joka soitti koskettimia 70-luvun alussa hollantilaisessa progebändissä nimeltä Supersister? Nitsiä en ole kuullut nuottiakaan, mutta Supersister on hienoa canterbury-tyylistä jazzprogea.
 
ÄfZet!
mr_b
18.11.2005 09:56:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lieneekö tämä herra Stips sama henkilö, joka soitti koskettimia 70-luvun alussa hollantilaisessa progebändissä nimeltä Supersister? Nitsiä en ole kuullut nuottiakaan, mutta Supersister on hienoa canterbury-tyylistä jazzprogea.
 
Sama mies.
 
Tuolla kaikenlaista höpinää mm. juuri Supersiskosta: http://www.stips.net/ (hauska saitti, ohimennen)
 
I'm thinkin' about my doorbell
Blue Moon
20.11.2005 10:46:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The Train on älyttömän hieno biisi. Piti oikein seiskatuumaisena ostaa ilmestyessään aikoja sitten. Sen innoittamana muutamaa albumia kokeilin mutta mitään ihan vastaavaa ei niiltä kumminkaan takaraivoon soimaan jäänyt.
 
- Joka väittää ettei rockabilly muka ole maailman parasta musiikkia on kyllä päästään vialla - TJ Malin
mikainen
20.11.2005 11:39:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Giant normal dwarf-levy kuuluu henk.koht. kaikkkien aikojen suosikkilevyihini. Kummallista kun se on niin synteettisen kuuloinen, mutta jotain taikaa siinä on. Livenäkin olen nähnyt pari kertaa, hienoja keikkoja ovat olleet.
 
texjazz
20.11.2005 22:25:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The Train on älyttömän hieno biisi. Piti oikein seiskatuumaisena ostaa ilmestyessään aikoja sitten. Sen innoittamana muutamaa albumia kokeilin mutta mitään ihan vastaavaa ei niiltä kumminkaan takaraivoon soimaan jäänyt.
 
Löytyy sama seiska levyhyllystä. The Train biisi innosti vaimonkin Nitsin pariin; itseasiassa edellinenkin tyttöystävä innostui ko. biisistä. Mutta siitä on 35 vuotta.
 
Surullisilla talonmiehillä on melankolia
mikainen
20.11.2005 22:31:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyy sama seiska levyhyllystä. The Train biisi innosti vaimonkin Nitsin pariin; itseasiassa edellinenkin tyttöystävä innostui ko. biisistä. Mutta siitä on 35 vuotta.
 
Nitsin levytys se ei sitten kyllä ollut. 1989 muistaakseni ilmestyi heiltä kyseinen biisi.
 
texjazz
20.11.2005 22:46:22 (muokattu 20.11.2005 22:46:52)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nitsin levytys se ei sitten kyllä ollut. 1989 muistaakseni ilmestyi heiltä kyseinen biisi.
Niin, löytyy levyltä The Hat.
edit: 1988
 
Surullisilla talonmiehillä on melankolia
mr_b
26.11.2005 21:58:10 (muokattu 26.11.2005 23:35:54)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvältä muuten kuullostaa Les Nuits -levy. Vähän kokeellisempaa tavaraa tällä kertaa. Kuullostaa itse asiassa sen verran hyvältä että jos tämän tekisi joku uusi trendikkäämmän oloinen yhtye niin kehuja, huomiota ja suitsutusta tulisi varmaan puolelta ja toiselta. Mutta näinhän se aina on...
 
EDIT: Tuolta muuten löytyy single The Keyshop (War & Peace) livenä: http://www.shay.dds.nl/Nitsclips/index.html
 
Paha musta enkeli vei pikku julmurin
kanisteri
27.10.2009 21:31:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostetaanpas aihe ylös kun ovat parin viikon päästä taas Suomessa - parin edellisvuoden vierailut ovatkin jääneet ketjussa noteeraamatta! Tätä bändiä voi suositella lämpimästi kaikille, joita kiinnostaa musiikissa omaperäisyys ja kaunis tunnelmallisuus ainaisen rokkimeiningin ja cooliuden vaihteluksi. Esimerkiksi Nest -kokolelma on näiltä hyvä startteri, mutta bändi on pitkän uran kaikissa vaiheissa julkaissut useita hienoja albumikokonaisuuksia. Keikoilla Nits vaikuttaa myös olevan vaihtelevan mainio -ajoittain vaikuttava ja koskettava, ajoittain vähän turhankin kokeileva.
 
texjazz
27.10.2009 21:42:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kanisteri: Nostetaanpas aihe ylös kun ovat parin viikon päästä taas Suomessa - parin edellisvuoden vierailut ovatkin jääneet ketjussa noteeraamatta! Tätä bändiä voi suositella lämpimästi kaikille, joita kiinnostaa musiikissa omaperäisyys ja kaunis tunnelmallisuus ainaisen rokkimeiningin ja cooliuden vaihteluksi. Esimerkiksi Nest -kokolelma on näiltä hyvä startteri, mutta bändi on pitkän uran kaikissa vaiheissa julkaissut useita hienoja albumikokonaisuuksia. Keikoilla Nits vaikuttaa myös olevan vaihtelevan mainio -ajoittain vaikuttava ja koskettava, ajoittain vähän turhankin kokeileva.
 
Missä ne keikkailevat? En löytänyt bändin kotisivuilta tietoa.
 
Älleh ellus allo nodhat.
kanisteri
27.10.2009 21:49:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

glx405: Missä ne keikkailevat? En löytänyt bändin kotisivuilta tietoa.
 
16.11. Helsingissä (kai Savoy), ja päivää ennen tai jälkeen Tullikamarilla.
 
texjazz
27.10.2009 22:00:54
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kanisteri: 16.11. Helsingissä (kai Savoy), ja päivää ennen tai jälkeen Tullikamarilla.
 
No siellähän ne aina. Damn, Pakkahuonekin on sunnuntai-iltana, joten miten sinne tälläinen työläinen jaksaa lähteä.
 
Älleh ellus allo nodhat.
StJerky
02.12.2011 14:20:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mr_b: Miten minä en ole koskaan kauheasti fanittanut tätä yhtyeen suurinta hittiä? Indiementaliteetti jyrää kuitenkin vähän...?
 
Minä olen. Toinen hieno on Soap Bubble Box.
 
Harmi kun yhtyeen vanhimpia levyjä ei ole missään. Muistan kun Rockradiossa soitettiin piisejä Work levyltä. Missähän äänittämäni kasetti lie?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «