Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mihin kiinnität huomion wanted-ilmoituksissa?
1 2
Spiral
28.11.2011 22:30:35 (muokattu 28.11.2011 22:30:55)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keskustelua wanted-ilmoituksista mnetissä jos muuallakin.
 
Mihin asihoin kiinnität huomion wanted-ilmoituksissa?
Mikä on positiivista, mikä nostaa niskakarvat pystyyn?
Mitkä oivat ilmoitusten pahimmat kompastuskivet ja parhaimmat helmet?
Millaisia ilmoituksia jätät itse?
 

 
Itse aina vierastan hieman jos ilmoittaja ei ole määritellyt musiikkimakuaan yhtään mitenkään. "Kaikenlainen musiikki menee" antaa yleensä kuvan ihmisestä joka ei tiedä kuinka monenlaista musiikkia on ja luulee siten että kun tykkää kuunnella radiota, pitää kaikenlaisesta musiikista. Voin olla väärässäkin.
 
StJerky
29.11.2011 10:21:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spiral: "Kaikenlainen musiikki menee"
 
Sekä country että western.
 
Sergei Fallinen
29.11.2011 10:56:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spiral:
Mihin asihoin kiinnität huomion wanted-ilmoituksissa?

 
Ensimmäiseks tietysti kirjotusasuun. Jos on karmivia kirjotusvirheitä, tai jotain hassunhauskoja "ois kivaa vetää vähä skepal piisejä" -rölötyksiä, skippaan saman tien. Heikkolahjanen ääliö tai persujen äänestäjä, turha vaivautua.
 
Mikä on positiivista, mikä nostaa niskakarvat pystyyn?
Mitkä oivat ilmoitusten pahimmat kompastuskivet ja parhaimmat helmet?

 
Kirjotusasun lisäks jos kirjottaja vaikuttaa mulkulta, tyyliin "Koska itse osaan todella paljon ja minua on sanottu musiikillisesti lahjakkaaksi, en kaipaa sellaista enkä tällaista enkä tuollaista. Ota yhteyttä vain jos tiedät täyttäväsi kaikki kriteerit äläkä mielellään silloinkaan", on aina vähän turn off. Sen, että etsii vain ammattilaisia, voi ilmoittaa myös ammattimaisesti. Ja etenkin siinä tapauksessa jos kyseessä ei edes ole ammattilainen, on vähän ärsyttävää kun heitetään kaiken maailman epämääräisiä vaatimuksia kehiin tyyliin "ethän ole pelkkä tilupetteri joka ei osaa keksiä riffejä", "ethän oo mikään emohomo tai hevari"
 
Informatiivisuus on sen sijaan suurinta plussaa. Mitä enemmän oleellista infoa ilmotuksesta löytyy, sitä parempi (mihin tähdätään? mitä musaa halutaan soittaa? kuinka hyvin ihan oikeasti osataan? minkä ikäisiä ollaan? vaikkei iällä olis väliä haluan kyllä tietää ollaanko 15 vai 55-vuotiaita. Onko treenikämppää? ollaanko ryyppymiehiä?)
 
Myös tietty humoristisuus tai jopa itseironisuus on plussa, mutta sen pitää olla suunnilleen samalla aallonpituudella mun huumorintajuni kanssa.
 
Ja tietysti sellanen helposti lähestyttävyys. Niinkin yksinkertaiset jutut kuin "Terve!" tai "Ota yhteyttä jos yhtään kiinnosti!"
 
Itse aina vierastan hieman jos ilmoittaja ei ole määritellyt musiikkimakuaan yhtään mitenkään. "Kaikenlainen musiikki menee" antaa yleensä kuvan ihmisestä joka kuuntelee sekä death että trash metallia, ja joskus jopa Opethia.
 
Zarmo
29.11.2011 11:43:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tärkeintä on, että ilmotus alkaa sanalla "elikkäs".
 
Ajatuksenjuoksun leimaa-antavin luonteenpiirre on pimeys.
Ostakaa muinaissoitinfolkia
Vapinamonologeja
Spiral
29.11.2011 11:46:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zarmo: Tärkeintä on, että ilmotus alkaa sanalla "elikkäs".
 
Eli "eli" ei kelpaa?
 
carmake
29.11.2011 16:14:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerran kiinnitin huomiota ilmoitukseen, jossa laulaja etsi bändiä. Vieläkään en tiedä kumpaa sukupuolta hakija oli, enkä periaatteesta edes kysynyt.
 
StJerky
02.12.2011 12:02:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Kun kadulla kulkee joku sopiva tyyppi
menen perään ja pyydän sen bändiin
kysyn osaatko soittaa?
tuletko bändiin?
oletko valmis heti alkamaan apinaksi?
Jos on sopiva tyyppi niin se hymyilee hiljaa
jos on väärä tyyppi niin se nauraa
jos se rupeaa itkeen niin se on todella sairas
jos se vetää sua kuonoon niin..
ilkeä sikajurtti"
 
Jokapaikanapina
02.12.2011 12:28:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spiral: Eli "eli" ei kelpaa?
 
Uliuliuli!
 
moderndrummer88
02.12.2011 12:35:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

karmake: Kerran kiinnitin huomiota ilmoitukseen, jossa laulaja etsi bändiä. Vieläkään en tiedä kumpaa sukupuolta hakija oli, enkä periaatteesta edes kysynyt.
 
Ja tällä on väliä koska..?
 
Karipiirto
02.12.2011 12:47:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tärkeintä on että hakija ilmoittaa prosentuaalisen sukulaisuutensa sekä susiin että vampyyreihin.
 
Joku älypää keksi että Rock kuoli vuonna -86. Minä synnyin -87. Olen niin katkera että menen kyllä kuselle sen haudalle, enkä lopeta ennen ku se nousee ja huutaa että "Nyt saatana loppuu se luruttaminen!!!"
carmake
02.12.2011 12:57:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, ei kai sukupuolella väliä ole jos kaikki käy. Itse olen kyllä usein ollut tilanteessa jossa etsin vaikkapa naislaulajaa. Mielestäni aika turhaa erikseen vielä kysyä oletko mies vai nainen. No, eihän tämä nyt ylitsepääsemätön ongelma ole, piti kuitenkin mainita.;)
 
J.Nikkanen
02.12.2011 12:59:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karipiirto: Tärkeintä on että hakija ilmoittaa prosentuaalisen sukulaisuutensa sekä susiin että vampyyreihin.
 
Ai sattana! Tämmöinenkin on joskus tullut vastaan. Jösses. Huh huh ja naurut päälle. Ota plussa!
 
Myytävänä DOD American Metal FX-56.
ganesha
02.12.2011 21:47:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karipiirto: Tärkeintä on että hakija ilmoittaa prosentuaalisen sukulaisuutensa sekä susiin että vampyyreihin.
 
tuo oli aivan legendaarisen hieno ilmoitus! toiseksi paras wanted-ilmoitus joskus vuosia sitten meni jotensakin niin, että joku random bläkkis-dude etsi bändiä ympärilleen, soittotaidolla ei ollut niin väliä kunhan hakijoilla olis ollut vain palava halu palvoa saatanaa.
 
Olis melkein pitänyt vastata :D
 
Joo, mut informatiivinen ilmoitus on paras. paskahuumori ja ylimielisyys ei oikein toimi, mulle ainakaan.
 
http://ganesha-firstnewraysoftherisingsun.blogspot.com/
Max Sechino
02.12.2011 22:20:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika vaikeaa saada ketään kiinnostumaan. Yritin olla noissa kitaristi ja rumpali ilmoissa rehellinen, melko vähän yhteyden ottoja, ilmoitukset on vieläkin relevantteja. Kun näyte materiaalia ei ole vielä kasassa, ei bändin lopullinen saundikaan ole valmis. Mielestäni se saundi lähtee bändistä, niin ei voi oikein kategoroidakaan vielä. Eli ei ole ainakaan valmiiksi pureskeltu kenellekkään.
 
Sunrise, wrong side of another day
Arkka
04.12.2011 15:57:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En kovin paljoa Wantedia selaile, mutta ite korostaisin juuri jotain ääninäytteitä tai edes tyylillisesti samanlaisia bändi- tai biisilistoja. Kaikki kun kuvailee samaakin musiikkia eri tavalla. Ääninäytteistä käy toivottavasti myös ilmi soittajien taso. Siitäkään ei kokemusvuodet välttämättä kerro mitään. Mulle joku mankkademoki olis parempi ku ei mitään. Jos musat toimii yhteen ni kyl ne kemiatkin yleensä toimii. Toisinpäin ei välttämättä.
 
Toisaalta joku saattaa perustaa bändin bändin vuoksi, eikä musan vuoksi ja sillon on ihan eri meininki.
 
Max Sechino: Aika vaikeaa saada ketään kiinnostumaan. Yritin olla noissa kitaristi ja rumpali ilmoissa rehellinen, melko vähän yhteyden ottoja, ilmoitukset on vieläkin relevantteja. Kun näyte materiaalia ei ole vielä kasassa, ei bändin lopullinen saundikaan ole valmis. Mielestäni se saundi lähtee bändistä, niin ei voi oikein kategoroidakaan vielä. Eli ei ole ainakaan valmiiksi pureskeltu kenellekkään.
 
Tässä tapauksessa mainitsisin asian vielä selvemmin itse ilmotuksessa. Rokkikin on sellanen sana, että se voi oikeesti tarkottaa mitä vaan.
 
Max Sechino
04.12.2011 18:16:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä tapauksessa mainitsisin asian vielä selvemmin itse ilmotuksessa. Rokkikin on sellanen sana, että se voi oikeesti tarkottaa mitä vaan.
 
Totta, mutta en voi verrata tuotostamme vielä mihinkään. On tietysti joku visio olemassa, mutta bändi soi sitten kun se on kunnolla kasassa. Ehkä raskaan rokin soittajia haetaan, mutta en haluaisi sen kuullostavan "ranteet auki" meiningiltäkään. Tosin pitää pitää optiot auki, koska ei tässä pääse oikein rivistä valitsemaan muutenkaan. Bändi on myös tarkoitus kasata bändinkin vuoksi, eli että kaikilla olisi hauskaa.
 
Sunrise, wrong side of another day
Arkka
04.12.2011 18:33:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Max Sechino: Totta, mutta en voi verrata tuotostamme vielä mihinkään. On tietysti joku visio olemassa, mutta bändi soi sitten kun se on kunnolla kasassa. Ehkä raskaan rokin soittajia haetaan, mutta en haluaisi sen kuullostavan "ranteet auki" meiningiltäkään. Tosin pitää pitää optiot auki, koska ei tässä pääse oikein rivistä valitsemaan muutenkaan. Bändi on myös tarkoitus kasata bändinkin vuoksi, eli että kaikilla olisi hauskaa.
 
Nii siis tarkotinki että laittais ilmoon selkeesti sen että tyyli on auki ja siihen pääsee vaikuttamaan. Mut kylhän se tosta tavallaan käyki ilmi. Onnea vaa metsästykseen!
 
rintapek
04.12.2011 18:45:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ne on minust melko hauskoja ilmoituksia, mis yks kitaristi etsii basistaa, runpalia, kiipparistia ja laulajaa ja sit melkein jo oliskin mun bändi kasassa.
 
One kind of music only - the good kind
StJerky
04.12.2011 20:17:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja minust melko hauskoja ilmoituksia, mis bändi etsii basistaa, runpalia, kiipparistia ja laulajaa ...
 
Mika Kangas
04.12.2011 21:33:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wanted- ilmoitukset on vähän kuin treffi-ilmoitukset. Jos olet rehellinen ketään ei kiinnosta mutta kun värität ja puhut sopivasti paskaa niin vastauksia tulee mutta lopputuloksena on katastrofi.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «