Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 12 kielistä etsimässä..
1
eeDuu
01.12.2011 21:15:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jees elikkäs olen tuossa seuraavilla vapailla lähdössä 12 kielistä rentosaudista keppiä metsästämään ja ajattelin kysellä mikäli kellään olisi mitään hyvää mallia tiedossa, että kaupaan mennessä osaisi jo vähän kysellä kokeiltavaksi?
Mikitetty, olisi plussaa, ei nyt pakollinen kummiskaan.
Hintahaarukka sinne niin ja noin 500€ asti. Opiskelija.. #%#&#
 
Alakyssärinä, että osaako kukaan sanoa mallia tälle Butlerin tikulle?
Diggasin rennon kirpeestä saundista.
http://www.youtube.com/watch?v=6VAkOhXIsI0
 
Rg505bk
01.12.2011 22:44:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tylsä vaihtoehto, mutta ainoa 12-kielinen josta on enemmän omakohtaista kokemusta:
 
http://www.thomann.de/fi/yamaha_fg_720s12_nt.htm
 
Oli helpposoittoinen ja tervesoundinen, mutta muut hankinnat vaan johtivat tuon myymiseen (näinhän siinä yleensä käy).
 
Tietty tuo budjetti taipuu kalliimpaankin...
 
Gosuli
04.12.2011 20:01:58 (muokattu 04.12.2011 20:06:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Butler yleensä käyttää Matonin 12-kielistä, jota soittaa 11-kielisenä. Näin siksi, koska on kyllästynyt ohuemman g-kielen katkeamiseen.
 
Ja itse asiaan. Jammun 720 on 12-kielisissä perushyvä valinta. Ei paras, mutta luotettava. Hyvä soundi ja pitää vireensä tosi hyvin. Mulla on nyt ollut 2.5 vuotta (?) sellainen, enkä ole ikinä saanut sitä ohutta g-kieltä poikki, vaikka lähes kaikki 12-kielisen soittajat valittavat asiasta. Ja soitan sekä näppäillen että kovakouraisesti runtaten.
 
Pitää vielä ihmetellä miten jotkut ihmiset voivat kyllästyä 12-kieliseen?? (Näitä juttuja kun kuulee aina silloin tällöin.) Onhan siinä niin hienot soundit, että sen soittaminen parantaa paskemmankin päivän. Ja jos joku väittää kyllästyvänsä 12-kieliseen siksi, että se on "yksipuolinen" soitin, niin on kyllä soittotaidossa ja/tai mielikuvituksessa pahoja puutteita. Eri asia sitten tosiaan on, mikäli pitää tehdä muita hankintoja ja laittaa soitin sen takia rahoiksi.
 
P.P.King
05.12.2011 01:02:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gosuli: Ja itse asiaan. Jammun 720 on 12-kielisissä perushyvä valinta. Ei paras, mutta luotettava. Hyvä soundi ja pitää vireensä tosi hyvin.
 
Täytyy kompata tässä asiassa. Itse ostin samanlaisen Yamahan 1,5 vuotta sitten ja hyvin sillä on pärjännyt. Täytyy myös mainita laadukas rakennusjälki. Kitaran kaula ei ole mennyt jousipyssyksi, vaikka käytänkin paksua kielisettiä. Kaulan väntyminen on käsittääkseni suhteellisen yleinen ongelma 12-kielisillä?
 
Mulla on nyt ollut 2.5 vuotta (?) sellainen, enkä ole ikinä saanut sitä ohutta g-kieltä poikki, vaikka lähes kaikki 12-kielisen soittajat valittavat asiasta. Ja soitan sekä näppäillen että kovakouraisesti runtaten.
 
Multa onnistui tuokin, mutta siirryi sitten 0.11 kielisettiin ja vaihdoin g-oktaavikielen 0.09:ksi. Ei ole enää katkeillut.
 
Omasta mielestäni tuohon 500 euron budjettiin ei kannata missään tapauksessa mahduttaa valmiiksi mikitettyä kitaraa. Mikit ovat yleensä heikkolaatuisia ja nostavat kitaran hintaa turhalla satasella. Ennemmin ostaisin laadukkaamman kitaran ja mikittäisin sen tarpeen vaatiessa myöhemmin kuin hankkisin, heikkolaatuisemman valmiiksi mikitetyn.
 
Gosuli
05.12.2011 17:40:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

P.P.King:
 
Omasta mielestäni tuohon 500 euron budjettiin ei kannata missään tapauksessa mahduttaa valmiiksi mikitettyä kitaraa. Mikit ovat yleensä heikkolaatuisia ja nostavat kitaran hintaa turhalla satasella. Ennemmin ostaisin laadukkaamman kitaran ja mikittäisin sen tarpeen vaatiessa myöhemmin kuin hankkisin, heikkolaatuisemman valmiiksi mikitetyn.

 
On tuossa hintaluokassa mikit usein laatua "vähän sinnepäin". Joku joskus sanoi, että edullisissa akustisissa kitaroissa mikki nostaa hintaa 100 eurolla. Ja sillä sadalla eurolla saa kolmen euron elektroniikat...
 
BigAgib
22.12.2011 22:41:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Tangelwood, nka ostin ihan puolivahingossa muistaakseni musamaailmasta.
Hiton hyvä ja halpa ( jotain 300€). Fishmanin mikki oli kanssa siinä.
Olen tykännyt... Silloin tälllöin tulee pari biisiä trubakeikoilla soiteltua
 
RamoQ
26.12.2011 14:27:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tämmönen:
 
http://www.thomann.de/fi/artlutherie_dreadnought_antique_burst_12.htm
 
Kanadassa valmistettu, kokopuisella seetrikannella.
 
Eipähän akustista pahemmin kannattaisi lähteä sokkona tilailemaan mutta minä nyt uskaltauduin kuitenkin. Thomannille voi kuitenkin palauttaa jos ei ole mieluinen.
Ei ole kaduttanut. Tosin laiskuuttani siinä on vieläkin tehdaskielet kiinni joten intonaatio on alkanut hieman heittää. Luulisi korjaantuvan sillä kielten vaihdolla kun nyt vain saisi aikaiseksi.
 
Tästä on olemassa myös se mikitetty versio josta ei itselläni ole minkäänlaista havaintoa. Voi olla kuraa tai olla olemattakin.
 
"Nobody boogie like the boogieman"
llarppp
29.12.2011 00:47:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RamoQ: Mulla on tämmönen:
 
http://www.thomann.de/fi/artlutherie_dreadnought_antique_burst_12.htm
 
Kanadassa valmistettu, kokopuisella seetrikannella.
 
Eipähän akustista pahemmin kannattaisi lähteä sokkona tilailemaan mutta minä nyt uskaltauduin kuitenkin. Thomannille voi kuitenkin palauttaa jos ei ole mieluinen.
Ei ole kaduttanut. Tosin laiskuuttani siinä on vieläkin tehdaskielet kiinni joten intonaatio on alkanut hieman heittää. Luulisi korjaantuvan sillä kielten vaihdolla kun nyt vain saisi aikaiseksi.
 
Tästä on olemassa myös se mikitetty versio josta ei itselläni ole minkäänlaista havaintoa. Voi olla kuraa tai olla olemattakin.

 
Suositusta tälle! Kaverilla on kyseinen peli ja on erittäin laadukas viimeistelyltään ja soi tosi hyvin. Plus tietty erittäin hyvä soittaa.
 
"Every man dies, not every man really lives."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «