Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Putkicombo max 700e
1
falconi
16.11.2011 23:54:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,
 
Tarviisin ensimmäisen putkicombon treeniskäyttöön, speksit saisivat olla >40W väh.2 kanavaa ja alle sen 700e (ehdoton katto, mitä halvempi sen parempi), käytettynä olisin etupäässä hankkimassa.
 
Olen selannut pitkät tovit tätä foorumia/toria/youtubea/thomannia ja iskenyt silmäni seuraaviin ehdokkaisiin:
 
- Engl Screamer 50W (tälläistä testasin ja kuullosti pirun hyvältä)
- Palmer FAT50 (kuullostaa juutuupista hyvältä ja mielenkiintoiselta, oli torillakin vähän aikaa sitten. Muttei ollut vielä uskallusta/rahaa ostaa)
- Bogner Alchemist 212 (juutupista katsellut videoita ja ainakin monipuoliselta vaikuttaa, tämä olisi myös ainut joka menisi uutena budjettiin: http://www.thomann.de/fi/bogner_alchemist_212_combo.htm)
 
Ehkä eniten kiinnostaisi tuo Palmer, mutta onko muita suht saman oloisia vahvistimia minulta jäänyt huomaamatta? Onko kenelläkään kokemuksia tuosta Bognerista? Ainakaan pikaisella haulla en löytänyt tuloksia..
 
Soitellaan enimmäkseen raskaampaa rokkia, muutama hevimpi biisi löytyy kuten myös pari haikeaa kliinilla soitettavaa kipaletta. Mutta ainaki tykkäsin englin äänistä (niitä löytyisi parikin torilta).
 
Kitarana toimii jaskan slsmg, jos sillä jotain merkitystä on.
 
Ja kiitosta jo etukäteen.
 
novo
16.11.2011 23:57:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Torilta metästät edukkaasti sen Screamerin ja myyt sit pois, kun alakaa tökkimään. Testaamatta ostaminen on ihan kivaa, mutta turhaa, jos maaliin pääsee helpommallakin/halvemmallakin =)
 
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
chill
17.11.2011 00:43:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli tollanen alkemisti jonkun aikaa ja en siitä kyllä oikeen pitäny. Se on todella monipuolinen kylläkin, melkeen liiankin, aikaa menee hävyttömän paljon asetuksia ruuvaillessa.
Kliinit ovat siinä kyllä oikein hyvät mutta särökanavalta en saanut hyvää saundia vaikka kuinka nuppeja pyörittelin.
Hyvää blues- tai rock-saundia ei juuri ulos saanut (no onhan kyseessä toki higain-vehje). Mutta suurin ongelma oli se että isolla säröllä vahvari kuulosti siltä että siinä olisi kompura huonosti säädettynä edessä. Ei ollenkaa erotteleva, jossain juutuubivideossa oltiin kuvailtu hyvin; kuin olisi 'lakana vahvistimen päällä'.
En saanut 'lakanaa' poistettua, lähti kiertoon.
 
JuSu
17.11.2011 07:45:03 (muokattu 17.11.2011 07:48:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

novo: Torilta metästät edukkaasti sen Screamerin ja myyt sit pois, kun alakaa tökkimään. Testaamatta ostaminen on ihan kivaa, mutta turhaa, jos maaliin pääsee helpommallakin/halvemmallakin =)
 
Totta.
 
700 budjetilla saattaa kyllä saada Screamer -nupin ja sille kohtuullisen 2x12" -komeron. IMO toimii paremmin rankempaan tykitykseen. Tai voihan sille combolle sitten myöhemmin hankkia lisäkaapin, jos siltä tuntuu ja rahatilanne paremmin salliin. Kohtuullinen hinta combolle on 500-550 euroa, nupille 50-100 euroa vähemmän.
 
Mun nykyinen setti maksaa uutenakin alle 700 euroa ja on kevyt roudata. Irtoaa puhtaat, pikkurosot ja hevanderit.
 
http://www.thomann.de/fi/hugheskettner_tubemeister_18_head.htm
 
http://www.thomann.de/fi/vht_special_speakercabav_sp_212vht.htm
 
Katos, kaapin hinta on noussut 40 euroa viime viikosta... Ei ihme, se olikin tosi edukas. Vieläkin varsin hyvä kauppa.
 
JuSu
falconi
17.11.2011 10:37:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jees, on tullutkin sellaisia vastauksia kuten odottelinkin.
 
Täytyy myöskin ottaa katseluun tuo screamerin nuppi+kaappi yhdistelmä koska ei sitä tarvitse ainakaan vielä lähitulevaisuudessa paljon roudailla.
 
sickboy
17.11.2011 13:52:11 (muokattu 17.11.2011 13:54:22)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältä ääni Bognerille. Toi Screamer on tuttu peli myös ja voin sanoa, että saundi on kyllä syvempi Bognerissa. Bognerista käytin vain cleania kanavaa ja säröt ajoin pedaaleista. Toi säröpuoli ei mun kitaroilla oikein ainakaan rakemmalla osastolla pelittänyt....se oli enemmän sellainen muhjuinen stoner-särö. Pikkurosot on toki käyttökelpoiset myös särökanavalla.
 
Mulla ei ollut Alchemistissa mitään teknisiä vikojakaan sinä aikana, kun se mulla oli. Ja miksikö myin pois? Siirryin isojen poikien vahvistimiin ;)
 
novo
17.11.2011 13:55:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

falconi: Jees, on tullutkin sellaisia vastauksia kuten odottelinkin.
 
Täytyy myöskin ottaa katseluun tuo screamerin nuppi+kaappi yhdistelmä koska ei sitä tarvitse ainakaan vielä lähitulevaisuudessa paljon roudailla.

 
Nuppi ja kaappi on kyl näppärä yhdistelmä siinä mielessä, että 2x12-kaappi ja nuppi on aika paljon mukavampi yleisesti ottaen kantaa kuin 2x12 -combo. Ite en comboista paljon perusta ja nykyään mennyt muutenkin niin, että nuppi valitaan kaapin mukaan =)
 
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
Dinorocker
17.11.2011 16:12:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Peaveyn 6505+ 112
 
Alta viidensadan oli ainakin jokin aikaa sitten saksan kaupassa...
 
Vaikka täällä jotkut ovatkin olleet asiasta eri mieltä, niin ainakin itse pidän paljonkin. Vaatii(!!) aikansa ennenkun saa säädöt kohdilleen...se taitaa olla se juttu.
 
Turbo!!!
Vainottu
20.11.2011 16:46:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen soitellut bugeran vehkeillä. Bugeralla näytti aiemmin olevan kestävyysongelmia joidenkin muoviliitinhärvelien kanssa, mutta nekin on mun käsittääkseni aika pitkälti saatu korjailtua.
 
Mulla on itsellä käytössä V22 combo, sekä 1990 nuppi+kaappi. Tuo 1990 nuppi toimii hienosti rokkitouhuissa, mutta siitä irtoaa tarvittaessa myös kunnon tööttäyssäröt. Melko Marshall henkinen ihan esikuvansa mukaan. Itellä ei ole koskaan ollu mitään toimintaongelmia kummankaan kanssa ja saundipuolta melko harvoin bugeran vahvistimista on haukuttu. Myös bugeran kaapit toimivat hyvin firman omien nuppien kanssa.
 
Eli yhteenvetona: Jos nuppi+kaappi käy, niin tuo Bugera 1990 nuppi ja bugeran oma kaappi (tai joku muu jos siltä tuntuu). Hintaa noille tulee joku 450€ thomannilta ja samalla niihin saa 3 vuoden takuun. Comboista ainakin tuossa Bugera 333-212:ssa on melko monipuolinen saundimaailma. Itse tykkäsin kuitenkin enemmän 1990:sta.
 
falconi
29.11.2011 21:29:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vainottu: Itse olen soitellut bugeran vehkeillä. Bugeralla näytti aiemmin olevan kestävyysongelmia joidenkin muoviliitinhärvelien kanssa, mutta nekin on mun käsittääkseni aika pitkälti saatu korjailtua.
 
Mulla on itsellä käytössä V22 combo, sekä 1990 nuppi+kaappi. Tuo 1990 nuppi toimii hienosti rokkitouhuissa, mutta siitä irtoaa tarvittaessa myös kunnon tööttäyssäröt. Melko Marshall henkinen ihan esikuvansa mukaan. Itellä ei ole koskaan ollu mitään toimintaongelmia kummankaan kanssa ja saundipuolta melko harvoin bugeran vahvistimista on haukuttu. Myös bugeran kaapit toimivat hyvin firman omien nuppien kanssa.
 
Eli yhteenvetona: Jos nuppi+kaappi käy, niin tuo Bugera 1990 nuppi ja bugeran oma kaappi (tai joku muu jos siltä tuntuu). Hintaa noille tulee joku 450€ thomannilta ja samalla niihin saa 3 vuoden takuun. Comboista ainakin tuossa Bugera 333-212:ssa on melko monipuolinen saundimaailma. Itse tykkäsin kuitenkin enemmän 1990:sta.

 
Tosiaan nuo bugerat eivät hirveän hinnoissa ole, eli nuppi+kaappi olisi mahdollista ostaa uutena. Täytyypä pistää juutuupi rallattamaan ja kuunnella moisia vermeitä, pikaisesti kuuntelin 333XL nuppia ja ihan hyvältähän se kuulosti.
 
Karhukoira74
29.11.2011 21:36:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli Alchemist...ja se leipo ekoissa treeneissä. Ensin rupes temppuilemaan kanavanvaihdot pedaalista...lopulta ei suostunut vaihtamaan edes itse laitteen kytkimistä. Lähti saman tein takas liikkeeseen. Pitää sisällään Line6-tekniikkaa eli ei kannata näppejään paskata.
 
Katoppas Blackstarit...HT40 tai hieman yli budjetin HT60. On eri maata....
 
-So many assholes, so few bullets-
machinehead72
30.11.2011 18:29:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

falconi: Tosiaan nuo bugerat eivät hirveän hinnoissa ole, eli nuppi+kaappi olisi mahdollista ostaa uutena. Täytyypä pistää juutuupi rallattamaan ja kuunnella moisia vermeitä, pikaisesti kuuntelin 333XL nuppia ja ihan hyvältähän se kuulosti.
 
Itteäki tollanen 333XL kuumotti aika pahasti, mutta kun niitä ei oikeen meinaa mistään saada... Päädyin sitten Peaveyn Valveking 100 Headiin, ja omien ongelmiensa kautta toimii nyt oikein hyvin (= Sen siitä saa kun käytetyn ostaa.
 
Mutta jatkan saman paskan jauhamista, mitä lähes jokaisessa tämätyyppisessä topicissa, eli testaile useita eri vahvistimia ja valitse mieleisesi. Jos kyseessä on vahvistin, joka tulisi pitempiaikaiseen käyttöön, niin kannattaa käyttää aikaa "sen oikean" etsimiseen (=
 
http://maihinnousu.net/a/2404 Den of the lion --> Meininkiä Punkin ja Hard rockin välimaastosta
novo
30.11.2011 22:00:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

machinehead72: Itteäki tollanen 333XL kuumotti aika pahasti, mutta kun niitä ei oikeen meinaa mistään saada... Päädyin sitten Peaveyn Valveking 100 Headiin, ja omien ongelmiensa kautta toimii nyt oikein hyvin (= Sen siitä saa kun käytetyn ostaa.
 
Vika ei ole käytetyn ostamisessa vaan siinä, että päätyy Valvekingiin =)
 
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
hevuorenmaa
01.12.2011 11:56:01 (muokattu 01.12.2011 11:56:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikset ostaisi sitä mistä tykkäsit? Kalliimmaksi tulee ostaa huonommat kamat ja säästää siinä joku 100-200€ kun myöhemmin tekee kumminkin mieli vaihtaa parempaan. Kandee miettiä että mistä saat omasi pois ja mikä on helppo laittaa uudestaan kiertoon jos siltä tuntuu.
 
novo
01.12.2011 12:12:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hevuorenmaa: Mikset ostaisi sitä mistä tykkäsit? Kalliimmaksi tulee ostaa huonommat kamat ja säästää siinä joku 100-200€ kun myöhemmin tekee kumminkin mieli vaihtaa parempaan. Kandee miettiä että mistä saat omasi pois ja mikä on helppo laittaa uudestaan kiertoon jos siltä tuntuu.
 
Juurikin näin. Varsinkin jos ne kamat ostaa uutena, jolloin tulee väkisinkin takkiin myydessä.
 
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
machinehead72
01.12.2011 12:29:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

novo: Vika ei ole käytetyn ostamisessa vaan siinä, että päätyy Valvekingiin =)
 
Ei siinä muuta vikaa ollut, kuin tuo etuaste putki piti vaihtaa.. Maksoi sen 15e, ja nyt toimiii aivan täydellisesti (= Mielestäni aivan mahtavat soundit nyt!
 
http://maihinnousu.net/a/2404 Den of the lion --> Meininkiä Punkin ja Hard rockin välimaastosta
Jucciz
01.12.2011 13:17:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

machinehead72: Sen siitä saa kun käytetyn ostaa.
 
Kuten yllä todettiinkin jo, ei avainsana ole käytetty vaan Valve King. Ja jos haluat vaikka 60-luvun Marshallin, se on melko lailla pakko ostaa käytettynä, käyttämättömät kun ovat jostain syystä vähän kiven alla. ;)
 
Toisaalta mulla on kyllä paljon suurempi luottamus hyvin tehtyihin 60-luvun vahvistimiin, jotka on huollettu säännöllisesti (lähinnä kulahtaneet konkat vaihdettu) kuin kaukoidässä mahdollisimman halvalla kasattuihin 2000-luvun piirilevykoneisiin, vaikka niissä olisikin vuoden takuu.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «