Aihe: Halvat käytetyt
1 2 3 4 58 9 10 11 1230 31 32 33 34
Quru
01.12.2011 10:54:16
-Dr.DW-: No tuopa oli taas ihan vitun kannattava postaus, tälle palstalle... Perustakaa tänne vaikka joku "Liian kalliit järkeen käypäset kilkuttimet"... Täälä on nuubejakin, jotka tahtos oikeasti jeesiä. löytääkseen toimivan (kaikissa suhteissa) vähään rahaan. Unohda tuo egoistinen vitsikkyyss, tai tee sille oma topikki.

Olipa vitun kannattava postaus, tälle palstalle. Perustä tänne vaikka joku "Alle 500e käytetyt"... Täälä on synistejäkin, joilla on rahaa ostaa analogigearia.
Kakka roiskusi.
JPQ
01.12.2011 11:40:02

pekka montin: Kyllä. Oli eilisen illan ja sitten meni. Yleensä tollaset menee 2-3 tunnissa ja nopeiten menee puolessa tunnissa.

Möin itse tässä joku vuosi sitten sukulaisen digitaalipianon ja tais tulla kysely noin 10minuutissa. ja kaupat hoitui myös mainiosti ettei ollut valeostaja.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
ptpt88
01.12.2011 13:06:06

-Dr.DW-: No tuopa oli taas ihan vitun kannattava postaus, tälle palstalle... Perustakaa tänne vaikka joku "Liian kalliit järkeen käypäset kilkuttimet"... Täälä on nuubejakin, jotka tahtos oikeasti jeesiä. löytääkseen toimivan (kaikissa suhteissa) vähään rahaan. Unohda tuo egoistinen vitsikkyyss, tai tee sille oma topikki.

Taisinpa pudota kärryiltä jo tokassa lauseessa. Egoistinen vitsikkyys? o_0'
I'm totally opposed to all these I'm totally opposed to all these expensive bullshit computers. They can do whatever you want but not in the time you want. One said to me: "With this new computer I can create something in one or two minutes'. This is an e
Leikari
01.12.2011 16:56:14
tepposal:. Hyvä diili oli kyllä torilla. Kohta varmaan pääseekin itse kuulemaan Arpin, koska kaveri kerkisi nappaamaan tuon... ;)

ilmoitus oli vasta tullut kun sen huomasin - - mietin vakavasti 5 minuuttia - lähinnä kun vaan ei enää mahdu.... - annoin sitten ajan tehdä päätöksen puolestani
tarmo
01.12.2011 17:17:35
-Dr.DW-: Täälä on nuubejakin, jotka tahtos oikeasti jeesiä. löytääkseen toimivan (kaikissa suhteissa) vähään rahaan.

Sorry, mutta sitten ei kannata roikkua tässä topicissa.

Moni vähään rahaan myytävä käytetty ja toimiva soitin saattaa olla liian kallis. Hinta/laatu -suhde kiinnostaa suurta yleisöä huomattavasti enemmän kuin se, mihin sulla sattuu olemaan varaa.
CPU
01.12.2011 18:07:28
-Dr.DW-: No tuopa oli taas lässynlää...

Vittu mikä meno. 500€ ei ole edes paljon synästä, (poislukien koticasiot ja koskettimettomat/lelukoskettimilliset), jos noin keskimääräisiä hintaluokkia ajatellaan. Riippuu tietysti itse soittimesta ja sen ominaisuuksista.
http://www.therepublicofdesire.net/ http://www.myspace.com/protectorateindustrial
CPU
01.12.2011 18:09:27
tarmo:
Moni vähään rahaan myytävä käytetty ja toimiva soitin saattaa olla liian kallis. Hinta/laatu -suhde kiinnostaa suurta yleisöä huomattavasti enemmän kuin se, mihin sulla sattuu olemaan varaa.

Näinpä. Ymmärtäisin itkun, jos topic olisi esim. "halvat käytetyt all-around-synät" tai "halvat käytetyt työasemat", nyt en.
http://www.therepublicofdesire.net/ http://www.myspace.com/protectorateindustrial
pekka montin
01.12.2011 18:21:02 (muokattu 01.12.2011 18:23:20)

CPU: Vittu mikä meno. 500€ ei ole edes paljon synästä, (poislukien koticasiot ja koskettimettomat/lelukoskettimilliset), jos noin keskimääräisiä hintaluokkia ajatellaan. Riippuu tietysti itse soittimesta ja sen ominaisuuksista.

Tosi on. Nämä ovat omia havaintoja aiheesta:

50 euron hintaluokka:

- Lelut ja vanhat kotiurut

100 euron hintaluokka:

- Midikeepparit
- 90-luvun korgin perusmodulit yms
- lelut ja kotiurut

200 euron hintaluokka:

- Hyviä moduleita laidasta laitaan aikakausista riippumatta
- Korgin 90-luvun perinteiset synat (M1, Oiwa ja vastaavat)
- Löydöt

200-300 euron hintaluokka:

- Perinteiset analogit 80-luvulta
- Työasemat 90-luvun lopusta sekä 2000-luvun alusta
- Hyviä moduleita aikakausista riippumatta
- FM synat

300-400 euron hintaluokka:

- Valtaosa viulusynista
- Valtaosa perinteisistä monofonisista
- Valtaosa perinteisestä menneiden vuosien työasemista
- Valtaosa moduleista

500 euron ja yli 500 euron hintaluokka:

- Uusimmat työasemat
- Kovimmat analogit ja monofoniset
- Erikoisemmat syntsat ja analogit

Laskelmieni mukaan jo 300-400 euron budjetilla saa torilta jo kaiken näköistä ja on varaa mistä valita. Hinnat ovat kauttaaltaan edullisia ja toisinaan menee jopa polkuhintaan. Joskus pyydetään ylihintaa myöskin mutta pääsääntöisesti täälä pärjää jo aika hyvin muutaman satkun budjetilla.
Quru
01.12.2011 18:24:50
Jos pystyy autoilemaan ja noutamaan kamaa ympäri suomen, saa torilta kyllä suhteellisen edukkaasti hyvää tavaraa oikeastaan laidasta laitaan.
Kakka roiskusi.
CPU
01.12.2011 18:30:02
Muuten samaa mieltä, mutta

pekka montin:
200-300 euron hintaluokka:

- Perinteiset analogit 80-luvulta

Ai niinku jupiter 8 ja ms-20 tai vaikka poly-6? Ei ihan mahu tohon porukkaan. Tarkoitit varmaan 80-luvun dco-polyja? No ei niitä junojakaan enää tolla hinnalla saa (vaik mielestäni pitäisi).

500 euron ja yli 500 euron hintaluokka:

- Uusimmat työasemat

Kyllä noi yleensä uutena maksaa yli tonnin, käytettynäkin hinta on useimmiten yli on 500€.
pekka montin
01.12.2011 18:38:05 (muokattu 01.12.2011 18:42:54)

CPU: Muuten samaa mieltä, mutta

Ai niinku jupiter 8 ja ms-20 tai vaikka poly-6? Ei ihan mahu tohon porukkaan. Tarkoitit varmaan 80-luvun dco-polyja? No ei niitä junojakaan enää tolla hinnalla saa (vaik mielestäni pitäisi).

Kyllä noi yleensä uutena maksaa yli tonnin, käytettynäkin hinta on useimmiten yli on 500€.

Juu. Kuten sanoin, yli 500 euron työasemat = uusimmat työasemat. 500 euroonkin toki jo saa aika hyvän työaseman jos nyt haluaa muutaman vuoden siinä uutuudessa tinkiä.
Alpha Junoja olen nähnyt kevään jälkeen hintaan 200-250 euroa pariinkin otteeseen ja kaikki olivat toimivia sekä nättejä yksilöitä Helsingistä :) Halvin taisi mennä huuto.net sivustolta muistaakseni 180 euroon ja soittimella oli ollut vain yksi omistaja.

Jupiter-8 ei ole viime aikoina torilla pahemmin näkynyt. Kutosta on taas puolestaan näkynyt.
Kutosta sai täälä uutena 2000 euroon ja puolikuntoisena muistaakseni 800 euroon. Nämä siis tietoja viimeisen puolen vuoden ajalta.
CPU
01.12.2011 19:08:40 (muokattu 01.12.2011 19:09:19)
^^ Jep voisin opetella lukemaan viitaten 500€ ja yli.
R0IST0
02.12.2011 11:01:27 (muokattu 02.12.2011 11:06:16)

tässä tulis jeesiä; käyttäkää softia. täällä liikkuu sellasta egoistia kuule että alle tonnin vetkuttimiin ei ees vilkasta.. ja ei tää ei ollut vitsi.
-Dr.DW-
02.12.2011 23:39:49
R0IST0: tässä tulis jeesiä; käyttäkää softia. täällä liikkuu sellasta egoistia kuule että alle tonnin vetkuttimiin ei ees vilkasta.. ja ei tää ei ollut vitsi.

Tänks! Midiä olin hiukan zoomaillutkin. Koska nykyisellä koneella en saanut ainakaan rummuille VST-i:tä toimimaan tarpeeksi pienellä viiveellä, edes Asio ajureilla... Tässä tapauksessahan viive ei olisi ongelma, kun tekisin vain "rumputreenejä klikin kanssa Audacitylle.
Tuolla katselin että noita M-Audion midi kiippoja saattais lähteä jopa jo inhimilliseenkin hintaan. Enkä tosiaankaan tarvii yli 60 kosketinta. Jos olis muutama musta ja vähän enempi niitä valkosia, niin sillä mie jo melodian duunaan.
Viina on viisaiden juoma, vaan nousee se tyhmäänkin päähän!
-Dr.DW-
02.12.2011 23:47:44
Undying Dreams: Ööö...? Jos olit tosissasi niin mitä ihmettä ajat takaa? Jos torilla olisi myynnissä Jupiter-8 2000 eurolla niin se olisi halpa, riippumatta siitä sattuuko juuri sinulla olemaan tuota 2000 euroa ylimääräistä.

Perustin tämän ketjun ja sen ideana oli nimenomaan etsiä kauppoja, jossa jokin soitin on myynnissä/myyty halvemmalla hinnalla suhteessa yleiseen hintatasoon. Etenkin analogisynamiehet ovat hyvin tietoisia siitä, millä hinnoilla mikäkin soitin liikkuu, ja sitten on kiva huomata jos jostain näitä voi löytää halvemmalla. Tarkoitus ei siis ole ollut alun perinkään opastaa mitään noobeja löytämään jotain hyvää ja halpaa perussynaa itselleen, sitä varten on olemassa n+1 "minkä kosketinsoittimet ostaisin" -ketjua täällä...

My bad.
Noh, niinhän se on tuola rumpupuolellakin, että kaikista eritasoisista soittimista sinne tulee kertomuksia, vaikka hinta olis sitten sen miljuunan.
Mutta hitto, 2000e ei ole halpa, oli kyse sitten veneestä tai omakotitalosta=P
Heh, juurikin, minun rahoille!
No kerro sie asiasta tuntevana miule sellanen aparaatti, missä olisi ainakin MIDI ja en tietenkään laittaisi pahakseni jos se olisi kykenevä myös itse tuottamaan jotakin ääntä, jos ei kaiuttimista, niin signaalina. Ja hintaluokka olisi, mitä ihan oikeasti halvempi niin sitä parempi. Tietysti jos olis ehjä...
Viina on viisaiden juoma, vaan nousee se tyhmäänkin päähän!
Thomas Häggblom
03.12.2011 11:04:30 (muokattu 04.12.2011 18:05:15)

-Dr.DW-: miule sellanen aparaatti, missä olisi ainakin MIDI ja en tietenkään laittaisi pahakseni jos se olisi kykenevä myös itse tuottamaan jotakin ääntä, jos ei kaiuttimista, niin signaalina. Ja hintaluokka olisi, mitä ihan oikeasti halvempi niin sitä parempi. Tietysti jos olis ehjä...

Mikä tahansa paska käytetty kotikiippari. Yamaha YPT-jotain, Kawait, Casio yms.. Halvimmillaan olen löytänyt midillä varustettuja kotikiippareitaa (täysin toimivia) huutonetistä hintoihin 10-30€. Eikä ne lyhyet 25/49 -koskettimen käytetyt midiohjaimetkaan paljoa maksa. Mutta tämä ei nyt liity aiheeseen millään tavalla..

Mutta hitto, 2000e ei ole halpa, oli kyse sitten veneestä tai omakotitalosta=P

Halpuus on edelleen suhteellista, 2000 euroa on todella halpa hinta omakotitalosta :D

EDIT: Niin ja kannattaa tietty tsekata kirpputorit jos oikeasti halvalla haluaa. Siellähän niitä parin kympin paskoja kiippareita on pilvin pimein :)
Analogista syntetisaattorimusiikkia: www.mikseri.net/modulaatio
Janus
03.12.2011 11:47:32
-Dr.DW-: No kerro sie asiasta tuntevana miule sellanen aparaatti, missä olisi ainakin MIDI ja en tietenkään laittaisi pahakseni jos se olisi kykenevä myös itse tuottamaan jotakin ääntä, jos ei kaiuttimista, niin signaalina. Ja hintaluokka olisi, mitä ihan oikeasti halvempi niin sitä parempi. Tietysti jos olis ehjä...

Tää on täysin väärä topic sinänsä ihan asiallisille kysymyksille. Katsopa tämän palstan FAQ-ketjuista joku sopivampi (aloittalija- tai jelppikerho).
Quru
04.12.2011 15:26:05
Virus C meni edukkaasti. Olisi ollut vielä Jyväskylässä. Ja minulla olisi ollut rahaa. Mutta perkele, olin mökillä ryyppäämässä.
Kakka roiskusi.
R0IST0
05.12.2011 11:11:26 (muokattu 05.12.2011 11:34:10)
-Dr.DW-: Tänks! Midiä olin hiukan zoomaillutkin. Koska nykyisellä koneella en saanut ainakaan rummuille VST-i:tä toimimaan tarpeeksi pienellä viiveellä, edes Asio ajureilla... Tässä tapauksessahan viive ei olisi ongelma, kun tekisin vain "rumputreenejä klikin kanssa Audacitylle.
Tuolla katselin että noita M-Audion midi kiippoja saattais lähteä jopa jo inhimilliseenkin hintaan. Enkä tosiaankaan tarvii yli 60 kosketinta. Jos olis muutama musta ja vähän enempi niitä valkosia, niin sillä mie jo melodian duunaan.

jos vaatimustaso on muutama musta ja jokunen valkonen niin joku kirpparilta poimittu casio tai yamaha hoitaa homman ihan hyvin (joku ihan sama kunhan siinä on vain midi-out), kanttii säästää neki kiipparirahat kunnon interfaceen. miten rummuille laitetaan VST-i toimimaan? en pysyny ihan perässä. tarkotatko jotain rumpusoftaa vai rumpuäänitystä, eihän rumpuäänityksessä ole latenssilla mitään merkitystä, ellei sit latensii ole soittajassa.

Quru: Virus C meni edukkaasti. Olisi ollut vielä Jyväskylässä. Ja minulla olisi ollut rahaa. Mutta perkele, olin mökillä ryyppäämässä.

no kamoon, siinä ei ollu ees puupäätyjä vaan pelkät räkkiraudat.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)