Aihe: Kysymys/vastaus topic part V
1 2 3 4 534 35 36 37 38311 312 313 314 315
Speedy
24.11.2011 10:50:21

hollmi-5: Punainen maali tai punainen wrappi käy.

Pienissä tomeissa eyeletin poistanut niin, että olen laittanut akkukoneeseen pallomaisen karalaikan ja sillä sitten kone vinossa ja laikan kyljellä hionut taitoksen pois...

Tai dremel tahi vastaava on oiva kalu.. Itse kun olisin tuon hoksannut niin ei olisi tarvinnut metsästää uusia eyelettejä.. Porasin siis ulkoa päin edellisen ohjeen mukaisesti
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Zantso
24.11.2011 14:47:10
Hei taas! Anteeksi häiriö.

Soittelen Iron Cobrilla ja mietin Cobra Coilin asennusta. Soittelen paljon "nopeasti".
Onkos kellään kokemusta millä tavalla tuntuma muuttuu?
Esim. nimenomaan se palautuminen? "Parantuuko" tuntuma?
Jos voisitte kokemuksianne auliisti jakaa...

Hölmö kysymys sinänsä, kun itsehän se pitäisi kokeilla.
Tama mies on rumpali.
JanneO
24.11.2011 15:20:58
Zantso: Hei taas! Anteeksi häiriö.

Soittelen Iron Cobrilla ja mietin Cobra Coilin asennusta. Soittelen paljon "nopeasti".
Onkos kellään kokemusta millä tavalla tuntuma muuttuu?
Esim. nimenomaan se palautuminen? "Parantuuko" tuntuma?
Jos voisitte kokemuksianne auliisti jakaa...

Hölmö kysymys sinänsä, kun itsehän se pitäisi kokeilla.

Mulla on nuo Speed Cobrat ja siellä tuo cobra coil pohjassa. Mä en oikein tykkää siitä, en huomaa tuossa juurikaan mitään hyötyä. Enemmän haittaa, jos ketjupedaalista puhutaan. Se nimittäin jättää siihen ketjuun palautusvaiheessa sellaisen "löysän" niin se tuntuu jalan alla omituiselta. Tosin 10 vuotta suoravedolla soittoa vaikuttanee myöskin.
Pitänee vielä viritellä noihin speed cobriin hihnat ja katsoa onko tuosta cobra coilista hyötyä sen kanssa. Itse Iron Cobran kanssa en osaa sanoa mitä vaikutuksia tuon kanssa sitten on. Ainakin IC:ssä on lyhyempi foot board, joten se voi toimia sen kanssa paremmin?
Zantso
24.11.2011 16:18:11
Aivan se "löysä", tyhjä miksi haluaakaan sanoa.
Se ei tunnu kivalta, tietyllä tavalla "soittaessa" sen saa sielä tulemaan
ketjuvetoisilla tahi varmaan myös nauhavetoisella pedaalilla ja se on häiritsevä.

Kysehän on sekunnin murto-osasta kun se siellä välissä vilkkuu, mutta jalka sen kyllä huomaa.

Kokemuksesi Speed Cobristasi Cobra Coileilla oli varsin valaiseva.
Kiitos siitä.
Tama mies on rumpali.
Isä1
28.11.2011 15:38:19
Hei

Olisin katselemassa ihan ok rumpu-settiä pojalleni. 10 v. En soita, tai ole soittanut, itse rumpuja. En haluaisi ostaa Milleniumeja niiden ilmeisen kehnouden takia. Tai minähän vain olen lukenut niin...

Eli mitkä olisi hyvät rummut aloittelijalle, mielellään ei kovin kalliit kuitenkaan,n. 200-300?
marktark
28.11.2011 16:45:07
Isä1: Hei

Olisin katselemassa ihan ok rumpu-settiä pojalleni. 10 v. En soita, tai ole soittanut, itse rumpuja. En haluaisi ostaa Milleniumeja niiden ilmeisen kehnouden takia. Tai minähän vain olen lukenut niin...

Eli mitkä olisi hyvät rummut aloittelijalle, mielellään ei kovin kalliit kuitenkaan,n. 200-300?

Kokeile torin "haku"-toimintoa noilla spekseillä eli realistisemmin vaikkapa "200-400" €, osasto "rummut" ja "myydään". Lisäksi voi valita alueen, jolta hakee. Kyllä sieltä pari settiä vastaan tulee, jopa tuolla hintahaarukalla, ja jättää vaan milleniumit laskuista pois.
Play that song.
ferodoz
28.11.2011 16:52:39

Presettivastauksena käytän edelleen samaa. Eli Suosittelisin Yamahan stagecustomia telineineen torilta käytettynä. Sopiva hinta on hyväkuntoisesta setistä noin 400€, maksimissaan 500€ jos on kalvot jne vimpan päälle. Siihen vielä Turkishin Moderate peltisarja www.soundstore.fi sivulta. Ne hakkaa kaikki pst3/pst5/Solar/vastaavat halpasarjat ihan 100-0, ja ovat kuitenkin halpoja.

Tip of the day: Laita ostoilmoitus torille, ja haluamasin hintahaarukka näkyviin. Odottele tarjouksia. Jos on epäselvää mistä kannattaa maksaa mitäkin, niin täälä keskustelupalstalla on tollanen Kysymys/Vastaus topic, jonne voit sitten esittää kysymyksiä, ja vastaillaan niihin parhaan mukaan. Onnea etsintään!
Handmade in Finland. #348
Nolte
28.11.2011 22:07:40 (muokattu 28.11.2011 22:11:27)
Isä1: Hei

Näitä voisit kysellä, jos käytetyt kelpaavat, ja sijainti on sopiva:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=581305
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=580918

Uusissa tuo hintaluokka on jo to-del-la alhainen, ja jos koko setti telineineen ja pelteineen pitää saada sillä rahalla, niin...on paha rasti. Meinaa mennä väkisinkin Millenium -tasolle. Tilanne helpottuu vähän, jos käyttää noin 500€ uuteen settiin.

EDIT: Nojaa, taitaa tuo Mapex QR -setti olla aikalailla Mille -tasoa.
Tätä en allekirjoita!
Apple
29.11.2011 11:07:50
Nolte: Näitä voisit kysellä, jos käytetyt kelpaavat, ja sijainti on sopiva:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=581305
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=580918

Uusissa tuo hintaluokka on jo to-del-la alhainen, ja jos koko setti telineineen ja pelteineen pitää saada sillä rahalla, niin...on paha rasti. Meinaa mennä väkisinkin Millenium -tasolle. Tilanne helpottuu vähän, jos käyttää noin 500€ uuteen settiin.

EDIT: Nojaa, taitaa tuo Mapex QR -setti olla aikalailla Mille -tasoa.

Ei ole mille tasoa. Olen yhden setin noita omistanut ja tasoltaan Pearl export/forum tasoa. Ostin uutena -07 tai -08. Jos jaksaa viisteet hioa ja laittaa kunnon kalvot niistä saa studioonki kelpaavat saundit. Tosin se viimeistely ei ole rungoissa huippulaatua, mutta tomienrauta on hyvää ja kestävää hintaisekseen.

Negatiivisena asiana se virppa, kyllähän siitäkin ääntä saa mutta kannattaa vaihtaa heti kun mahdollista. Se mukana tuleva telinepaketti on aika rimpula kamaa. Eipä ne hajonnut kuitenkaan, etunahan siinä on keveys. Verrattuna Pearlin tai Taman halppiksien vastaaviin ne on kuitenki huonompia.
Nolte
29.11.2011 13:07:50
Apple: Ei ole mille tasoa. Olen yhden setin noita omistanut ja tasoltaan Pearl export/forum tasoa.

Hyvä homma, on Isä1:llä enemmän valinnanvaraa.
Tätä en allekirjoita!
rst-
30.11.2011 17:25:43
Oon tässä harkinnut Acroliten (14"x5") hankkimista, mutta jääköhän tuo ihan jalkoihin jos jossain vaiheessa haluaakin soittaa jotain vähän raskaampaa settiä?
janneto
30.11.2011 17:42:18
rst-: Oon tässä harkinnut Acroliten (14"x5") hankkimista, mutta jääköhän tuo ihan jalkoihin jos jossain vaiheessa haluaakin soittaa jotain vähän raskaampaa settiä?

No ei se maailman kovaäänisin virveli ole. Minulla on käytössä 14"x5" supra josta kyllä kalvoa vaihtamalla ( esimerkiksi REMON CS-batteryyn ) saa aika tuhdinkin saundin ulos ja taasen ohuella kalvolla mainion jazz-hipsuttimen.

Acron hinta/laatusuhde on yksi parhaista; parin sadan huikkeilla on nähty monta 70-80 luvun kapinetta.

Ostat sitten kuolomusan soittamiseen jonkin megasyvän ja paksurunkoisen hirviön..
www.captaincougar.net
WanhaWihtahousu
30.11.2011 17:43:56

rst-: Oon tässä harkinnut Acroliten (14"x5") hankkimista, mutta jääköhän tuo ihan jalkoihin jos jossain vaiheessa haluaakin soittaa jotain vähän raskaampaa settiä?

Seuraa törkeää itsensä mainostamista: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=581417 eli siinä olisi. Kiitos ja anteeksi.
http://www.myspace.com/metallishtan
ferodoz
30.11.2011 17:48:35

Mä en tajua. Jos virveli jää jälkoihin, oli musagenre mikä tahansa, niin vika ei mun kokemuksien mukaan oo koskaan ollu virvelissä. Jos ei rumpalin voimat riitä lyödä sitä riittävän lujaa, niin voi varovasti vihjata että kitaristit ottaisi omasta ENGLin tuplastäkistä volaa pois. Yleensä se on syynä.
Sorvisto
30.11.2011 19:39:48

Hoi!

Ettisin jotain suhtkoht hyvää virppaa mahollisimman halvalla, en ole vaativaa tyyppiä joten ei tarvitse olla liian kalliita.
ferodoz
30.11.2011 20:13:09

Sorvisto: Hoi!

Ettisin jotain suhtkoht hyvää virppaa mahollisimman halvalla, en ole vaativaa tyyppiä joten ei tarvitse olla liian kalliita.

Kuinka halvalla pitäisi saada? Tässäki tapauksessa hinta määrää laadun, tiettyyn pisteeseen asti.
Sorvisto
30.11.2011 21:05:31

ferodoz: Kuinka halvalla pitäisi saada? Tässäki tapauksessa hinta määrää laadun, tiettyyn pisteeseen asti.

Suurinosa rahoista meneekin DW5000, joten rahaa olis jälellä semmonen 100-200e about.
Kailis
30.11.2011 21:22:26

Sorvisto: Suurinosa rahoista meneekin DW5000, joten rahaa olis jälellä semmonen 100-200e about.

Ihan kuin toisessa topicissa jo mainittiin, yllä mainittu Acro.
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
Kailis
30.11.2011 21:24:22

WanhaWihtahousu: Seuraa törkeää itsensä mainostamista: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=581417 eli siinä olisi. Kiitos ja anteeksi.

Saat hieman tarkemman valmistusvuoden tästä;
http://www.vintagedrumguide.com/serial_numbers.html
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)