Aihe: Musiikkimaun "radikaali" muuttuminen ---> kamat vaihtoon?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
lonelyplayer
30.11.2011 22:06:26
kimurantti1: Joo, en mä sua vastaan mitenkään vartavasten vänkääkään. Jos ymmärsin jotain ylemmästä kirjoituksesta väärin niin my bad. Mä kirjoitin ton listan ihan vaan sillä, kun jotkut tässä ketjussa on ilmeisesti luulee, että muusikot vaan läiskii viinilasi kädessä nuotteja paperille sekä vuodattaa omaa luovuuttaan ja tuskaansa yleisölle.

No hätä...rapatessa roiskuu ja eikun jatketaan vaan :)
kimurantti1
30.11.2011 22:07:02 (muokattu 30.11.2011 22:11:29)
Sakmongkol: Tässä tullaan äärelle kysymyksen: onko ammattimuusikko muusikko? Ammattinimikkeestä päätellen voisi luulla mutta kyseinen nimike voi myös olla huono.

Tottakai ammattimuusikko on muusikko. Sen sijaan jokainen soittimen omistaja ei ole muusikko, jokainen joka on tehnyt muutamia biisejä tai keikkoja elämänsä aikana ei ole muusikko. Ihan samalla tavalla kuin jokainen juoksukenkien omistaja ei ole juoksija ja jokainen tietokoneen omistaja ei ole it-tukihenkilö. Ymmärrän kyllä mitä ajat takaa. Sulla menee sekaisin artisti ja muusikko. Antti Tuisku on artisti ja se elättää itsensä vetämällä keikkoja, joten kyllä Antti on myös ammattimuusikko. Sen sijaan Antin taustabändiläiset ei ole artisteja, vaan ammattimuusikoita. Jokaista tuollaista artistia kohtaan tarvitaan vähintään 3-4 ammattimuusikkoa. Oma juttunsa on tietenkin bändit, jotka kokonaisuudessaan ovat artisteja. Ymmärrätkö eron?
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Sakmongkol
30.11.2011 22:08:40
kimurantti1: Tottakai ammattimuusikko on muusikko.

Tylsä vastaus.
Jucciz
30.11.2011 22:10:48
kimurantti1: ...kuinka muusikon hommat on helppoja...

Hei!

Nyt kaikki - sekä asiasta tietävät, että tietämättömät - tässä teille kansainvälisesti palkittu 45 minuutin kuunnelma suomalaisen muusikon arjesta.

http://dl.dropbox.com/u/4302688/Rumpalin%20salaiset%20kansiot.mp3

Viihdyttävää, mutta samalla niin hemmetin karua kertomaa siitä, mitä tää touhu on.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
tender.insanity
30.11.2011 22:13:56
kimurantti1: Mua kiinnostaisi kovasti tietää, että kuinka monta keikkaa nää jampat jotka inisee siitä, kuinka muusikon hommat on helppoja, on tehneet? Latokaa nyt rehellisiä lukuja pöytään niin saadaan vähän perspektiiviä, että minkä verran täällä soittimenomistajien.netissä keikkamuusikon hommasta oikeasti tiedetään.

Onko tämä nyt joku kilpailu siitä, kellä on vaikeinta töissä? En tiedä kuka täällä on muusikkojen hommia helpoksi sanonut - en minä ainakaan. Minkä tahansa työn voi tehdä helposti ja vaikeasti. Ja jos ei palkan määrään voi itse vaikuttaa, niin voi aina suhteuttaa oman työmäärän palkkansa mukaiseksi katsomallaan tavalla.

Ja mitä lasten kasvatukseen tulee, niin olisi kiva nähdä Jucciz vauva.fi:n palstalla opastamassa milffien hiekkavaginoiden tuuletuksessa :-p
lonelyplayer
30.11.2011 22:15:54 (muokattu 01.12.2011 08:35:32)
edit: turha kommentti
kimurantti1
30.11.2011 22:24:32
tender.insanity: Onko tämä nyt joku kilpailu siitä, kellä on vaikeinta töissä?

Ei ole. Sä tunnut mielestäsi tietävän kovin hyvin, että millaista on keikkamuusikon homma, mikä siinä on vaikeaa ja mikä helppoa, miksi jotkut on lähteneet tälle alalle, miksi joku voisi lopettaa hommat täysin ja miksi muusikon hommasta ei saisi valittaa, kun tää on sellaista glamouria ja kutsumustyötä. Kerro nyt ihmeessä, ei täällä ketään keikkamäärän mukaan arvoteta, kunhan vaan laitetaan jutut perspektiiviin tosielämän kanssa.
_Tony_
30.11.2011 22:31:39
McNulty: Eikö tuon kanssa livemonitoroinniksi käy lähes mikä tahansa aktiivipönttö jossa on mahdollisimman neutraali EQ-käyrä/toisto?

Kyllä se aika pitkälle näin on. Pääasia että kuulee mitä soittaa ja soundit on sen verran hyvät ettei latista omia fiiliksiä:)
"Talking about music is like fishing about architecture" - Frank Zappa
tender.insanity
30.11.2011 22:39:42 (muokattu 30.11.2011 22:40:02)
kimurantti1: Ei ole. Sä tunnut mielestäsi tietävän kovin hyvin, että millaista on keikkamuusikon homma, mikä siinä on vaikeaa ja mikä helppoa, miksi jotkut on lähteneet tälle alalle, miksi joku voisi lopettaa hommat täysin ja miksi muusikon hommasta ei saisi valittaa, kun tää on sellaista glamouria ja kutsumustyötä. Kerro nyt ihmeessä, ei täällä ketään keikkamäärän mukaan arvoteta, kunhan vaan laitetaan jutut perspektiiviin tosielämän kanssa.

En mä siitä mitään tiedä, enkä ole muusikon hommia haukkunutkaan.

Tehän tässä tuotte esille koko ajan, kuinka hankalaa kaikki on. Ei voi olla niin vaikeaa. Vaikka esim. parisuhteessa jollain tasolla rakastat kumppaniasi edelleen monien vuosien jälkeenkin mutta kaikki on ollut pitkän aikaa vaikeaa ja hommat ei toimi, niin mitä teet? Ainahan sitä voi jatkaa, kituuttaa ja kuolinvuoteellaan itkeä marttyyrina. Tai sitten vaihtaa. Vaihtamalla katsos voi asiat parantua.

Sitten kun minulla alkaa hommat käymään tylsäksi, vaihdan työpaikkaa. Liksa juoksee ja voi soitella kitaraa. Muusikkona joudut ottamaan kaikki paskimmatkin nakit vastaan, että saa sen perunasäkin ostettua ja katsastettua auton.

Tää on oikeasti pirun hauska ketju =) Aiheen ohi on menty ja reilusti, mutta kiva on vängätä vastaan ihan periaatteessa. Ei mitään henkilökohtaista kuitenkaan ketään vastaan. Mutta vittuako senkään väliä kun nimimerkkien takana täällä huudellaan! Hähhää :)
Jucciz
30.11.2011 22:48:05
tender.insanity: Mutta vittuako senkään väliä kun nimimerkkien takana täällä huudellaan! Hähhää :)

Tääkin on tavallaan aika tyhmää: osa perseilee nimimerkin takaa, koska silloin ei tarvitse tietää mistään mitään - kunhan arvailee ja pitää kovaa ääntä. Ei vaan sit kannata ihmetellä, jos vähän väliä ojennetaan. Tai jatkuvasti. Siihen on nimittäin syynsä. Kuten on myös siihen, miksi näiden sängynlaitakitaristien keikkakalenteri on jatkossakin pelkkää nollaa, aivan kuten tietämys keikkamuusikon elämästä.

Enkä mää sano, että se väärin on - eihän kaikki edes halua keikoille - mutta onhan se nyt tyhmää kritisoida asioita, joista on itse aivan pihalla.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Räkkipeli
01.12.2011 00:13:37 (muokattu 01.12.2011 00:14:22)
Tuli muuten mieleen tätä lukiessa semmonen jännä tosijuttu, että jokainen tapaamani m.netin käyttäjä, joka on tavannut tender.insanityn livenä, olisi halunnut vetää sitä dunkkuun.
"Suht suomalaisia ja kaljanhuurusia suoria junttimielipiteitä."
markkuilari
01.12.2011 01:16:03
Enkä mää sano, että se väärin on - eihän kaikki edes halua keikoille - mutta onhan se nyt tyhmää kritisoida asioita, joista on itse aivan pihalla.

Mä oon kyllä pihalla. Siis onko se muusikon ammatti nyt sitten mailman paras vai mailman paskin. Rupes toi vääntö näyttää siltä, ku penskat hiekkalaatikolla kinaa, et meijän iskällä on pahemmat hommat , ku teijän iskällä.
Jucciz
01.12.2011 01:19:26
markkuilari: Mä oon kyllä pihalla. Siis onko se muusikon ammatti nyt sitten mailman paras vai mailman paskin.

Ei selvinne kuin testaamalla. Yks sopii yhdelle ja toinen toiselle.

Rupes toi vääntö näyttää siltä, ku penskat hiekkalaatikolla kinaa, et meijän iskällä on pahemmat hommat , ku teijän iskällä.

Siitä tuskin oli kyse. Huomannet itsekin, jos ajatuksella luet.
Sakmongkol
01.12.2011 01:20:52
Jucciz: Siitä tuskin oli kyse. Huomannet itsekin, jos ajatuksella luet.

Mää en huomannu vaikka luin ainakin kolmella ajatuksella. Päättelen että tämä teidän vääntönne on kokonansa typerää.
VIPMetal
01.12.2011 01:22:55

Ite kyllä arvostan todella paljon niitä, jotka jaksaa lähteä tien päälle kerta toisensa perään. Jonkun keikkasen itsekin heittäneenä (mutta rahaa tulee tilille ihan muista hommista), totean että niin sitä maantietä sitten riittää. Ja odottelua. Ja muuta kuin soittamista... Varsinkin perheellisenä se on täyttä tuskaa toisinaan lähteä veke himasta, alkaa se kutsumus varmasti himmetä, mutta leipää pitää saada skideille. Respect!
Kirja, kitara ja mies.
kimurantti1
01.12.2011 04:14:38 (muokattu 01.12.2011 04:27:26)
Räkkipeli: Tuli muuten mieleen tätä lukiessa semmonen jännä tosijuttu, että jokainen tapaamani m.netin käyttäjä, joka on tavannut tender.insanityn livenä, olisi halunnut vetää sitä dunkkuun.

Jos tää on totta, niin en hirveästi ihmettele ettei ole keikoista kerrottavaa.

markkuilari: Mä oon kyllä pihalla. Siis onko se muusikon ammatti nyt sitten mailman paras vai mailman paskin. Rupes toi vääntö näyttää siltä, ku penskat hiekkalaatikolla kinaa, et meijän iskällä on pahemmat hommat , ku teijän iskällä.

Se on joskus maailman paras ammatti, toisinaan maailman paskin. Vuoristorata on aikamoinen verrattuna moneen tavanomaisempaan duuniin. Ei kuitenkaan ole kyse siitä, että kenellä on raskaimmat duunit. Täällä tuntuu vaan olevan monilla aikamoisen epärealistiset käsitykset mm. siitä, mitä keikkamuusikon homma on. Esim. tender.insanity tuolla aiemmin heitti esimerkkinä, että ammattimuusikot vetää kerran tai pari vuodessa Euroopan rundin ja se siitä. Sitten kun kerrotaan että mitä se homma oikeasti on, niin yhtäkkiä "kaljankatkuiset viininmaistelija artistimuusikot" kitiseekin kuulemma turhasta. Ei voida käsittää, että miten jollain voi olla käsittämätön palo tehdä musahommia, miksi alalle lähdetään ja miksi niiden hommien lopettaminen ei ole vaihtoehto, siitäkin huolimatta että siitä touhusta on glamour usein hiton kaukana.

Koko juttuhan lähti muutama sivu takaperin siitä, että miten yhdistetään keikkailu ja perhe-elämä. Jotkut onnistuu siinä hyvin, toiset vähän huonommin, ja jotkut katsoo parhaaksi olla edes yrittämättä. Siihen henkilöt, jotka ei ikinä ole keikkoja tehneet huutelee neuvoja ja vähättelee tyyliin "lopeta se tyhjän valitus,miten raskasta on muusikon ammatti, ja nauti siitä soittamisesta tai vaihda alaa".

Mutta mun osaltani väittely oli tässä. En totta puhuen edes tiedä miksi väittelen nettipalstalla henkilöiden kanssa, joiden mielipiteillä ei ole mulle loppuviimeksi mitään väliä. Omaa tyhmyyttäni yritin vain oikaista harhaluuloja, joita aika monilla tästä alasta on.
aristoteles666
01.12.2011 05:37:19

Krice: Teini-ikäisenä musiikki on niin paljon muutakin. Se on kuulumista johonkin omaan juttuun. Hevi oli minun nuoruudessani se juttu, jolla erotuttiin aikaisemmista sukupolvista. Mitä tulee muutokseen niin jokaisella on oma polkunsa. Joillakin musiikkimaku muuttuu, toisilla se voi pysyä.

jos hevi oli se juttu millä erotuit aikaisemmista sukupolvista, olet jotain kuusikymppinen, se sukupolvi sitä ekana kuunteli, jos olet nuorempi, et kyllä erotu niistä kuusikymppisistä.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
aristoteles666
01.12.2011 05:59:39

mä lopetin tanssimusiikin soittamisen, koska en jaksanut kuunnella mua parikyt vuotta vanhempien soittajien valitusta alasta.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
aristoteles666
01.12.2011 06:04:16 (muokattu 01.12.2011 06:05:40)

muutenkin täällä on puhuttu muusikon työstä vain tanssimuusikon näkökulmasta joka antaa kyllä paskemman kuvan soittajan työstä kuin muut .
moni pärjää ihan normaaleilla keikoilla eri bändien kanssa + sitten jotain sessioita.
tai ihan firmakeikkoja.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)