Haihattelija 27.11.2011 15:04:02 | |
---|
Arvoisat nuotinlukutaitoiset rumpalitoverit! Kun nyt pienellä viiveellä olen vihdoin aloittanut opiskelemmaan noin vuonna 85-86 ostamaani Stick control -kirjaa, toivoisin hieman neuvoja. Viimeiset viikot ovat olleet antoisia ahmiessani kirjaa pieninä paloina, mutta.. Nyt kun olen päässyt keskiaukeamalle asti ilman suurempia ongelmia, niin umpiluinen pääni alkaa näyttää ensimmäisiä oireita.. Short rolls in 6/8 sivulla 25 alkaa olla jo liian vaikeaselkoista, eikä varmaan tästä eteenpäin tule helpottamaan, siispä.. Jos jollain olisi ehdottaa Oulun seudulta hyvää opettajaa, olisin erittäin kiitollinen! Terveisin: RLRR eiku.. |
Epämuusikko 27.11.2011 18:52:25 | |
---|
Hitaasti vaan. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
hollmi-5 27.11.2011 18:55:49 | |
---|
Epämuusikko: Hitaasti vaan. Etkös sinä siellä Oulussa ole? Voisit auttaa kysyjää... Soundit, piuhat ja kajarit. |
Epämuusikko 27.11.2011 19:53:57 | |
---|
hollmi-5: Etkös sinä siellä Oulussa ole? Voisit auttaa kysyjää... Juurihan näin tein. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
markkuliini 27.11.2011 20:06:50 | |
---|
Epämuusikko: Juurihan näin tein. Ihan turhaan tuhlasit kirjaimia auttamiseen. Olisit voinut vain kirjoittaa että "hitaast". :P Njoo, leikki sikseen. Kysyjälle neuvoisin, että jo yksi tai kaksi tuntia hyvällä opettajalla tekee ihmeitä ja antaa motivaatiota ja suuntaa omaa treenaukseen. :) Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Epämuusikko 27.11.2011 20:09:53 (muokattu 27.11.2011 20:10:28) | |
---|
Vakavasti puhuen, Stick Control oli omalla kohdalla aivan käänteentekevä kirja, treenasin sitä 1-3 tuntia päivässä back in teh day joka päivä puolen vuoden ajan, enimmäkseen aivan perkeleen hitaasti, systemaattisesti ja metronomin kanssa. Kannattaa jauhaa, tutkiskella kehoaan ja muodostaa omat mielipiteensä sekä käyttäytymismallinsa eri nyansseilla pelatessa "Open - Closed"-trapetsilla taiteillen. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Haihattelija 27.11.2011 22:24:41 | |
---|
Hitailla tempoilla olen soittanutkin, koska nopeus on muita kuin minua varten! Kirjan nimen mukaisesti olen vain halunnut yrittää lisätä sitä kontrollia. Tottakai olen myös lisännyt klikkiin vauhtia (kohtuudella) kun homma on toiminut ja kädet lämmenneet, mutta nyt on kyse siitä että ei vaan paksu kallo anna periksi. Kun ei ymmärrä enää niin ei ymmärrä:D Varsinkin tällä surullisenkuuluisalla aukeamalla metrnomista loppuu teho lähinnä siellä alapäässä:D Nojoo, nyt sen huomaa että jos olisi aikoinaan opiskellut nuotteja niin olisi moni asia helpompaa tänään. Toivottavasti joku nuori ottaa opiksi tästä! (tuskin moni..) T. nimim. Confession of a rotten drummer |
Epämuusikko 27.11.2011 22:51:11 | |
---|
Tolimoli-osastolla kaikki keinot rytmien sisäistämiseen ovat sallittuja. Kokeiltua mm. murtoluvut, ruutupaperille piirtäminen, ääneen laskeminen, bodyperkussio ja metronomin monipuolinen käyttö. Ei ole Stikkistä tässä käsillä, osassa myöhemmistä sivuista taisivat aika-arvot mennä melko kiharaksi. Ne ovat kuitenkin toissijaisia kirjan muuhun antiin nähden, IMHO. Yleensä ottaen kannattaa vain rauhassa pilkkoa aika-arvot pienemmiksi ja pähkäillä , jonka jälkeen hidasta suht' reaaliaikaista tapailua. Mitä tulee kirjan rakenteeseen, ne alun käsijärjestyshässäkät ovat olleet itselleni ylivoimaisesti eniten käytössä, mutta silloin aikoinaan tuli taaplattua loputkin. Mm. sidottujen ja sitomattomien rollien suhteen natseille sekä kaksoisiskusarjojen tarkan rytmin polyrytmin sekaan piilottamista harrastaville myöhemmät sivut ovat aika jees. Muistaakseni, korjatkaa jos olen väärässä. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
-Dr.DW- 30.11.2011 18:25:07 | |
---|
Eikun tuossa kuuntelin XTC:tä, on siinä osannut laulaja valita kyllä ihan vika bändin. Musiikki on niinkun, erittäin hienoa mutta hiukan kusee korvaan, kun laulaja kuulostaa synnyttävältä lehmältä... Ainakin joissain biiseissä, kesken on kuuntelu vielä, mutta näin alkufiilikset... ...Mutta myönnän kyllä, että on hänelläkin hetkensä! Viina on viisaiden juoma, vaan nousee se tyhmäänkin päähän! |
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta. |
-Dr.DW- 30.11.2011 21:05:48 | |
---|
Viina on viisaiden juoma, vaan nousee se tyhmäänkin päähän! |
Kailis 30.11.2011 21:16:11 | |
---|
Voip olla että et tykkää sen basistin eli Colin Mouldingin äänestä. Missä biiseissä laulu kusee? Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta. |
-Dr.DW- 30.11.2011 21:18:12 | |
---|
Taisin olla vähän liian sukkela kommentoimaan. Levyn vaihto tekee jo kummia! Hitto, onnistuin saamaan käsiini jotakin semmosta, minkävuoksi jo itse poliisikin olisi irtisanoutunut. Mutta, ei ei tää näin laajemmalta otannalta huono ole, todellakaan! Viina on viisaiden juoma, vaan nousee se tyhmäänkin päähän! |
Kailis 30.11.2011 21:26:31 | |
---|
No huh! XTC on yksi kaikkien aikojen lempparibändini ja vaikuttaa Beatlesin ohella ehkä eniten omiin juttuihini. Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta. |
-Dr.DW- 30.11.2011 21:35:10 | |
---|
Kailis: No huh! XTC on yksi kaikkien aikojen lempparibändini ja vaikuttaa Beatlesin ohella ehkä eniten omiin juttuihini. Niimmie tiiän, täällä tullu palloiltua jo niinkin kauan että olet vaihtanu avattaresi. Mutta oikeesti ekat biisit mitä kuulin, oli suoraan ku RATM:n olisi kipastu Johnny rotten laulajaksi... Mutta perun kyllä sanani ja sinapilla ne syönkin -jos tarviaa! Enempi kun kuuntelin, niin aika tiukka oli. Olisin kuunnellu enämpikin, mutta ei netti tahdo ladata. :( Viina on viisaiden juoma, vaan nousee se tyhmäänkin päähän! |
markkuliini 01.12.2011 03:18:36 | |
---|
Jumanskegga! Mä soitin jazzia jazzjameissa! 5 biisiä! Eikä menny edes ihan penkin alle. Kun on niin treenaamattomuudesta tekniikka ruosteesa, niin koetin vaan rentoutua ja keskittyä ride-komppaamiseen, niin pärjäsinkin ihan jotenkuten. Ja oli hyviä basisteja joten ei tarvinnut ihan yksin sitä svengiä luoda. Kaikkea sitä kokee kun vanhaksi elää... :D Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Anonymous-jazz 01.12.2011 09:23:43 | |
---|
markkuliini: Jumanskegga! Mä soitin jazzia jazzjameissa! 5 biisiä! Eikä menny edes ihan penkin alle. Kun on niin treenaamattomuudesta tekniikka ruosteesa, niin koetin vaan rentoutua ja keskittyä ride-komppaamiseen, niin pärjäsinkin ihan jotenkuten. Ja oli hyviä basisteja joten ei tarvinnut ihan yksin sitä svengiä luoda. Kaikkea sitä kokee kun vanhaksi elää... :D Se ois kyllä kova juttu jos joskus pääsis soittaan itse Lars Danielssonin kanssa vaikka jameissa. Siinä on kyllä semmonen sähköbasisti Per Lindvallin kanssa joka on aina IN THE POCKET. "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
Rumba-Ali 01.12.2011 09:26:36 | |
---|
markkuliini: ... Kun on niin treenaamattomuudesta tekniikka ruosteesa ... Luulenpa, että "tekniikan ruosteisuus" on tahoillamme varsin eri asteista ;) Itse olen viimeksi ollut kontaktissa patteristooni 5. kesäkuuta, kun olin keikalla. Sittemmin kamat on olleet tuolla jossain kellarissa mätänemässä (jos ovat enää?). Muutaman viikon sisällä pitäisi kuitenkin mennä yhteen bändiin koesoittoon... Pitäis ehkä vaikka polviin taputella kapuloita tässä vähäsen, muuten voi olla ajan tuhlausta koko homma. ;) Ken esileikkiin ryhtyy, Barbie sen kestäköön. |
Epämuusikko 01.12.2011 10:39:26 | |
---|
Anonymous-jazz: Se ois kyllä kova juttu jos joskus pääsis soittaan itse Lars Danielssonin kanssa vaikka jameissa. Siinä on kyllä semmonen sähköbasisti Per Lindvallin kanssa joka on aina IN THE POCKET. Se ois kova juttu jos suomessa olis enemmän jazzjameja ja kontrabasisteja. Ikävä on. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Bobana 02.12.2011 21:24:58 | |
---|
Tässä on eka pätkä Travis Barkerilta jossa on mielestäni hitusenkaan järkeä: http://www.youtube.com/watch?v=eL0yEwyhYyY&feature=related Tähän asti on ollu ja onhan se tuossakin semmosta ihmeellistä heilumista mutta ajoittain on jo järkeäkin touhussa. Mutta toisaalta... Tuota analysoidessa kyllä tulee se kriitikon piru esille eli todella fonotonista soittoa ilman mitään nyansseja sekä muita jippoja. Siinä vaan kikkaillaan tahdeilla und fortissimo. Saakeli. Taidan tulla hulluksi tai vanhaksi kun nyanssit alkaa rässipersettä kiinnostamaan... gulp... Ai nyvvai??! |