Aihe: Nightwish
1 2 3 4 581 82 83 84 85207 208 209 210 211
Jeszse
30.11.2011 11:50:13
Noniin, eka kuuntelu suoritettu.

Slow love slow -kikkelijatsi toimii. Ihan pätevää tavaraa.
I want my tears back. Ihan hienoo folkkimelodiaa pyörittelee, tykkään.
Scaretale. Kaikessa hämmentävyydessään mainio biisi.

Kaikki muut aika meh. Kokonaisuutena huutaisin Nightwishin huonoimmaks levyks.
Funkonaut: Hevi paskan uliulia! | munkero: Kehoittaisin myös pyytämään Eeroa, mut se homo veis kaikki ämmät kuitenki. | lavaamo: Mikään ei ole niin viisas kuin insinööri, paitsi majava joka sukeltaa sateelta suojaan
carnation
30.11.2011 15:54:19
Veska: Eipä kestä. Eeppinen tuo Scarytale. "HUH! HAH! HUH! HAH! LALLALALLALALAAA!" mitähän ne on miettiny

Holopainen on hullumpi kuin Devin Townsend.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
VeeKoo
30.11.2011 17:43:51

Jos ennakkoon levyn huonoimmaksi toivotut "Storytime" ja "The crow, the owl and the dove" on yhdessä jazzahtavan biisin kanssa levyn parasta antia, ei voi kyllä täysin tyytyväisiksikään fiiliksiään kutsua.
Melko omituista kamaa, mielestäni kaatuu omaan mahtipontisuuteensa. Tosin onhan tähän suuntaan menty joka levyllä enemmän, ei tämä täysin yllätyksenä tullut.
Nii ja tuo lapsikuoro jota on tungettu useampaankin väliin on melko vastenmielisen kuuloista settiä..
Vaan en silti täysin lyttää levyä näin muutaman kuuntelun perusteella, on tuossa potentiaalia. Vaatii ehkä vaan kuuntelua.
"Naisiahan saa räpläillä koska tahansa, mutta kaunista rumpua harvemmin. "
llarppp
30.11.2011 17:56:17

Helvetti. Toimii. Ootin pahempaa. Storytime oli ihan karsee, joka onki levyn huonoin. Muuten lätty toimii ku junan vessa!
"Every man dies, not every man really lives."
janezki_
30.11.2011 18:28:24 (muokattu 30.11.2011 18:33:01)
No nyt meikäläinenkin saanut ensimmäisen kuuntelun levyn läpi. Suosikeiksi nyt noussut Ghost River, I Want My Tears Back, Rest Calm ja Last Ride Of The Day. Taikatalvesta oisin toivonut kokonaista biisiä ois varmasti tullut mielenkiintoinen, nyt tavallaan loppuu kesken. Slow, Love, Slow toimii yllättävän hyvin vaikka sitä pahasti pelkäsin. Ottaa vaan päähän tuo Song Of Myselfin 6min kestävä höpötys, kun biisi muuten ihan helvetin eeppinen ja mahtavan kuuloinen niin sitten 6min turhaa lopussa. Sen ois voinu katkasta paljon lyhyemmäks niin toimis vielä. Mut melko erikoinen teos kokonaisuudessaan tämä levy, pitää jatkaa kuuntelua.

EDIT: Ja vielä tuo Scaretalen humppakomppi osa... Ei helvetti että repesin :D
Mie oon vaan basisti...
Tuomoo
30.11.2011 20:13:15
Onkohan tämä albumi tulossa Spotifyyn? Vielä ei ainakaan näy. Vai tuleekohan vasta ulkomaanjulkaisun kanssa samaan aikaan? Joillakin artisteilla ainakin albumit ovat tulleet Spotifyssä näkyviin, ennen kuin albumi on Suomessa julkistettu. Näin kävi ainakin Symphony X:n viimeisimmän albumin kanssa, niin miksei sitten toisinkinpäin, että ensin fyysinen tallenne, sitten vasta virtuaaliset?
"IntriguingMan: Siittimen läpsyttelyn todistajamieeeesss"
aivokuolio
30.11.2011 20:54:31
Tuomoo: Onkohan tämä albumi tulossa Spotifyyn? Vielä ei ainakaan näy. Vai tuleekohan vasta ulkomaanjulkaisun kanssa samaan aikaan? Joillakin artisteilla ainakin albumit ovat tulleet Spotifyssä näkyviin, ennen kuin albumi on Suomessa julkistettu. Näin kävi ainakin Symphony X:n viimeisimmän albumin kanssa, niin miksei sitten toisinkinpäin, että ensin fyysinen tallenne, sitten vasta virtuaaliset?

Näkyy jo olevan.
Tuomoo
30.11.2011 20:59:56
aivokuolio: Näkyy jo olevan.

Ei mulla ainakaan näy.
"IntriguingMan: Siittimen läpsyttelyn todistajamieeeesss"
aivokuolio
30.11.2011 21:09:33
Tuomoo: Ei mulla ainakaan näy.

Mulla on tuo Premium, en tiiä sitte johtusko siitä.
Vainaja
30.11.2011 21:11:50
Huhheih kun jytisee tämä. Ite aattelin että Arabesquesta lähtis sellanen kolmen piisin kökkö kasa kunnes Last ride korjais potin taas kotiin mutta kyllähän noi kolme siinä välissäkin toimi.

Ghost river, slow love slow, I want my tears back on kovimmat. Toisaalta sitten taas Last ride of the day kuulostaa kovimmalta Nightwishiltä sitten Everdreamin. Olen positiivisesti yllättynyt.
''Mä mitään nuotteja tarvi! Mä vedän fantasialla!''
Rumpu-Ali
30.11.2011 21:28:52 (muokattu 30.11.2011 21:30:26)
Huhhuh, täytyy sanoa että minun mielestäni Nightwishin paras levy!

Bändi on mennyt joka levyllä itselle mieluisaampaan suuntaan, mutta sitten lopulta Oncella ja DPP:llä homma meni yli rajojen. Bändin osuus biiseissä oli marginaalisen pieni ja orkesterisovituksetkaan eivät minun mielestäni olleet hyvän kuuloisia, musiikki perustui siihen että kaikkea vain oli paljon.

Parin kuuntelukerran jälkeen olen saanut sellaisen kuvan että tämä levy on vähän kuin Dark Passion Play, mutta kaikki vain on tehty astetta paremmin. Lisäksi yhä kasvavat elokuvamusiikkivaikutteet ovat hieno juttu. :)

Tämä kuulostaa siltä miltä olen aina halunnut Nightwishin kuulostavan.
Rumpali, mutta henkisesti basisti.
carnation
30.11.2011 22:09:41
Rumpu-Ali: Huhhuh, täytyy sanoa että minun mielestäni Nightwishin paras levy!

Parin kuuntelukerran jälkeen...

Meinaatko ettei ole yhtään uutuudenviehätystä mukana nyt?
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Samuel P.
30.11.2011 22:34:31

Fiilikset vaihteli ekaksi Slow, Loven mitä ihmettä fiiliksistä totaaliseen repeämiseen Scaretalen rallattelukohdassa, mutta sitten tuli olo että kylläpä toimii komeesti. Aika kuvia kumartelematonta menoa, kaikki ei ihan eka istumalta aukea.

Biiseissä on tunnelma kohdillaan, välillä riehakasta, välillä haikeaa. Tämän levyn jälkeen tuskin kenenkään tarvii puhua keskiverrosta laulusta mitään, todella hienoa tulkintaa tällä levyllä imo. Saattaapi olla ko Laulu ja Soitinyhtyeen paras levy tähän mennessä.

Oma suosikki on ainakin näin tuoreeltaan tuo merenneitoballadi, hieno tunnelma siinä. Muutenkin nuo irkkutunnelmaiset jutut kolahti kovaa. Lopun runoilut ei ollut mun juttu.
Rajapatsas
01.12.2011 13:26:42

Huhheijaa!

Kyllä tämän levyn myötä käy aika selväksi, että tämä alkaa olla Tuomas Holopaisen soololevy, jota on säestämässä Nightwish-niminen orkesteri.

Huolestuttavinta tässä on se, että orkestraatiot ja paisuttelu on kuultu jo niin moneen kertaan, että niistä on yksinkertaisesti teho lähtenyt pois. Liika on vain liikaa! Orkesteri-iskut alkavat jossain vaiheessa levyä jopa huvittamaan.

Ilahduttavaahan on se, että Holopaisen sävelkynä on edelleen terävä. Briljantit melodiat tulisivat paljon paremmin esille, jos musiikissa olisi enemmän dynamiikkaa, ellei jopa akustiikkaa.

Tämä kortti on nyt katsottu. Seuraavalla levyllä bändin tulee kyllä luoda nahkaansa. Muuten tämä menee kyllä aivan Peter Pan/Michael Jackson -eskapismiksi.
llarppp
01.12.2011 13:32:30 (muokattu 01.12.2011 13:36:55)

Rajapatsas: Huhheijaa!

Kyllä tämän levyn myötä käy aika selväksi, että tämä alkaa olla Tuomas Holopaisen soololevy, jota on säestämässä Nightwish-niminen orkesteri.

Huolestuttavinta tässä on se, että orkestraatiot ja paisuttelu on kuultu jo niin moneen kertaan, että niistä on yksinkertaisesti teho lähtenyt pois. Liika on vain liikaa! Orkesteri-iskut alkavat jossain vaiheessa levyä jopa huvittamaan.

Ilahduttavaahan on se, että Holopaisen sävelkynä on edelleen terävä. Briljantit melodiat tulisivat paljon paremmin esille, jos musiikissa olisi enemmän dynamiikkaa, ellei jopa akustiikkaa.

Tämä kortti on nyt katsottu. Seuraavalla levyllä bändin tulee kyllä luoda nahkaansa. Muuten tämä menee kyllä aivan Peter Pan/Michael Jackson -eskapismiksi.

Sehän on vaan sun mielipitees. ;>

E: Niinku joku jo aikasemmin sano ni mullekki levy kuulostaa silt milt oon aina halunnu Nightwishin kuulostavan. Ja sitä paitsi, ainahan tää on vähä Holopaisen homma ollu?
"Every man dies, not every man really lives."
Rajapatsas
01.12.2011 13:46:46

Niin, sehän todellakin vain on minun mielipiteeni.

Eihän Holopaisen roolia tai osuutta kukaan kielläkään ja ilman muuta bändi on hänen luomuksensa. Nyt vain tuo bändi on feidautumassa korvinkuullen taka-alalle.
Jeszse
01.12.2011 13:48:41 (muokattu 01.12.2011 13:49:11)
Rajapatsas: Niin, sehän todellakin vain on minun mielipiteeni.

Eihän Holopaisen roolia tai osuutta kukaan kielläkään ja ilman muuta bändi on hänen luomuksensa. Nyt vain tuo bändi on feidautumassa korvinkuullen taka-alalle.

Njoo, tyttöystävä kyl sanoo et nightwish ei oo enää nightwish, koska turunen ei enää laula siinä. Ärsyttää koittaa selittää sille et soittajat sen bändin tekee, ja ne on edelleen samat. Ja holopainen tekee biisit, joten sama jätkä tekee ku alussaki. Ja uus levy on kuuntelematta paska, itehän sentään kuuntelin ennen tuomiooni.

En jaksa enää sen kans vääntää aiheesta ku ei mee perille. :D
Funkonaut: Hevi paskan uliulia! | munkero: Kehoittaisin myös pyytämään Eeroa, mut se homo veis kaikki ämmät kuitenki. | lavaamo: Mikään ei ole niin viisas kuin insinööri, paitsi majava joka sukeltaa sateelta suojaan
Rajapatsas
01.12.2011 13:52:03

Nämä mielipiteeni on perustettu vaatimattoman viiden-kuuden kuuntelukerran perusteella.
StJerky
01.12.2011 13:58:32
Jeszse: Njoo, tyttöystävä kyl sanoo et nightwish ei oo enää nightwish, koska turunen ei enää laula siinä. Ärsyttää koittaa selittää sille et soittajat sen bändin tekee, ja ne on edelleen samat. Ja holopainen tekee biisit, joten sama jätkä tekee ku alussaki. Ja uus levy on kuuntelematta paska, itehän sentään kuuntelin ennen tuomiooni.

En jaksa enää sen kans vääntää aiheesta ku ei mee perille. :D

Muiden kuin soittajien mielestä vain laulajalla on merkitystä. Saattavat olla oikeassakin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)