Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vintagesynat suomalaisessa/vaihtoehtoisessa rokissa.
1
pekka montin
01.08.2011 23:11:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällä kertaa paukahti nakiksi lauluhommat ja synat.
Ideana oli käyttää taas(jälleen kerran) vanhempia synia, ja nyt siis etenkin Ensoniqia. Kohteena oli nyt vaihtoehtoinen, suomalainen, synkähkö rock.
Lätty sisältää neljä kappaletta joista ensinmäinen kappale on nyt kuultavissa.
Haudalla kappale käsittelee kuolemista. Kohtuullisen ajankohtainen kappale tällä hetkellä.
 
Haudalla: -Ensoniq Vfx sd (efektit)
-Ensoniq Mirage (strings)
-Korg DW-6000 (efektit)
-Korg Dw-8000 (soft pad stringin alla)
- Roland Rd 300-SX (kaksintaen tiettyjä bassokohtia)
- Hammond XB1
 
Ensonigeista sai aika erikoisia saundeja aikaiseksi ja etenkin jousisaundit oli juuri sellaisia mitä etsin = kuivia ja vahvoja, ilman kaikua.
 
Bändin musiikista en viitsi/jaksa sen enempää söösätä kun eivät tänne kuulu, mutta noi synahommat on täysin hoidettu tuolla promolla vanhemman koulukunnan vermeillä joihin myös itse olen sangen kiintynyt.
 
http://www.facebook.com/thefauna
 
Jos tulee mieleen synkähköä musiikkia missä käytetty samantyyppisiä ratkaisuja synilla, ottaisin mielelläni tuon tiedon vastaan :) Itellä tiedossa on ainakin Sisters Of Mercy ja muut vastaavat. Depeche Mode (kait?) toi tunnetuksi"kuivan" String
saundin..tai sitten se oli Tangerine Dream.
 
Kiitos!
 
Bassottelija
02.08.2011 19:51:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekka montin: ... Ideana oli käyttää taas(jälleen kerran) vanhempia synia, ja nyt siis etenkin Ensoniqia....mutta noi synahommat on täysin hoidettu tuolla promolla vanhemman koulukunnan vermeillä joihin myös itse olen sangen kiintynyt.
 
Täysin aiheen vierestä:
 
Itseäni jotenkin häiritsee 80-luvulla perustetun firman tuotosten luokittelu vanhoiksi vehkeiksi. En tietenkään edusta ylintä auktoriteettia ja tämä lienee kuuluisa mielipidekysymys.
 
Roudaus on paras harrastus. ...ja selkä kiittää
18is9
02.08.2011 21:24:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hienot oli soundit! Mielummin noita kuuntelee kuin semmoisia nykyään muodissa olevia perusjousimattoja.
 
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
ganesha
02.08.2011 22:01:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bassottelija: Täysin aiheen vierestä:
 
Itseäni jotenkin häiritsee 80-luvulla perustetun firman tuotosten luokittelu vanhoiksi vehkeiksi. En tietenkään edusta ylintä auktoriteettia ja tämä lienee kuuluisa mielipidekysymys.

 
Sama, mut johtunee vain siitä, että olin itse skidi 80-luvulla. Jos sen ajan moulinexit pitää jo luokitella vanhoiksi niin sit mä oon itekin vanha!
 
http://ganesha-firstnewraysoftherisingsun.blogspot.com/
18is9
02.08.2011 22:06:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ganesha: Sama, mut johtunee vain siitä, että olin itse skidi 80-luvulla. Jos sen ajan moulinexit pitää jo luokitella vanhoiksi niin sit mä oon itekin vanha!
 
Itse huomasin tänään studiotyöskentelypalstalla olevan keski-ikäinen ilonpilaaja :).
 
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
JPQ
02.08.2011 22:52:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minusta nuo 80-luvun ensoniqit on vanhoja koska niiden tekologian kannaklta ovat eli digitaali laitteiksi. noin 30vuotiaan näkemys.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
R0IST0
02.08.2011 23:43:58 (muokattu 02.08.2011 23:45:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mun kuuluis varmaan kans sanoa tähä jotain nasevaa offtopiccia. miten ois vaikka että "tietokoneilla tekee nykyaikana kaiken" .. ei vaan tosissaan, hyvä homma että täällä on tätä fakkiintunutta kasariskidiporukkaa joilla on vielä korvatkin päässä ja asennetta roudata rautaa. eihän me silti aleta hypettään ensoja ja korggeja, eihän.. eskoja ja deeweitä sai vielä pari vuotta sitte satkulla, ja niihän sen pitää ollakki!!
 
pekka montin
03.08.2011 15:42:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bassottelija: Täysin aiheen vierestä:
 
Itseäni jotenkin häiritsee 80-luvulla perustetun firman tuotosten luokittelu vanhoiksi vehkeiksi. En tietenkään edusta ylintä auktoriteettia ja tämä lienee kuuluisa mielipidekysymys.

 
Jep. Itse en oikein edes mieti mikä on uutta ja mikä on vanhaa, ja saundien suhteen sitä rajaa on aika vaikea rajata. Lähinnä vain se autenttisuus ja tunteiden ilmaisu innostaa, oli kyseessä sitten soitin nykypäiviltä tai 25 vuoden takaa. Yleisestiottaen kasarisynat vissiin luokitellaan jo kuitenkin vanhaksi?
 
Goblin tulee syksyllä suomeen ja heidän kohdallaan on mielenkiintoista huomata kuinka paljon sielä on sitä oikeasti vanhaa ja oikeasti uutta.
 
JPQ
03.08.2011 20:39:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

R0IST0: mun kuuluis varmaan kans sanoa tähä jotain nasevaa offtopiccia. miten ois vaikka että "tietokoneilla tekee nykyaikana kaiken" .. ei vaan tosissaan, hyvä homma että täällä on tätä fakkiintunutta kasariskidiporukkaa joilla on vielä korvatkin päässä ja asennetta roudata rautaa. eihän me silti aleta hypettään ensoja ja korggeja, eihän.. eskoja ja deeweitä sai vielä pari vuotta sitte satkulla, ja niihän sen pitää ollakki!!
 
Minä tykkään hyvästä soundista mistä se ikinä onkin. Pääosin kuitenkin tykkään 70luvusta ja 2000 luvun hyvistä softasynistä et jostain digisynistäkin. Omaan käyttööni omistamatta noita analogeja ainakin vielä yhtäkään. Plus realistista samplesoundia. Mutta musiikissa menee tapaus kohtaisesti vaikka mikä esim. Korg Tr-rackkiä en oikein osaa hyödyntää mutta idolit taas osaa. ps. lopuksi totean korgin dw sarja kiinnostaa. itse asiassa olisin aikoinani jos olisi ollut tallessa etc ostanut
soitin kaupasta dw6000 vai oliko dw8000 synan.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
18is9
27.11.2011 15:35:02 (muokattu 27.11.2011 17:49:56)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No ryöstetäänpä tämä Pekan ketju. Sain uploadattua sooloprojektini juutuubiin, käykääpä kuuntelemassa. Tein kaiken alusta loppuun itse, paitsi laulut ja masteroinnin, mutta syntsista voisi varmaan tälle palstalle kirjoittaa jotain.
 
Projektissa oli mukana oikeastaan kolme laitetta joiden varassa mennään. Oberheim Matrix 1000 kuuluu melkein jokaisessa biisissä, sillä on tehty synabassot, sawpadit ja mono-jouset. D50 on mukana parissa biisissä, taisin tosin käyttää vain yhtä patchiä koko levyllä. Andromeda sitten hoitaa suhinoita, sekvenssejä ja sen ainoa leadin. Muita kamppeita taitaa olla mukana Rollen ihan yksittäisten JX3P:n ja JX10:n äänien verran. Niin ja PPG 2.v on käytössä yhdessä biisissä kun en keneltäkään saanut aitoa lainaan vaikka ihan täältä palstaltakin taisin silloin kysellä :(.
 
Vähän noitten vanhojen kamppeitten istuvuuden kanssa oli miksatessa ongelmia, johtuen varmaan kohtuullisen moderinsta kitara- ja rumpuosastosta.
 
http://www.youtube.com/watch?v=ILbJzjeXRjs&feature=youtu.be
 
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
ganesha
27.11.2011 18:11:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

18is9: No ryöstetäänpä tämä Pekan ketju. Sain uploadattua sooloprojektini juutuubiin, käykääpä kuuntelemassa. Tein kaiken alusta loppuun itse, paitsi laulut ja masteroinnin, mutta syntsista voisi varmaan tälle palstalle kirjoittaa jotain.
 
Projektissa oli mukana oikeastaan kolme laitetta joiden varassa mennään. Oberheim Matrix 1000 kuuluu melkein jokaisessa biisissä, sillä on tehty synabassot, sawpadit ja mono-jouset. D50 on mukana parissa biisissä, taisin tosin käyttää vain yhtä patchiä koko levyllä. Andromeda sitten hoitaa suhinoita, sekvenssejä ja sen ainoa leadin. Muita kamppeita taitaa olla mukana Rollen ihan yksittäisten JX3P:n ja JX10:n äänien verran. Niin ja PPG 2.v on käytössä yhdessä biisissä kun en keneltäkään saanut aitoa lainaan vaikka ihan täältä palstaltakin taisin silloin kysellä :(.
 
Vähän noitten vanhojen kamppeitten istuvuuden kanssa oli miksatessa ongelmia, johtuen varmaan kohtuullisen moderinsta kitara- ja rumpuosastosta.
 
http://www.youtube.com/watch?v=ILbJzjeXRjs&feature=youtu.be

 
Hemmetin hienoa musaa! Olisko tuota rieskaa mahdollista saada fyysisenä cd-lättynä?
 
http://ganesha-firstnewraysoftherisingsun.blogspot.com/
18is9
27.11.2011 20:32:27 (muokattu 27.11.2011 20:51:28)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ganesha: Hemmetin hienoa musaa! Olisko tuota rieskaa mahdollista saada fyysisenä cd-lättynä?
 
Olisi, pistä osoite YV:nä. Postittelen levyarvioita varten promoja joskus tässä tulevaisuudessa, voin laittaa samalla. Tosin jos satamäärin alkaa tulla pyyntöjä niin sitten pitää miettiä uudestaan :D.
 
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
pekka montin
28.11.2011 21:18:42 (muokattu 28.11.2011 21:21:47)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

18is9: No ryöstetäänpä tämä Pekan ketju. Sain uploadattua sooloprojektini juutuubiin, käykääpä kuuntelemassa. Tein kaiken alusta loppuun itse, paitsi laulut ja masteroinnin, mutta syntsista voisi varmaan tälle palstalle kirjoittaa jotain.
 
Projektissa oli mukana oikeastaan kolme laitetta joiden varassa mennään. Oberheim Matrix 1000 kuuluu melkein jokaisessa biisissä, sillä on tehty synabassot, sawpadit ja mono-jouset. D50 on mukana parissa biisissä, taisin tosin käyttää vain yhtä patchiä koko levyllä. Andromeda sitten hoitaa suhinoita, sekvenssejä ja sen ainoa leadin. Muita kamppeita taitaa olla mukana Rollen ihan yksittäisten JX3P:n ja JX10:n äänien verran. Niin ja PPG 2.v on käytössä yhdessä biisissä kun en keneltäkään saanut aitoa lainaan vaikka ihan täältä palstaltakin taisin silloin kysellä :(.
 
Vähän noitten vanhojen kamppeitten istuvuuden kanssa oli miksatessa ongelmia, johtuen varmaan kohtuullisen moderinsta kitara- ja rumpuosastosta.
 
http://www.youtube.com/watch?v=ILbJzjeXRjs&feature=youtu.be

 
Hyvää kauraa indeed! Tulee mieleen The Gathering. Saundeista pidin todella paljon. Erittäin hyvää työtä. Hyvä homma! Pistä vain kunnolla ja rytinällä jakoon ja joka paikkaan!
 
18is9
29.11.2011 18:53:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekka montin: Tulee mieleen The Gathering.
 
??? Pitääpä tutustua. Ekan levyn olen tainnut joskus kuulla, muuten on outo bändi minulle.
 
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
pekka montin
29.11.2011 20:35:45 (muokattu 29.11.2011 20:36:26)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

18is9: ??? Pitääpä tutustua. Ekan levyn olen tainnut joskus kuulla, muuten on outo bändi minulle.
 
Joo en itsekään ko bändiä ole sen enempää kuunnellut mutta laulaja niillä on kova ja tulivat tunnetuksi aikanaan tollasesta omalaatuisesta 70-luvun rokin ja metallin yhdistämisestä.
 
Joskus piti treenata tälläi biisi heiltä...
 
http://www.youtube.com/watch?v=hGc28ZMQEh8
 
Palatakseni aiheeseen...
 
Noi teidän saundit oli muuten aika saakelin jeez. Miten nauhotitte ko levytyksen?
 
18is9
29.11.2011 21:42:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo biisi kyllä tuo teiniajat mieleen, sen verran sitö kuuntelin että musitin sen kyllä saman tien. Hienot ne konekompit!
 
Levyn teosta löytyy studiotyöskentelypalstalta oma ketjunsa, koskettimien osalta soundiin ehkä vaikuttaa Oberheimin oma soundi ja että ne on vedetty putkietusen läpi sisään. Muutoin levy on tehty aika lailla perinteiseen malliin, ainoana erona että studion sijasta olen improvisoinut äänitystiloja treenikämpiltä ja käytttänyt digitaalista prosessointia kun analogivehkeitä ei ole. Masteroinnissa sitten analogikompressoitiin ja ekutettiin huolella.
 
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
pekka montin
29.11.2011 21:51:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

18is9: Tuo biisi kyllä tuo teiniajat mieleen, sen verran sitö kuuntelin että musitin sen kyllä saman tien. Hienot ne konekompit!
 
Levyn teosta löytyy studiotyöskentelypalstalta oma ketjunsa, koskettimien osalta soundiin ehkä vaikuttaa Oberheimin oma soundi ja että ne on vedetty putkietusen läpi sisään. Muutoin levy on tehty aika lailla perinteiseen malliin, ainoana erona että studion sijasta olen improvisoinut äänitystiloja treenikämpiltä ja käytttänyt digitaalista prosessointia kun analogivehkeitä ei ole. Masteroinnissa sitten analogikompressoitiin ja ekutettiin huolella.

 
Mahtavaa. Pitääpäs lukasta.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «