Aihe: Tietoa kitaramikrofoneista
1 2 3 4 575 76 77 78 79109 110 111 112 113
Spike
04.10.2011 15:04:31
FrisCo: Osaattekos suositella meikäläiselle lone-star stratoon minkäännäköstä kaksikelaista humpuukkeria.
Edellisessä on kovin "räkäinen/gaininen" soundi.. sellaista epäselvää hernepussia vaikka kuinka säätäisi.
Saisi olla tuhtia jytkettä tarvittaessa ja korkeammalta soitettaessa voisi olla laulavampaa soundia.

Ei oo itellä hirveesti kokemuksia eri mikeistä.

Duncanin Blackout, Customit, JB 8
Dimarzio Tone zone, crunchlab, d-sonic

Noissa ainakin on jytkyä ja paksua lead-saundia.
kaapeli5
12.10.2011 13:21:35
auttakaas mua, miten vaihevirhe tehtiin esim humbucker Ibanezin INF3?
punainen on kuuma,sininen ja kirkas maahan ja valk/musta yhteen.mut miten se vaihevirhe meni? käyttääkö Josh Homme tätä, ku välillä kuulostais ihan vaihevirhe kitaralta!? Kiitos jo valmiiksi, tää on nii paras sivusto
fox
12.10.2011 13:52:53

kaapeli5: auttakaas mua, miten vaihevirhe tehtiin esim humbucker Ibanezin INF3?
punainen on kuuma,sininen ja kirkas maahan ja valk/musta yhteen.mut miten se vaihevirhe meni? käyttääkö Josh Homme tätä, ku välillä kuulostais ihan vaihevirhe kitaralta!? Kiitos jo valmiiksi, tää on nii paras sivusto

Jos kytket sillee toisen mikin, että punasen sijaan laitat sinisen, ja vedät punasen sen "kirkkaan" kanssa maihin, saat out-of-phase soundin molemmat mikit päällä. Voit myös laittaa sellasen mikroswitchin jolla saat sekä "vaihevirhe"- että ihan normisoundit.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
kaapeli5
12.10.2011 20:36:31
jes.kiitos! laitatko linkkiä siitä vaihtajasta?!
fox
12.10.2011 20:41:32

kaapeli5: jes.kiitos! laitatko linkkiä siitä vaihtajasta?!

Tuosta kattelet..
http://www.guitarelectronics.com/c= … s2-TonesCoil-Tap-Reverse-Phase.html
Räkkipeli
14.10.2011 13:11:45 (muokattu 14.10.2011 13:12:34)
Minkä värinen johto pitää kolvata kiinni noihin volapotikoihin, jos on siis kaksi humpparia, kaksi volaa ja yksi tone? Kolvasin mustilla ensin (ei siis maa-piuhoilla), jotka normaalisti liitetään mikin valitsimeen. Ei toiminut.

Toisessa mikissä on siis irrallaan valkonen ja punanen, ja toisessa valkoinen ja vihreä.
If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan
fox
14.10.2011 14:29:33

Räkkipeli: Minkä värinen johto pitää kolvata kiinni noihin volapotikoihin, jos on siis kaksi humpparia, kaksi volaa ja yksi tone? Kolvasin mustilla ensin (ei siis maa-piuhoilla), jotka normaalisti liitetään mikin valitsimeen. Ei toiminut.

Toisessa mikissä on siis irrallaan valkonen ja punanen, ja toisessa valkoinen ja vihreä.

Noissa ei valitettavasti oo mitään standardia, joten ne on ihan valmistajakohtasia juttuja.. Netistä löytyy kyllä joitain ihan kattaviakin taulukoita, koita hakea vaikka "pickup wire colour code" tjsp. Ei sulla ole siit mikistä tietoa? Yleismittari olis kova sana noissa(kin) jutuissa..
Räkkipeli
14.10.2011 16:17:01
fox: Noissa ei valitettavasti oo mitään standardia, joten ne on ihan valmistajakohtasia juttuja.. Netistä löytyy kyllä joitain ihan kattaviakin taulukoita, koita hakea vaikka "pickup wire colour code" tjsp. Ei sulla ole siit mikistä tietoa? Yleismittari olis kova sana noissa(kin) jutuissa..

Joo, homma selvis. Piti laittaa noi mustat maan kanssa samaan ja punaset potikoihin.
If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan
j3sus
18.11.2011 13:20:58
Mulla on kitarassa emg 81 mikit ja aina pelittänyt hyvin. Tänää ku aattelin ettiä jotai hyvää clean saundia niin sain ulos vain pientä särön poikasta, vaikka vahvistimesta kaikki nupit nollissa yms. Vaihdoin pari päivää sitten kielet, hakkaako ne nauhoja vasten vai mitä, onko mikissä jotain mitä en itse tajua ? Akriivimikit mulle vähän uudempi asia.
Entropia666
18.11.2011 13:45:48

j3sus: Mulla on kitarassa emg 81 mikit ja aina pelittänyt hyvin. Tänää ku aattelin ettiä jotai hyvää clean saundia niin sain ulos vain pientä särön poikasta, vaikka vahvistimesta kaikki nupit nollissa yms. Vaihdoin pari päivää sitten kielet, hakkaako ne nauhoja vasten vai mitä, onko mikissä jotain mitä en itse tajua ? Akriivimikit mulle vähän uudempi asia.

Noi mikit on olemassaan vähän tommoset. Hyviin kliinisoundeihin ite lähtisin hakemaan mikkejä passiiveista, ei kovin kuumista mikeistä. Straton kaulasinkku kuulostaa ainakin pirun hyvältä.
Rokkifotoja: H A J E . F I
j3sus
19.11.2011 01:13:29
Entropia666: Noi mikit on olemassaan vähän tommoset. Hyviin kliinisoundeihin ite lähtisin hakemaan mikkejä passiiveista, ei kovin kuumista mikeistä. Straton kaulasinkku kuulostaa ainakin pirun hyvältä.

Nimenomaan, mutku oon näillä samoilla kamoilla ennen saanut ihan kivan kuuloset cleanit
J-PPP
19.11.2011 13:06:42
j3sus: Nimenomaan, mutku oon näillä samoilla kamoilla ennen saanut ihan kivan kuuloset cleanit

Patteri loppu kitarasta?
j3sus
19.11.2011 17:58:13
J-PPP: Patteri loppu kitarasta?

Keppi tullut kotiin vasta pari kuukautta sitten. Enpä usko että pattereista. Voisha ne kokeiluksi kuitenki vaihtaa
fox
20.11.2011 00:18:06

j3sus: Keppi tullut kotiin vasta pari kuukautta sitten. Enpä usko että pattereista. Voisha ne kokeiluksi kuitenki vaihtaa

Vaihda ihmeessä. Saattaa tulla yllätyksenä.
oiva tumpeloinen
20.11.2011 13:42:52
j3sus: Keppi tullut kotiin vasta pari kuukautta sitten. Enpä usko että pattereista. Voisha ne kokeiluksi kuitenki vaihtaa

Eikö niin, että se jää sulla välillä lepäämään tuolin kulmalle piuha kiinni kitarassa? Niin mullakin aikanaan.....ja siitä mä opin sen, että piuha pitää irroittaa kitarasta, koska muuten se kuluttaa pariston loppuun, vaikka et soittaisikaan kitaraa.
Karhukoira74
26.11.2011 21:36:54

Jeah...taidan vaihtaa RG350:seen mikkipuolta...X2N tuntus aika hyvältä, kun tuollaisessa ropnonkeltaisessa kasarissa täytyy olla dimarzio, eikös =) No jooh...Warpigiäkin on kehuttu, ja clipit on kyllä helevetin vakuuttavia...mut tällä kertaa jos menis budjetilla. Oisko mitä kaveriksi kaulalle, suosituksia/mielipiteitä? Josko hakis vaikka semmosta akustisen oloista cleansoundia. Mesan Dualilla vetelen niskis-kottarais-mokoma -tyylistä suomipoppia.

Mikä mikki ois suosituksissa mahonkirunkoiseen Ibaneziin? Ei haittaa vaikka hakis vähän erilaista soundiakin...ei välttämättä kaikkien mikkien tarvii olla niin kuumia että sormia polttaa.

Tuossa Amfissa M6 kyllä jyrää...PRKL!
-So many assholes, so few bullets-
apache77
29.11.2011 04:34:15
Kertokaas mulle joku Sheptonen mikeistä. Ostin tossa heräteostoksena tokain Ls-85:n jossa kyseinen setti, en oo aikasemmin edes kuullut kyseisistä mikeistä. Hyvin tuntuu ainakii pelaavan ja saundaa paljon pehmeämmin ku yksikään duncani, joka on tullu vastaan???
Karhukoira74
29.11.2011 09:05:35

Karhukoira74: Jeah...taidan vaihtaa RG350:seen mikkipuolta...X2N tuntus aika hyvältä, kun tuollaisessa ropnonkeltaisessa kasarissa täytyy olla dimarzio, eikös =) No jooh...Warpigiäkin on kehuttu, ja clipit on kyllä helevetin vakuuttavia...mut tällä kertaa jos menis budjetilla. Oisko mitä kaveriksi kaulalle, suosituksia/mielipiteitä? Josko hakis vaikka semmosta akustisen oloista cleansoundia. Mesan Dualilla vetelen niskis-kottarais-mokoma -tyylistä suomipoppia.

Mikä mikki ois suosituksissa mahonkirunkoiseen Ibaneziin? Ei haittaa vaikka hakis vähän erilaista soundiakin...ei välttämättä kaikkien mikkien tarvii olla niin kuumia että sormia polttaa.

Tuossa Amfissa M6 kyllä jyrää...PRKL!

Hahaa...sainpas torilta poistettua Warpigin sittenkin budjettihinnalla =) NYT, mitäs tuolle kaveriksi kaulalle...ja sinklekoil väliin vielä...? Voipi olla että tuon ykskelaisen ruuvaan vaan alas ja poistan käytöstä...ei meitin musiikki niin paljon nyansseja kaipaa. Itse asiassa pelkällä tallamikilläkin pärjää varsin hyvin.
-So many assholes, so few bullets-
humppahanuristi
12.12.2011 08:57:06

Mitenkäs arvon asiantuntijat, onko kitarassa olevien mikkien soundiin mahdollista vaikuttaa vaihtamatta mikkejä?
Kyseessä on 2003 mex-strato, jossa on varsin tukevasoundiset yksikelaiset, joku saattaisi tunkkaisiksikin sanoa. En ole katsonut minkä arvoiset potikat on mutta luultavasti Fender-tyyliin 250k.
Kytkentä on "normaali" 5-asentoisella oleva ja eka tone vaikuttaa kaulamikille (ja taitaa keskimikillekin toimia) ja toinen tallamikille.
Humpasta rautalankaan... http://www.myspace.com/tanssiorkesterigalaxie
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)