Aihe: Vasen ranne noin 90 asteen kulmassa, G - soinnussa
1
sapevi
08.02.2011 17:59:33
Moro,

Aloitin syksyllä kitaran soiton (Yamaha FG700MS) ja nyt minua on alkanut häiritsemään vasemman käden ranteen koukistuminen esimerkiksi G:tä ottaessa. D menee vielä suoralla ranteella, mutta.. Tuntuu siltä että peukalo on liian pitkä ja ranteella täytyy kompensoida ;-)

Löytyykö keltään vinkkiä miten tuon ranteen harjoittelisi suoraksi, jopa G:tä soittaessa?
Numb
08.02.2011 18:44:57

Jos haluat sen suoraksi, muuta kitaran asentoa. Jos lapa on samalla korkeudella kuin korva, niin rannekin on selvästi suorempi.
Mrwggrgrgglrlrlrlrgrglrllgrl - Kampela77
Nurmituomas
08.02.2011 21:18:59
siis avoin g ilmeisesti, pidätkö peukalon kaulan takana? jos kaula on kämmenen pohjassa, niin eihän se taivu juuri yhtään g:ssä?
sapevi
09.02.2011 09:33:35
Kyllä, peukalo kaulan takana.

Kokeilin kaula kämmenpohjassa, onnistui ranne suorana. Löysin uuden soinnun jolla saan ranteen mutkalle F barrena...
Numb
09.02.2011 09:44:57

Samalla tavalla se minullakin barre -soinnuissa mutkalle menee. Mutta mä en välitä siitä :)
Mrwggrgrgglrlrlrlrgrglrllgrl - Kampela77
Nurmituomas
09.02.2011 18:57:41
Itse otan monesti sen F:n siten, että taas kaula kämmenessä ja paksu E kieli peukalolla yläpuolelta. Mollia en osaa niin ottaa, mutta perus F ja G barre menee näin.

itse lähinnä tykästynyt tähän sen takia, että se on nopea ottaa esim sen kämmen G:n jälkeen. kaulan voi pitää yhä kämmenessä.

mutta kyllä se F aina sitä rannetta taittaa, ellei ota jotain tämmöistä laisto asentoa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)