Aihe: Hurriganes
1 2 3 4 565 66 67 68 69202 203 204 205 206
Gardiner
27.11.2011 18:42:51

BigPapa: Niin - punk ei ole rock'n'rollia.

Ahdasmielisille se ei varmaankaan sitä ole. Mulle punk-rock on just Rock`n`Rollia. Ja moni punk soittaja on miusta ihan helevetin hyvä soittamaan just sitä rock`n`rollia, mikä on sitä ihan parasta musiikkia.
Ja tunkkinne voitte pitää ihan omananne.

http://www.youtube.com/watch?v=AMtqX1vcFOk&feature=related
Tällä punk bändillä tosin ei oo mitään tekemistä Rock`n`Rollin kanssa, toiset osaamattomat punk bändit soitti muunlaista musaa kuin rokkia. Tää on ehkä tarinan kerrontaa. Ehkä tässä kerrotan millasta on elää ahdasmielisten maailmassa?

Ja alkanee eksyillä kauas Hurriganesista. Sovitaanko että se Haminan live on Jokelaisen Jarkon mielessä voinu herättää jotain mielleyhtymiä punk-, tai esipunkrokkiin just siks että se oli melkosen rujoa ja hiomatonta soitantaa kohtuullisella energialla höystettynä?
Ja jos ei sulle sovi niin ei sovita. Kyllä se minustakin punk-rock tyyliseltä kuulosti se Hurriganes sillon aikonaan. Mutta kuten sanottua, mie sit jatkoin siitä Dr.Feelgoodin kautta punk-rokkiin ja niin eespäin poispäin.
Mä oon oikeestaan aika samoilla linjoilla sen Jokelaisen arvion kanssa. Ja just siks se kuulostaa hyvältä, kun se kuulostaa esi-punkilta.
"And Don`t You Fuckin Piss On My Blues Suede Shoes" vois hyvinkin olla punk biisin nimi.
Ja piis vaan edelleenkin.
Pianossa ei ole vääriä nuotteja. -Thelonius Monk
BigPapa
27.11.2011 18:51:16 (muokattu 27.11.2011 18:54:52)

Gardiner: Ahdasmielisille se ei varmaankaan sitä ole. Mulle punk-rock on just Rock`n`Rollia. Ja moni punk soittaja on miusta ihan helevetin hyvä soittamaan just sitä rock`n`rollia, mikä on sitä ihan parasta musiikkia.
Ja tunkkinne voitte pitää ihan omananne.

http://www.youtube.com/watch?v=AMtqX1vcFOk&feature=related
Tällä punk bändillä tosin ei oo mitään tekemistä Rock`n`Rollin kanssa, toiset osaamattomat punk bändit soitti muunlaista musaa kuin rokkia. Tää on ehkä tarinan kerrontaa. Ehkä tässä kerrotan millasta on elää ahdasmielisten maailmassa?

Ja alkanee eksyillä kauas Hurriganesista. Sovitaanko että se Haminan live on Jokelaisen Jarkon mielessä voinu herättää jotain mielleyhtymiä punk-, tai esipunkrokkiin just siks että se oli melkosen rujoa ja hiomatonta soitantaa kohtuullisella energialla höystettynä?
Ja jos ei sulle sovi niin ei sovita. Kyllä se minustakin punk-rock tyyliseltä kuulosti se Hurriganes sillon aikonaan. Mutta kuten sanottua, mie sit jatkoin siitä Dr.Feelgoodin kautta punk-rokkiin ja niin eespäin poispäin.
Mä oon oikeestaan aika samoilla linjoilla sen Jokelaisen arvion kanssa. Ja just siks se kuulostaa hyvältä, kun se kuulostaa esi-punkilta.
"And Don`t You Fuckin Piss On My Blues Suede Shoes" vois hyvinkin olla punk biisin nimi.
Ja piis vaan edelleenkin.

Juu sovitaan vaan, että Jarkko Jokelaisen mielestä voi olla herättänyt vaikka mitä, vaikka siitä en tiedä mitään, koska jutun kirjoitti Markus Nordenstreng.

Ja tämä jutun osa vaikuttaa aivan siltä, että levy-yhtiön nuori sihteeri on kirjoittanut prujun, mikä on laitettu levyn mukaan ja tämä on suoraan siitä otettu siihen juttuun:

Hurriganes osoittautuukin maamme ensimmäiseksi punkbändiksi - mutkat vedetään asenteella suoriksi, vire heittää ja klapukasa on kaatua, mutta maaliin päästään. 22-vuotiaan Albert Järvisen mestarillinen soitto ällistyttää.
Gardiner
27.11.2011 18:58:55 (muokattu 27.11.2011 19:01:17)

BigPapa: Juu sovitaan vaan, että Jarkko Jokelaisen mielestä voi olla herättänyt vaikka mitä, vaikka siitä en tiedä mitään, koska jutun kirjoitti Markus Nordenstreng.

Ai saatana, miehän syyttelen ihan väärää kriitikkoa. Mul on aina noi faktat ihan kateissa. Mut ei kait mulla ookkaan elämää varten mitään kaavaa. Mut oon mie Nordenstrengin Markuksenkin kanssa ihan samoilla punk linjoilla Haminan kanssa. Miehän oon ihan rokkipunkki linjoilla ton rock`n`rollinkin kansa. Vanaha hippi nääs ku olen.

Edit. Kato pirua, mähän oonkin ihan samaa mieltä levy-yhtiön nuoren prujuttajan kanssa. Kylläpäs mä oonkin samaa mieltä rokista ja punkista. Melkein kaikkien muitten paitti sun kanssa.
Pianossa ei ole vääriä nuotteja. -Thelonius Monk
BigPapa
27.11.2011 19:02:58 (muokattu 27.11.2011 19:06:01)

Gardiner: Kylläpäs mä oonkin samaa mieltä rokista ja punkista. Melkein kaikkien muitten paitti sun kanssa.

Saa olla erimieltäkin, ihan vapaasti.
Atomic Cafe
27.11.2011 20:53:27
Tuo on kyllä hieman kyseenalaista lähteä kyseenalaistamaan kokonaista genreä sillä perusteella mitä on joskus kuullut radiosta tai lukenut Wikipediasta. Punk on lyönyt päätä seinään kohta puoli vuosisataa ja sillä on kymmeniä ala-lajeja, joilla ei ole ihan heti mitään tekemistä toistensa kanssa.

Kyllä tätä bändiä pystyy ihan häpeämättä kuuntelemaan vähän vanhemmatkin hemmot...

http://www.youtube.com/watch?v=otZ1SfwbE64
Atomic Cafe
27.11.2011 20:53:27 (muokattu 27.11.2011 20:53:46)
Tuplat
rheinone
27.11.2011 21:04:00
Oho, sällit on keskustellu täällä oikein olan takaa. Meni melkein tunti ku luin koko sunnuntain löpinät referensseineen läpi.

Gardiner: Mulle punk-rock on just Rock`n`Rollia.

Oon täysin samaa mieltä. Samaa paskaa ne kaikki on: hevit, punkit, jytät, rokabilit ja alternatiivit.

Se mistä tää keskustelu lähti liikenteeseen, tais olla jonkun nuoren toimittajan ajattelematon sutkaus, jolla tuskin oli tarkoitus herättää vanhaa juupas-eipäs-sanaharkkaa punkkien ja "rokkareiden" välillä.

http://www.hs.fi/kulttuuri/levyt/ar … In+Hamina+1973/HS20111123SI1KU02vlv
Atomic Cafe
27.11.2011 21:05:34
BigPapa: Ensivaikutelma on usein tärkeä, joskus jopa ratkaisevan tärkeä. Wikipedian perusteella en ole tehnyt mitään ratkaisuita tai päätöksiä, että pysytäänpä asiassa.
Ja eikös tämäkin ole jo hieman tuoreempi julkaisu.

Onhan se suhteellisen tuore julkaisu vaikka bändi on kyllä melkein yhtä vanha kun punk. Tuohon genreen mahtuu niin paljon kaikenlaista ja kaikentasoista menoa että ei punkin syvimmästä olemuksesta voi tehdä johtopäätöksiä siltä pohjalta mitä on kuullut radiosta 70-luvulla.
AlaE
27.11.2011 21:07:10
rheinone: Oho, sällit on keskustellu täällä oikein olan takaa. Meni melkein tunti ku luin koko sunnuntain löpinät referensseineen läpi.

Oon täysin samaa mieltä. Samaa paskaa ne kaikki on: hevit, punkit, jytät, rokabilit ja alternatiivit.

Se mistä tää keskustelu lähti liikenteeseen, tais olla jonkun nuoren toimittajan ajattelematon sutkaus, jolla tuskin oli tarkoitus herättää vanhaa juupas-eipäs-sanaharkkaa punkkien ja "rokkareiden" välillä.

Muusinetissä on porukkaa, jotka saa ideologisen sodan aikaiseksi mistä tahansa. Sanon nyt vanahana Ganes-fanina: onhan tuo Hamina-live ihan tuubaa.
Salvo honore
BigPapa
27.11.2011 21:07:18

rheinone: Oon täysin samaa mieltä. Samaa paskaa ne kaikki on: hevit, punkit, jytät, rokabilit ja alternatiivit.

Niin yleisnimen musiikki allehan ne kaikki menee.
Mut sit on näitä erilaisia alamusiikkeja niinkuin rock'n'roll, rock, punk jne....näissä on sellaisia pieniä selviä eroja, jotka tunnistaa jos tunnistaa.
2randpo
27.11.2011 21:08:29

BigPapa: Ensivaikutelma on usein tärkeä, joskus jopa ratkaisevan tärkeä.

Näin voi olla varmaankin rockin ja bluesin kohdalla.

Mun mielestä etenkin sellainenkin musiikki on antoisaa, joka kestää kuuntelua. Jos luottaa pelkkään ensivaikutelmaan, saattaa missata paljon hyvää musiikkia.

Yksinkertaisen rockin, punkin ja bluesinkin ongelmana on mun kohdalla välillä juuri se, että biisi/bändi mikä kolahtaa heti, on myös äkkiä kuunneltu. No onneksi on olemassa paljon muutakin kuten Zappaa, Beefheartia, avantgardea, jazzia jne.

En pystyis millään kuuntelemaan pelkkää suoraa rockia.
2randpo
27.11.2011 21:10:20

rheinone: Oho, sällit on keskustellu täällä oikein olan takaa. Meni melkein tunti ku luin koko sunnuntain löpinät referensseineen läpi.

Urhea suoritus, jos oot jaksanu kaiken lukea läpi ;).
BigPapa
27.11.2011 21:12:26 (muokattu 27.11.2011 21:14:59)

AlaE: Muusinetissä on porukkaa, jotka saa ideologisen sodan aikaiseksi mistä tahansa. Sanon nyt vanahana Ganes-fanina: onhan tuo Hamina-live ihan tuubaa.

Eihän tässä siitä ollut kyse vaan siitä, että onko se punkkia vai ei. Minust se ei oo punkkia. Siitähän puuttuu sellainen syvällinen julistava sanoma kuin esim. "sisko tahtoisin jäädä, mutta moottoritie on kuuma".
Atomic Cafe
27.11.2011 21:19:16
BigPapa: Eihän tässä siitä ollut kyse vaan siitä, että onko se punkkia vai ei. Minust se ei oo punkkia. Siitähän puuttuu sellainen syvällinen julistava sanoma kuin esim. "sisko tahtoisin jäädä, mutta moottoritie on kuuma".

Mutta jos se onkin jotain tämän tyyppistä punkkia....http://www.youtube.com/watch?v=_NWjehpGSO0
BigPapa
27.11.2011 21:20:09

Atomic Cafe: Onhan se suhteellisen tuore julkaisu vaikka bändi on kyllä melkein yhtä vanha kun punk. Tuohon genreen mahtuu niin paljon kaikenlaista ja kaikentasoista menoa että ei punkin syvimmästä olemuksesta voi tehdä johtopäätöksiä siltä pohjalta mitä on kuullut radiosta 70-luvulla.

Niin onkos tuo nyt sitten enää sitä punkkia mitä se oli silloin? Soittajilla on merkillinen tapa kehittyä vuosien kuluessa.
BigPapa
27.11.2011 21:20:41 (muokattu 27.11.2011 21:22:30)

Atomic Cafe: Mutta jos se onkin jotain tämän tyyppistä punkkia....http://www.youtube.com/watch?v=_NWjehpGSO0

No onhan poppia. "broken down Chevrolet...." heh....
Atomic Cafe
27.11.2011 21:23:47 (muokattu 27.11.2011 21:23:59)
BigPapa: Niin onkos tuo nyt sitten enää sitä punkkia mitä se oli silloin? Soittajilla on merkillinen tapa kehittyä vuosien kuluessa.

Tarkoitatko että kun punkkari oppii soittamaan niin se ei ole enää punkkari ?
Alfons Åberg
27.11.2011 21:24:41
BigPapa: No onhan poppia. "broken down Chevrolet...." heh....
Jos se on syvällinen julistus GM:n laatuongelmista.
BigPapa
27.11.2011 21:24:48 (muokattu 27.11.2011 21:25:21)

Atomic Cafe: Tarkoitatko että kun punkkari oppii soittamaan niin se ei ole enää punkkari ?

Kyllähän tossa Social Distortionissa on selvästi havaittavissa, että on niin poppia, että.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)