Aihe: Hurriganes
1 2 3 4 564 65 66 67 68202 203 204 205 206
AlaE
27.11.2011 17:44:19
aivokuolio: Oot missannu jotain todella olennaista.

Mutta ei siinä, hyvä että on mielipiteitä.

Luulin olevani tosikko, mutta näyttää olevan muitakin. http://www.youtube.com/watch?v=Sq-rswNGFis
Salvo honore
Gardiner
27.11.2011 17:45:27

BigPapa: Jos se sun mielestä on hyvää rockia niin sitten on, ihan vapaasti vaan.
Kyllä Replacements, ja muukin hyvä punk rock, on todellakin minusta ihan sitä itseään rock`n`rollin ydinmehua.

Eikä se oo multakaan pois, jos en sitä kuuntele.
Tästä en olis edes ihan varma. Mä luulen että noin ahdasmielisellä makunystyrällä varustetulla ihmisellä voi olla poistoja nautinnoissa. Sitähän et kyllä tietysti edes suostu harkitsemaan, vaan omapa on asiasi. Ja siis ihan kaikessa ystävyydessä ja hyvällä tarkoituksella, ahdasmielisyys ei ehkä oo niitä kaikkein helpoimpia elämänasenteita. Eikä ees rokkia lainkaan.
Pianossa ei ole vääriä nuotteja. -Thelonius Monk
texjazz
27.11.2011 17:46:51

Silloinhan punk oli ja on onnistunut, kun se ärsytti ja ärsyttää.

Ei maha mitään, että Haminan livessä Hurrikaanit vetää Keep on knockin' ihan punkaillen. Ihan lupaava punkbändi olisi ehkä ollut, mitä nyt sooloja olisi pitänyt karsia pois.
Kaikki on jo tehty.
BigPapa
27.11.2011 17:50:22 (muokattu 27.11.2011 17:51:31)

Gardiner: Tästä en olis edes ihan varma. Mä luulen että noin ahdasmielisellä makunystyrällä varustetulla ihmisellä voi olla poistoja nautinnoissa. Sitähän et kyllä tietysti edes suostu harkitsemaan, vaan omapa on asiasi. Ja siis ihan kaikessa ystävyydessä ja hyvällä tarkoituksella, ahdasmielisyys ei ehkä oo niitä kaikkein helpoimpia elämänasenteita. Eikä ees rokkia lainkaan.

Siis, tä? Vähän sellaista pakkosyötön makua. Kuka lienee ahdasmielinen, mikäli ei salli että itse valitsen sen mitä kuuntelen ja mitä en, haloo!!! Jos sun korvat kestää soittimien epävireen ja ontuvan rytmin tai muun mikä noissa mättää niin ole hyvä vaan. Mun käsittääkseni on vapaus valita sen suhteen, että mitä pitää hyvänä ja mitä ei. Mitä pitää jopa hyvänä rock'n'rollina.

Näin kerran unta, että olin valveilla, mutta kun heräsin, huomasin nukkuvani
Atomic Cafe
27.11.2011 17:55:55 (muokattu 27.11.2011 18:16:46)
Tähän väliin sitä sellaista ruotsalaista kiihkoisänmaallisuutta...

http://www.youtube.com/watch?v=ML99rsunVwQ&feature=related

Ja tähän väliin jotain aivan muuta...

http://www.youtube.com/watch?v=-WC36sq5j9w
Gardiner
27.11.2011 17:56:25

BigPapa: Punk perustui osaamattomuuteen,

Ja tämäkö nyt sitten on sitä ahdasmielettömyyttä?
Pianossa ei ole vääriä nuotteja. -Thelonius Monk
BigPapa
27.11.2011 17:58:04 (muokattu 27.11.2011 18:02:11)

BigPapa
27.11.2011 17:58:27

Gardiner: Ja tämäkö nyt sitten on sitä ahdasmielettömyyttä?

Ei vaan se on sitä mitä korvillani kuulin.
AlaE
27.11.2011 18:00:30
BigPapa: Jep jep:

http://www.youtube.com/watch?v=1d2bKXSe4LA

Walesin tiikerillä on helvetin hyvä ääni, mutta en oikein oo digannut matskusta, jota esitti. Vähän sama kuin Kirkalla täällä.
Salvo honore
hollmi-5
27.11.2011 18:05:32
Aikamoinen tennismatsihan täällä on menossa ;)

Mutta pakko puuttua tuohon punk-osaamattomuuteen. Sex Pistolsin rumpali oli aivan hemmetin hyvä. Remu oli parhaimmillaan ok, mutta ei Cookin tasolla koskaan. Saman tasoisia rumpaleita oli kyllä suomalaisissakin punk-bändeissä... Mutta se siitä

Livenä Hurriganes oli 70-luvulla aivan mahdottoman kova akti ja onneksi näin Ilen ja Albertin bändin kanssa niihin aikoihin. Remulle kaikki kunnia. Ilman Remua ei olisi ollut Ganesia. Ja Ganes on kuitenkin kaikkien aikojen merkittävin suomalainen bändi minulle.
Soundit, piuhat ja kajarit.
BigPapa
27.11.2011 18:08:54

Gardiner: Jos et sinä korvillasi kuule punk soittajien soitossa kuin osaamattomuutta, ollaan varmaan aika eri mieltä rock`n`rollin soittamisesta.

Niin - punk ei ole rock'n'rollia.
texjazz
27.11.2011 18:09:44

hollmi-5: Aikamoinen tennismatsihan täällä on menossa ;)

Mutta pakko puuttua tuohon punk-osaamattomuuteen. Sex Pistolsin rumpali oli aivan hemmetin hyvä. Remu oli parhaimmillaan ok, mutta ei Cookin tasolla koskaan. Saman tasoisia rumpaleita oli kyllä suomalaisissakin punk-bändeissä... Mutta se siitä

No siinähän kävi sitten sillä tavalla, että monet oppivat soittamaan vähän liikaakin ;) Esimerkiksi Ylöjärven poijjaat rupesivat soittaan direstraitsia unohtaen iloisen voimapunkpopin.
Kaikki on jo tehty.
Mika Kangas
27.11.2011 18:11:52
Tuli nyt tuokin löydettyä. Muistan kun jossain iltalehdessä tai siinä toisessa oli juttua miten Remu kuvasi vankilassa videota. Levyraadissa muistaakseni näytettiin. Biisinä toi on yksi hienoimmista mitä itse olen kuullut, Juho Juntusen sanoin enemmän tässä on elämää kuin Hurriganesin viimeisissä levyissä.

http://www.youtube.com/watch?v=fnHGo7CJ1KA&feature=related
AlaE
27.11.2011 18:13:56
BigPapa: Niin - punk ei ole rock'n'rollia.

Voi se olla sitäkin, eivät käsitteet minusta sulje pois toisiaan. Punk oli enemmän asenne kuin jokin musiikkityyli. Rockissa kyllä roll unohdettiin jossais vaiheessa totaalisesti, mutta siitä ei voi syyttää vain punkkareita.
Salvo honore
BigPapa
27.11.2011 18:21:06 (muokattu 27.11.2011 18:25:58)

Wikipedia:

Rock and roll (often written as rock & roll or rock 'n' roll) is a genre of popular music that originated and evolved in the United States during the late 1940s and early 1950s, primarily from a combination of African American blues, country , jazz, and gospel music. Though elements of rock and roll can be heard in country records of the 1930s, and in blues records from the 1920s, rock and roll did not acquire its name until the 1950s.

Rock music is a genre of popular music that developed during and after the 1960s, particularly in the United Kingdom and the United States. It has its roots in 1940s and 1950s rock and roll, itself heavily influenced by rhythm and blues and country music. Rock music also drew strongly on a number of other genres such as blues and folk, and incorporated influences from jazz, classical and other musical sources.

Punk rock is a rock music genre that developed between 1974 and 1976 in the United States, the United Kingdom, and Australia. Rooted in garage rock and other forms of what is now known as protopunk music, punk rock bands eschewed perceived excesses of mainstream 1970s rock. Punk bands created fast, hard-edged music, typically with short songs, stripped-down instrumentation, and often political, anti-establishment lyrics. Punk embraces a DIY ethic; many bands self-produced recordings and distributed them through informal channels.
AlaE
27.11.2011 18:24:20
BigPapa: Rock and roll (often written as rock & roll or rock 'n' roll) is a genre of popular music that originated and evolved in the United States during the late 1940s and early 1950s, primarily from a combination of African American blues, country , jazz, and gospel music. Though elements of rock and roll can be heard in country records of the 1930s, and in blues records from the 1920s, rock and roll did not acquire its name until the 1950s.

Rock music is a genre of popular music that developed during and after the 1960s, particularly in the United Kingdom and the United States. It has its roots in 1940s and 1950s rock and roll, itself heavily influenced by rhythm and blues and country music. Rock music also drew strongly on a number of other genres such as blues and folk, and incorporated influences from jazz, classical and other musical sources.

Punk rock is a rock music genre that developed between 1974 and 1976 in the United States, the United Kingdom, and Australia. Rooted in garage rock and other forms of what is now known as protopunk music, punk rock bands eschewed perceived excesses of mainstream 1970s rock. Punk bands created fast, hard-edged music, typically with short songs, stripped-down instrumentation, and often political, anti-establishment lyrics. Punk embraces a DIY ethic; many bands self-produced recordings and distributed them through informal channels.

Kirjoititko ihan itse vai vetäsitkö netin syövereistä? Jos lainasit, laita lähde näkyviin. Noi on edelleen jonkun kirjoittamia määritelmiä, ei sen kummempia.
Salvo honore
BigPapa
27.11.2011 18:26:47 (muokattu 27.11.2011 18:27:10)

AlaE: Kirjoititko ihan itse vai vetäsitkö netin syövereistä? Jos lainasit, laita lähde näkyviin. Noi on edelleen jonkun kirjoittamia määritelmiä, ei sen kummempia.

Joo, pitäis kyllä olla käsitteet hallussa, jotta jotenkin vois näistä musiikin tyyliseikoista keskustella. Ja ihan osuvia määritelmiä ovat.
AlaE
27.11.2011 18:33:03
BigPapa: Joo, pitäis kyllä olla käsitteet hallussa, jotta jotenkin vois näistä musiikin tyyliseikoista keskustella. Ja ihan osuvia määritelmiä ovat.

Ok, sovitaanko nyt nämä määritelmät pohjaksi, joiden perusteella päätetään, mikä on punkkia ja mikä rokkia ja rock and rollia? Laita linkki, että muutkin näkee, mistä tän kuuklasit ;)

Eipä sillä, itselläni Ganes kuului noin ikävuosiin 12 - 14, punkkia lähinnä ihmettelin sivusta. Musalokeron täytti silloin mies, joka on kulkenut mukana siitä asti, välillä intensiivisesti, välillä laitamilla.
Salvo honore
BigPapa
27.11.2011 18:40:51

AlaE: Ok, sovitaanko nyt nämä määritelmät pohjaksi, joiden perusteella päätetään, mikä on punkkia ja mikä rokkia ja rock and rollia? Laita linkki, että muutkin näkee, mistä tän kuuklasit ;)

En oo mitään päättämässä täällä. Eikös tämä ole jonkinlaista keskustelua. Mulle ainakin on ollut jo kauan ihan selkeetä mitä on rock'n'roll, rock ja punk.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)