BigPapa 27.11.2011 14:24:27 | |
---|
Gardiner: Yks Suomen parhaita Rock-kitaristeja on Rubberduck Jones. Jaa, varmaan sun mielestä. |
Gardiner 27.11.2011 14:27:23 | |
---|
BigPapa: Jaa, varmaan sun mielestä. Itse asiassa Hannu Leidenin mielestä. Vaan kukas minä olen hälle vastaankaan väittämään? Enpä kukaan. Pianossa ei ole vääriä nuotteja. -Thelonius Monk |
BigPapa 27.11.2011 14:29:03 (muokattu 27.11.2011 14:29:45) | |
---|
Gardiner: Itse asiassa Hannu Leidenin mielestä. Vaan kukas minä olen hälle vastaankaan väittämään? Enpä kukaan. Jaa, no jos Hannu on sitä mieltä niin sitten Hannulla on mielipide siitä asiasta. |
Gardiner 27.11.2011 14:32:53 | |
---|
BigPapa: Jaa, no jos Hannu on sitä mieltä niin sitten Hannulla on mielipide siitä asiasta. Toki olen myös minäkin samaa mieltä. Ja muutama muukin. Duckeli on aika peikko soittamaan kitaraa. Pianossa ei ole vääriä nuotteja. -Thelonius Monk |
|
aivokuolio 27.11.2011 14:38:14 | |
---|
BigPapa: Ihan mukavaa, että ihmisillä on mielipiteitä. Ja tämä pitää todeta sarkastiseen sävyyn joka kerta kun joku on eri mieltä sun kanssa? |
BigPapa 27.11.2011 14:40:18 | |
---|
aivokuolio: Ja tämä pitää todeta sarkastiseen sävyyn joka kerta kun joku on eri mieltä sun kanssa? Tämän totesit sinä, en minä. |
Atomic Cafe 27.11.2011 14:40:55 (muokattu 27.11.2011 14:53:27) | |
---|
Tuosta kaikesta tulikin mieleen että... Albert Järvinen opetti punkit soittamaan oikein ja kovaa... Se tapahtui yhdellä ensimmäisistä (ellei peräti ensimmäisellä?) N.U.S:n Helsingin keikalla, tai oikeastaan sen jälkeen. Näin tapahtumasta kertoi Pasi Huopalainen itse joulukuussa 2000... ...siitä Albert jutusta eli Plektra-jutusta sen verran täsmennystä että meidät tosiaan kutsuttiin keikan jälkeen LOVE RECORDS:in pikkujouluihin KOM -teatteriin ja eikun lavalle, mut mun ainut pleku oli jossain? Huutelin lavalta yleisöönpäin (Remu + Cisse + Alppu, Wigujen ukkoja sun muita arvostettuja soittajia, siihen aikaan...) "Onks kellään plekuu, oma on jossain". Alppu suoristautui ylös, käveli lavan eteen ja sanoi "kelpaax SILVER DOLLAR?" Ja heitti kourallisen keltaisia, valkoisia ja vaaleenpunasii plekuja, joissa KAIKISSA luki ALBERT JÄRVINEN tai ALBERT JÄRVINEN ROYALS. Mä olin tutustunu Pekkaan jo -74. Hieno ukko! Opetti mulle monia juttuja ja sitä oli muutenkin mukava katella kun MIES soittaa. Ja mainittakoon vielä että tuon yhtyeen kummisetähän oli tunnetusti Dave Lindholm. |
aivokuolio 27.11.2011 14:41:10 | |
---|
BigPapa: Tämän totesit sinä, en minä. Joojoo ja taivaalla kohta kuu mollottaa. |
Gardiner 27.11.2011 14:41:16 (muokattu 27.11.2011 15:03:38) | |
---|
BigPapa: Ihan mukavaa, että ihmisillä on mielipiteitä. http://www.youtube.com/watch?v=8muESjQrt0k http://www.youtube.com/watch?v=TD6716R6WNk&feature=relatedEikö ookkin. Edit. Niin joo, toi "Mua valvotaan" on Duckelin säv. ja san. myös, ei pelkkä kitaran soitto. Ja taas muistin sellasen huvittavan detaljin, että eka levyn kansikuvassa Duck on keskellä kuin Hendrix ikään, ja taustabändi on siinä ympärillä. :-D Mutta Ganes aihe on se tän ketjun aihe. Se vaan että punk-rockin pilkkaaminen osaamattomaksi paskaksi on niin paksua tuuba että pakko on siihen kommentoida. Pianossa ei ole vääriä nuotteja. -Thelonius Monk |
BigPapa 27.11.2011 14:43:59 (muokattu 27.11.2011 14:46:02) | |
---|
|
Atomic Cafe 27.11.2011 15:07:28 (muokattu 27.11.2011 15:10:36) | |
---|
Kyllä tämä ihan mallikasta kitarointia on... http://www.youtube.com/watch?v=OJwGU3frBwg&feature=related Omasta nuoruudestani en muista paljon mitään, mutta sen muistan että ne sellaiset aloittelevat kitaristit arvostivat tuohon aikaan hyvin paljon Rubberduck Jonesia ja Juha Torvista, ihan siinä kun Albert Järvistäkin. Eivätkä ne minun mielestä mitenkään väärässä olleet. |
kaljataiteilija 27.11.2011 15:18:19 | |
---|
Rock n Roll, Hurriganes, ja sitten vielä punk. Noh, onhan noilla yhteistä. Punk oli jollain tapaa rock n rollin yksinkertaisuudelle jatkumoa. Punk tapahtui vuonna jeesuksen vuonna 70-luvulla. Joillekin taitaa ottaa tuo Punk rockin energia liikaa voimille että pitää dissata aina kun on mahdollista . had a rough night, and I hate the fucking Eagles, man...
The Big Lebowski |
AlaE 27.11.2011 15:19:41 | |
---|
kaljataiteilija: Rock n Roll, Hurriganes, ja sitten vielä punk. Noh, onhan noilla yhteistä. Punk oli jollain tapaa rock n rollin yksinkertaisuudelle jatkumoa. Punk tapahtui vuonna jeesuksen vuonna 70-luvulla. Joillekin taitaa ottaa tuo Punk rockin energia liikaa voimille että pitää dissata aina kun on mahdollista . En tiedä, onko Ramones punkkia. Ainakin ne muistuttivat, mistä rokissa viime kädessä on kysymys. Salvo honore |
BigPapa 27.11.2011 15:28:33 (muokattu 27.11.2011 15:34:02) | |
---|
Atomic Cafe: Kyllä tämä ihan mallikasta kitarointia on...http://www.youtube.com/watch?v=OJwGU3frBwg&feature=related Ai mallikasta, ois voinu ton kitaran virittää millä soolot vedetään. No thänk juu. Käsittämätön falskius tunkee läpi koko hommasta. kaljataiteilija:Joillekin taitaa ottaa tuo Punk rockin energia liikaa voimille että pitää dissata aina kun on mahdollista . Hurriganesissa on enemmän energiaa, kuin koko punk aikakauden bändeissä yhteensä, mun mielestä. |
Atomic Cafe 27.11.2011 15:30:27 | |
---|
AlaE: En tiedä, onko Ramones punkkia. Ainakin ne muistuttivat, mistä rokissa viime kädessä on kysymys. Vaikea sanoa...Ramones ei ollut omasta mielestään yhtään punk ja Johnny Rotten oli omasta mielestään vielä vähemmän punk kun Ramones. Ehkä kysymys on tosiaankin siitä että nuo jenkit ja britit palasivat niiden sellaisten perusasioiden äärelle, samalla tavalla kun Hurriganes omalla tahollaan. |
Atomic Cafe 27.11.2011 15:34:31 (muokattu 27.11.2011 15:47:58) | |
---|
BigPapa: Ai mallikasta, ois voinu ton kitaran virittää millä soolot vedetään. No thänk juu. Käsittämätön falskius tunkee läpi koko hommasta. Ne sellaiset virittämiset ja hienosäädöt eivät olleet punkkareiden juttuja ollenkaan :) Mutta voi olla niinkin että punkkarit virittivät kitaransa eri tavalla kun Albert Järvinen. |
BigPapa 27.11.2011 15:39:30 | |
---|
Atomic Cafe:Omasta nuoruudestani en muista paljon mitään, mutta sen muistan että ne sellaiset aloittelevat kitaristit arvostivat tuohon aikaan hyvin paljon Rubberduck Jonesia ja Juha Torvista, ihan siinä kun Albert Järvistäkin. Eivätkä ne minun mielestä mitenkään väärässä olleet. Sit oli taas silleen, että jotkut diggaili Järvistä, Tolosta, Söderbergiä, Rechardtia, Ristseppää, Alajokea jne.... |
Gardiner 27.11.2011 15:40:32 | |
---|
BigPapa: Ai mallikasta, ois voinu ton kitaran virittää millä soolot vedetään. No thänk juu. Käsittämätön falskius tunkee läpi koko hommasta. http://www.youtube.com/watch?v=qmnj1xlidZk&feature=related Tää EI oo falskia. Tässä mailmassa potkitaan monia pentuja päähän. "Duck", elikkäs Nisse, ei oo mikään poikkeus siinä ketjussa. Voit ihan omassa keskenäs motkottaa mistä huvittaa, vaan Duckelin soitto ei oo falskiutta nähnykkään, saati kuullukkaan. Harva asia tässä matoisessa maailmasa on niin aito asia kuin on Duckin soitto. Mut lopetetaan tähän ainakin mun osalta, jos et sä tosiaankaan ymmärrä mistä tossa on kyse, niin antaa olla. Ja tosiaankin, piis vaan, en haluu ruveta suotta riiteleen. Pianossa ei ole vääriä nuotteja. -Thelonius Monk |
Mika Kangas 27.11.2011 15:41:10 | |
---|
Musta musan lokeroiminen eri genreihin on aika tyhmää. Jos musa on hyvää niin sitä kuuntelee, jos se on yhdentekevää niin sitä ei kuuntele. Ei tämä mitään rakettitiedettä ole, jos nyt hiukan lainataan tätä kuuluisaa suomalaista politikkoa. |