BigPapa 27.11.2011 13:50:02 (muokattu 27.11.2011 13:51:00) | |
---|
Gardiner: The Police became globally popular in the late 1970s and are generally regarded as one of the first New Wave groups to achieve mainstream success, playing a style of rock that was influenced by punk, reggae, and jazz. Tätähän mä just sanoin. Police Ei ollu punk bändi. Tää oli, ja kyllä on rokkia tää. http://www.youtube.com/watch?v=64kAK0CZjdk Ei jaksa tollasta....ei ole rock'n'rollia blues mausteilla niinkuin Hurriganes, muutenkin laahaa ja on epävireistä... |
2randpo 27.11.2011 13:50:23 (muokattu 27.11.2011 13:51:05) | |
---|
Gardiner: Jenkeissä sanottiin garage rock bändejä esi punk rockiksi jo seiskytluvun alussa. Ja Flamin Groovies seiskytluvun alusta kyllä vertautuu Ganesiin aika hyvin, miusta. Eli miun mielestä. http://www.youtube.com/watch?v=isQKkjTQzbw No olihan siellä sit jo aikaisemmin Sonics ja vaikka mitä. Sekä kysymys siitä, koska ja missä yhteydessä sanaa "punk" käytettiin ensi kertoja. Jos FG on punkkia (mitä se minusta ei varsinaisesti ole), niin toki Hurriganes siihen ja vastaaviin vertautuu. |
Atomic Cafe 27.11.2011 13:52:45 (muokattu 27.11.2011 14:19:18) | |
---|
BigPapa: Uusi aalto ja punk sitä samaa eri nimellä. No ei kyllä ihan ollut. Uudessa aallossa sitä kirjavuutta oli enemmän kun paviaanin perseessä, vaikka ei se punkkikaan ollut niin yksioikoista ja kaavamaista menoa kun moni edelleenkin kuvittelee. |
Gardiner 27.11.2011 13:52:46 | |
---|
BigPapa: Punk perustui osaamattomuuteen, että kuka tahansa osaa soittaa. Ei se näin todellakaan ole. Melkoinen osa Hurriganesin biiseistä oli Covereita kun taas punk bändit "loivat omaa" kun eivät muuhun pystyneet. http://www.youtube.com/watch?v=0vtFqLVVxbQTiukasti vetää bändi rokkia sanon mie. Vaan saahan tätä paskaksikin nimittää, "Cause I Don`t Care" :-D Pianossa ei ole vääriä nuotteja. -Thelonius Monk |
2randpo: No olihan siellä sit jo aikaisemmin Sonics ja vaikka mitä. Sekä kysymys siitä, koska ja missä yhteydessä sanaa "punk" käytettiin ensi kertoja. Jos FG on punkkia (mitä se minusta ei varsinaisesti ole), niin toki Hurriganes siihen ja vastaaviin vertautuu. Ns. "Esipunk" eli garage-rock on aivan eri asia kuin punk, punk oli tullessaan kadottanut juuret. Tai sitten niitä juuria ei arvostettu, toisin kuin nämä Flamin Grooviesit tai Sonicsit mm. |
velipesonen 27.11.2011 13:53:45 | |
---|
2randpo: No olihan siellä sit jo aikaisemmin Sonics ja vaikka mitä. Sekä kysymys siitä, koska ja missä yhteydessä sanaa "punk" käytettiin ensi kertoja. Jos FG on punkkia (mitä se minusta varsinaisesti ole), niin toki Hurriganes siihen ja vastaaviin vertautuu. Jostain luin amerikkalaisia Rollarien matkijoita kutsutun punkeiksi jo 60-luvun puolivälissä, siis että britti-invaasion elähdyttämät autotallibändit olivat punkkia. Mutta olen myös lukenut termiä punk käytetyn rockin yhteydessä ensi kertaa Stoogesin ekaa LP:tä arvioidessa. Oli miten oli, Ramones keksi punkin ja punk alkoi 30.3.1974. "Only rock and roll was real, everything else was unreal" - John Lennon |
BigPapa 27.11.2011 13:54:56 | |
---|
|
Gardiner 27.11.2011 13:56:24 | |
---|
BigPapa: Mun mielestä heikko esitys, epävireinen ja löysä. Kieltämättä kiilaa vähemmän ku Ganes. :-D Pianossa ei ole vääriä nuotteja. -Thelonius Monk |
2randpo 27.11.2011 13:57:29 | |
---|
BigPapa: Ns. "Esipunk" eli garage-rock on aivan eri asia kuin punk, punk oli tullessaan kadottanut juuret. Tai sitten niitä juuria ei arvostettu, toisin kuin nämä Flamin Grooviesit tai Sonicsit mm. Joo, itse olen ymmärtänyt "esipunkiksi" sellaiset bändit kuin MC 5 ja Stooges, garagebändit taas omana osastonaan. Ja nämä rajathan on vähän liukuvia. |
BigPapa 27.11.2011 13:58:58 (muokattu 27.11.2011 14:01:11) | |
---|
2randpo: Joo, itse olen ymmärtänyt "esipunkiksi" sellaiset bändit kuin MC 5 ja Stooges, garagebändit taas omana osastonaan. Ja nämä rajathan on vähän liukuvia. Onhan ne kun 60-luvun Ted Nugentia on tungettu tähän laariin joskus. Mulle taas MC5 on ihan rockia ja Stooges taas ei mitään. |
2randpo 27.11.2011 14:02:12 (muokattu 27.11.2011 14:02:46) | |
---|
BigPapa: Onhan ne kun 60-luvun Ted Nugentia on tungettu tähän laariin joskus. Mulle taas MC5 on ihan rockia ja Stooges taas ei mitään. Mikäs se Nugentin bändi nyt silloin olikaan, Amboy Dukes tjsp. |
Atomic Cafe 27.11.2011 14:05:43 (muokattu 27.11.2011 14:15:36) | |
---|
velipesonen: Mutta olen myös lukenut termiä punk käytetyn rockin yhteydessä ensi kertaa Stoogesin ekaa LP:tä arvioidessa. Oli miten oli, Ramones keksi punkin ja punk alkoi 30.3.1974. Sitähän on väitetty että vanha pieru Waldemar kutsui Virtasta punkiksi noihin samoihin aikoihin, mutta tämän väitteen todenperäisyydestä minulla ei ole minkäänlaisia omia muistikuvia. |
Gardiner 27.11.2011 14:05:57 | |
---|
BigPapa: Ei jaksa tollasta....ei ole rock'n'rollia blues mausteilla niinkuin Hurriganes, muutenkin laahaa ja on epävireistä... http://www.youtube.com/watch?v=_IK6M5knwbQJaa ettei oo Saint`s rock`n`rollia blues mausteilla? Pianossa ei ole vääriä nuotteja. -Thelonius Monk |
aivokuolio 27.11.2011 14:10:00 | |
---|
Keskustelua muutaman sivun seuranneena on pakko todeta että jos joku on rokkia niin se on nettifoorumilla sivukaupalla asiasta vääntäminen! Nyt ollaan kiihkeän ja vaarallisen seksirokin ytimessä. Toisin kuin Stooges aikoinaan joka ei tämänkään ketjun mukaan ole yhtään mitään. |
BigPapa 27.11.2011 14:12:40 | |
---|
|
Gardiner 27.11.2011 14:13:42 | |
---|
aivokuolio: Keskustelua muutaman sivun seuranneena on pakko todeta että jos joku on rokkia niin se on nettifoorumilla sivukaupalla asiasta vääntäminen! Nyt ollaan kiihkeän ja vaarallisen seksirokin ytimessä. Toisin kuin Stooges aikoinaan joka ei tämänkään ketjun mukaan ole yhtään mitään. No Stoogeshan vasta olikin, ja oli vielä 2000 luvullakin. Perketi että olikin hieno keikka jäähallissa. Vaan aihehan onkin Ganes, mitä ei ehkä vaan muutaman sivun seuranneena heti arvaiskaan. :-D Pianossa ei ole vääriä nuotteja. -Thelonius Monk |
Gardiner 27.11.2011 14:14:35 | |
---|
BigPapa: Ja mikä olikaan julkaisuvuosi? En kyl tosiaankaan tiedä. Miten se liittyy mihinkään? Pianossa ei ole vääriä nuotteja. -Thelonius Monk |
BigPapa 27.11.2011 14:15:03 (muokattu 27.11.2011 14:15:31) | |
---|
aivokuolio: Keskustelua muutaman sivun seuranneena on pakko todeta että jos joku on rokkia niin se on nettifoorumilla sivukaupalla asiasta vääntäminen! Nyt ollaan kiihkeän ja vaarallisen seksirokin ytimessä. Toisin kuin Stooges aikoinaan joka ei tämänkään ketjun mukaan ole yhtään mitään. Jos jollekin on, mulle ei, ei kai sen pitäs olla keltään pois. |
BigPapa 27.11.2011 14:16:21 (muokattu 27.11.2011 14:17:42) | |
---|
Gardiner: En kyl tosiaankaan tiedä. Miten se liittyy mihinkään? Totta kai se liittyy, onhan Saintsit saattaneet kehittyä soittajina tai soittajia vaihtunut bändissä, mikäli tuo olisi esim. julkaistu 2002. |
Gardiner 27.11.2011 14:23:42 | |
---|
BigPapa: Totta kai se liittyy, onhan Saintsit saattaneet kehittyä soittajina tai soittajia vaihtunut bändissä, mikäli tuo olisi esim. julkaistu 2002. BigPapa: Väitä ihan vapaasti, mutta näin ei ole. Rock'n'roll perustuu kuitenkin osaamiseen, edes jonkin asteiseen, ja punk taas perustui osaamattomuuteen, täydelliseenkin sellaiseen. Että sellaista. Yks Suomen parhaita Rock-kitaristeja on Rubberduck Jones. Pianossa ei ole vääriä nuotteja. -Thelonius Monk |