Lebowski 14.11.2011 10:48:06 (muokattu 14.11.2011 10:53:21) | |
---|
Itellä sama, parhaat jutut tulee sillon kun on joku asia pinnassa, ts. vituttaa tai on jostain asiasta ylityytyväinen. Jos alkaa soittamaan silleen, että noh, soitampa nyt tässä jotain, niin usein jauhaa jotain vanhoja juttuja, eikä synny mitään uutta ja mahtavaa :) Aidoimmillaanhan musiikissa käsitellään kuitenkin tunteita ja silloin kun niitä saa siirrettyä kielille saakka, sepäs tuntuu hyvältä. Väkisten mistään mitään tuu. E: Niin ja onse jännä miten kaikki tämä vaikuttaa saundeihin. Joskus vaan kaikki kuulostaa hyvältä, unelmasaundeja kaikista kanavista :) Joskus mitään saa ruuvattua kohilleen. Sillon kannattaa napata virrat poies. "Is this darkness in you too" -TM |
hevikukko 14.11.2011 11:39:08 | |
---|
loner: Krapulassa on tullut soitettua joskus uskomattoman hienoja juttuja. Sopivan pehmee krapis hyvin nukutun yön jälkeen ja kahvikuppi vieressä, on monesti maailman rennoin hetki soitella. Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa |
Epämuusikko 14.11.2011 21:04:00 (muokattu 14.11.2011 23:46:54) | |
---|
Krice: Soittaa sellaista kamaa joka sujuu. Helppoa. Tällä neuvolla ei paljoa maailmassa soiteltaisi. Se tunne kun soittaminen ei suju on yksi tärkeimpiä tunteita. Silloin ainakin tietää kuulevansa jotain. Pahin tunne on se, kun ei tiedä sujuuko soitto vai ei. En ainakaan itse näe mitään järkeä siinä, että yrittää väkisin pusertaa ulos jotain teknisesti liian haastavaa, koska musiikkia voi helposti soittaa ja säveltää omalla tasollaan. Minulla ongelmana on lähinnä musiikin tuottaminen kuunneltavaan muotoon... En lähde näitä tarkemmin ruotimaan. Ainakaan sinun kanssasi. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Krice 14.11.2011 23:05:27 | |
---|
Epämuusikko: Tällä neuvolla ei paljoa maailmassa soiteltaisi. En ainakaan itse näe mitään järkeä siinä, että yrittää väkisin pusertaa ulos jotain teknisesti liian haastavaa, koska musiikkia voi helposti soittaa ja säveltää omalla tasollaan. Minulla ongelmana on lähinnä musiikin tuottaminen kuunneltavaan muotoon... |
Kampela77 15.11.2011 12:37:51 (muokattu 15.11.2011 12:38:03) | |
---|
Krice: En ainakaan itse näe mitään järkeä siinä, että yrittää väkisin pusertaa ulos jotain teknisesti liian haastavaa, koska musiikkia voi helposti soittaa ja säveltää omalla tasollaan. Minulla ongelmana on lähinnä musiikin tuottaminen kuunneltavaan muotoon... Sama ongelma. Mestariteoksia syntyy harva se päivä, mutta en saa niitä valitettavasti muiden kuunneltavaksi. Usein en pysty soittamaan soolojanikaan loppuun, kun purskahdan itkuun sen kauneuden äärellä. Olen yksi ihmiskunnan historian lahjakkaimpia muusikoita. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
tender.insanity 15.11.2011 12:43:09 | |
---|
Vaikeat jutut voi aina soittaa helpommin. Pitääkö se pickata joka saatanan nuotti, jos Gilbert niin tekee? Pitääkö sormia venyttää yli fyysisten rajojen, kuten jotkut pitkäluikkusormiset pystyvät tekemään, vaan vetää suoraan täppingillä? Eikös Satriani alkanut legatolla vetelemään joka paikkaan, kun ei alternate toiminut eikä siinä ollut niin hyvä? |
Krice 15.11.2011 13:14:45 | |
---|
Kampela77: Sama ongelma. Mestariteoksia syntyy harva se päivä, mutta en saa niitä valitettavasti muiden kuunneltavaksi. Usein en pysty soittamaan soolojanikaan loppuun, kun purskahdan itkuun sen kauneuden äärellä. Olen yksi ihmiskunnan historian lahjakkaimpia muusikoita. Jaha. Minulla on vain Ableton Lite ja siinä on rajoituksena 8 raitaa. Vähän hankala oikeestaan tehdä musiikkia. Täysversio maksaisi jotain 350€ ja ehkäpä se pitää pulittaa, että ei tule hankalia teknisiä rajoituksia ainakaan vastaan. |
-Cale 15.11.2011 13:30:28 | |
---|
Krice: Jaha. Minulla on vain Ableton Lite ja siinä on rajoituksena 8 raitaa. Vähän hankala oikeestaan tehdä musiikkia. Täysversio maksaisi jotain 350€ ja ehkäpä se pitää pulittaa, että ei tule hankalia teknisiä rajoituksia ainakaan vastaan. Jännityksellä jään odottamaan millaisia mestariteoksia sieltä sitten alkaa pukkaamaan. Oikeasti, tänä päivänä ei pitäisi olla työkaluista kiinni musiikin tekeminen. Kuka tahansa saa ladattua tarvittavat softat ilmaiseksikin, loppu on tekijän taidoista ja luovuudesta kiinni. |
Johann Onn 15.11.2011 16:43:16 (muokattu 15.11.2011 16:44:36) | |
---|
"Se tunne kun soittaminen ei suju" Ei pelkkä tunne, kun oli A) ulko-ilmalava B) "lämmin" viima, joka puhalsi lavan poikki koko ajan C) elokuun alkupuoli ja lämpöä +10 C. Sormet oli ekan biisin soolon tultaessa jo niin kohmeessa, että yhtä hyvin olisi voinut soittaa, vaikka paksut villahanskat käsissä. Ja se oli vasta, se eka biisi... |
jniska 15.11.2011 20:22:20 | |
---|
tender.insanity: Vaikeat jutut voi aina soittaa helpommin. Pitääkö se pickata joka saatanan nuotti, jos Gilbert niin tekee? Pitää just koska Giliperttikin pystyy Pitääkö sormia venyttää yli fyysisten rajojen, kuten jotkut pitkäluikkusormiset pystyvät tekemään, vaan vetää suoraan täppingillä? Venytys on ihanaa Eikös Satriani alkanut legatolla vetelemään joka paikkaan, kun ei alternate toiminut eikä siinä ollut niin hyvä? Ei Kai sitä saa kunnon kitarakamat omistaa sentään !! |
nahkahuppu 15.11.2011 22:11:50 | |
---|
Elvastinen: Kitara(t) ei pysy vireessä, vahvistin kuulostaa huonolta, soitto ei suju, uskomatonta miten voi ihmistä ottaa päähän! Ei mulla muuta. Itse en laita kitaraa narikkaan jos moinen päivä sattuu, ja usko pois niitä sattuu. Tosin kyllä Toisinaan tulee myös päiviä milloin tuntuu että kaikki onnistuu ja mikään ei ole ylivoimaista. No enivei, paskana päivänä kaivelen jotain tosi helppoa ja takuu varmaa kamaa, pistän PA:t tavallista kovemmalle ja fiilistelen kunnolla. En edes mieti treenaavani. mainittakoon helppoina fiilispiiseina > the undertones-teenage kicks, Volbeat-soulweeper2, yms. settiä. Yleensä auttaa myös että soita vähän(paljonkin) kovemmalla otteella. |
vvaltsu 15.11.2011 22:31:21 | |
---|
tender.insanity: Vaikeat jutut voi aina soittaa helpommin. Pitääkö se pickata joka saatanan nuotti, jos Gilbert niin tekee? Pitääkö sormia venyttää yli fyysisten rajojen, kuten jotkut pitkäluikkusormiset pystyvät tekemään, vaan vetää suoraan täppingillä? Riippuu ihan tahdonvoimasta. Jollakulla se riittää tuohon, jollakulla taas ei. Eikös Satriani alkanut legatolla vetelemään joka paikkaan, kun ei alternate toiminut eikä siinä ollut niin hyvä? Muistaakseni Satch muotoili asian jotakuinkin niin, ettei se vaan oo ikinä tykännyt pikkaamisesta. Voi siis olla, että tykkää legatosoundista ja sen takia ei oo jaksanu hioa pikkaustaan ihan timantiksi. I remember singing To Be With You in a Karaoke Revolution game, on Playstation. And I won. - Eric Martin |
Krice 15.11.2011 22:42:06 (muokattu 15.11.2011 22:45:01) | |
---|
-Cale: Kuka tahansa saa ladattua tarvittavat softat ilmaiseksikin Hassu väite. Maksaahan kunnon softat silkkaa rahaa, samoin VST:t. Laitteistonkin pitäisi olla kunnossa (hyvä äänikortti, jotta ei ole latenssia jne.), tietokonekin pitää olla aika tehokas. Puhumattakaan sitten äänentoistosta, jonka pitäisi olla ammattitasoa eikä mitään logitechin maitopurkkeja. Unohtamatta tietenkään analogisia soittimia, jos käyttää niitä eli vaikka kitaraa. Äänittämistä ei kannata harrastaa millään halvalla rimpulalla. Eniten maksaa jos kuvitteleekaan äänittävänsä livenä mikrofonien avulla: kunnon vahvistin ja erittäin kalliit mikrofonit ja päälle vielä etuaste. En aio edes mennä fyysisen studiorakennuksen vaatimuksiin, silloin liikutaan jo kunnon rahoissa. |
-Cale 15.11.2011 23:41:29 (muokattu 16.11.2011 00:07:27) | |
---|
Krice: Hassu väite. Maksaahan kunnon softat silkkaa rahaa, samoin VST:t. Laitteistonkin pitäisi olla kunnossa (hyvä äänikortti, jotta ei ole latenssia jne.), tietokonekin pitää olla aika tehokas. Puhumattakaan sitten äänentoistosta, jonka pitäisi olla ammattitasoa eikä mitään logitechin maitopurkkeja. Unohtamatta tietenkään analogisia soittimia, jos käyttää niitä eli vaikka kitaraa. Äänittämistä ei kannata harrastaa millään halvalla rimpulalla. Eniten maksaa jos kuvitteleekaan äänittävänsä livenä mikrofonien avulla: kunnon vahvistin ja erittäin kalliit mikrofonit ja päälle vielä etuaste. En aio edes mennä fyysisen studiorakennuksen vaatimuksiin, silloin liikutaan jo kunnon rahoissa. Sanoitkin vaan että ongelma on ettet saa biisejä kuunneltavaan muotoon, et puhunut missään vaiheessa huippustudiolaadusta. Ilmaissoftilla ja halvemmilla kamppeilla saa ihan riittävän hyvää jälkeä kunhan tietää mitä tekee ja se työstettävä matsku on laadukasta. Itseasiassa se musiikin laatu on paljon tärkeämpää kuin viimeisen päälle hyvä studiotekninen toteutus. Eli ongelma ei taida ollakaan siinä ettet saa biisejä kuunneltavaan muotoon vaan siinä että onko sinulla tarjota mitään oikeata sisältöä mitä tuottaa kuunneltavaksi? |
Krice 16.11.2011 00:31:31 | |
---|
-Cale: vaan siinä että onko sinulla tarjota mitään oikeata sisältöä mitä tuottaa kuunneltavaksi? Naurahdin. |
tender.insanity 16.11.2011 07:52:22 (muokattu 16.11.2011 07:53:46) | |
---|
vvaltsu: Riippuu ihan tahdonvoimasta. Jollakulla se riittää tuohon, jollakulla taas ei. Eipä sillä tahdonvoimalla pitkälle pötkitä, jos omat yksilölliset/fyysiset rajat vain yksinkertaisesti tulevat vastaan. |
Epämuusikko 16.11.2011 10:52:20 (muokattu 16.11.2011 11:06:52) | |
---|
Fyysiset rajat on sivuseikka. Itse ajan takaa soittamiseen yleensä liittyvää Feng Shuin tunnetta jossa tuntuu mukavalta, oli aivot päällä tai ei (josta fyysinen olotila on vain pieni osa). Mitä luomiseen tulee ja ylipäänsä musiikin ymmärtämiseen, niin suosittelen katsastamista esim. tähän ketjuun. http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=38&t=193691&co=30 Soiton sujuvuuden kannalta huomattavasti merkityksellisempää kuin joku lihastekninen asia. Oman soittimeni puolella esim. ääneen laskeminen ja metronomin monipuolinen käyttö (sekä aivan tolkuttoman HITAASTI harjoitteleminen) on avannut monia ovia. Mutta se siitä. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Hynkel 16.11.2011 15:00:12 | |
---|
Krice: En ainakaan itse näe mitään järkeä siinä, että yrittää väkisin pusertaa ulos jotain teknisesti liian haastavaa, koska musiikkia voi helposti soittaa ja säveltää omalla tasollaan. Minulla ongelmana on lähinnä musiikin tuottaminen kuunneltavaan muotoon... Minusta asia on juuri päinvastoin. On kiva yrittää saada haltuun juttuja, jotka ovat teknisesti mukavuusalueen ulkopuolella. Toistaiseksi on onnistunutkin, kun olen vain jaksanut treenata. Mutta toki jokainen tavallaan. |
baron 16.11.2011 16:11:35 | |
---|
Ei himassa eikä treeneissä soitto mee niin kuin haluasi. Mutta: Onneksi keikoilla! You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Eihän se soitto tosiaan aina suju. Yleensä tulee sitten heitettyä kitara selän puolelle roikkumaan ja tehtyä muita juttuja väliin. Paskamaisinta on, jos tämä kestää pari viikkoa, ahdistus nousee niin suureksi ettei osaa kyllä sitten mitään muutakaan tehdä. Kääntyy tuo homma sitten toisinkin päin. Soitto luistaa niin hyvin että niveliin koskee. Parina aamuna olen herännyt kitara kainalosta, liekö sitten unissani sen siihen hakenut... En se ollut minä, sitä paitsi se oli vahinko! |