MikeS 09.04.2004 19:54:48 | |
---|
Terve. Kohta on käsissä Warmothilta tilatut humppa-straton osat. En mielellään lähtisi tuota itse kokoamaan + säätämään, sillä peukaloni löytyy keskeltä kämmentä. Paljonko arvelisitte/tiedätte kitaran kokoaminen alusta loppuun + perussäätöjen teko ammattilaisella? Hommaan kuuluisi siis elektroniikan laitto, satulan laitto ym. hässäkkä. Poraushommia ei pitäisi tulla, sillä Warmoth toimittaa bodyt ja kaulat valmiiksi porattuna. MIKKO |
Miekkonen 09.04.2004 19:59:16 | |
---|
Hei, mitä tilasit warmothilta, paljon postikulut makso, paljon itse tavara makso ja kauan kesti tavaran saapuminen? |
LaXu 09.04.2004 20:05:05 | |
---|
Villi arvaus olisi jotain 100€ luokkaa? |
Hei, mitä tilasit warmothilta, paljon postikulut makso, paljon itse tavara makso ja kauan kesti tavaran saapuminen? Noh, itse asiassa olen vasta lähitulevaisuudessa tilaamassa (eli siis KOHTA on handussa keppi). Mutta olen laskeskellut, että humppa-straton hinnaksi tulisi nykyisellä dollarin kurssilla noin 1100 euroa. Laskin hintaan kitaran lisäksi $75 postimaksuja (näin sieltä arveltiin kun kysyin), 22% ALVia ja 3,7% tullikuluja. En tähän hätään muista tarkkaan paljonko itse kitara maksoi. Suunnilleen se oli dollareissa $975. Ja kitaran tärkeimmät (hintavimmat) speksit: - Body: alder with swamp ash laminate top (laminaatti ulkonäön vuoksi, koska finish on see-through) - Finish: butterscotch blonde - neck: maple with rosewood fingerboard, matching peghead - 2x Seymour Duncan pickups (SH-14 Custom 5 bridge, '59 neck) - hardtail bridge (hommaan itse asiassa Suomesta) Tällä hetkellä pähkäilen kaulan speksien kanssa (nauhojen koko, radius, back profile). MIKKO |
MKK 10.04.2004 12:03:50 | |
---|
Itselläni yhden kepin kokoamiseen meni jotakuinkin seuraavasti: - Yleensähän kaikki tuollainen veloitetaan tuntityönä, joten ammattilaisilla on yleensä ammattilaisten palkka, eli joku nyrkkipaja tekee varmaankin koko paketin hieman edullisemmin kuin kunnon rakentaja. - elektroniikan kokoaminen, työtä n. yksi tunti, about 45€ - Palikoiden kokoaminen, työtä noin ½-1 tunti, about 22-45€ - Kitaran hienosäätäminen, tämä onkin hieman kimurantimpi homma, saattaa ottaa enemmänkin aikaa, veikkaus, että työtä n. ½-2 tuntia, about 22-90€ - Sitten jos tarvitsee vielä jotain ihmeempää alkaa tekemään, eli nauhoja käsittelemään etc. eli kaikki maksaa Mutta villi veikkaus voisi olla 90-200€ |
fox 10.04.2004 12:18:25 | |
---|
Mutta villi veikkaus voisi olla 90-200€ Varmaankin tuohon haarukkaan sopis, erittelykin oli oikeen hyvä ja järjellinen. Mutta kannattaa ehdottomasti kysäistä joltain paikalliselta ammattilaiselta. |
MikeS 10.04.2004 13:22:59 | |
---|
Sitten jos tarvitsee vielä jotain ihmeempää alkaa tekemään, eli nauhoja käsittelemään etc. eli kaikki maksaa Hei tota mä olen juuri miettinyt. Mikä homma tuo on, kun esim. Warmothin sivuilla sanotaan, että usein tarvitaan tehdä "fret leveling" ihan aluksi uuteen kaulaan? Ja että se tehdään yleensä vasta kaulan lakkauksen jälkeen. Siis mikä ihmeen homma? MIKKO |
P2 10.04.2004 13:25:38 | |
---|
Nauhat hiotaan yhtä korkeiksi. |
Juzzu 10.04.2004 13:44:03 (muokattu 10.04.2004 13:45:25) | |
---|
Mä kokoon sen sulle sadalla eurolla :o) EDIT: on nimittäin heleppoa rahaa parin ruuvin kiristämisestä. Suosittelen tekemään itse vaikka ois peukalo keskellä *ersreikää. Saippua kaularuuveihin ja muuten homma menee ihan maalais- ja kaupunkilaisjärjellä. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! (EVVK jäsen nro. tsiljoona) |
P2 10.04.2004 13:45:44 | |
---|
Kyllä mä viidellä kympillä kokoon :) |
Miekkonen 10.04.2004 15:15:56 | |
---|
Kyllä mä viidellä kympillä kokoon :) Hei mutta sinä et ole ammattilainen. :) |
P2 10.04.2004 15:22:01 | |
---|
Hei mutta sinä et ole ammattilainen. :) Mistäs sinä sen tiedät :) |