Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Lyriikka »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Haluan tehdä biisin
1
k4tri999
06.11.2011 11:43:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli mulle yleinen ongelma: Haluan tehdä biisin, mutta en osaa yhtään sanottaa. Antakaa neuvoja miten oppisin sanottamaan.
 
Kiitos jo valmiiksi
 
~The music follows me on a skateboard~
Sergei Fallinen
06.11.2011 12:35:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ainakin tommosiin ketjuihin kannattaa tutustua:
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=19&t=25648&o=0
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=19&t=203157&co=60
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=19&t=197500&co=120
 
Tärkeintä on kuitenkin ihan vain kirjoittaa, ei sanottamista opi ohjeita lukemalla.
 
Jussiman
06.11.2011 12:43:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sulla täytyy olla jotain sanottavaa, jos aiot kirjoitella biisejä. Ei pelkkä tekninen osaaminen tee sitä. Mieti vaikka jotain asioita, mitkä herättää sussa tunteita ja koita keksiä niistä jotain.
 
Old Joe
07.11.2011 00:34:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jussiman: Sulla täytyy olla jotain sanottavaa, jos aiot kirjoitella biisejä. Ei pelkkä tekninen osaaminen tee sitä. Mieti vaikka jotain asioita, mitkä herättää sussa tunteita ja koita keksiä niistä jotain.
 
Näin juuri. Mieti tarina, mieluiten kokemustesi kätköistä (ei tarvitse olla itse koettu). Koeta saada se laulettua. Huomaat että sanoja ja sanojen järjestystä täytyy muuttaa ennen kuin se onnistuu. Siitä se lähtee.
 
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä.
Sergei Fallinen
07.11.2011 16:45:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yks mikä on hyvää ja hauskaa treeniä on kääntää hyviä ulkomaankielisiä biisejä suomeks, tai muulle kielelle. Pääsee leikkimään sanoilla ilman et täytyy ottaa stressiä siitä aiheen keksimisestä.
 
Old Joe
07.11.2011 20:59:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sergei Fallinen: Yks mikä on hyvää ja hauskaa treeniä on kääntää hyviä ulkomaankielisiä biisejä suomeks, tai muulle kielelle. Pääsee leikkimään sanoilla ilman et täytyy ottaa stressiä siitä aiheen keksimisestä.
 
Jos todellista haastetta etsii, otetaan vaikkapa "Johnny Guitar". On englannista ruotsiksi käännetty likimain sanasta sanaan, kun taas suomennoksen osalta voi jo aiheellisesti kysyä onko tuo edes sama laulu.
 
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä.
Sirmakka-ukko
26.11.2011 13:35:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mieti, mitä haluat sanoa. Turhaa on apua anoa, jos päässäsi ei salamoi, eivät siis sävemiksi tulla voi. ;-)
 
Sirmakka-ukko
26.11.2011 13:36:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sävelmiksi :)
 
gösplstorm
29.11.2011 11:07:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musta ei edes välttämättä edes tarvitse olla mitään sanottavaa, tai meinaan että oon viime aikoina kovasti tykännyt sanoituksista joilla ei ole mitään tarkkaa merkitystä vaan vain "sanaperheitä" tai rykelmiä tai "avainsanoja", joiden mielleyhtymät luovat sen kokonaisvaikutuksen. Tuolla tavalla voi olla voimakkaampaa kaivaa esiin vaikka jotain tunnetiloja. Esimerkkinä nyt vaikka plutonium 74:n "ruisleipää ja lakipykäliä", mutta toisenlaisiakin sovelluksia tuolle löytyy.
 
Niin että jos sinulla on jotain tunteita tai tunnetiloja, mieluiten voimakkaita, niin se ymmärtääkseni riittää.
 
Kirjoittaja on asiastaan tietämätön hölmö.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «